Vakencorner
|
Svenska energi-revolutionen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
I Sverige har riksdagen bestämmt att privatpersoner får sälja el privat, enkelt och billigt ska det vara för det ska löna sig att bry sig om naturen i Sverige.
Om man klarar av att "connect the dots" så finns det några lösningar online på hur man skapar energi gratis. Jag har själv förstått att gravitation går att skapa energi med såfort nån hittar den simplaste och billigaste lösningen på att göra det. Självklart har någon redan klurat ut det, men inte många har "connected the dots" än. Jag ska ge er en försmak på energifrihet och ekonomisk frihet som energifrihet betyder i Sverige 2012. Jag skulle gärna vilja att girigheten försvinner i svenskars hjärtan och det här kan skapa ett Sverige utan giriga svenskar. Här är en video som visar principen hur du skapar rörelseenergi från gravitationen: http://www.youtube.com/watch?v=RkLfpXpO5sQ Jag skulle skriva såhär tänkte jag så ni förstår: Att magneten skapar en konstant obalans i hjulet genom att häfta fast kulan vid punkten närmast magneten i hjulet. Gravitationen försöker konstant skapa balans i hjulet genom att dra kulan och hjulet neråt. Gravitationen kan aldrig skapa balans i hjulet eftersom magneten hela tiden häftar fast kulan så obalansen i vikt skapas, Men det kommer försöka för alltid att skapa jämnvikt i hjulet. Jag skulle även vilja säga att dom beskriver vad som händer i klippet och vad som skapar rörelseenergin. Magneten kan ALDRIG påverka hjulet för det är gjort av aluminium, det enda magneten gör är att skapa en konstant obalans i hjulet. Och nu är det upp till er att dela med er av kunskapen till alla ni känner, det är trots allt gratis energi , simpelt förklarat.. MVH
Posted on: 2012/8/25 12:00
|
|||
|
||||
|
Re: Svenska energi-revolutionen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du har inte funderat över varför det finns ett högfrikvent ljud i videon?
Posted on: 2012/8/25 17:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du har inte funderat över varför hjulet snurrar i videon?
Posted on: 2012/8/25 17:49
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För att det finns en spole under bordet som fungerar som en växlande magnet.
Posted on: 2012/8/25 17:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
hahahahokej, men vad är en växlande magnet för det första?
Jag kan inte se den växlande magnetens kraft påverka kulan, jag ser bara gravitationen och den vanliga magnetens kraft påverka kulan, vart drar den växlande magneten åt för håll menar du`?
Posted on: 2012/8/25 18:24
|
|||
|
[Användaren är inaktiverad enligt eget önskemål, http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=193857#forumpost193857].
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det kanske är så att elektromagnetism egentligen är magnetism från en elektromagnet..
Posted on: 2012/8/26 8:13
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Egentillverkad El är kanske något man måste ta till då staten lägger mer och mer kostnader på elräkningen för att subventionera vindkraft och annan grön el som sol, skog/flis/torv, (och även kanske bidrag till grön egenproducerad el som säljs ut på nätet). Alla dessa satsningar kommer att finnansieras via påslag på elräkningen, i dag läggs 5 öre på varje såld KWh till att subventionera "grön el". Blir satsningarna större så ökar den summan till? Så att vara "On grid" med egenproducerad el kan ge inkomster, men det är svenska folket/industrin/kommuner..osv som får betala med ökade elpriser.
Det märkliga är att alla eperter på området "sveriges elförsörjning" hävdar att vi kommer att få mer och mer överskott på el en lång tid framöver. Så varför då subventionera stora kampanjer som innebär att vi ska göra egenproducerad el? Att göra sin egen el för eget bruk, är jag själv helt inne på. Antingen med gengas elle ångteknik då kan man både värma huset och producera sin egen el med ganska enkel teknik, men då OFF GRID, jag vill inte vara skyldig till att krascha sveriges ekonomi genom att låta andra betala dyrt för subventionerad el.
Posted on: 2012/8/26 14:11
|
|||
|
Never believe anything until it has been officially denied
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Krasha Sveriges ekonomi?
Känns som det är skrämseltaktik som skrevs nu.. Ingen ekonomi eller natur kommer krasha om du lär alla du känner hur enkelt man snurrar ett hjul med gravitationkraft.. MVH
Posted on: 2012/8/26 14:27
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Överhuvudtaget är det sårbart att vara så hjälplöst beroende av något med så få leverantörer! De som sitter på kontrollen av nätet kan ju göra vafan dom vill, faktiskt. Därmed inte sagt att dom handlar så men dom har i alla fall ett enormt ansvar - utom egentlig kontroll och insyn från medborgarna.
Det hela försiggår på slutna möten...
Posted on: 2012/8/26 17:02
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Posted on: 2012/8/26 17:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När kan mqn göra en beställning på en gravitationsmekapär? Jag behöver en som producerar ca 14000kwh om året.. Tack :)
Posted on: 2012/8/27 7:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du kan ta del av kunskapen i länken ovanför ditt inlägg..
10 miljoner har utlovats till den som bevisar principen i en till film, bara jag och 1 annan killa förstår hur enkel principen är, det finns redan bevisfilm i andra trådar här och på flashback. Fler demonstrationsvideor kommer in snart och den som är först får 10 miljoner av en kille på flashback.. Så lite tror dom på vad vi vet.. MVH
Posted on: 2012/8/27 7:18
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har snöat in på sterlingmotorer.
men tyvärr verkar det som dom är sååå tekniskt avancerade att dom blir sååå dyra att tillverka. så här skriver wiki: "Den största nackdelen med stirlingmotorn är framförallt den höga produktionskostnaden, som är flera gånger högre än för en konventionell motor" http://sv.wikipedia.org/wiki/Stirlingmotor Jasså? När en Tysk firma kan göra dessa välbyggda små skönheter för någon tusenlapp: http://www.en.boehm-stirling.com/ kaffekoppsmodellen för 1400kr avslöjar kanske tydligast den sååå avancerade tekniken som gör dessa motorer helt omöjliga att tillverka till vettig kostnad: http://www.en.boehm-stirling.com/hb6.html (Svensk återförsäljare shop.otdtools.se) Tänk en vanlig vedpanna där du tar den 250 gradiga spillvärmen till att köra en sterliggenerator, visst sådana pannor finns, men är fruktansvärt dyra. Får väl bygga en själv helt enkelt, tekniken är ju väldigt simpel
Posted on: 2012/8/28 22:08
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har hört att verkningsgraden ska vara ganska dålig på sterlingmotorer. Men jag tror inte att dom är dyrare en vanliga motorer att bygga och principen är ganska enkel.
Posted on: 2012/8/29 3:27
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Halloooo,
fungerande billigt och beställningsbart alternativ i jakten på det optimala: http://tegpower.com/products.html
Posted on: 2012/8/29 5:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Verkningsgraden för en sterlingmotor är ca 30%, medan bensinmotorn bara ligger på ca 10%, (diesel något högre) så verkningsgraden är i detta fall hög. Men i industriell elproduktion finns effektivare lösningar att omvandla tex olja/diesel till el, kanske där ryktet om dålig verkningsgrad kommer in. Men när det gäller att tillverka el av spillvärme i mindre skala så verkar sterlingmotorn vara svårslagen.
Posted on: 2012/8/29 8:33
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
häftigt! Avgasgeneratorn fast med 15 cm rör efter pannan vore kalas! kan man få 350w av bilavgaser, vad skulle man inte få ut av en panna eller kamin då!
Posted on: 2012/8/29 8:43
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När Harsprånget invigdes höll det hela Stockholm med elektriskt ljus i överflöd och Sverige elektrifierade järnvägarna först i hela världen.
Nu produceras el för att värma upp obebodda sommarstugor och att hålla tv-apparater och liknande på standby. För att inte tala om alla frysar som står och snurrar för att socialfallen storhandlar den nittonde för att dom tror att dom annars skall bränna alla pengarna på krogen och att dom då skulle ömkligen omkomma. Enpersonershushåll har jättefrysar och kylar i gång helt i onödan. För att hålla en liter mjölk och en sexpack öl kalla behövs det allra högst några enstaka watt. Köp en 12 volts minikyl och ta med den i bilen och släng den surrande skiten, det har jag gjort. Varför är alla så rädda för lite självdisciplin? Är det så jäkla svårt att låta maten ligga i affären och handla när man känner för det? Det går att spara hur mycket som helst.
Posted on: 2012/8/29 10:04
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Gott folk varför har ni inte ens testat än, det känns ganska lustigt att jag sitter själv och pular med hjul av burkar medans ni säkert har verkstad och allt ni behöver för att köra igång ett hjul..
Posted on: 2012/8/29 20:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker också att det känns lustigt, att du sitter och pular med hjul av burkar! Principen kan aldrig fungera i mina ögon, det enda kulan och magneten kan åstakomma är att bromsa hjulet, kulan ger ju inte hjulet någon kraft nedåt, utan attraheras av magneten. Men alla sådana experiment är intressanta, man kan börja tänka i nya banor osv, tyvärr finns det alldeles för många bluffmakare där ute som påstår sej ha uppfunnit evighetsmaskinen, men att fejka maskiner är lätt, ofta kan också små handrörelser med magneter få hjul att snurra som en påstådd evighetsmaskin, men då har du ju faktiskt tillfört energi.
Men du gör helt rätt, testa och se, verkligheten är det enda man kan lita på i dag.
Posted on: 2012/8/30 7:05
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login