vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Junilistan verkar vara vaken

See User information
Det kanske blir dom man lägger sin röst på i nästa val?

http://www.junilistan.se/?p=106&action=readArticle&id=3060

Posted on: 2007/6/24 17:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Junilistan verkar vara vaken

See User information
Junilisten är en FALSK opposition betående av flera bankhöjdare som t.ex f.d Riksbankschefen Lars Wohlin och Nils Lundgren som var djupt inblandad i Bankkrisen på 80-90-talet där han var chefsekonom på PK-banken när de lyckades spekulera bort cirka 60 miljarder som VI skattebetalare sen fick gå in och rädda och vars pengar vi inte sett röken av sen dess.

Jag kom i håg på 90-talet när han utalade sig i medierna om bankkrisen. Han slingrade sig som en orm och kunde INTE se något moraliskt förkastligt med vad de sysslade med i bankvärlden!!!!

Junilistan har inget emot EU. De vill vara kvar. Detta parti är skapat av eliten för att fånga upp missnöjesröster MEN de har INGET i sitt program som går emot Illuminaternas agenda!

Posted on: 2007/6/24 18:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
bennybear:

Du får nog läsa deras program en gång till.

http://www.junilistan.se/?action=readArticle&id=2166

Posted on: 2007/6/24 18:56

See User information
VAR läser du i deras program att de vill gå ur EU.

Jag ser i princip inget deras program som går emot Illuminaternas agenda, förutom att de är emot den föreslagna EU-grundlagen. MEN hur tror du dessa miljardfifflare som Nils Lundgren ställer sig till dessa frågor OM han kommer in i parlamentet?

Går du på den lätta finten som dessa bankkräk och månglare för ut för att fånga missnöjesröster och på så sätt avleda och stoppa en RIKTIG opposition mot NWO som t.ex Nationaldemokraterna?????

Posted on: 2007/6/24 19:09

See User information
Quote:

bennybear wrote:

Jag ser i princip inget deras program som går emot Illuminaternas agenda, förutom att de är emot den föreslagna EU-grundlagen. MEN hur tror du dessa miljardfifflare som Nils Lundgren ställer sig till dessa frågor OM han kommer in i parlamentet?

Men hur bra koll har du?
Han sitter ju i EU-parlamentet....

http://www.junilistan.se/?p=2

Posted on: 2007/6/24 19:13

See User information
Även solen har sina fläckar. Jag kan erkänna att jag har fel. Kan Ni s.k. "skeptiker" göra det också nån gång så hade eran trovärdighet ökat något.

Lundgren sitter i Parlamentet, visst, men frågan är ändå HUR han hade röstat om han suttit i beslutande ställning.

Som vi vet så säger psykopatpolitikerna oftast en sak före valet och gör alltsom oftas tvärtom om de kommit i regeringsställning.

Posted on: 2007/6/24 19:17

See User information
bennybear:

Frågan är ju vad man ska rösta på i stället. Just nu verkar junilistan vara det enda vettiga alternativet, oavsett om dom ej vill gå ur EU. Allt är inte dåligt med EU. Man kan ha o bör ha en gemenskap inom europa. Men inte åt det hållet vi går mot idag. En enda stor stat. Vi ska ha våra nationalstater kvar. Men vi måste också ha ett fungerande samarbete med europa.

Nationaldemokraterna?

Nej tack. Kan inte rösta på ett parti som skyller allt på invandrarna.

Posted on: 2007/6/24 19:17

See User information
Läs NDs partiprogram INNAN du dömer. De har mycket mer på programmet än invandrarfrågan.

Men det viktiga med deras program att de har flest punkter som går emot satanistilluminaternas agenda, till skillnad för Junilistan som knappt har NÅGOT i deras program som stör elitens planer.

Junilistan är FÖR EU-utvidgning och de har inget emot frihandel och rörlighet för kapital, alltså Globalisering.

Detta är en ulv i fårakläder!

Posted on: 2007/6/24 19:27

See User information
Quote:

cactushead wrote:
bennybear:

Nej tack. Kan inte rösta på ett parti som skyller allt på invandrarna.

OM du inte tar ställning emot den pågåenda tysta utrotningen av de nordeuropéiska folken som nu pågår och som inom en ganska snar framtid kommer att leda till att västeuropa kommer befolkas av en majoritet etniska utomeuopéer, så även du medskyldig till detta tysta folkmord.

Posted on: 2007/6/24 19:31

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
Det kanske blir dom man lägger sin röst på i nästa val?

http://www.junilistan.se/?p=106&action=readArticle&id=3060

Hur tror ni det kan komma sig att både Junilistan +FI får så stort utymme i media trots att dom är ej Riksdagsparti och är väldigt små?Svar båda partierna är förodligen styrda av samma krafter som kontrollerar Riksdagspartierna .Dom fungerar som röstsväljare skapade för att fiska röster från väljare som är trötta på Riksdagspartiernas eviga falska löften vad väljarna inte vet är att dom blir grundlurade .När dom i hopp om att dom röstar på ett parti som tar avstånd från de parti dom tidigare kännt sig svikna istället så fort dom kommer in i Riksdagen börjar samarbeta med dom andra partierna då deras politik är en blanding av som redan erbjuds från Riksdagspartierna.Eliten vet att folk är missnöjda däför skapar dom nya partier med liknade åsikter bara för att lura
in desperata och politiskt ointresserade och dåligt politiskt pålästa väljare på ett falskt spår . Det är inte svårt att veta vilka parti den Globala makteliten ej stöder det är bara att se vilka partier som blir sämst behandlade .partier som tex SD och ND är nog dom parti som får utstå mest hat från både Media ,vänstergrupper och AFA + från alla ej kritiskt tänkande PK-indoktrinerade folkmassor.

Junilistan består av socialdemokrater, kristdemokrater, allmänborgerliga, liberaler osv
Nordeas förre chefsekonom och en av grundarna av Junilistan Nils Lundgren tycker att EU skall utvecklas till en värderingsunion där man i princip kan bli medlem om man uppfyller de höga krav på demokrati, rättsstat och så vidare som EU ställer.
Förre Trelleborgschefen Rune Andersson, finansmannen Sven Hagströmer och Sandviks förre vd Per-Olof Eriksson har alla lånat ut pengar år 2004 till den dryga miljon som ligger i partikassan.

Tror ni inte dessa personer dom vill ha något tillbaka för deras stöd ?

Rösta på Junilistan om inte vill ha en markant skillnad från dagens
redan förda NWOpolitik.

Rösta på Junilistan om ni vill.

*VARA KVAR I EU och betala minst 25miljarder varje år för att få vara med i en diktatur.
*Ha ett Försvar som är FN-sanktionerat och genomförs i FN:s regi.(=NWO POLITIK
*Om du är för Globalisering (=NWO POLITIK
*Om du vill att Turkiet skall bli medlem i EU
*Om du tycker som alla Riksdagspartier att vi skall ha en fortsatt "generös"invandring och flykting politik .Junilistan tycker också precis som V och MP att EU stänger ute omvärlden .(=NWO POLITIK
*Om ni är för forsatt monopol på tex Systembolaget och Apoteket.
*Om ni är för en liknade HBT&Feminist-politik som redan förs.(=NWO POLITIK

See User information
Bennybear:

På några punkter har Junilistan o ND samma manifest, angående EU frågorna.

Det kanske är ND som är ulven? har du tänkt på det?

I grund o botten är ND ett rasistiskt parti o jag står inte bakom ett sådant.

jag kanske röstar blankt i så fall...

Posted on: 2007/6/24 19:43

See User information
Ta reda på vilken agenda Eliten har och på vilket sätt de ska genom föra den INNAN du ska välja.

I Illuminaternas agenda ingår det att splittra; Familjen, Folket och nationen genom massinvandring, kuturförstörelse, Feminst- och homopropaganda i medier och skolsystemet och globalisering och utvidgning av supranationella nationsförbund likt EU och FN.

Det är detta frimurarsatanisterna plan gå ut på.

Och när du kommer med politiskt korrekta begrepp som svar likt "rasism" så visar det ganska tydligt att även du är indoktrinerad i politiskt korrekt svammel.

VEM är rasist?

Den som vill rädda de olika folken, eller de likt Junilistan och de andra riksdagspartierna som inte har NÅGOT emot att påskynda den tysta utrotningen av de germaska folkslagen som nu sker i tystnad framför våra egna ögon?

Posted on: 2007/6/24 19:52

See User information
En del människor släpps aldrig fram i tv,radio och tidningar som Juri Lina, Lars Adelskogh eller Ahem Rami och detta beror på något! Sedan finns det människor och krafter som bildar partier ett eller två år innan valen vid namn som "FI" eller "Junilistan" båda dessa partier får göra reklam för sig i media och "FI" var även inbjudna att prata om sin valflopp och även prata om SDs framarsh i valvakan i direktsänd TV i valet 2006.
(Sverigedemokraterna som det talades om var självklart inte inbjudna)

Samt att dessa partier lyfts fram som rumsrena och pålitliga

Jag kan lova dig att en del människor blir arga om man säger att USA själva tillsammans med Israel låg bakom 9/11 eller en del människor tjännar förintelsen, eller att Bush & Kerry är båda med i "Skull & bones" ett hemligt sällskap som ägnar sig åt ockultism och homosexualla ritualer.
Detta är samma programering som sitter inne när någon vågar påtalla att han eller hon röstade på nationaldemokraterna eller sverigedemokraterna och de flesta vet inte alls vad dessa partier står förr, utan har bara gått på maktens nitbild och indoktrering om dessa motståndsrörelser.
De flesta av dom som ratar Nationaldemokraterna har inte en anning om vilken politik de bedriver utan aggerar som lyddiga spratteldockor åt de styrande med hat fördommar och aggresivitet mot dom.
Jag vill avsluta med att säga att det bara var ett parti som tog upp bilderbergkonferansen nämligen just Nationaldemokraterna

http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=426

Posted on: 2007/6/24 20:07

See User information
Min uppfattning är iaf att Junilistan inte gillar den överstatlighet som etablissemaget vill att EU skall vara..

När det gäller just EUs överstatlighet så verkar Junilistan, Miljöpartiet och V vara ganska överens men om jag skulle välja mellan dessa tre partier så väljer jag nog Junilistan, då dom har "normalt" folk i sitt parti..

Posted on: 2007/6/24 22:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Min uppfattning är iaf att Junilistan inte gillar den överstatlighet som etablissemaget vill att EU skall vara..

När det gäller just EUs överstatlighet så verkar Junilistan, Miljöpartiet och V vara ganska överens men om jag skulle välja mellan dessa tre partier så väljer jag nog Junilistan, då dom har "normalt" folk i sitt parti..

EU=NWO-AGENDA och Junilistan vill inte gå ut ur EU .Jag hoppas att alla på detta forum som kallar sig "VAKNA" förstår att EU inte är skapat för ett gott syfte. SD och ND har har "normala" människor med i sina partier rösta på dom istället för på Junilistan med Nils en fd chefsekonom på Nordea i spetsen.DOM FLESTA HÄR INNE BEHÖVER AVPROGRAMERA SIG FRÅN PK-TÄNKANDE. Tebe du har inga problem att länka till Alex Jones som är patriotiskt lagd som pratar väldigt mycket om Illegal Invandring och North American Union USAs EU han pointerar klart och tydligt att bla dessa två nämda ting ar slutet for USA.
Min fråga till bla dig TeBe är tycker du inte det är bra att där finns partier som SD och ND som tar upp dessa NWO agendor i SVerige som massinvandring och EU .Alex Jones är ingen rasist eller främlingfientlig bara för att han pratar om massinvandring eller illegal invandring och det är knappast SD eller ND heller.
Man säger ju i USA att Ron Paul är Usas sista hopp .Partier som Sd och ND är Sveriges sista Hopp .

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
Bennybear:

I grund o botten är ND ett rasistiskt parti o jag står inte bakom ett sådant.

...

På vilket sätt är dom rasistiska?
Snälla kom med något annat än att det skulle vara pga av deras förda invandringspolitik.

See User information
CrushNWO:

Från ND

"För att det även i framtiden, om några generationer, ska finnas svenskar i Sverige måste större delen av de utländska gästerna åka hem igen"

"Även om situationen idag är mycket allvarlig gör Nationaldemokraterna den bedömningen att det än så länge räcker med frivillig återvandring"

Man ska alltså skicka hem svenska medborgare vare sig dom vill eller inte? Eller menar dom bara dom som inte har fått uppehållstillstånd, skulle inte tro det.

Men det kanske inte ens behövs, i dag kunde man läsa på text-tv att 45000 svenskar har lämnat landet, o hälften av dom hade utländskbakgrund, som flyttat hem till sin hemländer efter att oroligheterna där har blivit mindre.

Sedan kan man läsa vidare på ND:

"Det finns flera stora skillnader, men den mest påtagliga är att SD vill tvinga invandrarna att integrera sig i Sverige medan vi tvärtom vill låta dem gå i egna skolor, ha egna områden osv. Då kan de b..."

Bra förslag, not. Fungerar inte speciellt bra idag, typ Rosengård. Luktar getton lång väg om det förslaget.

vidare:

"Vårt mål är att Sverige ska vara så pass etniskt homogent att svenskarnas överlevnad som etnisk grupp inte längre hotas. För att detta ska vara möjligt måste de allra flesta av de utomeuropeiska invan..."

Jag vet inte om ni tycker att dessa ideér inte ska kallas rasistiska?

Om alla invandrare lever exakt efter svenska regler o går över till kristendomen, då ska dom ändå utvisas enligt ND. Eftersom sverige ska vara "etniskt homogent" Det är så man tolkar detta.

Alltså pga av sin hudfärg får man inte bo kvar i sitt nya hemland, utan måste avlägsna sig. Lägger man sin röst på ett sådant parti som framför sådana åsikter, så kan jag inte annat en kalla både Bennybear o CrushNWO för rasister!

Posted on: 2007/6/25 18:24

See User information
Quote:

cactushead wrote:
CrushNWO:

Från ND

"För att det även i framtiden, om några generationer, ska finnas svenskar i Sverige måste större delen av de utländska gästerna åka hem igen"

"Även om situationen idag är mycket allvarlig gör Nationaldemokraterna den bedömningen att det än så länge räcker med frivillig återvandring"

Man ska alltså skicka hem svenska medborgare vare sig dom vill eller inte? Eller menar dom bara dom som inte har fått uppehållstillstånd, skulle inte tro det.

Men det kanske inte ens behövs, i dag kunde man läsa på text-tv att 45000 svenskar har lämnat landet, o hälften av dom hade utländskbakgrund, som flyttat hem till sin hemländer efter att oroligheterna där har blivit mindre.

"Det finns flera stora skillnader, men den mest påtagliga är att SD vill tvinga invandrarna att integrera sig i Sverige medan vi tvärtom vill låta dem gå i egna skolor, ha egna områden osv. Då kan de b..."

Bra förslag, not. Fungerar inte speciellt bra idag, typ Rosengård. Luktar getton lång väg om det förslaget.

vidare:

"Vårt mål är att Sverige ska vara så pass etniskt homogent att svenskarnas överlevnad som etnisk grupp inte längre hotas. För att detta ska vara möjligt måste de allra flesta av de utomeuropeiska invan..."

Om alla invandrare lever exakt efter svenska regler o går över till kristendomen, då ska dom ändå utvisas enligt ND. Eftersom sverige ska vara "etniskt homogent" Det är så man tolkar detta.

Alltså pga av sin hudfärg får man inte bo kvar i sitt nya hemland, utan måste avlägsna sig. Lägger man sin röst på ett sådant parti som framför sådana åsikter, så kan jag inte annat en kalla både Bennybear o CrushNWO för rasister!

"Man ska alltså skicka hem svenska medborgare vare sig dom vill eller inte?"

svenska medborgare? När det var strul i Libanon sist så var "svenskarna" inte "hemma" i Sverige, utan vi fick evakuera "våra" medborgare där, 7000! Vad gjorde de där? Så detta är inget stort problem, de verkar ändå inte vara i Sverige... - du talar om att "Skicka hem svenska medborgare..." - varför skriver du "hem", om du tycker att de är hemma i Sverige? Men då är de ju redan där de vill vara, efter att de varit här och fått utbetalningskonton så de kan casha fram pengarna när de är där de skulle varit hela tiden. Dumma svenskar... USA evakuerade "sina" medborgare i Libanon, ett par hundra... skulle vi haft proportionerligt lika många som USA så skulle vi väl evakuerat 40-50 stycken "svenskar" i Libanon - nu var det 7000.

Nu är irakiernas huvustad ute i världen lilla Södertälje. När det krisar så får vi i framtiden kanske evakuera "våra" medborgare där - det kan vara 100 000. Sahlin inför krigsrätt NU!

Posted on: 2007/6/25 18:32
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Du tänker och skriver som en hjärntvättad Marxist!

Att Sverige i dag håller på att ockuperas av etniska utomeuropéer och inom snar framtid kommer befolkas av en majoritet ickenordiska folkslag är något som ni vänsterflummare inte verkar bry er så speciellt nycket om.

Slå up OIKOFOBI i wikipedia, så kanske det klarnar.

Du glömde också bekvämt att nämna att ND i sitt program har punkter på hur återvandringsbidraget ska höjas rejält samt att flyktingar ska hjälpas i närområdena för att förhindra den muvarande massinvandringsproblemen.

I kombination med att det Intenationella finanssytemet måste reformeras för att förhindra den "globalisering" som i dag stoppar självständiga ekonomiska reformer i tredje världen och fredliga konfliktlösningar.

Posted on: 2007/6/25 18:36

See User information
Bennybear:

Slå upp rasist o rasism i orboken så ska du se att dina åsikter passar in.

Jag är ingen vänsteranhängare!

Frågeställningen till mig var ju om ND hade några rasistiska åsikter.

En person kan byta religion eller anpassa sig till en annan kultur, men kan däremot inte byta hudfärg(förutom michael jackson).

Hur ska dom som vill anpassa sig o stanna i Sverige göra då? Dom kan inget göra för ND vill skicka bort dom.

PGA AV DERAS HUDFÄRG!

Novax orkar jag inte ens kommentera, maken till osammanhängande svarsreplik har jag aldrig stött på.

Posted on: 2007/6/25 18:49

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
CrushNWO:

Från ND

vidare:

Fasen jag tänkte ta sommarlov från sidan men det kliar i fingrarna kan väl erkänna att jag är "moder" oxå
cactushead Nationaldemokraterna är etnopluralister som anser att alla raser och kulturer ska ha rätt att excistera och tycker därmed att inga kulturer är sämre än andra.
Att de vill låta stora flyktingar få bo i sina egna områden när de är i sverige beror på att de ska kunna få ha sin egen kultur att leva i undertiden de väntar på ett stabilare läge i deras hemländer men de säger oxå att det går att integrera enskilda människor för då måste de ta seden dit dom kommer och anpassa sig efter den gällande kulturen.
Deras högt uppsatte partisekriterare Varva Suk är ett bevis på detta då han själv invandrat
Flertalet forskare är överens om att om utsträckningen med invandring som sker idag synomymt det svenskar låga barnafödande kommer invandrare att vara majoritet i sverige år 2036 och idag är mohamed det vanligaste namnet i skåne på födda pojkar tätt följt av mahmet och dylikt...
Problmetet i rosengård är inte segrigation för segrigation är naturligt problemet är intigrerad mångkultur = blandkultur där 100tals olika kuluter med olika världen och normer ska kompromisa om en gemensam kultur och värdegrund i skolorna
(två svenskar går dock i rosengårds skola)
Att ND vill se ett så homogent land som möjligt tycker jag är vackert jag vill personligen oxå se homogena länder (inom rimliga gränser) om jag åker till ex japan vill jag naturligtvis uppleva den japanska kulturer och och jag finner ett stort värde i att uterupphålla den asiatiska rasen.
Jag skulle verkligen inte vilja se ett mångkulturellt japan jag anser att alla folk har rätt till liv och självbestämande oavsett om det är turkar,svenskar eller japaner.
De verkliga rasisterna är idag de som förespråkar mångkultur och rasblanding de vill radera alla kulturer och raser och göra en gemensam kultur med segrigirade kulturer runt om "normen"

Önskar inte du att irak ska förbli relativt irakiskt och amerikanerna ska ut därrifrån så irakierna får ha sin egen kultur och sitt eget land att leva i ?

Anser du inte assyrirnea har rätt till sitt land eller kurderna ?

MVH
Masken i Angered

See User information
Hur du än vrider och vänder på det Cactushead så bevisar dina egna inlägg att du resonerar PRECIS som en oikofobisk hjärntvättad Marxistisk nyttig idiot!

Posted on: 2007/6/25 18:53

Anonym
Quote:

cactushead wrote:
Bennybear:

Slå upp rasist o rasism i orboken så ska du se att dina åsikter passar in.

Jag är ingen vänsteranhängare!

Frågeställningen till mig var ju om ND hade några rasistiska åsikter.

En person kan byta religion eller anpassa sig till en annan kultur, men kan däremot inte byta hudfärg(förutom michael jackson).

Hur ska dom som vill anpassa sig o stanna i Sverige göra då? Dom kan inget göra för ND vill skicka bort dom.

PGA AV DERAS HUDFÄRG!

Novax orkar jag inte ens kommentera, maken till osammanhängande svarsreplik har jag aldrig stött på.

Om du har den politiska mogenheten att förstå att ordet rasism är lika köpt laddat och bakvänt som ord som tollerans,moral eller reaktionär kunde vi ha en diskution.

Rasism innebär för mig att människor har olika rasliga egenskaper och förtjännar att behåla dom och man ska inte dela in dessa i en hirarkisk ordning om vilken ras som är mest värld.
Skapelsen har skapat de olika raserna av en andledning annars "hade gud" bara skapat en ras och en världsdel åt dom.

Michel Jackson? Vilka låga argument
Jag känner människor utanför europa som faktiskt har assimelerats sig i den svenska kulturer och lämnat det de ansåg vara rätt och riktigt och det tycker jag är respektfullt men de flesta har bara integrerat sig i den svenska kulturer men lever och verkar med sina landsmän men deras gemensamma normer

See User information
95% av de s.k "flyktingarna" som kommer till Sverige har INGA flytingskäl. Merparten av de slänger eller förtör sina pass innan de kommer in i landet för att dölja sin identitet.

De är välfärdsparasiter som omhuldas framförallt av de Judiskt kontrollerade pressen som har ett intresse att underminera den västerländska civilisationen.

Som sagt tidigare LÄS PÅ om Eliten planer och agenda.

Posted on: 2007/6/25 18:56

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper