vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Amnestys logga !!
Är det ingen mer än jag som ser att Amnestys logga är ett
spegelvänt dollar tecken ?? hehe

http://net11.amnesty.se/www

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Amnestys logga !!

See User information
De kanske gör en del gott, men har förstått att huvudsyftet för dem är att samla in pengar. Vad gör de sedan med alla pengar, behövs de för att tryckas deras tidningar eller till lön åt personalen. Det handlar väl ändå om någon form av aktivism, förstår inte vad de använder sina pengar till..

De kanske redovisar det, är ändå misstänksamma mot de flesta organisationer som lägger ned mycket tid med att bara samla in pengar, som greenpeace. Om man har ett bra budskap borde man inte behöva detta eviga pengasammlande utan nå resultat på andra vägar.

Posted on: 2007/10/7 0:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

See User information
Som om inte detta är nog har Amnesty lagt sig i homosexuellas rätt att gifta sig samt rätten till fri abort. Jag är medlem i Amnesty men tänker gå ur denna politiska organisation.

Posted on: 2007/10/7 21:28

See User information
Vad menar du?
Är amnesty mot homogiftemål?

Posted on: 2007/10/7 21:52
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Nej, tvärtom.

Posted on: 2007/10/7 23:42

See User information
vad gör de om Homos gifter sig? Eller nån 16årig tjej som vart yr på en fest och blev gravid gör abort för att slipa släpa runt på en unge under resten av sinna skol år?

Posted on: 2007/10/8 10:56

See User information
PRECIS så tycker Illuminat-marxisterna också!!

VAD är ett människoliv värt, bara JAG får vältra mig i mina lustar.

VAD bryr jag mig om att ta ansvar för mina handlingar??

Posted on: 2007/10/8 12:15

See User information
Quote:

bennybear skrev:
PRECIS så tycker Illuminat-marxisterna också!!

VAD är ett människoliv värt, bara JAG får vältra mig i mina lustar.

VAD bryr jag mig om att ta ansvar för mina handlingar??

Herregud, du verkar vara lika moralkonservativ som Bush och den amerikanska kristna högern. Vad har du med att göra hur folk lever sina liv? Om det är några som vill kontrolla folk så är det de moralkonservativa.

Posted on: 2007/10/8 19:05

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
Om det är några som vill kontrolla folk så är det de moralkonservativa.

Och var hör man dessa vibbar ?

Var i TV-debbaterna och på mässor,statligt finanseriade seminarier hörs dessa röster ?

See User information
Quote:

maggot skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Om det är några som vill kontrolla folk så är det de moralkonservativa.

Och var hör man dessa vibbar ?

Var i TV-debbaterna och på mässor,statligt finanseriade seminarier hörs dessa röster ?

Om du hängt med i den amerikanska debatten hade du hört dessa vibbar väldigt mycket. Där är abortfrågan en het fråga just nu där många konservativa, bland annat Bush, verkar för att inskränka aborträtten, och man har t.ex. dragit in stöd för utbildning om preventivmedel och abort, till förmån för att lära ungdomar att avhållsamhet är det "preventivmedel" som skall praktiseras. (Det är väl att vilja kontrollera folk om något.)

Några exempel på vad som hänt på sistone.

http://www.issues2000.org/2004/George_W__Bush_Abortion.htm

"Bush reinstates ban on international family planning funds"
http://edition.cnn.com/2001/ALLPOLITICS/stories/01/22/roe.wade/
Quote:
On the 28th anniversary of Roe v. Wade, President Bush signed an executive order Monday banning federal funds to international family planning groups that offer abortion or abortion counseling.

"It is my conviction that taxpayer funds should not be used to pay for abortions or advocate or actively promote abortion either here or abroad," Bush states in the order.

The order prohibits the allocation of U.S. funds to groups who support abortion, either by performing the procedure, or offering abortion counseling or lobbying governments abroad.
/.../
The order was not unexpected, but it would likely worsen tensions with abortion rights advocates already angered by the selection of abortion opponents John Ashcroft for attorney general and Tommy Thompson for secretary of health and human services.

Meanwhile, anti-abortion groups hailed the new administration's active opposition to abortion as they marked Monday's anniversary of the Supreme Court ruling in Roe v. Wade, the 1973 decision that struck down state laws banning the procedure, with marches and protests.

Bush's order is a strong symbolic move, as was his statement to abortion opponents' rally Monday afternoon.

In a written statement, read by New Jersey Republican Rep. Chris Smith, Bush said the promise of a right to life, liberty and the pursuit of happiness in the Declaration of Independence "are for everyone, including unborn children."
/.../
Supporters of abortion rights marked the anniversary by warning that the freedoms granted in the Roe decision were now under threat by a Republican administration and a Republican-controlled Congress. Kate Michelman, president of the National Abortion and Reproductive Rights Action League, said Bush "is bending to the will of the far right on these issues."

"He so quickly shed his facade and his cloak of moderation on this issue," she said. Bush was "using his presidential powers quite aggressively already to undermine a woman's right to choose."

Added Gloria Feldt, president of the Planned Parenthood Federation of America: "The fundamental human and civil right to make our own childbearing choices without government intervention is more threatened now than it has been in all of the 28 years since Roe v. Wade was decided."

During the presidential campaign, Bush made it clear that he felt the 1973 decision went too far. Last week, his wife Laura said on NBC's Today show that she did not believe Roe v. Wade should be overturned, but stressed that she agrees with her husband's support of abstinence education and believes the number of abortions in the United States should be reduced.

Proposed boost for abstinence-only education
http://edition.cnn.com/2004/EDUCATION/02/13/sexual.abstinence.ap/
Quote:
WASHINGTON (AP) -- The Bush administration is proposing to double spending on sexual abstinence programs that bar any discussion of birth control or condoms to prevent pregnancy or AIDS despite a lack of evidence that such programs work.

A study by researchers at the federal Centers for Disease Control and Prevention of declining birth and pregnancy rates among teenagers concludes that prevention programs should emphasize abstinence and contraception.

"Both are important," said Dr. John Santelli, the lead author of the study, which has not been published.

In Minnesota, a study found that sexual activity doubled among junior high school students taking part in an abstinence-only program. The independent study, commissioned by the state's health department, recommended broadening the program to include more information about contraception.

Independent researchers who are studying abstinence-only programs for the federal government said in their first report two years ago that no reliable evidence exists whether the programs work. They are expected to issue an update soon.

In his State of the Union address, President Bush said, "We will double federal funding for abstinence programs, so schools can teach this fact of life: Abstinence for young people is the only certain way to avoid sexually transmitted diseases."

Bush would spend $270 million on abstinence-only education, compared with $100 million annually when he took office.

The president also would move the programs into the same agency within the Health and Human Services Department that oversees religious-based programs and the president's proposal to promote marriage.

Bush administration blocks birth control access at every turn
http://www.afn.org/~iguana/archives/2005_01/20050103.html
Quote:
Morning-After Pill opponents claim that they are just concerned about the health or welfare of women who take that particular pill, but there's a pattern of the Bush administration and Republicans restricting birth control information and access to all forms of contraception, including condoms. The following article was written by Campus NOW president Kelly Mangan, with input from the Redstockings Women's Liberation Archives and Gainesville Women's Liberation.

There is a movement gathering steam in the United States against birth control. Of the 39 million fertile women who have sex with men, 95% use a form of contraception.1 Obviously, the anti-birth control movement doesn't represent the vast majority of women. So why is it gaining ground so fast? Well, unfortunately the movement does have the support of the White House.

In George W. Bush's first budget to Congress (April 9, 2001), he scrapped the provision that required insurance companies to cover contraceptives for 9 million federal employees (something House democrats later reinstated). Bush insisted that this measure was meant to save money, but if were we really concerned with saving money, perhaps he should have spent less on tax cuts to the rich instead of axing programs that benefit women.

Also on April 9, Bush blocked U.S. grants to family-planning groups that provide contraceptive and abortion services/counseling overseas. While the president has certainly done his part to limit the knowledge and options of women abroad, the focus of Bush's war on women is at home.

Bush is an ardent supporter of abstinence-only education programs, which prohibit discussion of contraception, and keep sexually active teens from knowing how to protect themselves from pregnancy and STDs, and provide blatant misinformation to students.

According to a study released by the Sexuality Information & Education Council of the U.S. (SIECUS) on June 22, 2004, federally funded abstinence-only education programs don't prevent teens from having sex.2 An independent study commissioned by the Minnesota Department of Health also determined last January that abstinence-only education had not worked there-sexual activity among junior high students actually doubled in the first year the program was taught!3

And a December 2004 report prepared by the Special Investigations Commission of the U.S. House of Representatives, for Congress member Henry Waxman, found that "over 80% of the abstinence-only curricula contain false, misleading, or distorted information about reproductive health." For example, one curriculum states that "[i]n heterosexual sex, condoms fail to prevent HIV approximately 31% of the time" and another teaches that a pregnancy occurs one out of every seven times that couples use condoms. These erroneous statements are presented as proven scientific facts," the report notes. They also make abortion sound like it'll damage you for life, the report says: "One curriculum states that 5% to 10% of women who have legal abortion will become sterile; that 'premature birth, a major cause of mental retardation, is increased following the abortion of a first pregnancy;' and that "[t]ubal and cervical pregnancies are increased following abortions. In fact, these risks do not rise..." the report stated.

Despite these findings, Bush continues to push abstinence-only education, and to toe the anti-birth control line, as can be seen by his executive appointments.

Posted on: 2007/10/8 19:43

Anonym
i USA ja men nu menar jag sverige men det handlar inte om vad man säger utan om vad man gör...
Naturligtvis måste bush agitera detta då han kallar sig "kristen" ett av budorden lyder "Du ska inte ljuga" men ljuger gör han hela tiden...

Jag tror knappast det blir abortstopp i USA och isåfall bara i någon delstat och då är det bara åka till nästa och utföra det

See User information
för en gångs skull håller jag med zpz...

Folk får bestämma själva vad dom vill göra med sinna kroppar och inte, skiter fulkomligt i om min åsikt stämmer med iluminati snubbarna eller nån annan makt grupp...

Jag bryr mig inte om vad tex bennybear gör hemma om kvällarna, lika lite som vad nån annan gör.

Spriker kondomen eller båda är för fulla eller vad fan som hellst ska man ha rätten att inte behöva föda banet.

Eller skulle du hellre få växa upp i nått barnhem bara för din mamma/pappa inte hadde gått klart grund skolan och hadde varken tid eller pengar att uppfostra dig?

Mitt ex fick göra abort efter att en kille hon vart med inte sagt till när kondomen sprack, menar du då att hon ska behöva släpa runt på en unge bara för han inte har vett att säga det?

Ni kan inte predika för en fri värd om inte folk får vara fria i den!

Posted on: 2007/10/8 22:42

See User information
Så som jag ser det är moral och ansvar extremt viktigt. I alla val man gör så finns det konsekvenser bakom ens handlande. Visst, i extrema fall (som t ex vid våldtäkt) kan abort vara berättigat. Men abort kan aldrig sättas i system. Man kan inte gå omkring och ha sex med hur många olika som helst som sedan resulterar i abort bara för att man drivs av starka lustar eller att man var påverkad av alkohol. Sverige har blivit mer och mer promiskuöst och sexuellt ohämmat, och one-night stand är ganska vanligt. Sex bör ske i förälskelsens namn och bör inte missbrukas.

Läste för ett tag sedan en artikel i SvD som handlade om aids i Afrika. I artikeln kom författaren fram till att ökningen av aids inte berodde på att man inte använde kondom, utan det berodde på att i Afrikas kultur är det vanligt att männen samtidigt som han är gift har en eller flera älskarinnor (och då använder man inte kondom). Även kvinnor i Afrika lever så också, om jag inte minns fel. Vad säger oss detta egentligen? Handlar det inte om orsak och verkan?

Det naturliga i ett förhållande är förstås att man lever monogamt. När man lever i ett sådant förhållande så kan båda parterna bestämma om ett barn ska bli till. Alla vet att när man har samlag utan skydd så är det risk att kvinnan kan bli med barn. Förr i tiden sågs samlag som något man gjorde för att alstra barn. Om man har det tankesättet så behöver inte abort ske.

Personligen ser jag abort som om det vore mord. Men alla har rätt att göra sina val utifrån sin medvetenhet. Men i dagens samhälle är man dock inte så medveten i sin val man gör och tar inte sitt ansvar i vissa aspekter. Om någon är arg på en person så betyder det nödvändigtvis inte att man ska slå till den personen.

Om alltfler människor tar sitt ansvar och utgår från sin medvetenhet, sin moral, sitt sanna jag, så skulle samhället bli mycket bättre, mer harmoniskt och fredligare. Om man är arg och blir osams med någon så måste man stanna upp och ta steg bakåt istället för att slå till den personen. Om man har en hög medvetenhet så vet man att det kan sluta illa om man slår den personen. Personen ifråga kan mycket väl falla med huvudet på en sten och dö av slaget. Om man slår den personen har man gjort ett val, vilket kan få ödesdigra konsekvenser. Det samma gäller sex, stöld och annat. Det som har en hög medveten är den som är stark och modig. Ty den personen tar ansvar för sina handlingar och sina ord.

Posted on: 2007/10/9 18:50

See User information
Quote:

StenAOlsson skrev:
Är det ingen mer än jag som ser att Amnestys logga är ett
spegelvänt dollar tecken ?? hehe

http://net11.amnesty.se/www

Nej det ar en annan variant av en FASCI, symbolen for fascimen em ombunden kapp. i detta fall av taggtrad, facklan ar en gammal symbol for illuministerna/frimurarna
har kan du se den i USAS senat, och den finns i vart Polisvasendes Vapen
Resized Image
hitler hade ochsa
Resized Image
annan bild
l

Posted on: 2007/10/9 20:50
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Tack Steffo !! du e den en ende hittils som faktiskt svarade på min fråga..men e det altså ingen här som har ritat av deras logga ,, gå till en spegel och där ser du ett dollar tecken,,helt öppet för alla att se om man faktiskt tittar..

See User information
Quote:

Det naturliga i ett förhållande är förstås att man lever monogamt. När man lever i ett sådant förhållande så kan båda parterna bestämma om ett barn ska bli till. Alla vet att när man har samlag utan skydd så är det risk att kvinnan kan bli med barn. Förr i tiden sågs samlag som något man gjorde för att alstra barn. Om man har det tankesättet så behöver inte abort ske.

Från när kommer karma sutra då? (ca 2000år ser man om man söker lite, är inte det förr i tiden?) Vad jag vet var folk på antiken ganska duktiga på att hoppa i säng med varann också, det är i under medeltiden det var som du säger.

Det finns alltid folk som missbrukar saker, men går du ut på stan och frågar lite olika folk så är jag säker på att abort inte är något man ser som ett nöje!

Det är något man väljer när man anser att man inte kan ge barnet en vettig uppväxt själv. Men visst får man väl föda det och ge bort till nått barnhem...

Har du inte märkt det så finns det redan en värd utanför fönstert som vi lever i och kommer få fortsätta att göra varken vi gillar den eller inte. Men visst vore det jävligt fint med en sån värd du vill ha, men är det äns möjligt att få en sån? Du kan ju försöka vända 10 personer på stan först...

Jag ger inte ett skit för hela "Player" kulturen och tycker den är ren skit och fattar inte vad poängen med att ligga med så många man kan är. Men det har alltid funnits folk som hellre knullar runt än har nått stabilt.

Det lätaste sättet att sätta det i system är ju att låta folk välja själva om dom vill ha sin unge eller inte. Det är ju dom som gort den som kommer få släpa runt den rästen av livet så skyddar dom sig inte eller nått går fel kan dom ju få en skans till tycker jag.. Eller tycker du det är bättre att sätta in ungarna på barnhem där dom kan programeras änu bättre än i vanliga fall?

Posted on: 2007/10/9 22:57

Anonym
Quote:

Tony skrev:
Så som jag ser det är moral och ansvar extremt viktigt. I alla val man gör så finns det konsekvenser bakom ens handlande. Visst, i extrema fall (som t ex vid våldtäkt) kan abort vara berättigat. Men abort kan aldrig sättas i system. Man kan inte gå omkring och ha sex med hur många olika som helst som sedan resulterar i abort bara för att man drivs av starka lustar eller att man var påverkad av alkohol. Sverige har blivit mer och mer promiskuöst och sexuellt ohämmat, och one-night stand är ganska vanligt. Sex bör ske i förälskelsens namn och bör inte missbrukas.

Det verkar som du tror att folk knullar runt med alla de kommer över UTAN skydd och sen; oj fan, jag blev visst gravid, men det finns det kliniker till.

Sex bör ske när som helst, med vem man vill! Det har man tamefan rätt att bestämma själv. Jag skyddar mig alltid, men det händer faktiskt att preventivmedel sviker.
Ska jag sätta ett barn till världen som jag inte vill ha, för att jag ville knulla? Stackars det barnet isåfall.
Abort är inte mord, ett embryo har inget medvetande.

Quote:

Det naturliga är väl knappast att leva monogamt, det är vad vi har bestämt är normalt.
Det naturliga är att sprida sin avkomma.
Få arter lever monogamt.

Anonym
Quote:

se7en skrev:
Ett embryo har inget medvetande.

Universum har en medvetenhet.
Atomer, molekyler, celler.... Vad är det för medvetenhet som skapar en mänsklig kropp från en spermie? Fri vilja är en myt.

See User information
Vet inte om du se7en läser för mycket av mainstream-media och låter dig indoktrineras av det moraliska förfall som dessa medier sprider. Själv tror jag att man i de flesta fall träffar någon genom karmisk förbindelse, vilket innebär att man sedan håller ihop hela livet. Men nu för tiden när moralen förfaller och folk styrs mycket av själviskhet och egenintresse, så separerar eller skiljer man sig så fort man inte klarar av varandra. Själv tror jag på att man tillsammans kan lösa problem som man går igenom.

Visst, alla har rätt till sin egen fria vilja och får göra vad de vill. En sak är dock säker: media och hela Hollywood-industrin är bara en sörja av moraliskt förfall. De flesta filmer innehåller våld, hämnd, kamp, hat, promiskuitet, ilska etc. När man ständigt matas med detta så vänjer man sig vid det och accepterar det. Men det behöver nödvändigtvis inte betyda att man ska följa dessa koncept.

Posted on: 2007/10/10 9:27

Anonym
"Fri Abort" är steg 1 i elitens lilla befolkningsreduktions plan. Steg 2 kan man se i Kina fast då är det givetvis med påtvingad abort, parallellt med det hela är att man vill legalisera dödshjälp med samtycke, därefter blir det naturligtvis "dödshjälp" utan samtycke.

När man har lett folk i näsan tillräckligt långt så öppnar man lite utrotningsläger eftersom de "tärande" bara andas så mycket och förstör planeten.

Anonym
Är det ingen som tycker att överbefolkning är ett problem? I Sverige ser jag inget fel med att skaffa hur många barn man vill, så länge man kan försörja dem. Men i andra länder där de redan bor på varandra skaffar de hur många jäkla barn som helst och sen kan de inte ens ta hand om dem.
Jag tycker jävligt synd om de barn som föds för att sedan svälta ihjäl.

See User information
Quote:

se7en skrev:
Quote:

Tony skrev:

Det verkar som du tror att folk knullar runt med alla de kommer över UTAN skydd och sen; oj fan, jag blev visst gravid, men det finns det kliniker till.

Sex bör ske när som helst, med vem man vill! Det har man tamefan rätt att bestämma själv. Jag skyddar mig alltid, men det händer faktiskt att preventivmedel sviker.
Ska jag sätta ett barn till världen som jag inte vill ha, för att jag ville knulla? Stackars det barnet isåfall.
Abort är inte mord, ett embryo har inget medvetande.

Quote:

Det naturliga är väl knappast att leva monogamt, det är vad vi har bestämt är normalt.
Det naturliga är att sprida sin avkomma.
Få arter lever monogamt.

Ett typexempel på en person som annamat alla de NYA normer som samhällseliten av idag premierar.

Tack RFSL! Följ dina lustar istället för att lära dig ansvarsfullt beteende i alla lägen.

Abort är Mord! Hur man än vänder och vrider på det.

Tror Ni att det är en slump att Sverige i dag är en av de länder som har högst andel aborter per capita?

"Som man sår får man skörda"

Karmalagen är obeveklig. Alla samhällen som anammat perversioner och ansvarslöst handlande har gått under i splittring, kaos och destruktion.

Posted on: 2007/10/11 8:18

See User information
Vad säger Amnesty om detta??

Inte ett skit antagligen.

New law means anti-gay comments could lead to seven years in jailBy STEVE DOUGHTY and JAMES SLACK -

Stirring up hatred against homosexuals is to become a serious crime punishable with a seven-year jail sentence under a law announced last night.

The legislation - similar to laws already in force outlawing persecution on religious or racial grounds - will make criminals of those who express their views in ways that could lead to the bullying or harassment of gays.

The maximum sentence is longer than the average of around five years handed to rapists.

Jim Davidson was axed from Celebrity Hell's Kitchen for branding Brian Dowling a 'shirt-lifter'

Jim Davidson axed from Hell's Kitchen after calling gay Brian a 'shirt-lifter' Firemen demoted and fined for shining torch on gay foursome in the bushes

The announcement widened the rift between opposing supporters of freedom of speech and gay rights.

Christian groups condemned it as "a law to allow Christiansto be locked up for what they believe".

But the gay pressure group Stonewall said those who disapprove of homosexuals would have nothing to fear from the law if they express their views in a manner that is "temperate" and "polite".

Justice Secretary Jack Straw told MPs the gay harassment law will be included as an amendment to the Criminal Justice and Immigration Bill currently going before Parliament, though ministers have yet to decide the wording.

Mr Straw said: "It is a measure of how far we have come as a society in the last ten years that we are now appalled by hatred and invective directed at people on the basis of their sexuality.

"It is time for the law to recognise this."

He raised the prospect of extending the law to cover to "transgendered" people and the disabled.

The new law aims to catch those who do not explicitly call for attacks or discrimination against homosexuals, as this is covered by existing incitement laws.

Instead, police will be allowed to pursue those who create an "atmosphere or climate" in which hatred or bullying can be fostered. Officials said it would not prohibit criticism of gay, lesbian and bisexual people or joke-telling.

The final decision over who has "crossed the line" will rest with the police.

Criminal legislation on gay harassment follows the recent Sexual Orientation Regulations which make discrimination against gays an offence against civil law.

Last night a CofE spokesman said: "We will be scrutinising any legislation to ensure that it safeguards the safety and rights of minorities without jeopardising wider concerns for freedom of expression, including the expression of religious faith."

But Stonewall chief Ben Summerskill said: "We are crystal clear that this is not about constraining anyone from expressing their religious views in a temperate way.

"It is about preventing people from inciting hatred, whether through the lyrics of rap musicians or Muslim organisations which hand out leaflets saying that all homosexuals are paedophiles."

• Parents will be told if a paedophile posing a threat to their child moves into their home or street under amendments to the Criminal Justice and Immigration Bill introduced last night.

But there is still no general right for parents to ask if there is a paedophile living in their neighbourhood, as demanded by "Sarah's Law" campaigners after the murder of Sarah Payne seven years ago.

Posted on: 2007/10/11 8:27

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper