vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Regler för skapelsen

See User information
Fysik innehåller regler, och våra kroppar är biologiska som följer regler liksom våra celler.

Vilka regler har skapelsen?

Fri vilja är det jag ser som enda lag.

Posted on: 2009/9/16 20:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Regler för skapelsen
Sanningen är lagen i sig ; )

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vetenskapen har i alla tider försökt koka ner mängder av data till att omfatta några få logiska element (läs enhetlig fältteori ) genom att anföra begreppet antinomi ( lagen om ytterligheters oförenlighet ).

Resultatet av detta är att världen måste ses ur två perspektiv eller belysas utifrån den uppbyggande krafters och den nerbrytande krafters innebyggda egenheter.

Naturens förmåga att "sätta ihop" och "ta isär" upplever vi närmast genom att beskåda vad som händer under våren när naturen spirar och vill växa till sig konta hösten när naturen vissnar och förfaller, centralt i detta är att naturen använder två olika metoder i detta förfarande vilka inte kunna direkt jämföras (sätta ihop och ta isär ).

Så lagbundenheten i en fusion är inte tillämpbar på en fission eller tvärt om, där av termen antinomi...

Posted on: 2009/9/17 7:51
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Law of Attraction

Det här är min senaste guldklimp hittad på internet. Känns bra att lyssna på.

Posted on: 2009/9/19 9:43

See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
Law of Attraction

Det här är min senaste guldklimp hittad på internet. Känns bra att lyssna på.

Jepp men det utesluter inte law of repulsion.....

Posted on: 2009/9/19 15:29

See User information
om du lyssnar på vad som sägs så finns det ingen sådan motsatts. Allt är positivt, bara vi som inte fattar det... (kortfattat)

Posted on: 2009/9/19 15:31

See User information
Quote:

HuMaHuMHuM skrev:
om du lyssnar på vad som sägs så finns det ingen sådan motsatts. Allt är positivt, bara vi som inte fattar det... (kortfattat)

Själva ordet uni.verse eller uni-versus betyder....Ett motsatsförhållande...

Posted on: 2009/9/19 16:34

See User information
Tror du "Universum" bryr sig om vad ordet universum betyder?

Posted on: 2009/9/19 19:47

See User information
hehe precis. vadå regler liksom?
att fri vilja är lag = motsägelse.

Posted on: 2009/9/21 21:08

See User information
Klart det finns regler.

Annars hade inte jag kunnat sitta här med en extremt komplicerad biologisk kropp och skriva vid en dator på något som heter Internet.

Att se fri vilja som lag kräver nog en del förklaring. Men då måste jag få frågor som gör att jag kan svara på det som den som vill veta inte förstår. Jag vet inte hur jag ska förklara det mer än såhär: Jag är gud, och jag kopierar mig själv genom fri vilja så det blir massa gudar, och alla blir unika då de går egna vägar.

Det som är Gud är Oändlig Intelligens och det vi är som personer är vad vi som Oändlig Intelligens har blivit inom det vi kallar livet.

Men visst följer vi regler, både fysiska och metafysiska i brist på bättre ord. Skaparens regler kan vi säga. När skaparen bestämde sig för att göra en kopia av sig, vilka regler satte denne då? Förutom att agera genom fri vilja och göra en klon av sig själv?

Posted on: 2009/9/22 19:42

See User information
Nu blev det soppa av allt ju..

Är du gud och skapade personer av frivilja.
visst jag köper det hit, men sen så,
börjar dessa gudar följa skaparens regler i brist på bättre ord ?

känns som du seglade"rätt" in på grund här.

Lagar och regler är utryck för en den psykiskt sjuka delen av mänskligheten som är på väg att ta kol på sig själv.

Posted on: 2009/9/24 1:43
kritik är den renaste form av positivitet som existerar.

kan du inte relatera? släpp det polära tänkandet.

See User information
macro. Vi är gud, som skapade oss själva med fri vilja.

Men det finns inga regler, eller gränser, förutom de vi själva sätter.

Och uppenbarligen har vi satt gränser, för annars hade jag inte velat gå upp och jobba imorgon. :)

Posted on: 2009/9/24 19:40

See User information
Jag har inte gått till jobbet på ett antal månader nu, har ingen större lust med att gå tillbaka till det heller..

\"Men det finns inga regler, eller gränser, förutom de vi själva sätter.\"

\"Vi\" satt gränser, du låter som en sann översittare när du försöker beblanda din cancer med oss andra här inne genom att säga att \"vi\" ska till jobbet imorgon.

Så hur kändes det att segla in på den egen grund ?

Posted on: 2009/9/25 9:48

See User information
macro, förstår inte riktigt vad du menar. Jag sa att jag skulle till jobbet... :)

Jag vet varför jag existerar på denna planeten. Jag valde att födas här inför jordens återkomst till Oändlig Intelligens. De högre dimensionerna där allt om universum är känt. Vilket har gjort så jag måste följa vissa regler, varav den fundamentalaste jag hittills funnit är Fri Vilja.

Fang Shen sa det bra också, att sanningen är regeln. Men sanningen kan vara subjektiv...

Posted on: 2009/9/25 18:58

See User information
Precis, sanningen är subjektiv, regler och lagar är inte det..

Posted on: 2009/9/26 11:32

See User information
Därför finns det bara en regel/lag: Fri Vilja

Som är subjektiv och objektiv beroende på hur man ser det, och utformar det i livet som vi lever.

Jag gillar inte sättet min fria vilja har tagits ifrån mig, eller att "de onda" manipulerar allt inom hela skapelsen för att de kopierat den. Detta genom att i de lägre dimensionerna strax innan de översta gjort en kopia av de översta. Fast deras är villkorlig kärlek och den äkta (det äkta ljuset) skapelsen är ovillkorlig kärlek (Fri vilja).

Inte för att jag inte ser en utväg, jag är här för att gå tillbaks till att vara över kopieringen. Där jag kan kontrollera den, inte för att jag tänker göra det mer än vad den fria viljan tillåter.

- seilon

Posted on: 2009/9/27 17:23

See User information
regler är påhitt.

Posted on: 2009/9/27 18:12
- din förnekelse är så jävla ointressant.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper