vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Metaforiken!

See User information
Bible - Free man

The One will save the world, men bara Din värld.
Att endast vara en, och inte något annat. Bara en i kött och blod.
( Människa i kött och blod, Ej fiktiv person )

Vilka barn gick fria ? I dom hemmen där man märkt dörren eller dörrposten med blod. ( I'm not a person, I am flesh and blood )

Moses går sedan och begär att man skall släppa alla slavar fria. Jag har slavar, som jag håller på att släppa fria, alla mina personer, en hos psyk, en hos soc, en hos polisen mm mm. En unik identitet hos varje instans.

Vid ett tillfälle så säger Jesus följeslagare, We are not under your command, state or Judgement, I have only one God.

( Understår ingen stat, kommun eller liknande! )

Adam och Eva skämdes, satt därför på sig en mask/person ( Man skrev på löv förr i tiden )

Dom otrogna skapade en egen Gud, ( idol God ), en kalv, kom också ihåg att Jesus slängde ut penningsväxlarna ur templet!

Utanför penningväxleriet i US: http://cango.com/wp-content/uploads/2 ... ging-bull-wall-street.jpg

Templet, din egen kropp, släng ut alla energier som penningväxlar.

Offrar får, ( heard of sheep or person, no difference )

Jordan Maxwell, det går att dra ett sträck uppe ifrån norra ryssland o ner till Afrika, samma sak åt andra hållet, skapar då ett kors med mitten i Israel. Mitten av korset, vänd det till Jesus och korset, Hjärta. Hjärtat av kristendom, Israel.

När Moses gick in i tempelbyggnaden för att begära att hans slavar skulle frias så slänger han fram ormen, som slåss mot deras ormar... Intelligens mot intelligens, dock en fight mellan hjärta och hjärna... Moses hjärta, Egyptens Tempel, hjärna.

Jesus bar på alla synder, han hade empati och kände dom alla.

Man döps i vatten, vatten står för medvetande också. Efter det moses fritagit sina slavar så bär det ut i öknen, han delar sen på floden ( medvetandet ) för att komma undan. Hmm, man kan skilja på höger och vänster hjärnhalva också. Man kan stå mellan stat och folk också... Figure it out :)

Folk = grupp med personer, annars heter det en grupp med människor, ( The truth shall set you free ), varje ord måste få kraft med sin verkliga och egentliga betydelse.

The only true Creator is talking to you all the time, bu bump, bu bump, bu bump, are you listening?

Den enda verkliga skaparen sitter i bröstet, det är den enda som kan visa vägen, och endast i ett gott syfte.

Vidare så framstår det att Egyptens folk inte brydde sig om hur, det skulle bara vara fred, i vilken form som helst.

Råder ännu i dag, tyst, sätt dig ner och lyd oss...

Hjärtat kan aldrig skapa nåt som är ont, för det vet bättre, alltid!

När Moses ( Ben Kingsley ) kommer ner ifrån berget i en av alla filmer så håller han stentavlorna på ett speciellt sätt, han håller dom lite på kors, så att det bildar ett hjärta... Sen säger han det enda som är sant, This is the word of God!

Bu bump, bu bump, bu bump...

Sen nåt vi alla behöver lära oss... När Egyptsierna tar en prostituerad till Jesus för att testa honom, ( Inför många ) med tanken, ha, han accepterar inte sånt, så gör han så här... han lägger ner en sten på marken inför alla sen säger han, ni som aldrig syndat, gå fram och rör vid stenen, slutdiskuterat!

Avslutningsvis, när Moses leder slavarna ut i öknen så råkar dom ut för lite matbrist, han ber då Gud om hjälp, och något faller till marken på morgonen tror folk, men i själva verket så växer det upp ur marken och kallas Manna, vilket betyder " vad är, eller vad är det "...

Det var svamp...

Svamp är sedan studerat och den aktiva ingrediensen är photoner, ljus, och läser man Bibeln noga så finner man, The body shall be full of light, if thine eye is single, ( Pineal gland )...

Photonerna i svampen aktiverar körteln, tredje ögat...

Light, photons, single eye, mushroom, you do the math!

Antingen så lever man efter och inför Skaparen själv, eller också så väljer man att leva efter och följa, den falska profeten, samhället, ( Cause they act as your God if you are a sinner with a mask in front of your face )

Lite Swengelska, men de låter ju så Hollywoodcoolt :)

Fred och lycka till Er alla!

Posted on: 2010/11/2 22:10

Edited by iwarrior on 2010/11/2 22:53:35
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Metaforiken!
Bra skrivet! glöm inte att satan erbjöd jesus denna värld om han bara knäböjde för satan, jesus svarar:My kingdom is not of this world!

"But if our gospel is hid, it is hid to them that are lost. In whom the god of this world hath blinded the minds of them which belive not.
-2 Corinthians 4:3-4

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej alla Fritänkare,

tips för den som "tar sig tid" och har en obotlig lust att söka sanningen, vilket mer och mer förefaller vara en av dom absolut svåraste och mest invecklade men samtidigt en av dom absolut intressantaste och spännande projekt en människa kan åta sig HeHe.

Det kan mycket väl visa sig framledes att absolut sanning är synonymt med absolut kärlek, totalt ljus och kanske den ultimata källan till allt liv.

Detta kan omöjligt ha nåt samband med den totala psykopat som beskrivs i den enl. utsago c:a 1700 år gamla fabrikationen som kallas " Bibeln " där mord, slakt, slaveri, våldtäkt uppmuntras av den allsmäktige och kärleksfulle " Guden "

Liknelser man tänker på är bla. " Hedersmord " och " Skitgott "

Apråpå andlighet kontra Organiserad Religion så har denne man:
Seven Star Hand a.k.a. Lawrence W. Page via sitt fantastiska researcharbete en hel del intressanta tankeslingor och pusselbitar att dela med sig till fritänkare av alla stadier, vilka mycket väl kan för vissa av oss vara nyckeln till vissa dörrar vi haft problem med att dyrka upp. Den som söker ska ju som bekant finna. Vad man finner beror ju lite på vad man söker HeHe.

Är fullt medveten om att mycket som står i ovan nämnda fabrikation är fint och har alltid varit en del av ärliga och ödmjuka människors vardagsliv , men många med mig har till slut insett att ska man sälja in en jättelögn så bör merparten av informationen vara en slags sanning.

Observera att om man jämför det sk Nya testamentets snack om Armageddon och världshändelserna idag så är det ju inte konstigt att majoriteten av flockarna av 1000 tals olika trosuppfattningar världen runt likt papegojor mässar " Det står i bibeln " Så se fram emot ett alternativ som öbönhörligen klistrar sig fast i ens mellangärde vare sig man har lust eller inte. Friskt vågar hälften vunnet.

Med verifierbar visdom så avslöjas först och främst de tre Abrahamreligionerna, metodiskt och systematiskt och det är helt fantastiskt att få leva i dessa tider trots att det mesta är upp och ner.

Ljuset kommer att återställa balansen , men samtidigt är det en prövning att verka för den ljusa sidan, fast det kan ju vara ett eldprov för att klara examen och inte behöva inkarnera här i denna dimension fler gånger, utan gå vidare till andra spännande och utmanande världar och dimensioner.

Dock en varning till de som funnit sig tillrätta i organiserad religion,
tar ni del av vad denne man har att säga så är det efteråt totalt omöjligt att fortsätta att lägga sitt andliga ansvar på en yttre källa utan förslagsvis kanske man bör tänka att, tack äntligen får jag en knuff i rätt riktning att själv ta fullt ansvar för alla aspekter i mitt liv
inklusive min egen andlighet och inte längre använda Religion, politik och pengar som ursäkt för att inte finna sin egen fulla potential.

Och det är enligt obekräftade rykten inte lite som en människa kan åstadkomma om man lägger den sidan till. Hur var det nu igen ?
" Tro kan förflytta berg " Inom alternativ forskning kallas detta Levitation och med hjälp av bla. rätt frekvens med hjälp av sin röst så går det att förflytta enorma stenblock utan svett och ryggverk, hur intressant som helst, fast vi människor har ju viktigare saker att sysselsätta oss med ex. vis shopping mm.

En sista gång, ta inte del av detta innehåll om ni vill behålla er nuvarande världsbild intakt ( Flin )

intresseväckare : http://www.youtube.com/user/SevenStarHand

Artiklar : http://sevenstarhand.blogspot.com/

för full förståelse läs hans kostnadsfria PDF böcker :

http://www.sevenstarhand.org/Vatican_Lies_Illuminated/ebooks.html

Mycket nöje och återkom gärna vid tillfälle med synpunkter och tankar kring detta ämne som sysselsatt mänskligheten så länge.

Många varma hälsningar,
av: allmänt kallad " Nomad "

Posted on: 2010/11/3 8:16

See User information

Posted on: 2010/11/3 8:42
Resized Image

See User information
Vad besviken jag blev. Jag trodde ni hade gjort en hyllningstråd till mig

Skämt osidå, tack för en substansiell tråd. Ägnade hela morgonen åt att meditera på dessa ting. Och vips så finns det en tråd på vaken i samma anda.

Posted on: 2010/11/3 9:12

See User information
Jag märker att ni börjat komma in på Sjustjärnan. Grejen är att den leder sökare rätt! Har själv använt den ett par gånger med häpnadsväckande resultat... en gång var när jag skulle hålla en predikan över en avliden där båda hans tidigare fruar var med och satt och blängde på varandra.

Detta var i ett land långt borta som kanske har en annan indelning av Bibeln än vi har här hemma. Men eftersom jag hade en sjustjärna hängande om halsen slängde jag upp bibelns sjunde bok och läste ur sjunde kapitlet och det handlar kusligt nog om trätande kvinnor som förbittrar en mans liv! (Predikaren eller Mubhiri som den heter därnere)

Efteråt hade jag all anledning att belåtet klappa min sjustjärna som hängde osynlig under rocken...

Posted on: 2010/11/3 10:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
iwarrior, ja figure det ut lite till, det om vatten och Moses, det och annat har mer i sig än detta. Du skrev om hjärnan... se denna:

http://www.ted.com/talks/lang/chi_han ... ul_stroke_of_insight.html

See User information
Dom pausar lite där, har du lust att berätta istället?
Må gott

Posted on: 2010/11/3 19:14
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Dom pausar lite där, har du lust att berätta istället?
Må gott

Videon kan man då ta här istället, den är väldigt sevärd - återkommer om vatten. Men man vet aldrig med komaadmin här, någon/några av dom skyr sanningen och agerar som om det är egen firma + femtekollonneriverksamhet, de dunkar eventuellt när som helst pannan i banningsknappen.

http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU

Stay tuned.

See User information
Det är en ide uppbyggd på att alla skall få säga sitt, och få tro sitt.

Posted on: 2010/11/3 19:52

Anonym
Jag skrev något angående Egypten i denna post:

Se komaadmins avatar också till vänster - huva att de tagit sig in på vaken...och inkräktar på sådant sätt.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=158094#forumpost158094

Det var väl också att Moses hade en "rod".

Resized Image

Rod är väl ofta förekommande i Bibeln, och har mycket med ryggen, kundalini etc att göra. Det står för något i olika sammanhang.

Det står något om att Moses lade ned sin rod... Moses kanske här som står för intellekt (komaismens samla på info... kunskap är frihet... hahaha...) och den blev en serpent, ryggraden, uppåt mot Gud/himlen, kundalini - spåna...
och den slukade de låga sakerna, tillstånden, ego och fasthållanden, kanske... vilket Egypten symboliserar.
Lade ned något som var lågt, fysiskt, för något större, heligare - eller att om roden blir låg, om man är i det lägre, då biter ormen en.

Moses är något inom oss, så även israeliterna. Så mycket där kring Moses etc är kring omvandlingar, vatten... vatten till blod (något orenare än vatten), lägre.

Har man bättrat sig då kan man, eller vill, komma, "uppåt", högre... lämna Egypten, det lägre, det rent fysiska med dess begärsliv och känslor. Men Farao bestämmer, han är kung över det fysiska låga materiella riket.

Det står mycket om elementen där har jag för mig, symboler för tillstånd inom oss, eller aspekter av oss, såsom mental, känslor, hjärtat... (Aron) lägre och högre känslor - dela på vattnet... - elementen: det fysiska, de fem elementen (är chi också...).

See User information
Under resans gång, min lilla resa, så har medium som "ser" berättat att jag byter iconer och symboler på auran, beroende på vad jag lärt mig, vad jag funderar på, hur arg jag är, om det är rätt att vara arg eller inte osv.

Mitt vetande skapar olika symboler i auran, rek starkt att alla som har nån hundring över går o kollar hos ett medium. Då får man svar på vilka blockeringar man har, vad man lyckats med osv. ( Fråga innan om dom ser )

Vid ett tillfälle så trodde jag nästan att jag var lite smart, under den perioden så var jag full som en julgran av massa grejjer.. Gick också igenom en hel del saker då, lärde mig massor. Symbolerna ledde mig vidare...

Nu är auran bara ljusblå och vit, mest hela tiden. Den var mer indigo färgad förut. Jag har bestämt att den skall vara vit för att jag behöver helas... And so it was :)

Varför snacka om aura och vad jag har gjort, har dock ingen betydelse... Jo, man får reda på om man gör rätt eller inte, om man är på rätt väg eller inte, vad man tycker om vissa saker, känner osv. Nog för att man kan känna sig smart ibland, men det visade sig dock att jag kunde ha behövt gått mycket längre om jag inte har haft den hjälpen.

Rek det starkt...

Posted on: 2010/11/3 21:53

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper