Vakencorner
|
Anonym
|
Re: 5 Steg - Varför det är så svårt att nå en lösning
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om man täker sig antalet människor som någonsin har levt på jorden men som numera är döda, överstiger inte detta antal de människor som idag lever. Med andra ord har ingen människa gått förlorad.
Se vad som händer med utrotningshotade djur när en stam decimeras. De glömmer ju till och med bort hur man förökar sig för att en så stor del av del av det kollektiva medvetandet gått förlorad. Jag håller i huvudsak med dig om alla punkter, men du kommer bli anklagad för att tillhöra VoF och att syssla med New Age. :) Men så länge du använder ord som "harmoni" och "kollektiva medvetanden" blir det plus i kanten från mig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror inte på detta. Man kan respektera allas tro, men många är helt ute och cyklar och skadar sig själv och andra med sin ignorans. Quote:
Kanske det, men vad ska jag med denna information till? Quote:
Räcker det inte med att vi är oändlig energi? Vad är denna punkt bra för att veta? Quote:
Alla har rätt, men vissa har mer rätt än andra? Quote:
Låter fint.
Posted on: 2008/5/3 12:34
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Eh, det där flummeriet skulle jag säga är så långt från VoF och skeptikerrörelsen som man kan komma. Hur i hela friden gjorde du kopplingen mellan VoF och New Age?
Posted on: 2008/5/3 13:21
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Religion däremot tycker jag är förkastligt, men folk har religionsfrihet. Jag anser religion att vara ett filosofiskt fängelse. Ett tankelås, eller mind contol om du så vill, men jag försvarar ändå folks frihet att utöva religion. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Punkt 3 är pseudovetenskap, något som VoF försöker bekämpa.
Posted on: 2008/5/3 13:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fel av mig då. Jag uppfattade det faktist lite som en VoF-vetenskap. Tack för rättelsen. Jag förstod nog inte riktigt med vad han menade om ett holografiskt internet. Personlig reflektion: Var tusan passar jag in någonstans? Jag får kritik av bägge läger här ju. Jag får väl forma en ny rörelse som jag kanske kan kalla Nya Wackra Omständigheter. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
seilon: Apropå punkt två, tror du på anamnesis? Har du studerat enligt maieutik?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag funderar på två saker som är mer förvirrande än någon konspiration.
Jag ser fotoner, som i min näthinna blir elektriska signaler. Dessa går till en bakre del av hjärnan där de tolkas och jag kan se min skärm, mina händer och mitt tangentbord så jag kan skriva till er. Fotoner finns i två utförande, partiklar - som jag ser nu - och vågform och är en del av det elektromagnetiska spektrumet. Varje foton existerar över en större del, om inte överallt när den är i vågform, men så fort man tittar på den så blir fotonen en partikel. se följande för en visuell beskrivning: http://www.youtube.com/watch?v=wEzRdZGYNvA Alla mina andra sinnen, känsel, lukt, smak och hörsel fungerar likadant, de är elektriska signaler innan jag upplever dem. Ok, inga konstigheter där, det är så vi uppfattar världen. meeen... Om nu vi kan se BILDER i vår hjärna på samma sätt som vi upplever världen genom fotoner som blir elektriska impulser, då är en dröm LIKA verklig som verkligheten själv. För om vi somnar och kan se saker som vi gör, och dessa är elektriska impulser i hjärnan så är de lika verkliga som det som vi ser genom 5 sinnen. Alltså VENTILERAR våra 5 sinnen oss emot en extern värld när vi är vakna. Fast om drömmen är lika verklig, hur bestämmer vi då vårt vakna tillstånd? Jag tänkte på imorse, att mina drömmar är lika verkliga bara att i drömmarna har jag alltid kommit till platserna på ologiska sätt. Tänker jag såhär: "Hur kom jag hit, vad har hänt för att allting skulle se ut som det gör?", så inser jag att i drömmarnas värld finns det ingen logik bakom min situation. Medan jag i vaket tillstånd har minnen ifrån vad jag gjorde igår, i förrgår och jag har kalender, samt klocka osv.. :) Så, detta får mig att tänka: Shit, jag borde inte fucka min hjärna med droger som är skadlig för den. Så inget mer supande, kanske därför det är lagligt? (åh, en konspiration till :P) Och när jag inser detta, och inser att de som styr världen vet precis det jag vet. Så inser jag att de inte kan komma åt mig, jag ser antagligen chemtrails utanför mitt fönster, eftersom efter vissa plan så stannar "röken" och bildar en slingrig orm på himlen av ganska luftiga konstiga moln... Jag tänker "Stackars planet, och stackars alla som inte kan se igenom illusionen". Jag vet att hurvida det än skadar min fysiska kropp så vinner jag ändå i slutändan eftersom jag är evigt liv, och jag kommer alltid finnas och vårt kollektiva medvetande vet om detta, och det hjälper oss konstant att väcka upp oss ifrån korruptionen. Kärleken är starkare än hatet. När du ber om förlåtelse eller berättar om en sak du har skuldkänslor för, så känns det som en sten lyfter ifrån ditt bröst.. Det om något ger bevis på vilken kraftfull inverkan kärleken har på dig. Vi måste bara våga öppna oss inför sanningen och krossa våra fördomar. Vi är så manipulerade att jag har "vaknat" ett åtaliga gånger för att på nytt finnan mig i ett nytt kaninhål. Men djävulen har inte mycket att säga till om. Reinfeldt, Mona, Ericssons VD, alla andra giriga, de kommer inte få det roligt. Om det inte ber om förlåtelse och ångrar vad det gör. Fast det är otroligt svårt att veta vem som tror de gör rätt, och en som är väldigt väl medveten om vad hans/hennes handlingar leder till. 90% Lever i en dröm som är manipulerad på alla plan, så manipulerad att man inte ens kan tro på det jag skriver om. Fast sanningen är så enkel är den otroligt svår att greppa, och det är just det som gör att alla faktiskt har rätt. För jag kan inte påtvinga någon vad jag vet, men jag har gjort som alla andra - KRITISKT och SKEPTISKT ifrågasatt, fast med ett ÖPPET sinne och med målet att djupt förstå: Vem är jag? Vad gör jag här? Vad är mitt mål? Varifrån kommer jag? Vart är vi påväg? Det är så sjukt när man ser sanningen, när människor blir så mycket mer och man ser kärlek i allting. Samtidigt så märker man hur negativa och låsta många är, och dessa fylls av glädje så länge jag står stark och visar det negativa att jag är orädd. Den demon som sitter på min axel respekterar mig, och jag respekterar den, även den ängel som vilar mot mig på det allra kärleksfullaste sättet man kan tänka sig respekterar mig, och jag den. Livet är byggt på hat eller kärlek, och vi har den (vad jag kan se) ultimataste fysiska form att njuta av detta! Vi har 5 sinnen vi externt delar med varandra som vi kan leva kärleksfullt igenom och vi har ett inre 6 sinne som vi kan balansera. Sen har vi musik, film och diverese nöjjen.. Tyvärr så går samhället ut på att mata egot, och egot är det som manipulerars mest av allt. Jag kämpar emot det dagligen, men snart har jag gjort om det så det är konstant på denna frekvens där babylon/illuminati/NWO/du inte kan påverka mig i en negativ riktning då jag översköljs av kärlek. Jag behöver inte imponera på någon. Jag behöver inte titta på tjejers rumpor. Men jag har otrolig kärlek för tjejer De har sån djup undermedveten förståelse och vi måste ta hand om dem! Livet är balans, ying yang, positivt negativa, man kvinna Jag säger som Gorbatjov när han sa att hans fru skapade hans värld. En kvinna har organiseringen, och vi behöver de om vi ska visa Illuminati att vi faktiskt vill ha fred, och leva med ett positivt kollektivt medvetande, och inte ett negativt (det som manipulerar, vill ha kontroll och makt). Jag vet inte, men jag får anta att eftersom allting är balans så kommer det hemska att alltid existera, på något plan, i någon dimesion. Speciellt nu om det jag fantiserar som scener i huvudet (genom med psuedovetenskap det tredje ögat) är lika verkligt som verkligheten själv (kom ihåg, fotoner som blir elektriska impulser, skulle kunna vara som i filmen The Matrix). Fast när Neo vaknar så är han i ytteligare en ILLUSION, som vi ser i tredje filmen. Egot förnedras när jag säger att jag har rätt och att jag vet! För jag är orädd, jag lever för stunden och förstår, jag vet, och jag känner hur vi lyckas! Egot vet dock att alla har rätt, och mitt ego är under min kontroll. För allting är relativt, och jag har lika fel som du anser att jag har ur DITT synsätt. Men så länge du ser den ljusning, och den underbara framtid som vänter så är du inte lurad. Kan du inte se den, akta så du inte glömmer vem verkligen är! Det är så de stjäl din själ! Ett smart sätt att separera människan är genom ord, lär dig förstå ordens betydelse och du har makt över konversationer och argumentationer. De som idag styr fruktar en sak, och det är denna förståelsen jag berättar. Alltså: Sanningen, speciellt när den är odödlig och därmed för evig. Jag är väldigt kontroversiell anser folk när jag säger det jag säger, men jag säger aldrig något om jag inte kunnat bevisa det mot mitt ego som är värre än någon av er.. Jag lyssnar mycket på hip-hop och det jag säger skulle kunna komma ifrån: Immortal Technique, Killah Priest, KRS One, Kottonmouth Kings eller Insane Clown Posse. Så många vet, så många förstår, så många av dem är framgångsrika, och så många av dem säger det konstant till oss! Jag har lyssnat på Kottonmouth Kings sedan andra delen av 90-talet och i en låt, Peace not Greed, sjöng dem: You are a sacred being of light, Projected into reality for a purpose, Demand the right to your moment, In this holographic gift with no rules, no borders, Except for those who you choose to accept and live by, Jag hörde det inte förrän iår! Och insåg att jag har varit omgiven med artister, filmskapare, författare och framstående personer som berättat sanningen hela tiden! Det bästa ifrån textraden ur låten är angående de regler och lagar vi har i denna holografiska gåva: Except for those who you choose to accept and live by. Så jag har rätt, och du har rätt om jag har fel. Universum är baserat på FRITT VAL. Quote: Apropå punkt två, tror du på anamnesis? Har du studerat enligt maieutik Visste inte vad det var, läste om det nu, och hell yeah. Plato och Sokrates är grymma :). Håller med om att har all kunskap alltid, vi måste bara återerinra den. Quote: Jag håller i huvudsak med dig om alla punkter, men du kommer bli anklagad för att tillhöra VoF och att syssla med New Age. :) Jo, jag är ju bara mig själv och berättar vad jag lärt mig, och då ska man alltid sorteras i fack och helst recenseras med fördomar och ifrågasättas som om man sprang lucifers ärende ;). But thats life. ? @ micro Quote: Jag tror inte på detta. Man kan respektera allas tro, men många är helt ute och cyklar och skadar sig själv och andra med sin ignorans Du har rätt, men det är ju det som gör att jag har rätt. Och ja, alldeles för många skadar sig, men om de inte vill lyssna på mig så kan inte jag påtvinga dem vad som är rätt. Skulle däremot deras handlingar drabba mig så tvingas jag att handla för att försvara min rätt att få existera och leva fredfullt i harmoni. Jag brukar säga till vänner att jag vet sanningen med livet, men jag kan inte lära någon om de inte frågar. Eftersom så många skulle säga att de har rätt och jag fel så måste man bli mottaglig för ny information. Och det är detta som gör att alla har rätt, så länge man inte påtvingar sin tro på någon annan. Vilket samhället gör minst sagt, med alla regler, oskrivna regler, lagar, fördomar osv.. Quote: Kanske det, men vad ska jag med denna information till? Det beror på hur du vill leva. Vi har möjligheten att skapa en harmonisk planet som kommunicerar med vårt medvetande och som lever i en utopi. Och om regeringen kan ha en nolltolerans mot alla droger utan alkohol och tobak (som är bland de farligaste) som är en utopi, så kan jag ha en vision om en utopi där vi utnyttjar jordens alla resurser och gör oss till en planet som frodas och mår utomordentligt bra. Tänk på att djuren har kollektiva medvetanden, det finns experiment där man lärt apor en ny sak. Sen har apor som inte haft fysisk kontakt med dessa apor börjat göra samma sak. Detta är bevis på ett existerande kollektiv medvetande. Detta kallas en hundred monkey effect tror jag. Quote: Räcker det inte med att vi är oändlig energi? Vad är denna punkt bra för att veta? För att den som vill veta kan själv få ta del av vetenskapen och sen tillslut så är man övertygad och får den tro som krossar den kontroll den manipulerande kraften har idag på vår planet och våra medvetanden. Vetenskapen kommer förr eller senare nå ut i massmedia eftersom vetenskapen alltid är vetenskap, oavsett vad Dawkins säger, för verkar vara så inriktad på 5 sinnen att hans värld är så fundamental att han anagligen blir arg om man diskuterar emot eller så förlöjligar han. Att förlöjliga är att gynna t.ex. Illuminati. Quote: Alla har rätt, men vissa har mer rätt än andra? Alla har lika rätt, frågan är, hur ser livet ut utefter ditt rätt? Alltså, gör din tro så du är 100% lycklig och glad? Jag har gått ifrån olika saker att tro på, evigt sökande efter vad som var rätt, sen fann jag att jag hade sanningen inom mig hela tiden. Så jag har rätt, men andra också, frågan är bara vad man skapar ur sitt rätt. Kan du förändra världen med din tro? Kan du leva 100% lycklig med din tro? Funderar du fortfarande över hur livet fungerar? Vet du verkligen det du behöver veta då? Jag försöker se saker och ting väldigt enkelt, och som en orsak och verkan. Hur kom pennan hit, jag la den där. Ok då vet jag. Hur kom det sig att jag måste jobba 7-16? Jo, industriella revolutionen, en hemlighet bland företagsledare, pengar skapar vinstintresse, en viss del blir rika, de flesta blir medelklass.. Hmm, jag tänker inte vara medelklass.. Men nu vet jag orsaken och verkan av det, att jag är SLAV! Men fuck D Så jag läser vad de läser som har makten. Efter att intensivt ha studerat så finner jag hemligheten och sanningen bakom livet och nu sitter jag här med hungrig mage och hoppas jag inspirerat någon. För det är tillsammans som vi är starka! Låt inte det negativa influera dig! Lev 100% positivt! :) Sträva emot det! Det är möjligt! Quote: Punkt 3 är pseudovetenskap, något som VoF försöker bekämpa. Vilka är VoF? Och pseduo, man kan inte bevisa det med konventionella medel, och det är förståligt. Men vetenskapligt så är vår värld byggd av elektriska impulser. Och teorier kan styra vetenskapliga test, precis som strängteorin som binder samman kvantfysik och gravitationen (relativitetsteorin).. Även om strängteorin inte går att bevisa så stärker den de sätt jag ser på livet, även om jag inte kan säga att jag tror 100% på sträntteorin. Frågan är, måste jag veta hur det funkar? Nej, jag vet EFFEKTEN av hur universum funkar, och jag förstår ENERGIN som kan användas att SPRIDA kärlek. Inte negativiet och hat som makteliten gör idag. PEACE NOT GREED! och mycket kärlek - seilon
Posted on: 2008/5/4 9:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Syncentrat är den främre delen av hjärnan! ca 70% av hjärnans kapacitet går till att tolka synintryck. Det är därfor man kan gå in i en stolpe om man ser en snygg häck, ingen kapacitet kvar efter en sån sak, hehe
Posted on: 2008/5/4 14:59
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
@ JohnC
Synnerven som transporterar signaler från ögat till synnervskorsningen (chiasm) som är en korsning där synnerverna korsas och passerar genom optiska gångar till laterala knäkroppen (lateral geniculate nucleus) som är en mellanstation på väg mot syncentrum i bakre delen av hjärnbarken som är ett stort område där synsignalerna tolkas.
Posted on: 2008/5/4 18:44
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
JohnC: Du snackar mer och mer strunt för varje inlägg... Det tragiska är att du anklagar andra för att sprida disinfo när du själv gör det.
I främre delen av hjärnan styrs helt andra saker än det du påstår. Läs själv på http://sv.wikipedia.org/wiki/Pannlob Bland annat därför det är så beklagligt med småbarn som dunkar sin panna i golvet i frustration eller ilska, eftersom det gör dem likgiltiga och lättledda. Synnerverna korsas däremot i frontalloben, men väldigt långt bak. Mer i mitten av den totala hjärnan, men det räknas ju fortfarande till den främre delen av hjärnan. Jag tror att den största anledningen att du går in i stolpar är för att du vänder dig om likt ett barn och inte längre ser vägen du går. syncentrat har svårt att tolka signaler de inte informeras om. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
100 monkey effect lät intressant.
Har du nån källa till det Seilion?
Posted on: 2008/5/6 10:08
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fast detta anklagas att vara ett rent påhitt och tillhöra New Age. Fast New Age är ju tydligen allting här som inte faller någon annan i smaken. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Wowbagger, jag är själv dåligt insatt i New Age.
Men världen är så manipulerad att människan har ruskigt svårt att se igenom slöjan. Allting kritiseras och det värsta är: Om någonting inte kan bevisas är det fel, även om det inte går att bevisa att det är fel... Varför kan man inte tro på allt tills det går att motbevisa? Det handlar bara om en liten inställning i ens hjärna, och där ha vi verkligen lurats :). John Lennon sa att han trodde myter var lika verkliga som verkliga livet, att drakar och allt i ens fantasi fanns. Och det är ju inte alls omöjligt om världen är som t.ex. strängteorin säger. Och när vår fantasi och vårt tredje öga fungerar som ett vanligt öga, vad är då skillnad på den verkliheten och vår inre verklighet? Man måste lära sig om allt, inte ett visst område, eller så måste man prioritera om hur man tänker, först då kan man börja se sanningen :). 100th monkey effect: http://www.google.se/search?hl=sv&q=100+monkey+effect&meta= fred! -seilon
Posted on: 2008/5/6 21:28
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login