vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Text of Ahmadinejads Speech Addressing the U.N. - MUST READ/

See User information
Jag kan av egen erfarenhet förstå Swift. När man upplevt gud sker en formatering av hjärnan. Man rensar ut all skit och man kan börja analyserar saker och ting för att sedan på ett logiskt sätt göra en reflektion av en frågeställning eller ett problem. Man lär sig inte bara att tänka utanför lådan utan man lär sig att se runt problem och inte rakt på.

Vet inte hur ni kopplar magiker ifrån Mexicos marsliknande vidder eller Shamaner från Amazonas djur och växttäta djungler till New Age men jag antar att ni, som FÖRSÖKER förstå gud genom att studera texter av Författare "Still Unknown", ja ni vet vad ni pratar om...

Jag tycker att det är tråkigt att vi skapar motsättningar i våra sätt att se sanningen istället för att lära av varandras tillvägagångssätt, fantasi som logik. Det behövs lika mycket av båda för att se mönstret av hur världen styrs och vart den är på väg, vi har lyckats bra hitills och jag önskar oss alla en fortsatt lika bra framtid av sanningssökande :).

Edit: Oj vilken gammal tråd det var såg jag nu hehe :).

Posted on: 2009/11/21 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sådant med shamaner och annat skrymt är new age och dåliga influenser.

Posted on: 2009/11/21 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Intressant tal, intressant situation, intressant efterföljande diskussion.

Jag tror att vi kan sammanfatta Gud så här:

Om du lyckas rensa din kropp från så mycket skit som möjligt, fysisk, andlig, spirituell, psykologisk, externt påtvingad, rädslobaserad, så kommer du att kunna vända ditt medvetande inåt. Där kommer du att höra något, som kommer att guida dig i ditt vardagliga handlande.

Den ena kallar det Jesus, en annan kärlek, en tredje intuition, en fjärde känsla, en femte röster (den femte bör eventuellt rensa mer psykologisk skit). Instinkt, kall, guiding light, spirit guide, vision, insikt. Flera olika ord som alla försöker förklara samma "fenomen" som vi alla, oavsett vem vi är, någon gång (förhoppningsvis) upplevt.

Alla pratar i mun på varandra men alla säger samma sak. Bibeln är ett bra, men korrumperat, försök att visa på detta. Så även Zeitgeist. Så även Mein Kampf. Så även forumet på Vaken.se och DavidIcke.com.

Så som i himmelen (djupt inuti vårt medvetande) så ock på jorden (vår fysiska, upplevda verklighet). Paradiset.

All djävulskap som kyrkan och andra organisationer stått för har, som Joshua skrev, hänt p.g.a. mänsklig ignorans.

Det är därför jag stödjer det micro pysslar med, uppmärksamma härskarstrukturer. Dessa har som syfte att dränka folks förmåga att tänka och känna själva i en kakafoni av förtryck, intryck, auktoritetstro, rädsla och kiss och bajs.

Alla har förmåga att lyssna till "Gud". Det är inte ens speciellt svårt. Man kan läsa bibeln och tro på det som känns bra och ignorera det som verkar dåligt. Man kan lyssna på Obama och plocka ut det som känns bra, och vara uppmärksam på det dåliga. Man kan lyssna på sin medmänniska och aktivt försöka se det som är bra, och förstå och förlåta det dåliga, för man förstår varifrån det kommer. Allting är så svart eller vitt, bra eller dåligt, gott eller ont (Good = God or Evil = Devil) (Ja, från JordanMaxwell.com, så sug mig )

What about all the good things Hitler did?

Vakna nu. På riktigt, både Swift och Joshua. Mest Swift dock.

(Hoppas jag inte framstår som icke ödmjuk, men jag var helt övertygad om att det var mig Ahmadinedjad pratade om när han nämnde the Perfect Human Being...)

Posted on: 2009/11/26 12:31
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
eftersom det mesta i tråden är OT kan jag väl fylla på. Det är sällan jag träffar troende människor i samtalssituationer där man kan få ställa frågor, jag har en grej jag undrar över. Ingen ironi, inget hat, bara en ärlig fråga:

Om gud skapade människan till sin avbild, varför skär så många troende bort förhuden (inte på sig själv alltså, utan på sina barn)?

Om AI-teorin stämmer, varför skär så många troende av förhuden (samma som ovan) samt (något jag faktiskt frågat om på "kreationistiska" forum utan svar), varför har män bröstvårtor?

Posted on: 2009/11/26 15:50
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper