vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Dags att samla alla Gudar.

See User information
Quote:

alarik skrev:

Däremot så anser jag att sprida sin syn på vad gott och ont är i slutändan kommer leda till något bättre än den värld vi lever i.

Naturligtvis, men det gäller ju bara dina referensramar. Man måste alltid komma ihåg att det finns människor som älskar att slåss och tävla. För dem blir ju världen en "bättre" plats om allt uppfyllde deras drömmar och värderingar. (Om världen var ett slagfält där de fick utöva sin favoritsyssla dygnet runt.)

Men ja, jag skrev lite överdrivet för att poängen skulle synas tydligare. Jag personligen uppskattar om man slipper slåss om maten exempelvis.

Men i övrigt måste jag poängtera att världen är ganska spännande som den är nu. Man vet aldrig vad som kommer hända. För mig är det ett nöje i livet som jag inte skulle klara mig utan.

Med detta sagt påstår jag att alla gör världen till en "bättre" plats. "Bättre" ur en extremt egoistiskt individuell synvinkel. Vi formar alla omvärlden till det vi föredrar, vi skapar alla den omgivning vi tycker bättre om. (Var handlingen sedan placeras i skalan "Ondska mot Godhet" är upp till var och en, finns inget universalt svar som gäller alla)

Vi ska bara inte tro att vi vet vad som är Ondska och försöka sprida vår definition på "Godhet" till andra utan att känna till deras värderingar.

Posted on: 2009/3/28 13:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Sålänge man väntar på att framtiden ska bära något i sitt sköte ställer man sig utanför lösningen, utanför makten som är födslorätten. Sålänge man tror att religioner, ideologier och annat utanför Jaget är lösningen så motverkar man lösningen.

Om exempelvis kristna människor skulle följa Kristus exempel PÅ RIKTIGT så skulle de också säga: "Jag är Ljuset, Jag är Sanningen, Jag är Vägen." Men istället så refererar de till något utanför dem själva, en qlipphoth som representerar de aspirationer de bär inom sig men inte vågar uttala som individer utan bara som kollektiv.
Dessa människor har inte ett direkt flöde, de har ingen direkt kontakt med Gud, utan en indirekt. Därför ber inte katoliker till Gud personligen, de ber helgon och änglar att be åt dem, de idoliserar och ägnar sig åt illa dold avgudadyrkan.

Posted on: 2009/4/7 16:15
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Xtas, väldigt bra sagt!

Posted on: 2009/4/12 21:01

See User information
Jag är Sanningen och Vältaligheten så vad annat kan man vänta sig seilon?

Posted on: 2009/4/17 17:57
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Det är skönt att det finns folk som vågar säga att de är sanningen. Vi är alla den Oändliga Skaparen. Vi har skapat allt. Vi ÄR allt, vi ÄR. :)

Mycket Kärlek!

Posted on: 2009/4/20 18:00

Anonym
Kära visdoms-älskande frihetsälskande gammla själar.
Ni lägger er först igen.
Du är allt i miniatyr med din egen balans.

Ni är lika mycket allt som allt är lika mycket er.
Det finns ingen separation och eller vi är jag är.
As above As below.
Cosmos finns i allt.

En dag inser ni att ni och jorden är bundna med varandra även tättare än moder och barn och då börjar ni respektera och förstå erat tempel och inse att skalet inte bara är ett skal.
Ditt skal är en minityr kopia av jorden och cosmos.
Allt som reflekteras på planeten reflekteras inom och utom oss.
Tror du det är en slump att det finns över 70% vatten på planeten likaså i kroppen?
Att dina chakran roterar som galaxer och dina chi centrum fungerar som elektrobiomagnetiska små solar.
Vad mer ser du reflekteras?
Hur allt anpassas, se hur löken växer och se hur dina lungor fungerar se hur din kropp renas inifrån ut, inse din dubbla natur, chi ljuset flödar i växten och förmågan till sinnet kom från köttets värme, därav kan vi anpassa oss och leva utan föda och röra oss snabbt och vara där vi är.
Se rädisor, vindruvorna osv anpassning gentemot organen och deras funktioner. trädets anpassning likaså ryggmärgen efter gravitationens kastlinjer osv var tror du den genetiska lagrade kunskapen från anpassningen kommer från?
Se filmen the Union om cannabis där ser du spåren ochså.
Duvet att det finns företag som leker med genetiken dessutom.
vad sysslar dom med igentligen när dom fingrar i lagrad kunskap av organismens olika former av anpassningar till olika omgivningar.
Och bara för att dom delarna i genetiken inte kan tolkas pga anpassningens tidsrymd från cell till organism varit så lång så dom inte vet vad bitarna är till för ,utan ser det bara som rester av oordnat skräp.Lika idiotiskt tankesätt dom ordet oddsen.Detta resulterar i att man kastar bort informationsrester av anpassningen genom miljontals år för att det inte kan tolkas pga bristande insikt om sin egen anpssning efter lagarna.
Så om något drastiskt skulle hända planeten som exempel och organismen måste utveckla förmågan att omvandla extra stora mängder fosfor exempelvis , så finns inte det föråd av reservdelar kvar efter cellens anpassning kvar.
Destruktiva personer river sin omgivning på alla sätt och det är detta ser vi runtom oss i massor av olika former.
Om ditt skal är en del av allt såsom du är en del av allt så kan inget sättas framför något annat.
Det är därför energierna flödar inom oss för att vi har ett kosmos inom oss där allt har kontakt med varandra.
Livets träd och kunskapens träd inom oss = livets träd och kunskapens träd i kosmos.
Det är färför cosmos påminner om någon annans drömmar.
Om vi är gudar är stjärnorna lika mycket gudar, och gruskornen och Existensen överhuvudtaget.
Enda orsaken du ser strjärnor på himmlen är för att bli ihågkommen om att dina förfäder finns där.
Var annars hittar du ren energi?
Medvetande?
Än i samlat chi.
Allt är ett.

Levi frid och harmoni.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper