vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Dags att samla alla Gudar.
#1


See User information
Jag har vandrat vägen till anden inom mig, till sanningen inom mig. Jag vet, jag tror inte. Jag kan omöjligt bevisa det, helt omöjligt, men jag behöver inte bevisa något, jag dömer ingen. Jag älskar allt, och allt jag vill är att älska allt.

Har du nått din sanning? Förstår du att du är Oändlig Intelligens?

Det är dags att börja planera utifrån lagarna om Fri Vilja och Kärlek.

Svara i tråden eller skicka ett PM!

peace & love!

- icee

Posted on: 2009/3/2 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#2


See User information
Seilon: Mycket insiktsfullt.

Jag tror jag nått min sanning, men jag tror inte det är intelligensen som är oändlig, utan vår potential för vidareutveckling (intelligens följer ju förvisso med automatiskt då, men jag anser att det är en viktig distinktion. Detta innebär ju att min "sanning" också kan utvecklas).

Detta går att argumentera för, utifrån ett rent matematiskt perpektiv, vilket räcker för att ge det den förankring i objektiv verklighet som jag behöver för att kunna acceptera det, och kommunicera det öppet.

Vilken "form" vi ger andligheten (om vi väljer att personifiera den som gud(ar), kön, utseende, antal, natur osv) är ju något vi aldrig objektivt kan enas om, ty vi kan inte projicera den bilden i sin helhet som en delad upplevelse i objektiv verklighet.

Jag har inte läst lagarna om Fri Vilja och Kärlek (finns dom formulerade nånstans? Länk vore toppen!), men av orden att döma, så kan jag inte annat än att hålla med.
Och det är inte bara dags för det. Det är ett absolut krav för mänsklighetens fortsatta överlevnad!

Posted on: 2009/3/3 13:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#3


See User information
jag ser oss alla som arkitekter av framtiden, med kärlek och full förståelse, kan vi skapa den underbara framtid som kommer!

Love

Posted on: 2009/3/3 17:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#4


See User information
Quote:
med kärlek och full förståelse, kan vi skapa den underbara framtid som kommer!


Hur kommer en sådan framtid att se ut?. Jag hör ofta om den underbara framtiden och att allt som krävs är kärlek och full förståelse. Utveckla gärna.

Posted on: 2009/3/3 19:41
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#5


See User information
Quote:
Hur kommer en sådan framtid att se ut?. Jag hör ofta om den underbara framtiden och att allt som krävs är kärlek och full förståelse. Utveckla gärna.

Ja du.. det är inte ens säkert att vi alla definierar kärlek och förståelse likadant, men något jag tror vi kan enas om är att människor som älskar varandra, dödar inte varandra i krig.

Det är en bra start. Men det känns inte realistiskt än.. Det finns så mycket som behöver göras.. mycket är så stort..

Barn svälter fortfarande ihjäl trots att vi lever i överflöd. Vi kastar oerhörda mängder mat. Vad ska vi göra åt det? Behöver vi inte byta ut vårt ekonomiska system när det är vettigare att elda upp ris i asien, för att hålla priserna uppe, istället för att leverera det till Afrika?

Vi går mot ett övervakningssamhälle, och våra politiker är genomruttna. Vi borde gemensamt satsa mer på experiment som aktiv-demokrati. Representativ demokrati är helt enkelt för oeffektiv i en värld där tekniken utvecklas i stormsteg. Vi behöver forum i vilket beslut kan vinna laga kraft på kommunal, län och riksnivå. Politikers jobb ska vara att genomdriva dessa beslut, och dessa ska fortfarande vara besdtämda av folket. De ska också agera moderatorer i forumen.

Varför denna klimatpanik, när allt vi behöver göra är att byta ut våra extremt skitiga kolkraftverk mot kärnkraft. Varken tekniken eller vetenskapen har stått stilla, och vi behöver billig ren energi i överskott, och det borde staten se till att leverera! Först då kan elbilar bli ett alternativ till fossila bränslen.

När alla våra plågor är borta kan vi mötas som systrar och bröder, oavsett var vi kommer ifrån. Först då är en framtid full av kärlek och förståelse möjlig. Och jag tror att vi kan nå dit. Men vi måste nog arbeta för det. Och komma ihåg att inte kivas om småsaker.

Posted on: 2009/3/4 0:08
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#6


See User information
Kärlek existerar inte i framtiden. Det existerar nu. Vi existerar nu.

Alla som vill ändra något måste först ändra sig själva. Alla måste söka sin egna 'frälsning' inom sig själva och finna kärleken inombords. Då vet man vad man själv kan göra. Den viktigaste lärdomen är att älska sig själv.

Rent kollektivt är det viktigt att vi hjälper varandra med positiva idéer och kärlek samt självinsikt.

Allt i diskussioner som skapar hat, arrogans, eller liknande är cancer.

Som liknelse kan vi säga att en cell som ser sig själv som separerad och börjar växa och inkräkta på andra celler är en cancercell.

Vi är cancer om vi inte kan inse att vi är ett och den enda sanningen är kärlek. Sanningen i sig är bara ett mått. Hur mäter man sanningen? Man mäter den genom att se resultatet av sina handlingar.

Vet du vad dina ord (magi) och dina handlingar (effekter) leder till???

- seilon

Posted on: 2009/3/9 11:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#7


See User information
Jag kan säga att det jag än så länge har kommit fram till är att det inte är ok att jämföra sig med en Gud - då vi är en skapelse.

Jag kan acceptera min plats som en oviktig person i ett globalt och statligt perspektiv.
Jag vet inte vad jag tror ang tidigare liv, men det verkar som det mest kärleksfulla alternativet om man utgår ifrån att alla andra raser i universum också är "människor" och har liknande utvecklingsfaser.
Annars så finns det säkert ett mycket mer logiskt svar, som jag är öppen för.

Det enda jag vet säkert är att jag inte går på den här världens förklaringar på hur allt ligger till.
Mänskligheten har alltid fått hjälp utifrån tidigare - så jag hoppas på lite mer hjälp innom en snar framtid.
Men det är ju just i en sådan situation som det är viktigt att veta vad kärlek VERKLIGEN är och hur den uttrycker sig universial nivå till encelliga organismer.

Allt har samma skapare - ochd et går att se skaparen i allt - men det betyder verkligen inte att alla går omkring och ÄR skaparen - bara en FJANTIGT liten del av denna universala suverän.
Har du testat att titta upp mot stjärnorna på sistone - vi är verkligen SKIT SMÅ!
Så gudar är vi inte - för en gud är inte en gud utan att den tillbedjes - och om det är det du vill som tänker som så* Vad är du då för gud?!

Posted on: 2009/3/10 16:32
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#8


See User information
Människan är en slags skapare. Vi är genetiskt byggd med ett kreativt "God Mined" och med samma förutsättningar som skaparen. Vi är odödlig energi, tacka själen för det. Man måste se på sig själv som viktig, men inte viktig som i den negativa bemärkelsen. Vi kan skapa liv, även saker med våra händer och det mesta med våra sinnen så jag ser oss som gudar. Vi är små i jämförelse med Universum... men vad har det med saken att göra egentligen?

Posted on: 2009/3/11 0:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#9


See User information
Quote:
Jag kan säga att det jag än så länge har kommit fram till är att det inte är ok att jämföra sig med en Gud - då vi är en skapelse.

Det beror väl på vilka egenskaper man lägger in i begreppet gud.

Ser man gud som någon/något som maniskt övervakar sin "myrfarm", med krav på absolut underkastelse och dyrkan från "myrorna", skulle jag också ha svårt med jämförelsen.

Om man å andra sidan ser gud som en kraft som skapar, så är det lätt att föreställa sig den kraften inom varje dagisbarn med en krita och en bit papper.

Vad betyder ordet "gud" för dig, HuMaHuMHuM?

Posted on: 2009/3/11 11:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att samla alla Gudar.
#10
jag tror att allt är ett experiment, och att allt nästan allt är förutbestämt..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#11


See User information
vad en gud är för mig?

Någonting som tillbeds/dyrkas/tar uppmärksamhet.
Allting som finns och kan fantiseras fram är en gud, så länge den saken får uppmärksamhet.
Men med det så har man gjort uttrycket gud, livlöst. För folk tänker sällan så långt som att se helheten.
Så därför inom ramen för vad som går att smälta så är vi INTE gudar!
Kallar vi oss för en gud så dras det en massa paralleller mellan den sanne Guden och oss.
"Vi" som är som bäst hälften gudalik resten raka motsattsen!

Vår själ är ju viktig på många sätt - men den är en gåva från skaparen. Livet i oss är samma livsanda som skaparen har.
Men det de flesta kallar "sig själv" är kroppen och inte själen. Det folk ser när någon säger sig vara en gud är inte dennes själ, utan dennes kropp - och hur tolkar en mänsklig hjärna sådan information?!

-inte som att det är en sann guds uttalande iaf

Posted on: 2009/3/26 0:11
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#12


See User information
Quote:
Allting som finns och kan fantiseras fram är en gud, så länge den saken får uppmärksamhet.
Men med det så har man gjort uttrycket gud, livlöst. För folk tänker sällan så långt som att se helheten.
Så därför inom ramen för vad som går att smälta så är vi INTE gudar!

Så vår uppmärksamhet, är vad som skapar gudar?

Sen måste jag fråga, tror du verkligen att vi, som kan uppfatta en bråkdel av ljus-spektrat, har uselt luktsinne och hör mellan 200-20000 hertz (för att räkna de kroppsliga sinnen som inte kräver direkt kontakt), någonsin kan uppfatta helheten?

(De är här andligheten kommer in, men precis som vi inte kan använda batterier från 400-talet för att driva våra mobiler, så måste vi se till att vår andlighet, som ju ger oss vår mening och vårt syfte, är tillräckligt mordern för att kunna lösa nutidens problem och frågeställningar).

Och har vi ens något behov av helheten, kan vi inte vara nöjda med den undergrupp som vi kan uppfatta, om vi gör vårt bästa för att göra den större?

Och inom den referensramen, eller de referensramar vi själva väljer ut eller skapar, finns det egentligen mening med att inte anse sig vara omnipotent?

Jag har makten att göra min lägenhet ren, så att säga.

Quote:
Kallar vi oss för en gud så dras det en massa paralleller mellan den sanne Guden och oss.
"Vi" som är som bäst hälften gudalik resten raka motsattsen!

Om jag och en kvinna skapar ett barn i vår avbild, så är barnet en människa, precis som vi är.

Men om gud skapar barn i sin avbild, så säger du att dessa barn inte är som han är, dvs gudar?

Vilka skillnader anser du att det är mellan en gud och en människa då? Alltså, vad kan en gud göra, som en människa inte kan göra, och vice versa.

Posted on: 2009/3/26 14:27
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#13


See User information
En gud i mina ögon är väldigt stark positiv energi, det syns inte men finns där.

En människa är en slav som styrs helt och hållet av världseliten. Ungefär värd en piss i atlanten. Det handlar bara om år innan "ledarna" står o pissar på oss hånflinande när vi ligger halv sjuka av alla kemikalier dom sprider ut för att kunna styra våra hjärnor dit dom vill. Vi kan inte göra ett piss.

Posted on: 2009/3/26 16:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att samla alla Gudar.
#14
Quote:

choell skrev:
En gud i mina ögon är väldigt stark positiv energi, det syns inte men finns där.

En människa är en slav som styrs helt och hållet av världseliten. Ungefär värd en piss i atlanten. Det handlar bara om år innan "ledarna" står o pissar på oss hånflinande när vi ligger halv sjuka av alla kemikalier dom sprider ut för att kunna styra våra hjärnor dit dom vill. Vi kan inte göra ett piss.


Inte alls, det är bara så den onda truthkomaiströrelsen har hjärntvätta många med. Gör sina videos med grymma och känslosamma bilder...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#15


See User information
problemet är att jag har chemtrails över mig var 7:e timme ungefär. det är ca 15-20 flygplan som sprider ut flera kilometer kemikalier så det mulnar igen efter 30-50minuter, från klarblå himmel till snö/regn ibland.. vet inte om det är en tillfällighet men alla här ute i bushen där jag bor har blivit mycket förkylda och fått feber, vissa första gången på 10 år. Jag tror då att vi blir påverkade av haarp blandannat, som fungerar som en mind control eftersom ingen verkar undra vad det är som sker på våran himmel. jag tror på det jag ser helt enkelt. och det är att "normala" människan inte är värd ett öre för dom med lite makt. men jag lever vidare med hopp att få känna denna positiva energi som ändå finns här ibland.

Posted on: 2009/3/26 16:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#16


See User information
choell:
Vi blir alla fögiftade, på daglig basis, så jag har tyvär lite tröst att erbjuda.

Det enda jag egentligen kan tipsa om är att du försöker distrahera dig, genom att prata om det, och engagera dig i att förändra.

Välj ut en trevlig utopi, typ LaRouche's idéer om ekonomi och aktiv demokrati. The venus project, drömmer ju om en värld utan gifter. De har även en rörelse knuten till sig, The Zeitgeist Movement...

Men du får naturligtvis välja vilka utopier du vill, och kombinera friskt. (Samla dina gudar)

Sprid sedan idéerna i alla kanaler du kommer åt, även afk.
Det hjälpte iaf mig att tänka på roligare saker...

Posted on: 2009/3/26 19:48
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att samla alla Gudar.
#17
Quote:

Skymt skrev:
choell:
Vi blir alla fögiftade, på daglig basis, så jag har tyvär lite tröst att erbjuda.

Det enda jag egentligen kan tipsa om är att du försöker distrahera dig, genom att prata om det, och engagera dig i att förändra.

Välj ut en trevlig utopi, typ LaRouche's idéer om ekonomi och aktiv demokrati. The venus project, drömmer ju om en värld utan gifter. De har även en rörelse knuten till sig, The Zeitgeist Movement...

Men du får naturligtvis välja vilka utopier du vill, och kombinera friskt. (Samla dina gudar)

Sprid sedan idéerna i alla kanaler du kommer åt, även afk.
Det hjälpte iaf mig att tänka på roligare saker...


Även om det är "tröst" så (eller just därför) så kanske det inte ska spridas vidare. Hellre göra sig av med än att stoppa in mer och promota skumma saker vidare.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#18


See User information
patrix:
Som jag sa, han/hon behöver ju inte välja just det. Men en teknologisk framtid ligger mig varmt om hjärtat, förälskad i internet som jag är.

Posted on: 2009/3/26 22:31
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att samla alla Gudar.
#19
Quote:

Skymt skrev:
patrix:
Som jag sa, han/hon behöver ju inte välja just det. Men en teknologisk framtid ligger mig varmt om hjärtat, förälskad i internet som jag är.


Är det enmänsklig framtid, en framtid... internet är aliens påfund. Jag tror man ska Watcha out om man är förälskad i det, då har det krokat dig... släng ut tv och internet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#20


See User information
Kastar ur mig lite tankar jag fick när jag läste igenom tråden:

aliens? Så det var aliens som gjorde internet... intressant teori. Var har du fått dina influenser ifrån för att tro det? (Är bara nyfiken vilken information som påverkat dig)

____

Frågan är hur vi bygger upp ett immunförsvar som åtminstone kan separera friska "celler" från cancern här i världen. Hur ska man som frisk cell kunna leva i fred från cancern som är i huset bredvid? Det är ju en cancerliknande handling att eliminera cancern, så det kan vi inte göra.


___

Varför ska man egentligen kasta ut internet när det är internet som förenar oss... Jag röstar för en mänsklig framtid där man kommunicerar med sina medmänniskor. Jag röstar för internet, telefon och samlingsplatser i alla de former (allt från kyrkor till chattrum eller konserter, musik ord eller handling)

___


Varför använder sig så många av ord såsom "gud", "ande" och "kärlek". Finns ju inte två människor som lägger samma betydelse i något av de orden. Jag tror vi måste "börja om" med ord vi alla lägger samma betydelse i för att kunna börja prata om vad vi känner och önskar. Sen kan vi ta upp den här tråden igen.


___


En sak som jag funderat på är om man vill ha en värld där alla är självälskande. Vad skulle det uppfylla för syfte. Finns det ett sätt som alla borde vara på? Finns det ETT mål som alla ska normaliseras till? Är det Godhet som är den rätta vägen? Varför skulle det vara fel att göra någonting Ont? Vad är det som gör att vi har mage att utropa Godhet och villkorslös kärlek som friskt beteende och allt annat som cancer. Det skulle väl kräva att vi kan se helheten för att kunna göra den bedömningen från första början? Å det kan vi ju absolut inte! Så jag bara undrar, vad är det vi människor håller på med?


___


Varför ,och hur orkar människor i olika grupper anstränga sig så mycket för att sprida just sin syn på världen? Varför kan man inte bara leva med medmänniskorna och respektera alla deras tankar och handlingar? För det finns inget rätt eller fel i slutändan... Varför har vi hittat på konceptet "att bedöma handlingar" när det ändå är helt meningslöst.

Posted on: 2009/3/27 2:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att samla alla Gudar.
#21
Quote:

pingubenji skrev:
Kastar ur mig lite tankar jag fick när jag läste igenom tråden:

aliens? Så det var aliens som gjorde internet... intressant teori. Var har du fått dina influenser ifrån för att tro det? (Är bara nyfiken vilken information som påverkat dig)

____

Frågan är hur vi bygger upp ett immunförsvar som åtminstone kan separera friska "celler" från cancern här i världen. Hur ska man som frisk cell kunna leva i fred från cancern som är i huset bredvid? Det är ju en cancerliknande handling att eliminera cancern, så det kan vi inte göra.


___

Varför ska man egentligen kasta ut internet när det är internet som förenar oss... Jag röstar för en mänsklig framtid där man kommunicerar med sina medmänniskor. Jag röstar för internet, telefon och samlingsplatser i alla de former (allt från kyrkor till chattrum eller konserter, musik ord eller handling)

___


Varför använder sig så många av ord såsom "gud", "ande" och "kärlek". Finns ju inte två människor som lägger samma betydelse i något av de orden. Jag tror vi måste "börja om" med ord vi alla lägger samma betydelse i för att kunna börja prata om vad vi känner och önskar. Sen kan vi ta upp den här tråden igen.


___


En sak som jag funderat på är om man vill ha en värld där alla är självälskande. Vad skulle det uppfylla för syfte. Finns det ett sätt som alla borde vara på? Finns det ETT mål som alla ska normaliseras till? Är det Godhet som är den rätta vägen? Varför skulle det vara fel att göra någonting Ont? Vad är det som gör att vi har mage att utropa Godhet och villkorslös kärlek som friskt beteende och allt annat som cancer. Det skulle väl kräva att vi kan se helheten för att kunna göra den bedömningen från första början? Å det kan vi ju absolut inte! Så jag bara undrar, vad är det vi människor håller på med?


___


Varför ,och hur orkar människor i olika grupper anstränga sig så mycket för att sprida just sin syn på världen? Varför kan man inte bara leva med medmänniskorna och respektera alla deras tankar och handlingar? För det finns inget rätt eller fel i slutändan... Varför har vi hittat på konceptet "att bedöma handlingar" när det ändå är helt meningslöst.


Jag vet inte om jag har lust med den röran du nu har i huvet...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#22


See User information
Haha patrix, det gör nästan ont i maggropen när jag skrattar över att se inlägg som sådana där. Det kanske verkar som om det skett en revalitet mellan oss men det hoppas jag inte du tycker. Men hur kan DU om någon kalla NÅGONTING skumt som tror på ett samhälle där vi genom hjärnan kan skapa vad vi vill? Du borde sluta ta till ord som du ändå kommer att få äta upp. Som du borde veta vid det här laget tycker folk olika om saker och ting, speciellt i kretsar som dessa, om vad som är skumt och inte.

Posted on: 2009/3/27 21:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Dags att samla alla Gudar.
#23


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Kastar ur mig lite tankar jag fick när jag läste igenom tråden:

aliens? Så det var aliens som gjorde internet... intressant teori. Var har du fått dina influenser ifrån för att tro det? (Är bara nyfiken vilken information som påverkat dig)

____

Frågan är hur vi bygger upp ett immunförsvar som åtminstone kan separera friska "celler" från cancern här i världen. Hur ska man som frisk cell kunna leva i fred från cancern som är i huset bredvid? Det är ju en cancerliknande handling att eliminera cancern, så det kan vi inte göra.


___

Varför ska man egentligen kasta ut internet när det är internet som förenar oss... Jag röstar för en mänsklig framtid där man kommunicerar med sina medmänniskor. Jag röstar för internet, telefon och samlingsplatser i alla de former (allt från kyrkor till chattrum eller konserter, musik ord eller handling)

___


Varför använder sig så många av ord såsom "gud", "ande" och "kärlek". Finns ju inte två människor som lägger samma betydelse i något av de orden. Jag tror vi måste "börja om" med ord vi alla lägger samma betydelse i för att kunna börja prata om vad vi känner och önskar. Sen kan vi ta upp den här tråden igen.


___


En sak som jag funderat på är om man vill ha en värld där alla är självälskande. Vad skulle det uppfylla för syfte. Finns det ett sätt som alla borde vara på? Finns det ETT mål som alla ska normaliseras till? Är det Godhet som är den rätta vägen? Varför skulle det vara fel att göra någonting Ont? Vad är det som gör att vi har mage att utropa Godhet och villkorslös kärlek som friskt beteende och allt annat som cancer. Det skulle väl kräva att vi kan se helheten för att kunna göra den bedömningen från första början? Å det kan vi ju absolut inte! Så jag bara undrar, vad är det vi människor håller på med?


___


Varför ,och hur orkar människor i olika grupper anstränga sig så mycket för att sprida just sin syn på världen? Varför kan man inte bara leva med medmänniskorna och respektera alla deras tankar och handlingar? För det finns inget rätt eller fel i slutändan... Varför har vi hittat på konceptet "att bedöma handlingar" när det ändå är helt meningslöst.


Jag håller med om det mesta. Däremot så anser jag att sprida sin syn på vad gott och ont är i slutändan kommer leda till något bättre än den värld vi lever i. Utopi kommer aldrig att uppnås då alla ser en utopi på olika sätt, däremot kan vi får det bättre än vad vi har det idag. Vi har det någorlunda bra med om man tänker på alla människor som har det fruktansvärt dåligt så tror jag på vår sak att förmedla budskapet om en bättre värld.

Posted on: 2009/3/27 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Dags att samla alla Gudar.
#24
Quote:

pingubenji skrev:
Kastar ur mig lite tankar jag fick när jag läste igenom tråden:

aliens? Så det var aliens som gjorde internet... intressant teori. Var har du fått dina influenser ifrån för att tro det? (Är bara nyfiken vilken information som påverkat dig)


Alla vakna vet detta sedan väääldigt länge...
Eftersom detta samhälle inte längre är så human, så är det något annat. Då de talar så mycket om NWO, Illuminati och allt möjligt, som D Icke etc, så vet alla här att det där som är "agendan" är aliens, att de vill undkomma det som pågår "därute",det som även kommer till detta tidsrum, samsara, det är ju därför begreppet 2012 finns.
I det yttre så expedieras/uppkommer det via sådant som har namn och går på två ben, vilka som helst, Rockefeller...

Människor gör det, det du säger om internet, men allt hör ihop, och vad är alien och vad är mer human?

Är det speciellt human att inte ha energi, bara ha energi och tillfredsställelse av att sitta framför en dator, är det inte väldigt skumt. Folk orkar idag allt mindre...

Det har postats förr lite mer konkret om teknik/alien,men man kan också tänka att "människor" är öppna soptunnor, och det finns abductions,implantat, kanalisering, inverkan och påverkan, få tankar, impulser... etc - det är kontrollerat. Jag kommer inte ihåg vad som postats, kanske var något om Corso. Här är lite:

"The craft had all sorts of wondrous technologies in it," Firmage explains, "technologies that ultimately gave rise to fiber optics, integrated circuits; new materials used throughout the defense industry in America. Fundamental technologies were derived from that event, in addition to several it has taken several years to figure out, such as, How do you use gravity to propel yourself? How do you tap into an inexhaustible supply of energy the size of a basketball?"

http://www.metroactive.com/papers/met ... ver/joefirmage1-9849.html

___

We are aware that many find his claims outlandish while others such as myself have found this to be plausible. But how exactly would you back engineer something that is way ahead of us as far as technology goes? when at the time we had a limited understanding of such things as physics, Metallurgy, Nanotechnology, Integrated circuitry, Fiber optics and Laser etc.

Mankind has advanced more in the past 50 years than he has in all of the previous centuries combined is this just by accident?
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread426021/pg1

____

Philip J. Corso (May 22, 1915 - July 16, 1998) was an American U.S. Army officer.

He served in the United States Army from February 23, 1942 to March 1, 1963, and earned the rank of Lieutenant Colonel.

Military career
After joining the Army in 1942, Corso served in Army Intelligence in Europe.

In 1945, Corso arranged for the safe passage of 10,000 Jewish World War II refugees out of Rome to Palestine.

During the Korean War (1950-1953), Corso performed Intelligence duties under General Douglas MacArthur as Chief of the Special Projects branch of the Intelligence Division, Far East Command. One of his primary duties was to keep track of enemy prisoner of war (POW) camps in North Korea. Corso was in charge of investigating the estimated number of U.S. and other United Nations POWs held at each camp and their treatment. At later hearings of the Senate Select Committee on POW/MIA Affairs, Corso provided testimony that many hundreds of American POW's were abandoned at these camps.

Corso was on the staff of President Eisenhower's National Security Council for four years (1953-1957).

In 1961, he became Chief of the Pentagon's Foreign Technology desk in Army Research and Development, working under Lt. Gen. Arthur Trudeau.

When he left military intelligence in 1963, Corso became a key aide to Senator Strom Thurmond.

In 1964, Corso was assigned to Warren Commission member Senator Richard Russell Jr. as an investigator into the assassination of John F. Kennedy.


...

It took a long time to backwards engineer the technology that was found back then. Corso never claimed we were given the technology nor that we could not have developed it on our own, but that he was in charge of releasing it to industry that were already working in those fields, they seemed to be the best chance of developing it. In his book he explains this in detail.

He said he contacting people at these companies and only the need to know were let into the know. His only requirement was that they used it and take the claims of the development, patents and to release it into the consumer markets!

+ detta då - då förstår man:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41570#forumpost41570


och nedåt:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=77222#forumpost77222

EDIT:
i den undre länken även läsa vad Tony skrev en bit upp.

____

Quote:
Frågan är hur vi bygger upp ett immunförsvar som åtminstone kan separera friska "celler" från cancern här i världen. Hur ska man som frisk cell kunna leva i fred från cancern som är i huset bredvid? Det är ju en cancerliknande handling att eliminera cancern, så det kan vi inte göra.


Det har jag redan postat om.


___

Quote:
Varför ska man egentligen kasta ut internet när det är internet som förenar oss... Jag röstar för en mänsklig framtid där man kommunicerar med sina medmänniskor. Jag röstar för internet, telefon och samlingsplatser i alla de former (allt från kyrkor till chattrum eller konserter, musik ord eller handling)


Missmach där - du tänker inte back to basics, utan talar alienspråk.


___


Varför använder sig så många av ord såsom "gud", "ande" och "kärlek". Finns ju inte två människor som lägger samma betydelse i något av de orden. Jag tror vi måste "börja om" med ord vi alla lägger samma betydelse i för att kunna börja prata om vad vi känner och önskar. Sen kan vi ta upp den här tråden igen.


___


En sak som jag funderat på är om man vill ha en värld där alla är självälskande. Vad skulle det uppfylla för syfte. Finns det ett sätt som alla borde vara på? Finns det ETT mål som alla ska normaliseras till? Är det Godhet som är den rätta vägen? Varför skulle det vara fel att göra någonting Ont? Vad är det som gör att vi har mage att utropa Godhet och villkorslös kärlek som friskt beteende och allt annat som cancer. Det skulle väl kräva att vi kan se helheten för att kunna göra den bedömningen från första början? Å det kan vi ju absolut inte! Så jag bara undrar, vad är det vi människor håller på med?


___


Varför ,och hur orkar människor i olika grupper anstränga sig så mycket för att sprida just sin syn på världen? Varför kan man inte bara leva med medmänniskorna och respektera alla deras tankar och handlingar? För det finns inget rätt eller fel i slutändan... Varför har vi hittat på konceptet "att bedöma handlingar" när det ändå är helt meningslöst.[/quote]


Edited by patrix on 2009/3/27 23:48:35
Edited by patrix on 2009/3/27 23:49:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
61 user(s) are online (61 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 61

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS