vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: Georgia Guidestones - är NWO värkligen onda?

See User information
Quote:

FangShen skrev:
Jag menade ytterligheter i egots vilsna strävan som kan bli verklighet om man förstärker dem.

Som i American Psyko.

Du behöver inte gå så långt.

Finns folk lite överallt i landet som sätter på djur, tror även det är lagligt.

Ananrs kan du ju se filmen Conspiracy of silence där har du ett till exempel.

Politiker kommer ändå klämma fram hårdare lagar för att bibehålla makten för folket tappar förtroende för dem.

Ju mera skit dom klämmer fram desstå snabbare går det bara.

Någon gång måste man sluta ljuga till folket.

Lev i frid osv osv.

Jo det håller jag med om.

Visst finns det alltid sjuka människor, men är väl inte dom vi diskuterar nu? ;)
Jag menade såklart helt "vanligt" sex, utan att blanda in diverse perversa dragningar....

Jo jag vet, det blir ett dilemma där... Men är det värkligen så?
I sverige är folk ganska mesiga och proteserar sällan, men om vi kollar längre söderut i Europa som i Spanien och Frankrike där folk har lite mer temprament och säger ifrån när deras politiker beter sig som svin, lyckas dom få igenom lika mycket kontroll lagar där som här?
Tyvärr är ja dåligt påläst om hur lagarna utveklats där :S

Men en dag lär det nå en gräns... trots min syn på det hella finns det saker som får mig att vilja plocka fram stuttsaren och på på huvudjakt... Jag tror bara inte det leder någonstans att bara gå runt och hata och va arg.

Posted on: 2009/9/9 16:15
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mini är den ende någorlunde nyktre i debatten av er jag bemött hittills.

Fang Shen, varför kommer du med så långsökta grejer som tidelag och sjuk skit?
Behåll dina fantasier för dig själv.

Det värsta är att jag befarar att ni har barn, vilket inte kräver ett dygdbaserat eller ens betänksamt liv, bara en övertro till sina principer, morot och piska.
Den som inte ansvarar nog för sitt egna liv och vad man fyller sina tankar med borde nog inte försöka överösa sina gifter på någon annan.

Quote:

Ditt tänkande kastar ansvaret på nästa generation, fortsätter leva i lögnen kommer ingen handling kommer bara anpassning och fortsätta överleva enligt falska lagens och elitens lagar.

Detta kommer från den som säger sig vara från en illusion, talar ihåligt om en luddig new age sanning och i övrigt beklagar att allt som lärs ut är lögner. Ansvarsfullt så jag baxnar verkligen...

Quote:

Ja handling är bra men du kan inte tvinga folk på dina vilkor genom handling.

HAndling med fredstrupper, jo det var ju en fin handling.

Kyrkan tänker ochså sådär och hur många miljoner har inte dom mördat?

Vaken är inte religion du kan inte påstå att det vore en slump att under dessa tider när information är fritt att folk som smakat och sett sanning samlas.

Humahumhum. Jag säger handling som i; "Jag tror på handling, handling för att uppnå vad man vill se i världen. Jag vill se fred, liv och sämja mellan människor."

Du går direkt och snackar om tvång, om "fredstrupper", om kyrkan och tror dig kunna bruka låg guilt-by-association på något begripligt sätt, det verkar du dock inte vara kapabel till.

Vaken är religion men jag har aldrig påstått att det skulle vara en slump att människor som tror på halvsanningar och aktivism i det yttre skulle samla sig i skock och ropa glåpord mot en annan fårskock.
Nej, det är inte slump och inte det minsta konstigt.

Quote:

Likt om du kör bil och stirrar på diket och oroar dig för att köra ner där så kommer du omedvetet svänga bilen däråt och tvingas svänga upp på vägen igen.

Här är en pärla visdom att begrunda för de som är så hetlevrade kring NWO.

Quote:

Folk på vaken varnar för elitens planer. men ingen står för deras mål och ingen hjälper dom.

Hade du varit vaken och inte indoktrinerad av "vakenhet" hade du förstått på vad sätt ni hjälper "eliten". Undermedvetet vill ni sitta och sprida hysteri, er medvetande maskerar det genom att ni intalar er själva att ni "hjälper att sprida sanningen, stoppa NWO" och annan dadaism.

Quote:

Varför inte strunta i att sprida dit trams och istället sätta dig ner och känna dig som en bättre människa än alla andra medans du inte gör ett skit för att hjälpa familjer med barn att förstå att dom kanske får en hjärnskada om dom tar vaccinen.

Jag kliver också utanför ringen nu, du har blivit yr så att man får räkna till tio för många gånger.

Jag kan förstå att det blir jobbigt att jaga sin svans ibland, att projicera sitt trams på andra och bli helt omskakad i skallen när man ställs inför information som inte går att få in i nuvarande referensramar, det är tecken på att man är på väg att vakna, på riktigt den här gången kanske och inte bara drömma om att vakna.

Jahaja, ingen kvar i ringen då...
Jag måste ju vara "bättre" än er då eller?

Posted on: 2009/9/9 16:21
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
ok låt mig ta ett närmare exempel.

Våldtäckter.
Moralbrott.
Enkla saker som att lura kompisar för pengar.

Så avtrubbningen börjar ibland.

Vad gäller Sex.

Ni vet alla att vi inte vill vara ensama Right?
För att roten hör till jorden och jorden är rund och allt på jorden är kopplat till varandra (Stäpp tänkande grupp tänkande)

Ni vet ochså att tankarna är en produkt av anpassningen.

Sexets Chi är andlig eld som tar formen av säd.
Elden produceras av kvinnlig energi i dina njurar och den byggs upp där med tiden när mannen är stängd.
Den slår upp mot huvudet och slår ut mot skötet med rotens kraft som är kopplade till njurarna., därav kommer den med energi som ger uppehov till tankar som baseras på ens uppfattning och anpassning i livet.
Eftersom Yin sätter fart på tanke men ochså är känsla.
Kvinnan öppnar mannen, mannen ger kvinnan energi.
Det är ordningen med man och kvinna intuition och kontrol ett sampsel.

När du får orgasm är det din kvinnliga energin i dig du känner lätta på trycket genom sonen som är din rot.

När det inte finns flöde eller stopp byggs yin upp och leder till utspel av känsla och viljan av strävandet efter att inte vara ensam. Så onani överdrivet sex är ett ensamhetstecken.
Dom sjuka sakerna är ett energi utspel som tillåts formats av ett missanpassat ego pga fel anpassning och fel förståelse.

När du har flöde kan du känna vad som är vad.

Vad gäller dig Xtas.
Lev i din bubbla och baxna på.
Ditt handlande såkallade fredsbubbla gud vet vad fred innebär för dig.Vill du handla gå och plamntera träd
Ja jag lever i min egen new age lära baerat på mina minnen och upplevelser för jag lever inte i gammla Inlärda vanor och mönster.

Lev så väl jag ser vad du har lärt dig och jag vet vad som väntar dig.
Du har inget fritt öde.
Lev i Frid och andas fritt .

See User information
Jag skrev,

Quote:
Vilket betyder att du säger att om man vet vem en seriemördare är och man inte berättar det för någon så kommer han döda mindre personer än vad han hade gjort om man avslöjade honom, för om man avslöjar honom så gör man det bara värre.

Att du undviker att svara på det säger mycket.

Om du svarar och säger att man borde avslöja seriemördaren så säger du EMOT dig själv och om du svarar och säger att man inte borde avslöja seriemördaren så är du bara en psykopat.

Jobbigt va?. religioner kan göra en förvirrad!.

Posted on: 2009/9/9 16:55

See User information
Fast egentligen vet du ingenting om mig, vad du läst av vad jag skrivit har bara gjort att du byggt en föreställning om mig.

Så är det med allt, man föreställer sig att en sak är på ett sätt för att man läst, hört, sett och sen tolkat.

Men allting i-sig-själv är ren kaotisk frihet som faktiskt inte ens har kausalitet.

Jag har ett fritt öde. "Inget" finns inte.

Quote:

Vilket betyder att du säger att om man vet vem en seriemördare är och man inte berättar det för någon så kommer han döda mindre personer än vad han hade gjort om man avslöjade honom, för om man avslöjar honom så gör man det bara värre.

Hehe, nej det är inte jobbigt alls. Jag kan delge vad jag anser men om du förstår är en annan femma;

Du har skapat den där seriemördaren, en undermedveten process i dig och alla andra som är gemensam har tagit sig upp till ytan någonstans, den personen som det tog sig upp i blev en seriemördare. En ventil för både personlig och kollektivt uppbyggd mental energi som blivit sur och dålig.

Det går givetvis att jaga seriemördaren och få fast honom i efterhand, men det är ineffektivt för straff löser egentligen inga brott.

Vad jag syftar på är att den där metoden med att sprida info om yttre tillstånd är bakvänd, vad man egentligen bör satsa på är att förändra det inre i förebyggande syfte.

Quote:

Om du svarar och säger att man borde avslöja seriemördaren så säger du EMOT dig själv och om du svarar och säger att man inte borde avslöja seriemördaren så är du bara en psykopat.

Sånt där dualistiskt tänkande och manipulativ framställning av alternativ är f.ö. grunden för all religion.
Kanske du ska bli sektledare?

Posted on: 2009/9/9 16:58
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

FangShen skrev:
ok låt mig ta ett närmare exempel.

Våldtäckter.
Moralbrott.
Enkla saker som att lura kompisar för pengar.

Så avtrubbningen börjar ibland.

Dom sakerna är väl snarare ett resultat av ett sjukt sammhälle där folk tappat tron helt.

Quote:

Vad gäller Sex.

Ni vet alla att vi inte vill vara ensama Right?
För att roten hör till jorden och jorden är rund och allt på jorden är kopplat till varandra (Stäpp tänkande grupp tänkande)

Ni vet ochså att tankarna är en produkt av anpassningen.

Sexets Chi är andlig eld som tar formen av säd.
Elden produceras av kvinnlig energi i dina njurar och den byggs upp där med tiden när mannen är stängd.
Den slår upp mot huvudet och slår ut mot skötet med rotens kraft som är kopplade till njurarna., därav kommer den med energi som ger uppehov till tankar som baseras på ens uppfattning och anpassning i livet.
Eftersom Yin sätter fart på tanke men ochså är känsla.
Kvinnan öppnar mannen, mannen ger kvinnan energi.
Det är ordningen med man och kvinna intuition och kontrol ett sampsel.

När du får orgasm är det din kvinnliga energin i dig du känner lätta på trycket genom sonen som är din rot.

När det inte finns flöde eller stopp byggs yin upp och leder till utspel av känsla och viljan av strävandet efter att inte vara ensam. Så onani överdrivet sex är ett ensamhetstecken.
Dom sjuka sakerna är ett energi utspel som tillåts formats av ett missanpassat ego pga fel anpassning och fel förståelse.

När du har flöde kan du känna vad som är vad.

Vad gäller dig Xtas.
Lev i din bubbla och baxna på.
Ditt handlande såkallade fredsbubbla gud vet vad fred innebär för dig.Vill du handla gå och plamntera träd
Ja jag lever i min egen new age lära baerat på mina minnen och upplevelser för jag lever inte i gammla Inlärda vanor och mönster.

Lev så väl jag ser vad du har lärt dig och jag vet vad som väntar dig.
Du har inget fritt öde.
Lev i Frid och andas fritt .

Det där är känns med som new age eller från nån religon?
Ja förstår dock inte vad som är dåligt med det? Eller varför onani skulle va dåligt bara för man känner sig ensam.. Vad har denna tråden med onani att göra överhuvudtaget? Den handlar ju om ett par stentavlor..

Hittar inte hur du kan sätta nån i en freds bubbla här... Du drar ju alla kopplingar du kan till våld, så du borde komma ut ur din hat-bubbla innan någon skadar sig..

Posted on: 2009/9/9 17:04
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:
Jag och Xtas säger bara att man det man tänker på och konsentrerar sig på riskerar att hända... Likt om du kör bil och stirrar på diket och oroar dig för att köra ner där så kommer du omedvetet svänga bilen däråt och tvingas svänga upp på vägen igen.

Så du vet alltså att det finns en osynlig kraft runt omkring oss som gör att om man försöker varnar folk för något som giftiga vaccin så gör det så att fler människor väljer att ta vaccinen?

Om du och Xtas kunde flyga så hade ni varit flygande nöter.

Quote:
Jag tror inte på att vaccinet är nått bra

Så dom ger oss något som inte är bra för dom vill att vi ska må bra i framtiden?. Aha!

Du tycker alltså att det var okej att dom sprängde barn i luften under operation gladio, dom gjorde det för deras eget bästa så att vi kan leva i harmoni i framtiden?.

Resized Image

Posted on: 2009/9/9 17:13

See User information
men ge dig! du kan inte va serijös nu...

Läs va ja skriver utan att hitta på egna tolknigar mellan raderna.

Har för mig jag skrev tidigare i tråden att min teori är att dom nu släpper massa skit för att folk som vägrar tänka i nya banor och va öppna ska galras bort eftersom dessa inte skulle funka i den världs som enligt min teori är påväg..

Quote:

Du tycker alltså att det var okej att dom sprängde barn i luften under operation gladio, dom gjorde det för deras eget bästa så att vi kan leva i harmoni i framtiden?.

var fick du det ifrån? Det var antagligen någon general som gav order om att dom bomberna skulle släppas... Men om det i framtiden visar sig att dom barnen och många andra dog för att mänskligheten skulle överleva många år in i framtiden och i ett bättre samhälle baserat på frihet ist för rädsla som nu, vore det inte värt det då?

För varför går du inte ut och börjar skjuta vilt om dig nu eller tar livet av dig om du ändå är övertygad om att vi alla kommer dö eller förvandlas till dumma slavar inom en nära framtid?

Posted on: 2009/9/9 17:23

Anonym
Det är ett resultat av ett sjukt samhälle baserat på lögn.
Baserat på brist på självinsikt.
Den falska kunskapen dom pumpar oss med.
Man ska inte lära folk med förgiftade sinnen med något.
Dom vänder sitt ego mot dig och biter dig som en orm.

Dina reaktioner talar om din apassning.
Känner mina flöden vet vad jag vet.

Behöver inga böcker.mästare.texter. människor.

Ni har fått ett paradis framför fötterna .

Så tävlar ni mot varandra (SKAM).

New age New age kallar ni allt ni inte vet något om för New age.

Allt som strider mot alla lögner ni läst och lärt er från er anpassning och er omgivning kallar ni för flummerier och New age.

Jag fårstår att ni tänker som ni gör mycket väl.

Lev i frid, för mig har ni inte gett någon.

Så pass för mig.

See User information
Quote:

Så du vet alltså att det finns en osynlig kraft runt omkring oss som gör att om man försöker varnar folk för något som giftiga vaccin så gör det så att fler människor väljer att ta vaccinen?

Vilken vinkel ska vi ha som infall? Tror du på vetenskap? Ja, det verkar som om du gör det. Vetenskapen är hursomhelst säker på att det finns fyra grundläggande krafter som du inte kan se.

Svag kärnkraft, stark kärnkraft, gravitation och elektromagnetism.

Påverkar de dig? Jajemän, varenda sekund av varenda dag påverkar de dig. Utan dem säger vetenskapen faktiskt att du inte kan existera.

Är det också möjligt att det som får dig att vilja predika om domedagen, bomba barn, och annat sjukligt inte ens är en yttre kraft omkring dig utan är inuti dig?

Du, det förefaller faktiskt mer och mer sannolikt, jag tror du är "besatt" som de sa i forna tider.

Krafter finns i en hel myriad av former överallt i universum och de överlappar också människan så tro inte att det skulle vara något annorlunda med oss, att människan skulle vara skild från sin egna moder.

Jag undrar bara vart du får alla dina framtidsvisioner från.
Du har en semantisk förförståelse/fördom som det kallas.
Du ser antydningar i texter ingen annan ser där och du avslöjar dina egna inre syner när du berättar om dina tolkningar.

Sök hjälp, innan du blir den där generalen som släpper bomber på barn.

Posted on: 2009/9/9 17:34
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Så glömmer man den viktagste kraften den elektriska och qvantmekaniska.

Du är inte ens frisk i skallen som tänker i såna där banor.
Bomba barn, dåre.

Tänk på vad du tänker .

Ja jag är besatt av min ande för jag har en .

Adjö

See User information
Quote:

New age New age kallar ni allt ni inte vet något om för New age.

Allt som strider mot alla lögner ni läst och lärt er från er anpassning och er omgivning kallar ni för flummerier och New age.

Jag fårstår att ni tänker som ni gör mycket väl.

Jag vet mycket väl vad new age innehåller, jag har nämligen själv haft min fot i det där träsket. New age är en röra av andliga insikter tagna ur sin kontext och sålda som "självhjälp". Men det hjälper ingen att sitta med halvsanningar dem inte har en aning om tillkomsten av.

Studera något klassiskt och mer ortodox istället, som Kabbala kanske. Du blir kanske förvånad över vad du hittar, det kanske inte alls stämmer in på vad du fått för dig om sånt via de som inte vet vad de pratar om eller de som vet men inte vill säga hela sanningen.

Du har fortfarande inte givit någon riktigt duglig definition av vad en lögn är förutom att du instämde att det leder oss bort från vår sanna natur. Då kan jag säga dig att new age lika mycket som vanligt samhällsliv, gängliv och huliganism leder en bort från sanningen.
New age vill att du ska köpa kristaller, örter, magiska accessoarer och annat krimskrams. Även att du ska visualisera chakran, energifält, osv.

Men vad ska du ha det där till?
Det tjänar en viss nytta som psykodramatiskt stöd, men de där sakerna och teknikerna har inte någon kraft i sig själva.

Syftet är att väcka ens inre kraft, Draken. Samt att vara alert på att inte låta sig missbruka de krafter som följer, detta saknar new age eftersom det inte berättar vad som kan gå snett om du gör fel. Särskilt i kontakt med droger som genomsyrar hela den där kulturen!
Der fokuserar bara på hur allt går om det är friktionslöst men det är det väldigt sällan på Vägen.

Quote:

Så glömmer man den viktagste kraften den elektriska och qvantmekaniska.

Nepp, elektricitet ingår i elektromagnetismen som jag nämnde. Kvantmekaniken är ingen kraft. Kvantfysik och mekanik beskriver bara det grundläggande "pappret" varpå allt är skrivet. Det som är skrivet på pappret är krafterna.

Sen nämner jag de där med barnen eftersom det var något som TreeOfLiberty drog upp.

Posted on: 2009/9/9 17:51
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
"Har för mig jag skrev tidigare i tråden att min teori är"

Och det är något bra enligt dig.

Vad du skriver är att eliten kanske vill oss väl, eller vet du inte vad du själv skriver?.

"var fick du det ifrån?"

Missa du mitt frågetecken på slutet?. det är så man får tolka det och visst tolka jag det rätt, du skrev precis något som kan översättas "Det är okej att spänga byggnader med tre tusen människor i luften" att du ens påstår att operationer som operation gladio kan vara något bra för framtiden visar att du är hjärntvättad av deras propaganda. det finns inget du kan vinna genom att spränga oskyldiga människor i luften, men du påstår att man kanske kan det och det säger mycket om dig. du vet verkligen mycket om kärlek och harmoni du, som tror att vi bara är 3 miljarder människor på jorden.

Quote:
övertygad om att vi alla kommer dö eller förvandlas till dumma slavar inom en nära framtid?

Du skriver att jag är övertygad om det när jag precis skrev att jag inte tror att eliten kommer vinna.....

Quote:
Sök hjälp, innan du blir den där generalen som släpper bomber på barn.

Xtas, det är du som behöver hjälp så att du kommer ner till jorden och förstår att du inte är bättre än alla andra.

Att inte prata om ett problem gör inte så att problemet försvinner. om du trodde på det du själv säger så hade du inte pratat med mig nu, för som du säger så blir problemet bara värre om man pratar om det, så varför pratar du med mig?. du följer inte ens din religion.

Posted on: 2009/9/9 18:07

See User information
Du har rätt på den lilla punkten att jag talar om problem. Men mer för att jag försöker få er att förstå ert överhängande problem;
Fokus på hemskheter.

Mitt syfte är att upplysa folk om att det som är därute är skapat av vad som är inom, därför sitter jag här.

Men det kan vara så att du TreeOfLiberty, egentligen vill ha alla dessa hemskheter och tycker om att prata om dem, vad vet jag?

Vilken religion återigen?

Quote:

Att inte prata om ett problem gör inte så att problemet försvinner. om du trodde på det du själv säger så hade du inte pratat med mig nu, för som du säger så blir problemet bara värre om man pratar om det

Problemet försvinner i min sinnesvärld som är den enda verkligheten jag någonsin kan känna på riktigt.
Men i din värld försvinner inte problemet för att jag slutar tala om det eller hur?
Att inte prata om ett problem ser till att det inte utvecklas vidare till något värre.
Problemet blir värre när man pratar om det, bra att du erkänner, var konsekvent då.

När man aldrig talar om problem antyder det något; Det finns inga problem.

Du invänder kanske och säger; Nej, då är alla bara hjärntvättade.

Men vad är skillnaden från idag? Alla är hjärntvättade, vilket bara är en negativ bild av att bli programmerad vilket man blir redan från dag ett. Att lära är att låta sig programmeras och vill du inte lära dig något skulle du sitta och repetera samma "dada" och "gogo" du sa som bebis.

Invänd hur mycket du vill men även när du sitter och får höra om "sanningen" av Icke och Jones så programmerar de dig, de vet att om de repeterar en sak tillräckligt ofta tror du på den och den tron får dig att reagera någorlunda förutbestämt i givna situationer.

Föreställ dig att alla skulle programmeras till att inte se problem någonstans, hur skulle ondskan kunna få något fäste då?

Girighet, hat, rädsla och allting negativt kommer av att vi blivit programmerade genom ord att tro att världen är en farlig plats, med resurser som inte räcker och sjukdomar och massa smuts och rent ut sagt skit.

Men världen vore inte sådan om vi i vårt sinne inte trodde på sånt, om vi vore programmerade annorlunda är världen annorlunda.

För vad vet du utanför det du lärt dig att uppfatta?

Posted on: 2009/9/9 18:32

Edited by Xtas on 2009/9/9 18:51:14
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag säger inte att det är ok att döda, du missade frågeteknet i slutet på den meningen.

Fråga löd om det vore ok att många dom om det ledde till något bättre?

Det är ju också så att vi sitter mitt i smeten nu och då är det svårt eller omöjligt att sehelheten och vilken betydelse alla olika händelser har.

Det är bara du som smuttskastar nu och säger att jag tycker det vore ok att döda. Hittils har jag i stortsätt bara stält frågor men inte fått svar på dom.

Visst ska man tala och berätta om hur läget är i världen, men man måste inte för det fokusera på allt det dåliga.

Då hadde jag visst fel i att du trodde dom skulle finna. Men frågan om vad dom ska ha sin makt till om dom vinner finns fortfarande kvar. Så vad ska dom ha den till?

Posted on: 2009/9/9 18:57

See User information
Ja det finns ingen anledning att fokusera på hemskheter - det är just vad det \"hemska\" vill att vi ska göra.

NWO är det gamla som inte vill dö, den gamla världsordningen, med dess karma, gamla fallna gudar, aliens etc.

Bakom eliten så är det aliens, så jag upprepar för femtionde gången att om det är en agenda så är det aliens agenda. Bakom eliten så är det aliens, period.

Vad har vi med överbefolkning och andra saker, som det är populärt att i agendans namn/syfte kalla för \"problem\", att göra - ingenting.

Posted on: 2009/9/9 19:03

See User information
Quote:
men att inte prata om det ser till att det inte utvecklas vidare till något värre. Problemet blir värre när man pratar om det När man aldrig talar om problem antyder det något; Det finns inga problem.

Du har så rätt så. det du säger är inte galet alls!

Om en burk målarfärg har trillat ner på marken och det sitter ett gäng ungar och äter det och man lyfter dom därifrån och förklarar varför det är farligt så skapar man ett problem för man pratar om något "negativt" det är negativt att bry sig om deras hälsa.

Samma sak om man står i en kö och väntar på att få ett vaccin med gifter, börjar man prata med folket i kön om att man kanske inte borde ta vaccinet, då är man ett problem.

Du är så upplyst!.

Det handlar inte om att prata om hemska saker, det handlar om att varna folk för man bryr sig om dom. bara du skapar din rädsla om du har någon, lär dig att inte vara rädd. ska man inte lära ut historia i skolan bara för att det har hänt krig och andra hemskheter? ska folk inte ha rätten att känna till vad som har hänt genom historien?.

Du får vara en galen nörd med dina ider om hur denna verkligheten funkar så mycket du vill, så länge ni inte blir våldsamma. men dit skit hjälper NWO, för det finns alltid några personer som mini som är förvirrade och villiga att lyssna. jag måste attackera skit när jag ser det, att säga att folk som vill andra väl är en del av problemet är bara galet.

Posted on: 2009/9/9 19:04

Edited by TreeOfLiberty on 2009/9/9 19:43:30

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
men att inte prata om det ser till att det inte utvecklas vidare till något värre. Problemet blir värre när man pratar om det När man aldrig talar om problem antyder det något; Det finns inga problem.

Du har så rätt så. det du säger är inte galet alls!

Om en burk målarfärg har trillat ner på marken och det sitter ett gäng ungar och äter det och man lyfter dom där ifrån och förklarar varför det är farligt så skapar man ett problem för man pratar om något "negativt" det är negativt att bry sig om deras hälsa.

Samma sak om man står i en kö och väntar på att få ett vaccin med gifter, börjar man prata med folket i kön om att man kanske inte borde ta vaccinet, då är man ett problem.

Du är så upplyst!.

Det handlar inte om att prata om hemska saker, det handlar om att varna folk för man bryr sig om dom. bara du skapar din rädsla om du har någon, lär dig att inte vara rädd. ska man inte lära ut historia i skolan bara för att det har hänt krig och andra hemskheter? ska folk inte ha rätten att känna till vad som har hänt genom historien?.

Du får vara en galen nörd med dina ider om hur denna verkligheten funkar så mycket du vill, så länge ni inte blir våldsamma. men dit skit hjälper NWO, för det finns alltid några personer som mini som är förvirrade och villiga att lyssna. jag måste attackera skit när jag ser det, att säga att folk som vill andra väl är en del av problemet är bara galet.

Nu drar du bara saker ur sitt sammanhang och ger kassa exempel som inte har med detta att göra. Du har inte fattat nått av vad jag och Xtas skrivit va?

Det handlar om att inte gå runt och tänka på alla hemskheter och fokusera på dom. Man kan ändå vara medveten om dom och berätta för folk som vill lyssna eller göra folk uppmerksamma.

Bara för att jag inte vill tänka på alla hemskheter hela tiden osv betyder inte det att jag inte skulle ingripa och sticka huvudet i sanden när det händer något dåligt i nuet i min närhet, tror du det är du dum på riktigt.

Bara för man tänker postivita tankar och fokuserar på dessa framför dåliga betyder självklart inte det att man blundar för alla dåliga. Ser jag en trafik olyka stannar ja självklart och hjälper till, inte blundar och tror den ska va borta när ja tittar igen.

Posted on: 2009/9/9 19:43

See User information
Quote:
Det handlar om att inte gå runt och tänka på alla hemskheter och fokusera på dom

Ingen har sagt att man ska göra det.

Men något du har sagt är att eliten kanske vill väl och att det kanske kan vara rätt att döda barn om det ger harmoni och frihet i framtiden, men verkligheten är att något sådant kan ALDRIG hjälpa dig att få harmoni på något sätt. detta visar att du har åkt på en programmering.

Har du inte läst något Xtas säger?. mina exempel är mycket bra och han kan aldrig svara på dom.

Om du står för det du säger att du tycker det kan vara bra att prata med folk om farorna med nwo (vilket är lite konstigt då du verkar tro att dom kanske vill väl), så är du enligt xtas en del av problemet. han har upprepade gånger skrivit det, men sanningen som alla friska människor förstår är att pappan som lyfter bort ungen från målarfärgen är inte ett problem eller ond, han bara bryr sig om ungens hälsa.

Det är bara xstas som är lite koko eller så tror han inte på det han själv säger.

Posted on: 2009/9/9 19:50

See User information
För det första går jag inte in i personangrepp på någons mentala fakulteter även om jag så vill ibland.

Men du ser fortfarande inte vad jag menar. Du tror att när jag menar tala inte om problem så tolkar du: Måste blunda för de problem jag redan har skapat genom att inte fokusera på det negativa.

Det går längre tillbaka, problemen idag grundar sig på problem igår och problem ännu längre tillbaka.

Att bli av med problemen är att korrigera dem, och då talar man om vad man VILL SE, man ÄR det man försöker ge exempel på, man AGERAR så som man vill att andra ska agera.

Att informera om alla problem genom protester i demonstrationer där folk bara står och kacklar repetitiva slogans och tror sig kunna förändra något det är... ja det är så bortom alla lösningar att jag får behärska mig för att inte gå till personangrepp här.

Quote:

Men något du har sagt är att eliten kanske vill väl och att det kanske kan vara rätt att döda barn om det ger harmoni och frihet i framtiden, men verkligheten är att något sådant kan ALDRIG hjälpa dig att få harmoni på något sätt. detta visar att du har åkt på en programmering.

Det där är påhitt och det vet du själv. Jag har sagt mer i stil med att om samhället är statiskt och folk inte vill förbättra det, då kommer ondskan i princip mer som en naturkraft (men kanske även påeldat av manipulativa krafter) gå in och ställa till det.

Denna ondska och lidandet det skapar ger upphov till motsatsen automatiskt, eftersom när man ser lidande är reaktionen att göra något åt det, att förbättra livet och utveckla samhället på gott och ont.

Som ditt exempel med ungar som äter färg, det första problemet är inte att de äter färgen utan att den tappats på marken, innan det är problemet att den är skadlig att förtära, osv tillbaka i kausalitetsflödet.
Din reaktion blir ju att du måste göra något åt det, annars vet du att de kommer lida. Ser du nu?

Den där triangeln av problem-reaktion-lösning är inget abstrakt påhittat scheme, det är som en naturlag som kommer vara i kraft även om ingen har observerat hur den fungerar.

Men om du tittar på de närmsta effekterna och tror att du kan förstå samband och göra skillnad genom ytliga detaljer, no luck there.

Posted on: 2009/9/9 20:37
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Xtas. Citatet du svarade på var inte till dig, det skrev jag till mini.

Att sprida information har med utbildning att göra, det är allt. vi människor måste bli utbildade och lära oss historia för att inte ta fel beslut senare i livet om eliten lyckas få deras världsordning. personerna som har grävt fram dokument och skrivit böcker som avslöjar eliten är inte ett problem, dom är en stor del av lösningen.

Posted on: 2009/9/9 20:47

See User information
Föreställ dig så här:

"Eliten" är folk som har kunskap de flesta inte har. De använder kunskapen för att styra världen på ett dolt sätt. Vissa av dem blir onda/korrumperade och skapar ett dåligt rykte om resten.
Jakten på dessa blir till slut som en häxprocess vilket också grundar sig i en avund för människors kunskap och förmågor och därmed pekas de ut som syndabockar.

Även om eliten avslöjas och kanske blir av med sin makt (vilket är mycket otroligt eftersom de bara kommer gå ännu längre under jorden) kommer problemen världen har inte försvinna.
Dessutom är deras makt av en mycket djupare natur än de flesta tror, jag talar om andlig/magisk/ockult makt när jag menar den yttersta eliten. Den synliga delen, politiker, militärer, påvar, bankirer är även de bara verktyg i händerna på krafter som är så subtila att du i princip inte kan upptäcka dem om du inte själv är initierad i deras system.

Därför förespråkar jag mer den linjen att inte försöka bränna några få människor på bål p.g.a. att vi tror att alla problemen i världen kommer från dem eller att de har en dold agenda, för vi vet faktiskt inte deras agenda även om det dyker upp dokument som påstås härröra från dem och whistleblowers som talar om ditten och datten i vissa ordnar.

Snarare är det kunskapen i sig som är viktig, med den kan människor förstå hur man höjer sig ovanför mekaniken.

Men så fort någon får tag i kunskapen och t.o.m. börjar lära ut den uppstår alltid missförstånd på något sätt...

Posted on: 2009/9/9 21:16
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:
Därför förespråkar jag mer den linjen att inte försöka bränna några få människor på bål

Man måste börja någonstans, gör man inte det så blir inte problemet löst. därför börjar man med att avslöja eliten, hade man lyckats stänga ner FED bankerna så hade dom haft STORA problem. vi är fler än dom. Ron paul och andra har genom informationsspridning gjort så att många i kongressen har vaknat eller håller på att vakna.

Quote:
Men så fort någon får tag i kunskapen och t.o.m. börjar lära ut den uppstår alltid missförstånd på något sätt...

Självklart, och du har ingen poäng.

Posted on: 2009/9/9 21:29

See User information
Fast där har du fel, för om du kan förstå vad jag antyder kanske du inser att hatet mot eliten egentligen är ett hat mot några som håller kunskap som av goda anledningar måste hållas hemlig.

När det blir allmän kunskap kommer folk missbruka det till höger och vänster, alla kan inte hålla den. Vägen för en initierad är en farlig väg med risk för både galenskap och död.

Men idén om att göra det till allmän ägo prövas nu, därför har det blivit en uppsjö av nyandlighet som new age, västerländsk buddhism och yoga bl.a.

Men det är som en utfiskad damm där dessa kunskaper paketerats ner i en mycket grumlig form. Samhället har inte tillräcklig erfarenhet av de problem som kan uppstå när andlig träning går snett. Därav misstänkliggörs hela skolor och häxjakten är igång igen.
Det har dykt upp syndrom som kallas "kundalinipsykos" som misstas av psykvården för att vara vanliga schizofrena psykoser men egentligen är resultatet av för mycket meditation utan tillräckligt bra riktlinjer och brist på fast organisation.

Kanske kunskapen inte behöver delas ut och eliten undanröjs ändå, då är vi tillbaka i en mörk medeltid. Utan FED kommer ekonomin hamna i ännu värre kaos än nu eftersom de backar upp dollarns värde och utan dollar förstår du säkert att undantagstillstånd kan införas.

Tyvärr är spelplanen uppställd så att försöker du ändra reglerna och brädet så har vi inget att stå på.

Det som gäller om du vill ha en bättre värld är inte att försöka förändra den befintliga utan egentligen att skapa en ny någon annanstans som man kan emigrera till.

Posted on: 2009/9/9 21:45
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper