vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: ”Law Of Attraction-aktivism” + frivillig sökes :)

See User information
Låter som ett project jag skulle hänga med på. Specielt om det fanns några som e villiga att experimentera runt lite på vad man kan göra för "tricks"... Tex så lyssnade ja på en intervju på RedIce med någon fd lärare som påstod att han hadde andvänt en klass till att flytta en pingisboll tillsammans. Skulle va kul o prova, eller kanske försöka påverka en slumpgenerator tillsammans eller kanske någe "mindtrick". http://www.youtube.com/watch?v=VkkuuBsQC_k (möjligtvis han kan ha andvänt nlp där eller helt enkelt fejk)

Dels för att det e interesant o se om det funkar, men också för att det även skulle kunna ge schysst "pr" till projectet, om det skulle gå o bevisa/fillma. =)

Kan slänga in den här här också: http://www.fourmilab.ch/rpkp/experiments/ en sida som skickar slumpmässig data till webbläsaren som man ska försöka manipulera med sitt medvetande. =)

Posted on: 2010/8/24 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Lyssna oxå på nått radioprogram.... där det var nån som sa att ufo var egentligen nån slags förstärkare till hjärnan, du satte dig där och kunde ska vad du ville, åka till vilken stjärna du ville, framtid, baktid.... osv osv...

Han som vart intervjuad dog tydligen strax efter radioprogrammet...OVANLIGT!!

Han påtalade att jänkarna hade en sån apparat och dom var livrädda att det skulle komma ut, hela samhällsstrukturen skulle falla ihop över en natt... ??? ;)))

Nån som vet mera??

Posted on: 2010/8/24 20:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Testa att flytta materia låter skoj, hela någon är också väldigt roligt. Sällan man får tillgång till en större grupp människor på en gång som samarbetar...

Posted on: 2010/8/24 20:23
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Nog har man hört rycktas om sanningar som skulle kollapsa vårt samhällssystem om det kom ut, som har att göra med vem/vad vi egentligen är.

Var det en man som saknade figrar och så efter någon fight med aliens?

Skulle vara skoj att testa det, se om man kunde åstakomma nått mer, än att svänga på en pendel själv.

Posted on: 2010/8/24 20:25

See User information
"Var det en man som saknade figrar och så efter någon fight med aliens?"
det låter som Philip Schneider du syftar på.

skulle man lyckas fixa en comunety som stjälv kunde få bestämma vad dom tillsamans ska fokusera sig på, tex genom en forums poll eller så... så att man kan ha allt från världsfred till att hela någon stackare med cancer eller så på shemat, skulle ju va najs... för om man värkligen skulle kunna hela varandra i en grupp o det värkligen funkade, så skulle det nog bli en stark jävla grup av det i slutändan. :)

Posted on: 2010/8/24 21:01

See User information
He he kom på två st häftiga prylar nu....

Läste om munkar som gick runt och heala människor i slummen osv osv,,,, Dom låste in sig med en man som hade fullt med cancerknölar... dom meditera en dag och all cancer försvann på en dag!!!??

Även en man som praktisera nån slags hawaiiansk healing teknik...

Han jobbade i ett fängelse, varje morgon tog han fram foton på all fångar som satt i ett album, han tittade på alla klappade om kortet en i taget och sände positiva tankar.... Alla var förundrade över att deras fångar var så lunga och harmoniska!?!?!

Nice nu när kampen går in i en ny fas....

Mind Warriors.... he he....

peace...

Posted on: 2010/8/24 21:08

See User information
Fick en vision när jag läste här.. Tänk att sitta 100, 1000 eller tom 10000 personer i en sal eller läktare, och så får varje person i tur och ordning gå upp på en scen eller ställa sig i mitten och så tillsammans så skickar alla andra kärlek/positiv energi/tankar till den personen i mitten/på scenen..

De kanske kan skrika nått i stil med "VI ÄLSKAR DIG, (personens namn)" och så ge några sekunder eller så beroende på antalet folk... Jag antar att det finns nått som alla artister går i gång på när de blir "avgudade" av 1000tals fans i publik...

Posted on: 2010/8/25 12:04

See User information

Bra påpekande på det du beskriver... Det är inte så sällan en artist som "fallit" får problem, efter att dom blivit "vana" vid denna uppmärksamhet. Det är ju inget direkt ovanligt att artister mfl åker på en ordentlig depression efter det, när "fansen" svikit.

Kanske finns ett samband med det oxå?

Posted on: 2010/8/25 12:09

See User information
Intressant..?!?!?!

Teoretiskt måste gruppen bli starkare och starkare för varje medlem som får den så kallade välsignelsen ;)))

När man kört några varv kommer troligtvis hela salen att lysa upp av starka auror...kul!!!!

Posted on: 2010/8/25 12:23

See User information
Tack för alla inlägg.
Jag siktar på att återkomma imorrnkväll med ett första utkast till modell.

Ingen som har kompetens att skapa hemsidor som vill hänga på?

Posted on: 2010/8/25 21:22
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
snubblade på den här: http://www.youtube.com/watch?v=pvWNydTdTxg
en föreläsning om hur våran verklighet är medvetande och hur dom bakom hemisync ser på fysiken bakom det hela.

Och appropå hemisync. Är det någon här som testat det o fått någe schysst resultat av det?

Posted on: 2010/8/26 18:51

See User information
Varöfr inte kalla sidan, Law of attraction action

Posted on: 2010/8/26 19:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:

iwarrior skrev:
Varöfr inte kalla sidan, Law of attraction action
Tänkte faktiskt det. Men jag tänkte hålla truten om det för annars kanske nån tjockskalle bokar den adressen och blockerar

edit: ligger efter min intention, får se om jag kan få fram en model till imorrn

Posted on: 2010/8/26 20:41
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Ett tips kan ju vara? att ha en mera spridd tid.. fick höra idag att det är många som t ex mediterar måndagar 19-21...

?????????????

Posted on: 2010/8/26 20:45

See User information
Ok gott folk
Ursäkta min frånvaro, har varit lite kaotiskt de senaste dagarna men nuså...

Ok, jag lägger upp en grov modell som jag hoppas att ni vill ge synpunkter på. F.ö. har jag övertalat en vän att göra hemsidan så den frågan ser ut att vara löst.

Syfte: samla så MÅNGA människor som möjligt, världen över, som kan tänka sig att regelbundet(dagligen) öva law of attraction med en bättre värld som mål. Viktigt att sidan blir känd, väldigt känd :)

Kriterier: sidan ska vara snygg och enkel. Designen ska utstråla värme/fridfull känsla, inspirera och vara lättigenkännbar. Informationen ska vara enkel, kortfattad och kärnfull med tydligt syfte. Allt måste syfta till att många människor attraheras av idén och verkligen GÖR nåt, dvs använder sin inre kapacitet en stund varje dag, aktivt. Alltså, nolltolerans mot allt invecklat/avancerat andligt BS, onödig information etc etc
För min skull måste sidan vara i princip underhållsfri. Åtminstone i nuläget tänker jag inte en sida där det händer en massa saker kontinuerligt
Internationell = engelska. Eventuellt kan man fixa fler språk senare.

Upplägg:
1 - Tydlig kort beskrivning som fokus för huvudsidan. Beskrivning av syftet.(det ska vara inspirerande och skapa en vilja att aktivera sig)

2 - Metod för vad du som besöker sidan kan göra för för en bättre värld med hjälp av law of attraction
(obs, jag kommer utgå från att alla besökare är bekant med vad law of attraction är)
Jag kommer lägga allt fokus på att utövaren ska föreställa sig en bra värld och KÄNNA dom positiva känslor som den verkligheten skulle skapa om den fanns nu.
En markering om att det är avgörande att ha POSITIVA bilder/känslor och att inte BEKÄMPA nåt negativt(kontraproduktiv effekt)
Ang tidpunkter har jag kommit fram till att det är viktigare att MÅNGA är aktiva REGELBUNDET än att det är nån viss tid på dagen/veckodag etc så jag slopar den aspekten.

Tips:
Enkla ”every day”-tips för att vara i bättre harmoni allmänt

Länkar: till relaterat material(för den som vill gå vidare och veta mer) typ gregg braden, dean radin etc. Jag tänker forskningsrelaterat här. Jag vill visa exempel på att sånt här faktiskt gjorts med framgång tidigare men i begränsad skala.

”nätverk” – här behöver jag verkligen era synpunkter/tips.
Jag hoppas kunna få många kända alternativa portaler att länka till sidan med en lättigenkännbar banner.
Brukar man länka tillbaks till dessa sidor som princip?
Facebookgrupp/annat? Allt för att nå ut till så många människor som möjligt

Jag vet att det inte är så konkret ännu men jag börjar med ramen lixom, om ni hajjar :)

Synpunkter så här långt? Mottages tacksamt

Posted on: 2010/8/29 14:28

See User information
Vet att det finns ett nätverk via facebook, som gör såhär... o dom e måååånga x massa. Tror dom heter nått med "world peace & healing".

Kan luska fram det genom lite kontakter om ni e sugna? Kan säkert jaga rätt på dom via facebook, om ni har det.
Tror faktiskt det är flera facebook grupper som jobbar med detta tillsammans.

Posted on: 2010/8/29 16:46

See User information
Inge mer feedback?
(Kolla mitt utkast 2 poster upp)

Posted on: 2010/8/31 5:53

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper