vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?

See User information
hehe då jag försöker, jag har
ingen aning vad det är du skriver...

Posted on: 2012/4/23 17:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
hehe då jag försöker, jag har
ingen aning vad det är du skriver...

Precis som det skall vara. Ju mer vi lär oss, ju mer inser vi hur lite vi vet. Sedan "imploderar" det vi lärt oss till, wolla: insikter/mönster uppenbaras.

Dock kanske en liten "cliff hanger" gällande detta med masker och maskerad...

Det har ju varit brukligt att ta av masker vid midnatt/tolvslaget? Kan detta vara en symbolisk handlig som har direkt koppling till Apokalypsen ("lifting of the veil")? Det långa årets slut, "end of an era", In i vattumannens hus och allt det där...
https://en.wikipedia.org/wiki/Apocalypse

Kan det inte finnas en koppling i allt det här, med vad som händer med oss? Kanske det är någoting som sparkar på oss?

Ska sluta här, men indirekt framkommer hela forumet i denna post... Och hur en del som inte vill att vi skall lyckas kastar alla sortes "påhitt" mot oss. Dessa har ju investerat sååå mycket i sina illusioner för kontroll...

Indirekt finns bara sanningar där ute, varesig vi accepterar det eller ej. Ta tex dessa "Illminati" symboler... Dessa är inte heller direkt nya, utan några har bara snattat dom till sina egna, likt Hilter... Dom har alltid funnits där, det är först nu vi börjar "se" dom omkrng oss...

För mig hör allt detta samman... I alla fall från mitt perspektiv

Posted on: 2012/4/23 20:44

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad är det som driver dig?
Vad gör du här inne på vaken.se?

Posted on: 2012/4/23 21:18

See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Vad är det som driver dig?

- To know One self! (För kortast möjliga svar).

Quote:

Abyssinia skrev:

Vad gör du här inne på vaken.se?

Ser inte riktigt relevansen med frågan du ställer.
Anser du att jag är på fel ställe?

Posted on: 2012/4/23 22:19

FRI

Bättring för alla!

See User information
Avatar du fick mig att ställa frågan så visst är det relevant
Hursomhelst, jag anser och misstänker inget som du har hävdat
på flera ställe i denna tråd. Jag är bara nyfiken för att, du jonglera mellan
flera så kallad sanningar, eller perspektiv om du vill. Och när den ena brister
går du till nästa. Till sist tycks det som om du kom till en punkt där du börja klottra
meningslöst text. Nåja jag är färdig i denna tråd, du har hamnat i moment 22, Bryt dig loss!

Posted on: 2012/4/24 8:15

See User information
Vi vet vad Avatar gör här.

Vad gör Abyssinia härinne?

Posted on: 2012/4/24 11:05

See User information
Frågan var, kan man någonsin acceptera en sanning, svar: - Ja det kan man, men det går även att acceptera det som inte är sant, eller mindre bra kanske jag skulle säga.

Så fort man väjer att tro på något så är det sant, därmed har man släppt in en sanning, för sedan kommer val uterfter det man tror är sant.

Posted on: 2012/4/24 14:51
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information

Problemet är bara att jag kan inte se vad frågan på varför jag är på vaken.se har med varesig tråden eller mitt agerande med saken att göra. Jag delar med mig hur jag ser på saker och även på vilket sätt jag tolkar.

Tycker jag delar med mig rätt friskt med hur jags er på saker och vad jag inser... Sen är det ju upp till mottagaren av det att döma, vilket inte har med mig att göra. Blev bara förvånad av frågan vad jag gjorde här.

Om någon tolkar att jag skulle ligga en grund av att jag skulle vara här av en oärlig eller omoralisk grund, vill jag veta det. Jag försöker göra det bästa jag kan, på det sättet jag kan. Jag tycker om när saker inte står med hur jag ser på det, för det ger mig en möjlighet att frågasätta mina egna tankegångar och vyer... Bättre möjlighet till insikter är svårt att få...

Så, nu skall jag återgå till topicen... Vilket även detta innefattades av denna post, även om den lyftes upp till skrivaren och inte ämnet...

Posted on: 2012/4/24 15:48

FRI

Bättring för alla!

Anonym
Hade det inte funnits bekavare som ni och som trots alla motgångar och risk för att galenförklaras till ochmed av era närmaste, ni har trots allt gått era väg och följt det som är det origenlla, dem inre känslorna som kommer inifrån, det som komme ifrån oss är egentligen inte dem ord vi säger sakerna med, det är bara det språk vi lärt oss förmedla våra känslor och det språket vi kan idag är många gånger begränsad, det kan därför mycket lätt ske misstolkingar eller fördömngar när någon berättar något.

Det intressanta är, varifrån kommer dessa tankar som uppstår i vårt huvud, och hur kan dem vara så formade och konstruerade att när dem väl når oss så förändras vi för alltid från den stunden och frammåt.
Sen kan dem tolkas av mottagaren på väldigt många olika sätt, därför är det så viktigt att mottagaren träffar andra som sänder och tar emot för att när du berättar det som du tror men ur ett annat sammanhang så kan just det vara den andres mottagarens nyckel till nästa steg, därför att han tolkar det på annat sätt och binder ihop det med något han redan byggt, han kan därefter ge dig något tillbaka på exakt samma sätt när han berättar om sian upplevelser. Ungefär som jag nu i stunden skriver detta och någon kommer läsa , säkert kommer någon att uppmärksamma något som han tycker är intressant i denna post och förstå exakt vad jag menar, är det inget nytt så kommer han bara vara glad att nån annan bekärftar det.

Jag tackar alla er med hela mitt hjärta sannings sökare/spridare som hjälpt mig öppna mina ögon, ni som aldrig gav upp trots alla motkrafter man haft emot sig och säkert kommer ha, ingen har fått en krona för all den kraft och tid ni lägger på att väcka era bröder och systrar, för att ni vet vad ni kämpar för, ni vet var ni finns och vad ni är, och jag hoppas att en dag ska era släkt och vänner att inse att det var ni som var dem verkliga änglarna och bevakarna på jorden medans dem är i livet, för att vid deras tids slut kommer dem ändå inse detta, några kommer vara ledsna och några mycket stolta.

See User information
@ Mizar

Du har "En-ögt-beskågat", eller hur? <3

_________

Kommer skriva mer utförligt hur "jag" ser på saker, ur "mitt" perspektiv.

Älskade posten för den "besannade" "Gul bil".

- För den som står i sig själv... Du är ju redan sanningen och den verkar genom dig mot kännedom om vem du verkligen är... -Human, know thy self!

Posted on: 2012/4/25 18:26

FRI

Bättring för alla!

Anonym
Quote:

@ Mizar

Du har "En-ögt-beskågat", eller hur? <3

_________

Kommer skriva mer utförligt hur "jag" ser på saker, ur "mitt" perspektiv.

Älskade posten för den "besannade" "Gul bil".

- För den som står i sig själv... Du är ju redan sanningen och den verkar genom dig mot kännedom om vem du verkligen är... -Human, know thy self!

Förstår faktst inte riktigt frågan vad du syftar på med en-ögd beskådat.. då jag har 2 olika uppfattingar vad du menar med den. Om du menar allseeing eye , så ja :) annars får du gärna förklara :)

läste genom din Gula-bil exempel och insåg att det var verkligen exakt samma sak vi snackar om :)) du ser vilka olika språk man kan använda sig av för att säga samma grej...

Jag ser gärna att du skriver dina reflektioner på hur du ser på saker och ting, om du itne gör det nu när hade du tänkt göra det :))

Jag vet en sak med säkerhet till 100000 miljader % den dagen vi sett solen stiga eller gå ner för sista gången i detta liv och stunden närmar sig, det är då man kommer att reflektera över vad vi varit och vi har kunnat gjort eller åtminstone sagt som kanske också skulle hjälpa en annan, men tyvär dem felsta väler att istället berätta hur många mål zlatan gjorde sin sista match, och detta gör Vuxna män.

Om du vill bli en supernova i slutet av ditt livs skede så borde man nog ladda sig med den energi som krävs under dem 100 människo år man har, Desto stoltare och friare du känner dig och mera du har försökt även om du inte sett dina försök lyckas så kommer du vara så laddat du förstod det i tid och aldig gav upp.

I annat fall riskerar man att bli en vit-svart-brun dvärgs stjärna då den inte har mcyekt att komma med i slutet eftersom den slösade sitt energi på ett mycekt matteriellt sätt.

Må Solen vara med er, Stjärnorna guida dig, Månen skydda er och Jorden ge er kraft.

See User information
Quote:

Mizar skrev:
Om du menar allseeing eye , så ja :)

<3 (Inkl. detta "God"-particle som vetenskapsmän letar febrilt efter utom sig)

Det syns så väl i hur du skriver och jag kände igen mig själv där...

Edit:

Och som av ett trollspö, laggades denna snutten upp...

Posted on: 2012/4/26 18:20

FRI

Bättring för alla!

Anonym
Önskar man hade fler Människor som du i sin nära omgiving så man kan ha riktiga saker att prata. man blir besviken vad man ibland får höra människor diskutera om när man är ute.. sitter inte och lyssnar men ibland kan man inte låta bli, ibland är det faktist svårt och jobbigt att vara vaken och ha öppna ögon för då ser man så mcyekt och hör så mycket,. mycket mer än vad dem som diskuterar om kan nånsin ana, är helt säker på att du förstår vad jag menar.

Each one teach one Bra låt jag vill dela med av.
För dem som inte kan lyssna, kan läsa :
Groundation ( Each one Teach one)

There was a plan heald high up for the young ones
It says, we alone must bring the fruit out of the garden
For this is not just a sign this is our holy water
Well now wa da da da
In a vision of fire, I'll fight til the end

So you think you are the only one, well well well well
who gave my Father the strength to cross the ocean
Lord Mother come carry your flock in for the day
Rally round, gather round, oh people in some way

Each one shall teach one yes
well until we reach Jah heights, oh children bless
Until we reach Jah heights inna future
Yes until we reach Jah heights oh children bless
Lord, until we reach Jah heights inna future

In this plan is the knowledge
Of what dwelled before man
So know your history or you will become it
Dear Mother come save your pickney
From the Philstine, marching in this time
Oh Father, guide them from the Babylonians

Well I man go, down by the river
Yes and I man see, our children deliver me
Well I man go, down by hte river
Yes and I man see, our children deliver me

Some may say "oh why am I hear today?"
Well if you do not know today, you will know tomorrow
Finding a river flowing deep, deep from from within
Rally round, gather round, everyone run come pass it on!!!

well until we reach Jah heights, oh children bless
Until we reach Jah heights inna future

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper