vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#1


See User information
Kan man nånsin acceptera en slags sanning när det kommer till något?
Jag har dykt i kosnpirationer i över 12 år och ju mer man gräver desto mer confused blir allting.
Hur känner ni?


Åratal sen jag var här, jag kollar dock in då och då men åren går som sagt....

Posted on: 2012/4/21 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#2


See User information
Problemet som jag ser det är att det sällan förhåller sig objektivt och att det alltid är filtrerat genom någon annan. Det förutsätter en viss form av expertis som möjliggör en sådan objektivitet... Samtidigt som maktstrukturer osynliggör sådant som kanske krävs på en nationell-, internationell nivå men som blir för känsligt för allmänheten.

Vapen"fabriken" i saudiarabien är ett sådant faktum. Större agendor är också känsliga områden just därför att det blir spekulativt på grund av att det fördöljs. Men om man analyserar agendan så blir de synliga inom större gemenskaper och organisationer som FN och EU. Jag tror att det handlar om att vi många gånger identifierar oss med nationalstaten, när skedde det? Varför identifierar vi oss inte lokalt med län eller t.om. kommuner? Nationalstaten är i sig själv även en centralisering och det är något vi aldrig talar om.

Det är lätt att konspirationerna mer handlar om sitt eget förakt och ovilja gentemot auktoriteter som övergår till overklighet och ett engagemang inom sfärer som inte gör skillnad, när man faktiskt KAN göra skillnad. Breivik är väll ett bra exempel på en person som blandat ihop filtrerad information med fakta där han också visar, att han studerat utifrån två extrema poler, som hans egen högerextremistiska hållning och al-qaida men lämnar inte utrymme för verkligheten som finns emellan dessa poler.

Vad hade hänt om han rest till länder där Islam är starkt förankrat utan att vara extremistiskt? Kanske hade han träffat en jätte vacker, mörkhårig, brunögd flicka som han blivit tillsammans med?

Vi skapas av miljön och de intryck vi befinner oss i. Så med bakgrunden att han i stort sett bara sett baksidorna av mångkultur i Oslo och sedan utopin av den norska traditionerna ute på landsbygden visar på okunskap snarare än att det råder kulturell marxism. DETTA i sig betyder inte att människor tvingas in i vår kultur pga. neokolonialism eller normer som FÅR människor att VILJA bli "moderna" pga. den bild som ofta gestaltar den västerländska bilden, som i reklamer av Mallorca där det alltid är sol och fint hav fyllt med attraktioner. En sådan bild utelämnar konsekvenserna av vår kulturen och de faktiska förhållandena på Mallorca...

Här har vi något att arbeta med om vi ska tala om konspirationer, en balans mellan abstrakta tankar och verkligheten. Hur undviker vi att blanda ihop kartan och symbolerna med hur verkligheten faktiskt ser ut?

Inte genom att posta Alex Jones många gånger uppblåsta och entydiga versioner där ALLTING är en konspiration.

Posted on: 2012/4/21 23:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#3


See User information
Så länge jorden roterar sin egen axel kommer,
det att finnas människor som konspirera i den, sällan
kommer etablissemanget erkänna vad den gör och gjort mot
sin egen folk. Till exempel, eventen av 119 och inte andra tusentals
konspirationer kommer inte erkännas. Lögnen går alltid vidare, Av lögn
och förtryck byggdes västvärlden upp, kanske med sanningen kommer den rasa.

Posted on: 2012/4/22 13:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#4


See User information
Vilken underbar rubrik!

Har en enkel "struktur" för detta:

Alla har en sanning, vilken är sann från alla perspektiven.

Sedan är det upp till oss själva att aktivt söka förklaringen till motsättningarna, men detta kommer insikten om en lite högre sanning.

Skrev ett sådant expempel i en annan tråd gällande en gul bil...

Quote:

Om A påstår att en bil är gul och fullt ärligt visar en "gul" bil...

När B sedan kommer in och säger att bilen inte är "gul"...

A skulle "självklart" döma ut B för en helt sinnessjuk galning som inte har ögon för sanningar!

En intensiv påföljd skulle med all säkerhet börja med en hög av "påhopp" och argument.

Kan då inte lösningen vara båda svaren, att både A och B har rätt?

Faktum är att både A och B har rätt i min mening, det hela beror enbart ur vilken vy vi väljer att kika ifrån.

B "vet" att något som är "gult" i själva fallet innehar samtliga andra färger än gul, då det gula reflekteras och inte absorberas.

A erfar den som gul, vilket ur den vyn även är helt rätt.


Problemet är tyvärr att vi sätter oss i en skyttegrav, slutar lyssna och sedan försvarar vår egna sanning med näbbar och klor. Detta försätter oss i en olycklig situation, där vi låser ner oss själva i vårt egna perspektiv av sanning. Vi har blivit duktigt lärda att göra motsatt och leka Polis över andras sanningar och beteende...


Alla har ju rätt, från det perspektivet dom ser ifrån. Så länge ingen ljuger medvetet, kan det inte vara på annat sätt. Så länge det finns motsättningar, finns alltid en högre sanning. På något sätt har vi blivit lärda att inte söka efter den...

Problemet grundar sig ofta i rädslor om att behöva ge sig, förlora, tappa ansiktet, ha fel och sådan dynga, utan att mogigt vara redå att ändra sin egna sanning för en gemensam förklaring varför motsatserna finns.

Att sedan alltid vara redå att ändra sin vys sanning, kräver tydligen mod, speciellt när egot har en vinning med saken att göra...


Så svaret på din fråga är: Nej, bara en sak är säker: Du Är och Du erfar.

Kanske först, borde vi identifiera "vad" det är som åskådar, tycker, tänker och inte bygga för fasta förhållanden till vad som är en sanning? Alla är medvetet eller omedvetet på den resan... Hade vi inte det, skulle nog en väldigt stor del av oss "vuxna" fortsatt trott på tomten... Då den var en sanning vi fick lära oss som barn...


Posted on: 2012/4/22 14:45

Edited by Avatar on 2012/4/22 15:02:05
Edited by Avatar on 2012/4/22 15:03:29
Edited by Avatar on 2012/4/22 15:05:25

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#5


See User information
Det finns en enda sanning och tusentals lögner
Den som håller sig till den enda sanningen är den
som kommer kunna acceptera den.

Posted on: 2012/4/22 16:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#6


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:
Det finns en enda sanning och tusentals lögner
Den som håller sig till den enda sanningen är den
som kommer kunna acceptera den.


Absolut!

Vi lever i en Uni-verse, och är Every-One...
Den största konspirationen borde väl då vara separationen?

Att bryta mot alla sanningar för en högre, borde väl till slut leda till 1, I, One... Det är lite av orsaken varför jag skriver "Dagen då vi kan se oss själva i varandras ögon...".

Oundvikligt kommer vi till ordet "lögn"...

Saxat från SAOB:

Quote:
1) påstående l. uppgift som strider mot sanningen, osant l. oriktigt påstående, (grov) osanning; i sht om medvetet oriktig(t) påstående l. uppgift som framställes i mer l. mindre ohederlig avsikt, äv. om handlingen att framställa medvetet osanna l. oriktiga påståenden l. uppgifter, särsk. i mer l. mindre ohederlig avsikt.


En poläritet... Lögnen är grundad i medvetandet... Således är det även via SAOB en sanning att jorden är platt, om du är övertygad om det och det är Din sanning...

Tack Abys, för att hjälpa mig förtydliga denna.

Posted on: 2012/4/22 16:45

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#7


See User information
Tycker att ditt exempel är lite kalvinistiskt, likt "positivt tänkande" eller ordbajs som "om ett träd faller i skogen och ingen hör det, har det då fallit?".

Ja, för trädet har fallit oberoende en observatör. Med andra ord är denna nyliberala sannings-tro ett steg i en riktning som gör allting opålitligt men samtidigt lika sant.

Det som vetenskapen baserar sig på är endast på materiell nivå där vi kan betrakta det som manifesterar sig fysiskt inför våra ögon. Annat än instrumentella fakta är med andra ord bara teorier och hypoteser och innehar låg sanningshalt, förutsatt att vetenskapen ska baseras på objektivitet.

Så hur ska vi kunna säga att en konspirationsteori är sanningsenlig om det inte finns objektiva fakta som är bevisbara?

Posted on: 2012/4/22 16:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#8


See User information
Lever inte vi i en värld full av illusioner
Om allt leder till 1, då är just den, är sanningen
säg mig hur ska du då konkretisera en illusion?
Glöm alla världsliga illusioner som gula
bilar och en platt planet.
Vad är sanningen?
Just den som
är 1
?

Posted on: 2012/4/22 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#9


See User information
Först och främst skall det sägas: Ni båda har rätt!


Sedan för att föklara mig varför jag nyttjar verktyg, som SAOB, beskrivningar i bildformer, videos osv...

Mitt tankesätt idag, är inte som den var innan och hur vi blivit skolade. Jag ser saker mer i både bilder och ordmeningar (Ej blint på enbart ord)... Kort är det bara vilken halva av hjärnkontoret som har befälet för vad ärendet nu än gäller, detta är orsaken för alla omskrivningar och andra uttryck. Ett annat sätt att tänka bara. I slutändan pratar vi enbart om harmoni, balans uttryckt i en rörelse...

Sedan är SAOB (Svenska akademins ord bok) bara ett verktyg för ett annat... En beskrivning för verktyget ord/språk för ett kommunikations sätt. Denna grund för kommunikation som allt mer blandas ut, men bevaras av eliten för att bibehålla/förstärka/befästa sin makt över oss... Sanningar döljs i ord, se bara på "lag" texter...

Som tredje sak, uttrycker jag enbart min sanning som min... Jag dömer inte, påtvingar inte, vill inte övertyga...

Allt är helt upp till en som läser, dömer, tar del osv. Vem det nu är som väljer detta sätt är fritt och helt dennas, med mitt samtycke.

Stödjer t.o.m. rätten att tycka jag e konstig, pratar dynga, fåntratt, fraggel, galen, smart, sund... Har ju fortsatt inget med mig att göra.

För mig, är reaktioner en reflektion av annan som reagerar efter egna domanden och rädslor (Till störst del). Inte heller detta behöver vara annans sanning, detta är enbart sanningar jag funnit hos mig själv.


Så med detta säger jag att ni har helt rätt och jag är inte intresserad av "åsikts-skyttegravskrig" som jag försökte så mildt beskriva i min första post. Vem vet, kanske blir detta en självuppfyllande bevisföring till att min första post innehar validitet?


Abys,

utgår inte allt från 1 och återkommer till 1? Även matematiskt? Så gör även "spiralen".



Alarik,

en konspirations-teori är ett ostyrkt antagande... Så snart det finns en relevans och kan styrkas, även med en minsta grej, upphör det (omedelbart) vara en teori. Samma sak med motsatsen (motpolen).
Då återsår enbart konspirationen och klarhet till båda motsättningarna borde utredas... Vilket idag hindras gällande 9/11 osv... Orsaken på det är väl relativt klar på vaken.se?

Sanningen finns där det är bara vi som inte har insett den än...

Posted on: 2012/4/22 18:15

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#10
Som dem adnra säger så finns det ingen specifik sanning att hitta som ska gör alla nöjda.

Däremot beror det också på vad man syftar till när man pratar om att hitta sanningen ?

Menar du den världs-politiska?

eller menar du den innre och verkliga sanningen?

Om du menar politiskt så vet jag inte hur mcyekt man kan gå in på och inte få klar svar men det finns väldig mycket information därute för att tillräckligt kunna bygga upp en överssende hur det ser ut , inse sanninen med den alltså.

Är du däremot efter den innre sanningen så ska du avstå ifrån konspirationer och läsa massa bullshit som finns, den sanningen du letar efter finns inte skrivet, däremot finns det många ledtrådar som kan koppla ihop din program vidare med andras som också varit i din väg, man korsar alltid vägen med dem liksinade eller dem som är tvärtemot , men alla dess a kan ha något att säga , det gäller att kunna öppna sina öron vid rätt tillfälle.

Innan man börjar leta eftre en sanning utan att veta vad man letar efter , så brukar det vara som regal att FÖRST hitta dig själv och lär vem du är och vad du är, därefter kommer vägen leda till den rätta vägen som är din och inte kalles eller pelles. Och din väg kommer vara specifikt riktad.

Det finns många idag som tyvär är lite vilsna, det likanr vid människor som får höra att det finns något gott andra sidan havet och alla börjar simma , när dem är i mitten av den kommer dem att cirkla runt och inte veta vilket håll dem ska vidare för det finns 6 olika håll att simma mot och alla dessa simmar mot det plats som den andra lämnat.
En människa som inte har ett mål han kan inte hitta rätt förutom det som råkar komma framför han och det är inte hans .

För att kunna hitta det rätta målet och vägen måste man hitta sig själv , när man gjort det kommer man ha ett mål och då behöver du itne simma som galning utan du tar båt direkt över dit du ska.


Det gäller att sluta tveka på dig själv helt och hållet, och inse att du är blad dem heligaste varelse som fick komm ahit, och kan inte du åstadkomma något så kan ingen göra det, För att du är MÄNNISKA!


RÄDDSLA
är den värsta sjukdommen du kan ha och den är väldig smittsam dessutom 1000 gg farligare än cancer, för att ingen läkare kan bota den förutom du själv.


TVEKSAMHET:
Är nr 2, som baseras på räddslan och tron på dig själv blir minimal då dem har satt massa Idoler framför dig, bladannat,Jesus,Muhamed,Moses, Rocky,X-man.





Edited by Mizar on 2012/4/22 19:30:00
Edited by Mizar on 2012/4/22 19:31:14
Edited by Mizar on 2012/4/22 19:31:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#11


See User information
När allt kommer omkring, där
det man säger har sagts, det man gör har gjorts
Kvarstår det bara en enda sanning. Det är svårt för
människan att inse det faktum!

Posted on: 2012/4/22 19:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#12


See User information
Jag skulle vilja spinna vidare på exemplet som Avatar beskrev om bilen.
Tänk dig att jag står bredvid en utomjording och vi kollar båda på samma bil. Jag beskriver bilen färg som gul och utomjoringen beskriver färgen med ett klickande ljud. Om jag inte hade vetat att det fanns andra språk så hade utomjordingen haft fel och jag haft rätt. Men eftersom jag vet att det finns flera språk så har båda rätt. Samma logik kan man använda när det gäller tolkningen i hjärnan. Vad vi båda ser är samma ljusfrikvens men jag tolkar färgen i min hjärna som gul medans utomjordingen tolkar färgen som röd i sin hjärna men trotts allt så ser vi båda samma ljusfrikvens. Hade vi levt i två olika dimentioner så hade man kunna använda samma logik för att förstå sig på vad som är sant. Ska man försöka sammansätta så kan man säga att sanningen är det vi delar med varandra och osanning är det vi inte delar.

Posted on: 2012/4/22 20:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#13


See User information
FreedomX
Nu är det så att du står inte bredvid utomjording
inte heller lever vi i en två dimensionell värld, allt
det där är bara illusion i illusionen.

Men för diskussion skulle, du ser i färger och
utomjordingen som ljudfrekvens, ok. Bilen ni tittar
på finns inte där, ni både har fastnat på illusionen!
och sanningen är den som har skapat bilen.
Titta upp!

Posted on: 2012/4/22 21:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#14


See User information
Abyss,

Ser du inte att både du och FreedomX skriver om samma sak? Från två olika perspektiv. Ni har ju båda så rätt.
På inga sätt hindrar FreedomXs post möjligheten att hela "verkligheten" är The grand Maya.

Dock kanske först vända inåt, innan du ser uppåt, för annars kanske fåglarna förutgår dig? Men det är ju samma sak i längden. Vad som är ovan, är även nedan... Dock kanske det hjälper att finna Vad som ser först, kanske kortar av resan en aning.

Så snart vi "utgår(lämnar?) från sanningen". "Tala är silver, tiga är guld"... Tycker själv det finns en tanke bakom dessa uttryck... Kan det höra samman varför vi mediterar? "The wall between man and God is the mind"


Underbar post Mizar, fantastiskt skriven. <3

Quote:

Mizar skrev:

Det gäller att sluta tveka på dig själv helt och hållet, och inse att du är blad dem heligaste varelse som fick komm ahit, och kan inte du åstadkomma något så kan ingen göra det, För att du är MÄNNISKA!



Allt utgår från En, gör det inte det? Vilka labels vi sen lägger på det är en annan sak. Sen att det är från Ens "Mini-me"/"avbild" som genom ett fraktal gör det enbart vackrare... Sedan är uttrycksformen (Människa, mus, grön ickejordbo med små antenner) relativt oitressant. Uttrycket är helt ointressant utan att känna till Det som uttrycker...

Frågan är kanske om "människa" verkligen är vad vi är, kan det bara vara så att den själ enbart besitter en människokropp för stunden, bara som ett redskap i vandringen tillbaka till ditt verkliga jag?

Kanske det finns en liten bubbla av tanke mellan som fler och fler verkar "poppa" allt efter som resan framskrider?
Kanske är detta funktionen "Person(masken)" vilket "lagen" gjort till sin egen? Kanske "person" har en helt annan innebörd rent spirituellt än vad vi blivit lärda? Saker har en tendens att återupprepa sig, även om ämnet inte ser ut att ha med varandra att göra...


Denna bubbla vilket består av ca 95% (uppfattad nuffra) av nån annans idéer vilket vi gjort till vår egna?

Posted on: 2012/4/22 21:56

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#15


See User information
Avatar det FreedomX menar och det jag skrev
är inte samma sak. Som jag sa innan, det finns tusentals
illusioner, eller mer av kanske dina ord, tusentals perspektiv
Och människor nästan alltid pratar om deras perspektiv, deras
illusion och kallar det för deras sanning. Jag säger att det finns en
sanning, en och samma sanning för alla. För hela Mänskligheten.

Posted on: 2012/4/22 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#16


See User information
Quote:
Avatar det FreedomX menar och det jag skrev är inte samma sak. Som jag sa innan, det finns tusentals illusioner, eller mer av kanske dina ord, tusentals perspektiv Och människor nästan alltid pratar om deras perspektiv, deras illusion och kallar det för deras sanning. Jag säger att det finns en sanning, en och samma sanning för alla. För hela Mänskligheten.

Behöver man inte påstå något innan man kan säga om något är sant eller falskt?
Känns bara som det saknas lite information om man bara säger att det finns en sanning för hela mänskligheten.

Posted on: 2012/4/22 23:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#17


See User information
Det jag ser är sant, allt annat är hörsägen! Det jag läser eller får höra och känner sanning i, blir min tillfälliga uppfattning om vad som skulle kunna vara sant. Eftersom jag endast bygger mig en uppfattning så har jag ingen sanning att försvara, mer än det jag själv upplevt och har erfarenhet av. Utan försvar kan jag förändra min uppfattning, i fall att jag hade fel.

Posted on: 2012/4/23 0:19
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#18


See User information
Oja, och för att dra detta ännu djupare/grundare (Valfritt, efter egna tolkningen).

En tanke är ändå inte bestående, då den är föränderlig och flyktig...

Lika så bäraren/skaparen av tanken, kan även detta "jag" ses vara föränderlig... Den kan "iklä" sig en identitetsanknytning, likt en Persona(fiktion)? Denna som bygger sitt "jag" via labels, anknytningar och tillhörigheter...

Vad kan vara så subtilt att den inte berörs av tid och rum?

Kan den sedan ana något mer bakom sig i sin tur, något riktigt subtilt som bara är?

Kanske vi kommer lite väl djupt här i jakten på sanningen/-ar.

Allt vi tror, vet, uppfattar, lärt oss... Kommer från En själv och återkommer alltid tillbaka till en själv.

Skall vi kanske utgå att faktisk sanning är bestående och oföränderligt, upphör fasansfullt mycket "fiktioner". Allt upphör, utom En. Misstänker att Abyss är ute efter denna i sin post. Vi söker efter något, vi redan är av...

Mänsklighetens äldsta uppmaning: -Human, know thy self!

Vilken fantastisk tråd detta blev med alla aspekter/illusioner/(incert your own label here)! Myyys! <3!


Posted on: 2012/4/23 1:21

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#19


See User information
Accepterar man inte sanningen att golvet ligger framför och under ens fötter så får man heller inget i sin upplevelse att gå på. För att ta det lite metaforiskt.

Vet man inte att vi tillsammans kan skapa fred, så blir det aldrig av. Just nu tror vi det, vilket inte är tillräckligt.

När vi väl försökt så vet vi kan man också säga.

Det som är sant förefaller på något vis att manifestera sig i den fysiska världen, i någon form.

Posted on: 2012/4/23 1:58
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#20


See User information
Min slutsats är följande:

Alla har rätt på något sätt och allt är sant.
Det är alltså inte så illa som ni tror. Det är långt mycket värre!

Skeptikerrörelsen, som de kallar sig, etablissemangets försvarare, har alltså rätt de också.
Vi är ett gäng paranoida foliehattar.
Men det innebär inte att vi inte har rätt!

Tror fan att man blir paranoid om man vet sanningen, förresten...

Posted on: 2012/4/23 7:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#21


See User information
FreedomX skrev
Behöver man inte påstå något innan man kan säga om något är sant eller falskt?
Känns bara som det saknas lite information om man bara säger att det finns en sanning 
för hela mänskligheten
.

Det är först när man har sett den anda sanningen som man kan särskilja de 1000
lögner. Det går inte andra hållet. En kan inte titta på alla lögner som finns, sedan tror att
man har sanningen i sin hand, då har man bara fyllts av 1000 illusioner, teorier, perspektiv.

Om vi går tillbaka till själva ursprung frågan:

Strubens skrev:
Kan man nånsin acceptera en slags sanning när det kommer till något?
Jag har dykt i kosnpirationer i över 12 år och ju mer man gräver desto mer 
confused blir allting
Hur känner ni?

12 år i konspiration, det är 12 år i illusioner, teorier, perspektiv och kan addera
12 år till eller resten av ens livet. För konspirationer kommer alltid finns så länge det
finns genuint onda människor. Exempel, ni ser 911, tänk, vad ska de nu hitta på imorgon
som adderar till ännu en ny teori? Ju mer man gräver desto mer nya teorier kommer man alltid
hitta och i med, går lögnen vidare från vaggan till graven. Däför är det först efter man har sett absuluta,
det enda sanningen (inte en personlig sanning) som man kan skilja lögnen från sanning. Annars håller
man sig bara till sin egen skapad version av illusion, perspektiv eller teori som sanning. Nu har du grävt så
långt ner det går och är utrostad med kunskap. Släng din spade och titta upp för sanningen finns
inte i värdsliga konspiration, perspektiv och teorier...

Därför jag skrev:
När allt kommer omkring, där
det man säger har sagts, det man gör har gjorts
Kvarstår det bara en enda sanning. Det är svårt för
människan att inse det faktum!

Posted on: 2012/4/23 12:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#22


See User information
Quote:

Abyssinia skrev:

Det är först när man har sett den anda sanningen som man kan särskilja de 1000
lögner. Det går inte andra hållet. En kan inte titta på alla lögner som finns, sedan tror att
man har sanningen i sin hand, då har man bara fyllts av 1000 illusioner, teorier, perspektiv.

Om vi går tillbaka till själva ursprung frågan:

Strubens skrev:
Kan man nånsin acceptera en slags sanning när det kommer till något?


---------

Därför jag skrev:
När allt kommer omkring, där
det man säger har sagts, det man gör har gjorts
Kvarstår det bara en enda sanning. Det är svårt för
människan att inse det faktum!


Nu med en risk för moment 22, frågar jag följande;

* Vem är denna "man" som "ser" och hur "ser" han/hon?
* Vems sanning "ser" han/hon emot (utom sig?)?
* Om han/hon "ser" på sanningen (accepterad?), är den utom sig då?
* Kan denna sanning finnas på annat ställe än att vara den?
* Hur kan en sanning komma till dig, eller är det något som redan fanns inom oss och bara koms ihåg? Vi kan inte ge någon en sanning, känsla, insikt då den kan endast väckas inom oss själva?

* Kan det enbart vara så att vi inser till slut vad vi redan är?


Om vi nu skall gå till urspringet, borde kanske detta lösas först? Ungefär som "Human know thy self and the rest will follow"

Klingar väl lika med "Free your mind and the rest will follow"... Om nu the Mind is the wall between man and God?

Posted on: 2012/4/23 13:31

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#23


See User information
Avatar skrev:
Vem är denna "man" som "ser" och hur "ser" han/hon?
Vems sanning "ser" han/hon emot (utom sig?)?
Om han/hon "ser" på sanningen (accepterad?), är den utom sig då?
Kan denna sanning finnas på annat ställe än att vara den?

Individen ser, och ser med alla sinnen och hjärtat
Inte vem sanning, den är ingen personlig sanning, utan är den enda som alltid är 1
Det som alltid har funnits, som alltid kommer vara, oföränderlig med eller utan oss människor

Posted on: 2012/4/23 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kan man nånsin acceptera en sanning...?
#24


See User information
Abyss,

Misstänker min fråga kanske förbigår ditt svar, även om du har helt rätt.

Du svarar genom "individen", den som även "lagen" ser som fiktion/masken/skådespelaren som spelar en roll/avbilden/mini-me. Mycket tydligare kan det nog inte bli, utan att uppleva det... Nu snackar jag om det som det tjaffsas om överallt, nämligen "återfödelsen" i livet. Vilket i sig är väldans dolt i dimmslöjor och omskrivningar, men har enbart med oss själva att göra.

Detta är precis det jag menar med perspektiv, för den som är med på noterna.

Nog har du rätt alltid! Däremot kan inget finnas, om verkliga Du inte gjorde det...

<3!

EDIT: Gällande hur "lagen" nyttjar detta med PERSONA, är på inget sätt nytt... Inte heller i Rom när dessa yrade runt på sina fester med sina masker... Den har en lång och genuin förklaring genom tidevarven och religiösa sammanslutningar...

Vad har detta med Matrix(Neo) osv att göra med följande lyrics...





Posted on: 2012/4/23 17:52

Edited by Avatar on 2012/4/23 18:27:15
Edited by Avatar on 2012/4/23 18:30:36
Edited by Avatar on 2012/4/23 18:32:21

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS