vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Jüri Lina och elfte september
Fråga:
Är det möjligt, rent tekniskt… Att vilseleda en stor folkmassa med en illusion av ett flygplan, helikopter eller vad som helst som ”flyger” ovanför folkmassan?

Ja eller nej?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
LOL! Inte ens en sådan basal faktadetalj har du koll på. Nej det var inte en 767. En 757 är avsevärt mindre, den klassas som "narrow-body" medan en 767 är en "wide-body".
Ok. fel av mig... Men vikten på motorn är fortfarande detsamma. Bara för att jag har fel på en sak faller inte hela mitt resonemang.

Quote:

zpz2 skrev:
Motsvarar 0,8 Mach lika många km/h på 10000 m höjd som vid marken?
Ett flygplan kommer inte upp i samma hastigheter på låg höjd som den höjd de ska flyga på.
Fysik kallas det.

Quote:

zpz2 skrev:
Planets angedda maxfart anger hur fort planet är designat för att kunna flyga på ett säkert sätt, du tror inte att denna kan överskridas om det flygs på ett otillåtet och farligt sätt?
En 757:a flyger fortare. Närmare 0,9 Mach. Du har iofs rätt i ditt resonemang att man inte ska överskrida denna hastighet för att inte göra skada på planet. Om det nu hade funnits ett plan som kraschade i pentagon hade dom inte brytt sig om eventuellt slitage på detta plan.

Quote:

zpz2 skrev:
Som jag visade när det gällde FedEx 705:
"The diving DC-10 accelerated past 500 miles per hour, then past the instruments’ capacity to register. Flight 705 was now traveling faster than any DC-10 had ever gone, and was undergoing velocity stresses that the airframe could not sustain."
Ändå kunde planet landa, hur går det ihop med din logik?
Fast detta gällde ju en Boeing 757a?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Fråga:
Är det möjligt, rent tekniskt… Att vilseleda en stor folkmassa med en illusion av ett flygplan, helikopter eller vad som helst som ”flyger” ovanför folkmassan?

Ja eller nej?
Med en sådan illusion räcker det inte med bild, det måste finnas ljud också.
Jag skulle gärna vilja svara nej, men jag kan ha fel.

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Den där videon med stridsplanet väger knappast upp några argument i den här debatten. Det där blocket till vägg var mer än väl anpassat för ändanmålet och stridsplanet skiljer sig strukturellt från en 757.

Visst det är inte samma case helt och hållet men visar ändå vilken enorm förstörelse som en höghastighetskollision mellan ett flygplan och en betongvägg kan resultera i.

Quote:
Notera också att i videon är testet upplagt så att planet pulveriseras på första hindret. Enligt den officiella hållningen ska 757:an däremot ha tagit sig igenom flera väggar och interiörer och t.o.m ha haft struktur och genomslagskraft nog att slå ett avslutande perfekt hål i den sista väggen som passeras. Utanför hålet har man dock inte fått se mycket mer än vad som kan lastas på en pickup. Det går inte ihop.

zpz2 måste dessutom göra ett val här. Pulveriserades större delen av planet mot första väggen eller var det intakt nog att fortsätta hela vägen genom de återstående väggarna ?

Det var de tyngsta och starkaste delarna i flygplanskroppen som lyckades tränga in en bra bit in i byggnaden. Bland annat landningstället.
Men du har väl inte mage att påstå att detta som syns på dessa bilder har struktur och är "intakt"? Snarare en klump med bråte.
http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/punchout.html

Större delen av planet mer eller mindre totalförstördes vid kollisionen, och vissa tunga delar trängde en bit in.
Tänk på att flygplanskroppen är cylinderformad, när det träffar byggnaden träffar denna rörelseenergi en liten yta, det blir lite som ett spjut. Ett "spjut" med vingar och vissa tunga delar fastsatta mitt på spjutet som träffar byggnaden. Vingarna totalförstörs, spjutet splittras, de tunga delarna lossnar och fortsätter rakt fram en bit in.

Quote:

En liten fråga vid sidan om - uppfylldes egentligen syftet för den där förstärkningen av ytterväggarna med tanke på resultatet ?

Inte helt och hållet, men till stor del. Väggarna och fönstren stod emot hyfsat där vingarna träffade, där själva flygplanskroppen träffade blev dock mer påfrestningar än vad väggen kunde klara av.

Posted on: 2008/3/28 21:38

Anonym
Ett passande citat från ett spel med ännu mer passande namn...
"All your base are belong to us"
-- Zero Wing

See User information
Trevligt att ni underhåller zpz2's ego genom att diskutera detta igen..
Hoppas han känner lite tillfredsställelse igen..

Men det ger inget för oss andra, det slutar bara med att ni kommer att bli frustrerade på hans ologiska och haltande resonemang.. Såsom att det påstådda Pentagon-planets vingar har gjort avtryck i väggen men sen pulveriserats innan dom hann gå genom väggen!?!?!?

Det finns ett gammalt utryck som passar just detta, Man kan inte både ha kakan och äta den! Men efter millenieskiftet så kan man tydligen det!!

Posted on: 2008/3/29 17:32
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Nu när det pratas om "no-plane" teorin.. Såg nyss klart på September Clues.
Den visar många saker som ÄR konstiga, men det känns ändå för bra för att vara sant.
Så jag vet inte om jag tror på "no-plane" teorin..

Posted on: 2008/3/30 21:06

See User information
Jag var också på Juris föreläsning. Något eller några saker han tog upp sätter jag frågetäcken bakom. Så som den här missilen varianten det. Men då har ju inte jag tagit del av hans djupgrävningar i denna teori, lite synd att han inte visade ALLA dom film snutar han pratade om. Som många nämnt i denna tråd tidigare så känns denna teori (även om den e sann lite väl långt borta, speciellt för dom som tror på den officiella ”förvirrade muslim kapnings teorin”).

Jag tyckte han tog mycket som var mer än bra bla det där om E vitamin samt hans arbete med att översätta 7/7 dokumentären. Som tog upp en del nytt om den händelsen. Vad var det för namn på filmen som han visade, skulle vilja se originalet.

Det som jag tycker är intressant av en föreläsning som det var ca 80% riktigt bra 10% mindre bra 10% nja humm. Så fokuserar man lätt på det dåliga. När jag och min kompis gick från föreläsning var just det vi just pratade om.

Är det något nartuligt i oss eller något vi lärt oss att göra.

Vissa tjänar ialla fall på splittring och sönder fall när massan/folket vänder sig mot varandra. Istället för mot dom som gör dessa bestialiska hemskheter. Och dess utom är nöjda och stolta över sina illdåd.

Posted on: 2008/3/31 10:08

See User information
Min mening var inte att "splittra" nån rörelse eller kasta skit på Jüri, för jag tycker hans info är annars bra och pålitlig, men just detta var något besvikande (för min del iaf). Har varit på två föreläsningar och läst hans böcker så det var mer önsketänkande att han skulle gå mer på fakta (som han brukar vara bra på, än spekulationer med missiler i WTC och animerade plan ovanpå missilerna som det inte finns några som helst belägg för.

Posted on: 2008/3/31 12:18

See User information
vad sade han om e-vitaminer?

Posted on: 2008/3/31 15:56

Anonym
Jag förstår iofs inte varför man blandar in missiler i no-plane teorierna... ?

See User information
No planes = det var missiler som åkte in i tornen, inte två flygplan.
Flygplanen var påklistrade i efterhand på TV.

Posted on: 2008/3/31 17:07

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Trevligt att ni underhåller zpz2's ego genom att diskutera detta igen..
Hoppas han känner lite tillfredsställelse igen..

Men det ger inget för oss andra, det slutar bara med att ni kommer att bli frustrerade på hans ologiska och haltande resonemang.. Såsom att det påstådda Pentagon-planets vingar har gjort avtryck i väggen men sen pulveriserats innan dom hann gå genom väggen!?!?!?

Det finns ett gammalt utryck som passar just detta, Man kan inte både ha kakan och äta den! Men efter millenieskiftet så kan man tydligen det!!

Du avslöjar dig som ganska okunnig när det gäller fysikaliska resonemang.
Om du tar en högtryckstvätt och sprutar vatten på t.ex. kartong så kan det inte bli några märken i kartongen om vattnet sprutar åt alla håll istället för att gå igenom kartongen?
Om du gör ett magplask i en bassäng så gör det inte ont och lämnar inga röda märken på din kropp eftersom vattnet inte går igenom huden?

Det som orsakar märkena i väggen på pentagon är inte i första hand vingens struktur, utan bränslets vikt och höga rörelsemängd. Vingen är ju nämligen fylld med bränsle.

Sen förstår jag inte hur vissa truthers ska ha det, nyss var det inte ett plan eftersom det inte finns några märken efter vingarna. Sen när man visar märken så kan dessa märken inte komma från vingar eftersom det i princip inte blev något kvar av vingarna.

Hur skulle inåtbuktande märken i väggarna kunna förklaras av en missil? En missil skulle inte ge intryckta märken på väggarna, en missil ger en explodernade kraft utåt/bort från explosionen. Att man har märken och att väggarna är intryckta på byggnaden på både vänster och höger sida måste bero på att det var något brett med mycket hög rörelseenergi som träffade byggnaden.

Posted on: 2008/3/31 17:13

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
[quote]Om du gör ett magplask i en bassäng så gör det inte ont och lämnar inga röda märken på din kropp eftersom vattnet inte går igenom huden?
Sen förstår jag inte hur vissa truthers ska ha det, nyss var det inte ett plan eftersom det inte finns några märken efter vingarna. Sen när man visar märken så kan dessa märken inte komma från vingar eftersom det i princip inte blev något kvar av vingarna.

????En zommbi som du känner ej ngt, men du letar detaljer. Sen det sista du skrev är en väl "sanerad" bullshit.Effter konstruktion,lev i den bubbla.
[quote]Förklara detta då,zpz det var ett JET plan men villan står kvar.
http://sydsvenskan.se/varlden/article312322.ece

Posted on: 2008/3/31 18:13

Anonym
Quote:

anti skrev:
No planes = det var missiler som åkte in i tornen, inte två flygplan.
Flygplanen var påklistrade i efterhand på TV.

Om man nu ska spekulera och tro på en No-plane teori så tycker jag det vore mer troligt om inga missiler flög in i tornen... bara fejkade flygplan och explosioner i byggnaden...

See User information
Varför krångla? Vad är enklast, att faktiskt dundra in två riktiga flygplan i vardera torn, eller att härja in två missiler i vardera torn varpå man klipper in två passagerarplan på missilerna efteråt?

Svaret är glasklart. Ta två riktiga plan, flyg in dem i tornen, inte "skjut in två missiler i tornen, sen klipper vi in två flygplan över dem."

Men som sagt: Mixtra lite med klippen så att folk börjar misstänka något och vips så är rörelsen splittrad redan från början.

Sen spelar det ingen roll vad som flög in i Pentagon, för det är ännu en splittrinsgsgrej: Det var flight 77, nej det var en missil! Nej, en ko! En kundvagn!

Att något överhuvudtaget kunde träffa byggnaden utan att bli genskjutet eller nedskjutet visar på att det var en insideroperation, eftersom det måste ha tillåtits, vilket Norman Minetas vittnesmål bekräftar.

Over and out!

Posted on: 2008/3/31 21:22

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Ja ni zinkedinkar. Det finns Insiders som redan har berättat delar av sanningen om 911.

I Maj 2007 bekräftar en Insider att 911 är ett " Inside - Job.

Planen som flög in i WTC togs över en bra bit innan genom fjärrstyrning.

Planet som flög in i Pentagon var ett mindre , fjärrstyrt, militärt Jet.

Ett stort Boeing kunde inte användas på grund av den markturbulens som skulle bli i den farten med ett stort Flygplan. Ett stort Boeing skulle alltså inte ha en chans att flyga så lågt i den farten. Man hade då varit tvungen att störta det rakt ner i Pentagon.( Det gick alltså inte att genomföra en precisions-flygning med ett större plan. Det är också vad Pilots for 911-Truth säger )). Eftersom det var ett Insider - Job hade man då varit tvungen att offra för många av sina egna anställda i Pentagon genom att flyga ett större plan , genom fjärrstyrning.

Vad man bär ut under den stora presenningen är rester av det mindre planet.

Han berättar att Mobiltelefonsamtalen var fabricerade.

Diskutera inte med zinkedinkarna . Ut och sprid info innan det är försent !!!

Re: Jüri Linas kommentarer

See User information
Emailade Jüri Lina om detta (Jag har själv inte hunnit sätta mig in i detta, jag bara vidarebefordrar hans info) och han svarade:

Jüri Lina:

Man skall tänka själv, tvivla, ifrågasätta och dra slutsatser.
Trots att vi redan har en fungerande teori.

Vissa fakta passar dock inte in.

Ett flygplan kan inte flyga så FORT (500 miles/hour)på 200 meters höjd. Impossible plane speed: http://www.revver.com/video/495851/im ... -plane-speed-with-boeing/

En nos kan inte tränga igenom stålbyggnaden och förbli hel.

Ett flygplan kan inte hoppa som det gör nu i bild. Vi kan inte bortse ifrån de första kommentarerna som hänvisade till missil.

Hur kan ett flygplan lyfta medan det saknar starttillstånd?
Något sådant har inte hittats och visats upp.

Några trovärdiga rester av de två flygplanen har inte visats upp i New York.

Varför syns en explosion strax innan flygplansnosen når byggnaden?

Dessa och många andra har ställts av De lärda för sanningen om 9/11. Morgan Reynolds på Fox News: http://www.youtube.com/watch?v=reQZT9Hzvt8&feature=related
Reaktionen efter programmet.

Också pensionerade CIA agenter har börjat prata obehagliga saker om 9/11.

Vad var det som egentligen hände? Jag vet inte. Kan någon utanför Vita huset och FBI svaret?

Artiklar Morgan Reynolds skrivit i ämnet:

http://nomoregames.net/index.php?page ... page1=original_no_planers

http://nomoregames.net/index.php?page ... g_the_airliner_crash_myth

Posted on: 2008/4/1 21:40

Anonym
SEPTEMBER CLUES part9

http://www.livevideo.com/video/social ... eptember-clues-part9.aspx

Titta, tänka, titta, tänka.

Anonym
fan va ointressant dissinfo alltså..
och det är inte menat mot dig mikee, utan mot dessa försök att
dra uppmärksamheten från sprängmedel tex, till något nästan helt oviktigt...

http://youtube.com/watch?v=wYhXLhfWDB0
detta räcker ju för att se att någon laddad komplexen med sprängmedel... koncentrara på det istället och sprid budskapen om ljugeriet.

den som inte ser att det är sptängmedel här måste ha en svag
verklighets uppfattning =))

See User information
Det som talar för No-plane teorin är ju att Inget passagerarjetplan träffade Pentagon och inget passagerarjetplan kraschade på den där åkern i Shanksville, så varför skulle två plan krascha i WTC? Om de ljuger om de två första planen så borde de ju ljuga om de två andra med.
Filmer kan lätt manipuleras och många människor minns bara att de har sett det som andra säger till dom att de har sett.

Det som talar mot No-plane teorin är ju att det låter för otroligt för att vara sant. Vi har ju alla sett videorna av hur planen flyger in i byggnaderna.

Men vi har även sett hur dessa torn kollapsar en timma senare i perfekt symmetri. Och även hur en annan byggnad som inget plan träffat helt plötsligt rasar ihop, i perfekt symmetri. Allt helt otroligt.

Jag vet inte hur dom gjorde. Vi får helt enkelt kidnappa Cheney och Waterboarda honom tills han talar.

Posted on: 2008/4/3 22:30
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

Anonym
It's too hard to fake a plane crash video?.

http://www.youtube.com/watch?v=v7Kk4BXYrVg

tydligen inte

:)

Anonym
håller med om att det inte var några plan i PENTAGON-SHANKSVILLE.
men jag håller inte med om det INTE var plan som flög in i twin tower. så många oberoende vittnesmål om det, och dem verkar logiska när dem förklarar vad dem sätt.

detta är ju bara ett knep för att dra erat intresse från tex sprängmedel, och tex shanksville och pentagon!!!

förstå detta.

koncentrara er på det glasklara, inget flumeri att no-plane hit the towers.

verkar ju som det är sundast, eller ?

Anonym
men vill vissa tro på det vissa påstår så varsigod.
huvudsaken info delas ut om 9/11.

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper