vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Hash lagligt 2010

See User information
Har inte du ett eget forum maggot?

Eller var det inte så många som lockades av dina nazionella tongångar?

Posted on: 2007/5/14 8:37
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

ixtreme wrote:
Har inte du ett eget forum maggot?

Eller var det inte så många som lockades av dina nazionella tongångar?

Ne det är inte full fart där precis

sen är det ju det som är felet att det är bara folk med "nazionella åsikter" där så det blir inte så mycket diskution
men jag finns även reggad på
www.nordisk.nu

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Alltså jag vill inte tala om för folk vad som är rätt eller fel, däremot uppmanar jag alla att söka kunskap, hela tiden, överallt.

Inte gjuta sin världsuppfattning för att trycka ner den i halsen på oliktänkande!

Nutiden rules!

Posted on: 2007/5/14 8:49
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

Anonym
Det där med kräkningen på svampen.. Alltså svampen är ju inte speciellt toxisk i sig och det värsta som kan hända är att man plockar fel svamp, vilket kan förebyggas med hjälp av kunskap. Kräkningen tror jag handlar om en utrensning av negativa energier innan trippen sätter igång. Jag grundar detta på att många beskriver det som att det känts som en lättnad efter att man kräkts. Jag har har aldrig kräkts på svamp, däremot har jag varit med om en ayahuascaritual i Amsterdam och schamanen förklarade att kräkningen var en del av ritualen och sågs som något mycket heligt..
Jag upplevde själv hur det byggdes upp negativa känslor från minnen och tankar och sen kom kräkningen (La Purga) och det kändes som en befrielse, en otroligt stark och vacker upplevelse.

Short Term Toxicity

Psilocybin does not qualify as a highly toxic substance when one uses traditional measures of acute toxicity such as the LD 50 (the dose required to kill 50% of experimental animals, usually rats.) Psilocybin has an LD 50 of 280mg/kg. In comparison, the LD 50’s of LSD, THC (the active compound in marijuana), and mescaline are 30mg/kg, 42mg/kg, and 370 mg/kg. Thus, when death is considered as the toxic endpoint, psilocybin is one of the least toxic of the hallucinogens. Also, the potential for dependence (physical addiction) of psilocybin and hallucinogens in general is minimal to non-existent, which also tends to support the contention of the relative safety of psilocybin in comparison to other narcotics. However, fatalities and injuries have resulted from falling or car accidents caused by short-term behavioral and perceptual impairment. In a survey of adolescent Psilocybe users, 13% reported serious injury such as head trauma and loss of consciousness.

See User information
Bennybear: Jag äter inte svamp för att söka mystiska entiteter eller för att få mystiska uppenbarelser. Energier och dylikt går bara och spekulera om, jag försöker ha ett öppet sinne och en stängd mun om såna saker

Jag tycker att det är ganska dumt att någonsin betrakta sig själv som "vaken" överhuvudtaget, men jag håller med om att det kan vara en ganska vanlig vanföreställning att man har kommit till "insikt" osv, när det egentligen handlar om en skadlig vanföreställning. Det är det som är det farliga med psykedelia, man tycker sig ganska ofta ha kommit fram till något stort och omvälvande, men med knark i huvet kan man komma fram till lite vadsomhelst. Det behöver inte vara sant bara för att det känns helt riktigt.

Hur kroppen behandlar svampen varierar från person till person tycker jag, jag brukar känna mig spänd och "ihålig" under uppgångsfasen, men inte illamående även om det är väldigt vanligt. Min kompis hade läst nån ogrundad skräckpropaganda om hur psilocin löper amok och fuckar upp kroppen hit och dit och sedan ätit svamp i alla fall. Han hade jätte ont i njurarna och levern och trodde att dom skulle explodera, han fick visa var han hade ont och det var inte alls var levern sitter, jag visade vart levern håller hus någonstans och, hör och häpna, så dröjde det inte länge föränn han hade lika ont där...

Posted on: 2007/5/14 11:06
It's only true if it makes you laugh, but you don't understand it until it makes you weep. Eller vaddå?

See User information
FBI;s mest effter sökta person (effter sökta Bin Ladin) men det visste ni inte (varför är det fritt här)någon?Vems teratitorium trampar han på :Big Mony markers on drugs.Cia ..NWO.osv han heter MARK. skall ni odla köp frö här han har allt "outdoor"seed

Emery claims to be the first marijuana seed vendor to sell seeds directly over the Internet. His Web site, Marc Emery Direct, sold seeds with names like "Chocolate Chunk" and "The Hog," which sold at $275 Canadian (ca. $240 U.S.) for just 10 seeds, available to anyone in the world with access to a computer.

Asked how much money he has made in this business over the years, Emery says, "I would say that our sales of seeds over 10 years probably were around $15 million."

http://freemarc.blogspot.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_Emery

http://www.cbsnews.com/stories/2006/0 ... minutes/main1363340.shtml

ALLA är inte såsigga bara för ni blev det en gång i tiden. Respektera alla levande individer att ta vad dom vill så långe dom klarar av sin
njutnig. Bara för systembolaget finns så är inte alla alkisar,Men
systembolaget finns bara i SE. Inte i övriga EU...

Hur många slåss i Amsterdam en fredag? Hur många i lilla svedala?

För medecinskt bruk så klart.

Posted on: 2007/5/14 16:52

See User information
Hur många här inne tycker att Bob Marly var "förre"sin tid??Tänk

en sådan flum nisse med ,som man fick fimpa , han kanske rökte fram NWO agenda har ni tänkt på det,
The Ziontrain is coming....

Posted on: 2007/5/14 17:01

Anonym
Varning för förorenad marijuana!

Det sprids just nu marijuana över stora delar av Sverige (och även övriga EU) som har blivit besprutad med vad som verkar vara sand av glas, dvs väldigt små glaspellets. Syftet måste vara att höja vikten och som "trevlig" bieffekt få gräset att se potentare ut. Marijuanan är enligt rapporter av ganska bra kvalité annars och kommer troligen från Holland. Det är hemskt tråkigt att någon girig människa gör så här och äventyrar andras hälsa för att tjäna lite mer pengar. Vi råder alla som bestämt sig för att köpa marijuana att kontrollera gräset mycket noga, fingra på det ordentligt och stoppa fingret i munnen, ta en liten bit och tugga på också om du kan. Se om det knastrar mellan tänderna. Det ska normal marijuana absolut inte göra! Var misstänksam mot överdrivet kristallfyllt gräs.

Köp absolut inte detta och om du råkat komma över det, rök eller ät det INTE!

http://swecan.org/index.php

See User information
Vad många flummiga sketungar det finns på Vaken!

Det förklarar varför många som tror att de vaknat som inte vaknar på riktigt utan istället valt att leva i en dimma av okunskap!

Posted on: 2007/5/20 11:16

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:

Det förklarar varför många som tror att de vaknat som inte vaknar på riktigt utan istället valt att leva i en dimma av okunskap!

Och du sitter på sanningen om livet, musiken, vibrationer, naturen, samhällsstrukturen, politiken, NWO, Universum….
För en allvetare så borde det vara ganska tråkigt att kommunicera med folk som lever i en sk dimma… Vad är det som driver dig till att motarbeta dig själv?

Dimma av okunskap? Röker jag, vad har jag för utbildning, är jag anställd eller egen, vad har jag för inkomst, idrottar jag???
Sketungar? Hur gammal är jag?

Du kanske inte är en sketunge men du är ganska duktig på att döma människor före kunskapen om dem, Det kallar jag för: Okunskap.... Vad gör dig så speciell?

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

bumblebee wrote:

Och du sitter på sanningen om livet, musiken, vibrationer, naturen, samhällsstrukturen, politiken, NWO, Universum….
För en allvetare så borde det vara ganska tråkigt att kommunicera med folk som lever i en sk dimma… Vad är det som driver dig till att motarbeta dig själv?

Dimma av okunskap? Röker jag, vad har jag för utbildning, är jag anställd eller egen, vad har jag för inkomst, idrottar jag???

Du kanske inte är en sketunge men du är ganska duktig på att döma människor före kunskapen om dem, Det kallar jag för: Okunskap.... Vad gör dig så speciell?

håller med helt!!

Många som predikar att naturdrogerna här skulle förvrida användare och så vidare tycks ju inte vara mycket mer öppensindade än zpz och zink när man försöker diskutera 9/11..

Visst finns det andra vägarar än genom svamp och liknande men det finns fler än en, och den någon valt behöver inte vara den ända rätt lika lite som den jag valt måste vara den ända rätta.

vissa här verkar ju mer insnöade och programerade än någon vanlig medel Svnesson.. ända skilnaden är att dom tror på något annat..

Man kan omöjligt vara öppensindad och vis utan att kunna acceptera andra åsikter. När ja började skriva här känndes det som dom flästa var öppensinnade och och inte totalt insnöade på vad dom för stunden trodde, men nu märks det att många är lika starkt troende som en überreligös munk som inte äns vågat titta på sin snopp en ända gång under sitt liv för han är rädd det ska förstöra hans kontakt med gud..

Posted on: 2007/5/20 20:25

See User information
Quote:

Mini wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

bumblebee wrote:

håller med helt!!

Många som predikar att naturdrogerna här skulle förvrida användare och så vidare tycks ju inte vara mycket mer öppensindade än zpz och zink när man försöker diskutera 9/11..

Visst finns det andra vägarar än genom svamp och liknande men det finns fler än en, och den någon valt behöver inte vara den ända rätt lika lite som den jag valt måste vara den ända rätta.

vissa här verkar ju mer insnöade och programerade än någon vanlig medel Svnesson.. ända skilnaden är att dom tror på något annat..

Man kan omöjligt vara öppensindad och vis utan att kunna acceptera andra åsikter. När ja började skriva här känndes det som dom flästa var öppensinnade och och inte totalt insnöade på vad dom för stunden trodde, men nu märks det att många är lika starkt troende som en überreligös munk som inte äns vågat titta på sin snopp en ända gång under sitt liv för han är rädd det ska förstöra hans kontakt med gud..

Vägar vart... som leder till vadå, och vart vill man gå...

det finns miljoner vägar... släpp dom och gå vägen hem istället för att hålla på med historiens strunt.

Posted on: 2007/5/20 20:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
är det ja menar.. man kan leva sitt liv på olika sätt, men det finns inget som är mer rätt än det andra.

Men jag tycker inte man ska sitta och tro att den vägen man själv valt är den ända rätta.

Posted on: 2007/5/20 21:22
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
sketunge=omogen individ

Posted on: 2007/5/20 21:30

See User information
Quote:

Mini wrote:
är det ja menar.. man kan leva sitt liv på olika sätt, men det finns inget som är mer rätt än det andra.

Men jag tycker inte man ska sitta och tro att den vägen man själv valt är den ända rätta.

"... men det finns inget som är mer rätt än det andra."

What... given me a break... - det är just det det finns.

Kommer du från guld, eller från punkt A - vill de sedan då du blivit till bly åter bli guld... så får man följa höga principer, släppa fasthållanden osv... då kan man se om det man gör i livet verkar vara förenligt med det - det kanske gör en sämre än bly... då går man under till sist - detta är en karantän för det dåligaste- vi måste vända om... och inte tro att allt är lika bra - fast det är kanske inte så du menar?
Vägen man går på kanske inte alls leder till punkt A - vill man gå dit så leder inte alla vägar dit, bara en väg leder dit, på vägen finns det lite småval... se på stenarna, små vattentussar man kan gå i eller inte - men Vägen är som den är och ska följas- annars är man på avvägar - vilket är "mänsklighetens" situation.

Pyramiden har bara en spets- det är universums kriteerie/egenskap/princip - natur... en Väg ledr dit/hem, allt annat är sidovägar - som New Age, Science, läror... filosofier mm. Allt. Bara snömos.

Posted on: 2007/5/20 21:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
är lite trött nu men men.. :P

jo det har du nog rätt i.. vissa vägar är ju bättre rent moralisk och det beror ju alltid på vad man strävar efter..

Förstår precis vad du menar nu, menade mer att bara för man valt en "finare" eller "högre" väg än någon annan ska man inte se ner på denna individ som någon sämre bara för att han jort ett annat val. Utan ist försöka förså honom/henne och kasnke lära sig något nytt och få nya insikter och kanske i bästa fall få denne att tänka på ett annat sätt och se livet hur en annan vinkel och kanske då omvärdera sitt val.

Jag tycker det finns bra saker inom alla dom olika lärorna och för att förstå helheten måste man kunna förstå dom alla, oav om dom är fulla av skit eller guld.

Skulle väldigt gärna diskutara vidare på detta...

Många i denna tråden skriver ju att folk här å flummande hippis bara för att dom förespåkar att droger ska vara lagligt, hur vaket/öppensinnat är det igentligen att skriva så? hur mycket har dessa värkligen läst om drogerna som näms i denna tråd?
Är då alla gammla natur folk som lyckades leva MED naturen i många tusen år också flummiga hippies? Våran civlisation har ju bara funnits i knappt 1000år och är redan på väg att rasa och är den ända jag vet nu som försöker leva MOT naturen, och då råkar vi vara en civlisation som ser det som dåligt att anväda dessa dråger, tidigare har sett samma droger som en tillgång. Eller har jag fel?

Posted on: 2007/5/20 22:01
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Mini wrote:
är lite trött nu men men.. :P

jo det har du nog rätt i.. vissa vägar är ju bättre rent moralisk och det beror ju alltid på vad man strävar efter..

Förstår precis vad du menar nu, menade mer att bara för man valt en "finare" eller "högre" väg än någon annan ska man inte se ner på denna individ som någon sämre bara för att han jort ett annat val. Utan ist försöka förså honom/henne och kasnke lära sig något nytt och få nya insikter och kanske i bästa fall få denne att tänka på ett annat sätt och se livet hur en annan vinkel och kanske då omvärdera sitt val.

Jag tycker det finns bra saker inom alla dom olika lärorna och för att förstå helheten måste man kunna förstå dom alla, oav om dom är fulla av skit eller guld.

Skulle väldigt gärna diskutara vidare på detta...

Många i denna tråden skriver ju att folk här å flummande hippis bara för att dom förespåkar att droger ska vara lagligt, hur vaket/öppensinnat är det igentligen att skriva så? hur mycket har dessa värkligen läst om drogerna som näms i denna tråd?
Är då alla gammla natur folk som lyckades leva MED naturen i många tusen år också flummiga hippies? Våran civlisation har ju bara funnits i knappt 1000år och är redan på väg att rasa och är den ända jag vet nu som försöker leva MOT naturen, och då råkar vi vara en civlisation som ser det som dåligt att anväda dessa dråger, tidigare har sett samma droger som en tillgång. Eller har jag fel?

Naturfolken gick under när de nådde botten, deras agendadragare var schamaner och skrymt.

Det finns inte bra saker inom alla läror - lärorna är inte till för att guida oss rätt. Men de kan ha bra saker i sig, så jag kan hålla med delvis - men de kan inte "rädda" oss- vi är fortfarande kvar här, i liv efter liv, ihop med alla de som ger läror...

Som du säger om 1000 år... du nämner moral - det är det som vi fåtts att se ned på - "de" har laddat ordet så att agendadragare, se på Sahlins bolag... får det till att moral är dåligt... det kan vara diskriminerande... vi ska ju vara toleranta... pudelns kärna. Då de lyckats få allting at ses på som "lika bra" - det är då det har lyckats - det är så de gamla krafterna vill ha det - då är det inget human kvar - utan de/alien har tagit över våra kroppar.

Posted on: 2007/5/20 22:25

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
jo men naturfolken förstog sig iaf på den här planeten bätre än vi gör nu.. industrialismen har ju bara funnits i ca 100år och man kan ju redan börja se slutet på den..

Håller med dig där. Klart det finns bättre läror men som du säger fins det ingen som är den ända rätta eller kan rädda allt och alla. Det ultimata vore ju att förstå dom alla.

Jag ser moral som något bra, men jag är ju inte som alla andra så kan ju ha med det och göra :P
Men hur som hellst tycker ja inte man bara ska smutskasta någon valt att följa en annan "lägre" lära i livet än man själv.

Vad gäller cannabis skulle jag i stort sätt bara använda det ist för alkohål eftersom det skadar kroppen mindre, men det är ju inte heller helt fel att ta en tripp bara för att lukraupp sinnet lite. Alla trippar är ju inte fulla med demoner som försöker äta en skjäl, utan dom kan lika gärna hjälpa användaren att förstå något hos sig själv.

Posted on: 2007/5/21 19:22

See User information
Marijuana's High Times Not Memorable with Neurons Out of Sync

[...]
In other words, there may be a threshold level of the drug that entirely prohibits learning, and that is something worth remembering very clearly.[...]

http://www.sciam.com/article.cfm?arti ... 51C36A2D79F8&chanId=sa011

Posted on: 2007/5/23 16:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Marijuana's High Times Not Memorable with Neurons Out of Sync

[...]
In other words, there may be a threshold level of the drug that entirely prohibits learning, and that is something worth remembering very clearly.[...]

http://www.sciam.com/article.cfm?arti ... 51C36A2D79F8&chanId=sa011

Det förklarar väl antagligen den rikliga tillgången av alla pårökta zombies man stöter på om man tar sig en tur runt kanalerna i Amsterdam.

Om man försöker få en konversation med dessa yrkespuffare får man för det mesta ett obegripligt sludder tillbaka.

Posted on: 2007/5/23 19:50

See User information
det är väl ingen nyhet att man blir bäng av att röka och att närminnet försämras tillfeligt?
Samma sak med folk som röker regelbundet, dom blir sega.

Vad jag vet har man inte kunnat bevisa på att inlärningsförmågan skulle kunna försvinna permanent av att röka cannabis, visst att den försämras medans man är påvärkad och dagen efter i vissa fal. Det är ju bara spekulationer dom har att det kasnke kan vara så, men jag ser inget om hur höga doser det skulle gälla. Någon som röker jävligt mycket röker kanske ca 10-20g om dagen och har ingen av dom som gort det visat några sådana tecken är risken obetydlig tycker jag.

Men slutar man kommer blir man som vanligt inom nåra veckor.

Försök och prata med någon som är väldigt full på sprit så kommer du troligen bara få sludder tillbaks av denne också..

här är länkar till flera forsknings raporter om cannabis http://www.swecan.org/modules.php?name=Facts&area=science

Posted on: 2007/5/23 20:26

See User information
det finns säkert nån som skrev samma sak i andra ord men jag orkar inte läsa klart alla poster innan jag går och lägger mig.

Den stora frågan är väl egentligen inte om knark är bra eller dåligt utan vem fan du är som ska berätta för mig att jag inte får använda det om det är mitt val att göra så.
Samma sak gäller rökning där mer och mer förbud kommer, de kommer inte för att "DeM" bryr sig om dig eller för att om du blir sjuk kostar du en massa pengar (döda får inte pensioner, tobak drar in en hel del skatt, tänk efter lite), det är bara ett sätt för att ta ännu en rättighet från dig och sakta se dig accepter detta som om det vore självklart. Vi blir mer och mer avtrubbade för varje dag och det är exakt det som "DeraS" plan, om du använder droger, röker, dricker eller låter bli skiter de fulständigt i, "De" lär hitta på ett sätt att tjäna pengar på dig, va inte orolig för det!
Planen är hjärntvätt, inte din hälsa

Posted on: 2007/6/5 23:12

See User information
Quote:

Mini wrote:
det är väl ingen nyhet att man blir bäng av att röka och att närminnet försämras tillfeligt?
Samma sak med folk som röker regelbundet, dom blir sega.

Vad jag vet har man inte kunnat bevisa på att inlärningsförmågan skulle kunna försvinna permanent av att röka cannabis, visst att den försämras medans man är påvärkad och dagen efter i vissa fal. Det är ju bara spekulationer dom har att det kasnke kan vara så, men jag ser inget om hur höga doser det skulle gälla. Någon som röker jävligt mycket röker kanske ca 10-20g om dagen och har ingen av dom som gort det visat några sådana tecken är risken obetydlig tycker jag.

Men slutar man kommer blir man som vanligt inom nåra veckor.

Försök och prata med någon som är väldigt full på sprit så kommer du troligen bara få sludder tillbaks av denne också..

här är länkar till flera forsknings raporter om cannabis http://www.swecan.org/modules.php?name=Facts&area=science
Bra svarat mini, med andra ord att "bruka" eller missbruka är inte samma sak

Posted on: 2007/6/5 23:25

See User information
Quote:

DrainBamage wrote:
det finns säkert nån som skrev samma sak i andra ord men jag orkar inte läsa klart alla poster innan jag går och lägger mig.

Den stora frågan är väl egentligen inte om knark är bra eller dåligt utan vem fan du är som ska berätta för mig att jag inte får använda det om det är mitt val att göra så.
Samma sak gäller rökning där mer och mer förbud kommer, de kommer inte för att "DeM" bryr sig om dig eller för att om du blir sjuk kostar du en massa pengar (döda får inte pensioner, tobak drar in en hel del skatt, tänk efter lite), det är bara ett sätt för att ta ännu en rättighet från dig och sakta se dig accepter detta som om det vore självklart. Vi blir mer och mer avtrubbade för varje dag och det är exakt det som "DeraS" plan, om du använder droger, röker, dricker eller låter bli skiter de fulständigt i, "De" lär hitta på ett sätt att tjäna pengar på dig, va inte orolig för det!
Planen är hjärntvätt, inte din hälsa
Just nu i dag; dömde EG-
domstolen eller vad det var, att man får köpa sprit över" internet".
Det går bra att söva folket . Men Benny se det så här ,Om peps röker 10g/v . Och hans bror dricker 1 flaska vodka/veckan,vem tar mest skada tror du?

http://sydsvenskan.se/opinion/kortsagt/article243697.ece

Kort sagt

Nätspriten hotar inte folkhälsan
Och den gamla, ”hederliga” nationalsporten hembränning skall fortfarande inte glömmas bort i sammanhanget.
Allt elände kommer inte från utlandet eller via internet

Posted on: 2007/6/5 23:37

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper