vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Re: 6 inlägg per dag

See User information
Ju mer forumet modereras desto sämre kommer det bli.

Admin-rollen verkar helt klart gå före användarna.

Synd att vaken är så extremt motsägelsefullt.

Menar: Man använder begrepp som frihet..

Samtidigt modereras forumet nazistiskt.

Jävligt trist att se denna "utveckling".

Posted on: 2009/12/9 19:40

Edited by obey13 on 2009/12/9 19:57:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan förstå detta samtidigt måste jag säga att jag är besviken som
fean över detta, nog sämsta som kan hända vaken oavsett att folk
kanske kommer hit och postar massa irelevant skit, men det är just
den irelevanta skiten som ibland avslöjar perssonen som postar den.

Respect

Posted on: 2009/12/9 20:03
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
tack capsolito för du visar att du förstår vad vaken.se inte förstår.
micke och hans admins är så grymt tröttsamma och regressiva.
de lider av extraordinära kontrollbehov över vakens användare.
vaken hade varit bättre om micke inte varit SÅ JÄVLA RÄDD.
han fattar inte att han underminerar sin egen rörelse så här.

Posted on: 2009/12/9 20:18

See User information
Sluta dilla om hur penseln ska hålla...måla för fan.

Posted on: 2009/12/9 20:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Inlägg nr 1!

Posted on: 2009/12/9 20:56

See User information
Inlägg nr 2!

Posted on: 2009/12/9 20:56

See User information
Inlägg nr 3!

Posted on: 2009/12/9 20:57

See User information
Inlägg nr 4!

Posted on: 2009/12/9 20:57

See User information
Inlägg nr 5!

Posted on: 2009/12/9 20:58

See User information
OCH !!! Inlägg nr 6!!! Tack för kaffet!!

Posted on: 2009/12/9 20:59

See User information
okej.. så syftet är att det skall bli bättre standard o blabla på detta forum??
varför inte fler sånadär vd's o moderatorer o så istället detta är ju inte klokt..
dela upp forumet i 2 delar en för akademikerwannabees o en för sådana som bara vill diskutera lite.. jag tror många är ute efter att bara diskutera, detta är inte som ett forum om vetenskap, där den som skriver kan hämta sina fakta från få källor, här måste alla komma med egna ideer + visa olika synpunkter från alla möjliga håll. det går inte med bara 6 inlägg, kanske om alla ska skriva ett blogginlägg per inlägg, men ett diskussionsforum har ju inte den inriktningen., det är mera bolla idéer
ska det inte vara för frihet?

varför begränsa på detta sätt?
tom jag med mina 19 inlägg tycker detta är en helt fel lösning.

Posted on: 2009/12/9 21:56
"Whether you think you can, or you cant, either way YOU'RE RIGHT!"

See User information
Jag upplever att just denna tråd, med alla inlägg och diskussioner / åsikter är väldig betydelsefull.

En exempel på hur levande och spännande det verkligen är när människor har möjligheten att dela med varandra.

Vi är födde fritt i världen, sen kommer regler och begränsningar, Man Made Global FÅR-ning bla... och det gör det bara krångligare och mer instängde.

Att uttrycka oss är en av de mest fundamentala friheter vi har i våran natur.

Vi kan INTE begränsa en frihet, vi kan inte kommer med budskapet om FRIHET och sen samtidigt göra det krångligare att manifestera sig i själva forumet.

Sluta med denna:
http://www.youtube.com/watch?v=Dtbn9zBfJSs

Bjorn Lomborg: Our priorities for saving the world

Priorities, en nyckelfråga...

Posted on: 2009/12/9 21:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
På svenska wikipedia, under sanningsrörelsen" kan man läsa följande text ditlagd av Micro själv:
"I Sverige finns organisationen Vaken.se, som är en portal och social mötesplats på Internet som utgör en svensk autonom del av den internationella sanningsrörelsen. Vaken.se bildades 2004 och har som syfte att studera och analysera alternativ information samt nutida och historiska konspirationsteorier. Vaken.se deltar i manifestationer den 11:e varje månad[1] samt anordnar föredrag och aktiviteter som behandlar ämnen relaterade till alternativrörelsen och sanningsrörelsen."

Hur är detta en "social mötesplats"? "Portal"?
Brukar inte sociala mötesplatser på Internet vara chat-baserade?

EDIT: Ändrade på wikipedia så det passar in med de nya reglerna. Ni behöver inte tacka mig

See User information
Det var nog inte så bra med max 6 inlägg...

Posted on: 2009/12/9 22:45
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Dom 5 har gjort bort sig, dags att erkänna det.

Micro vad tyst du är... I SVT klagade du på att du aldrig fick ordet. Här bestämmer du över det.

Vad valde du? ATT TYSTA DET

Varför hör vi inte någonting från dig?

Posted on: 2009/12/9 23:17
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

Anonym
Skulle inte förvåna mig om tråden snart läggs i "Fight Club"

See User information
"Men vet du vad? Alla skulle inte ha något att säga, vissa skulle bara passa sin tur och låta nästa talare tala."

Jag vet inte om du någonsin sätt på en debatt men det brukar inte vara flera hundra som debatterar så det blir inte att "gå från vänster till höger"

Och jag har väldigt svårt att tänka mig att någon ditrest debattör inte skulle vilja debattera.
Har det ens hänt ?"

Mycket bra observerat masken, denna liknelse är nämligen den närmaste vi kan komma för att beskriva begränsningen till 6 inlägg per dag, man går rad efter rad (det finns oftast 2-3 stycken i debattprogram) och ger alla ordet i tur och ordning 6 ggr om, ungefär så skulle det se ut här då även om några skulle passa sina 6 inlägg per dag.

Men egentligen är liknelsen till ett debattprogram överhuvudtaget inte giltig eftersom detta är ett forum där människor skriver till varandra och läsaren kan välja att hoppa över inlägg eller läsa dem i noggrann detalj mer än bara en gång.
Alla har god tid på sig att skriva sitt svar och helt enkelt är detta mer demokratiskt än ett debattprogram där mycket av avgöranden fälls genom att hävda sin expertis på vissa områden, här däremot är alla anonyma eller kan t.o.m. komma med låtsastitlar som Admin, moderator och allvetare-med-rätt-att-trycka-ner-dig-i-skorna.

Posted on: 2009/12/10 11:44
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Jag tycker inte att det ska införas någon begränsning till max 6 inlägg per dag. Tycker det är lite som det är nu.
Jag går in här en eller två gånger i veckan och det är ju inte så värst många trådar som är uppdaterade. Fast det varierar mycket.

Regler och begränsningar gör oftast bara problemen värre.

Posted on: 2009/12/11 21:57
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
6 Inlägg =Ett dött forum.Varför? Därför att folk sitter på sina inlägg för att inte slösa på sin kvot=inte ett fritt forum!Vad står vaken för?Sanning?Kunskap?Frihet? Kan sanning,kunskap,frihet begränsas?Om ja! Lägg ner detta forum omedelbart!

Posted on: 2009/12/11 22:08

Anonym
Jag tycker att vaken är en bra källa för info och diskussion. Jag syns inte ofta här men jag lär mig mycket genom forumet och sprider det som är relevant så mycket jag kan där ute. Och problemet med trollar och besserwisser finns på alla forum och det måste man försöka lösa på nåt sätt. Men då tycker jag inte att begränsa antalet inlägg skulle lösa det.
Det gäller för de personerna att inse att de snackar mera skit än att bidra med nåt nyttigt och det i sin tur skrämmer folk från att posta i forumet. Jag förstår Micke's handlande, för desperata situationer kräver desperata åtgärder men det betyder inte att det skulle ha rätt inverkan.

See User information
Quote:

shilton skrev:
6 Inlägg =Ett dött forum.Varför? Därför att folk sitter på sina inlägg för att inte slösa på sin kvot=inte ett fritt forum!Vad står vaken för?Sanning?Kunskap?Frihet? Kan sanning,kunskap,frihet begränsas?Om ja! Lägg ner detta forum omedelbart!
Fuck u din nuub!

Bara för Micro har misslyckats enligt dig,så innebär det inte att alla skall ta själv mord!FUCK U

Posted on: 2009/12/12 16:28

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Dom 5 har gjort bort sig, dags att erkänna det.

Micro vad tyst du är... I SVT klagade du på att du aldrig fick ordet. Här bestämmer du över det.

Vad valde du? ATT TYSTA DET

Varför hör vi inte någonting från dig?
Vad vill du din fjant!

Var det Mamma ,eller Staten som sa det?

Posted on: 2009/12/12 16:30

Anonym
Finns en nyhet på framsidan:

Länk: http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=629

Det är bara att höra av sig, behövs även moderatorer.

Detta inlägg handlar också om den här problematiken:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=139309#forumpost139309

Tack för all hjälp, så skapar vi tillsammans en god miljö där vi kan diskutera och samarbeta både online och i verkligheten.

See User information
"Fuck u din nuub!

Bara för Micro har misslyckats enligt dig,så innebär det inte att alla skall ta själv mord!FUCK U

Vad vill du din fjant!

Var det Mamma ,eller Staten som sa det?"

Trollad hetluft av sale.
Kan du inte skaffa dig ett liv, en mening eller åtminstone diplom i att ha något att säga?

Posted on: 2009/12/12 22:12
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper