vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Re: Fri energi

See User information
Tror du verkligen på att han inte levererade motorer?
Snarare var det nog förmodligen så att han fängslades så han inte kunde leverera dem.

Uppfinnaren till Mylow motorn fick påhälsning av Nsa.

Ser det verkligen ut som han använder fisketråd??

Använd lite sunt förnuft.

Posted on: 2010/10/8 12:26
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Tror du verkligen på att han inte levererade motorer? Snarare var det nog förmodligen så att han fängslades så han inte kunde leverera dem. Uppfinnaren till Mylow motorn fick påhälsning av Nsa. Ser det verkligen ut som han använder fisketråd?? Använd lite sunt förnuft.

Jag har träffat många människor som har överdrivit och diktat ihop alla möjliga historier. Men jag vill tro att dom flesta som påstått att dom lyckats verkligen har gjort det. Men vad har vi för bevis för att mannen bakom Mylow motorn har fått besök av Nsa. Vad har vi för bevis för att den andra mannen fängslades så han inte kunde leverera. Jag påstår inte att du har fel men man måste se det från två perspektiv. Blir intressant vad som kommer hända med Orbo. Finns många typer av free energy uppfinningar som kommer bli spännande att följa i framtiden.

Posted on: 2010/10/8 13:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan rekommendera http://www.overunity.com För alla som är intresserad av "free energy". Finns mycket intressanta grejer där.

Posted on: 2010/10/8 13:04

See User information
Behövs inga bevis att han fängslades det är fakta.
Jag har redan rotat i detta för längesen och fått det bekräftat av dom som beställde hans varor och folk han haft som grannar och andra i branshen som sysslar med försäljning..

Nsa besöket är smygprat som läkt ut via hans vänner efter han plötslig började radera alla sina videokonton och onlinelänkar.
Själv är han inte kontaktbar längre efter detta..

Posted on: 2010/10/8 13:47
Resized Image

See User information
Ett enkelt exempel bara.

Vad händer om du proppar hela fordonet med fläktar och har den åkandes på räls med minsta friktion runt och runt i en cirkel och leder ut överskottet via en kabel??

http://www.youtube.com/watch?v=bkcn8ZkvKKc

Posted on: 2010/10/8 13:58
Resized Image

Anonym
det skulle naturligtvis fungera bra. Men det har vi vindkraftverk till.

Det vi vill ha är en bil som tar sig fram överallt, utan förbrukning av olja eller annan skit.

Genepax från Japan skapade en bra "vattenbil" som rullade i 70 km/h.
http://www.liveleak.com/view?i=1d3_1213481557
Hur det gick för dem går att läsa mellan raderna på deras hemsida.
http://www.genepax.co.jp/

http://translate.google.com/translate ... 2F%2Fwww.genepax.co.jp%2F

Hur har det gått för amerikananrna som byggde om en ford från 2004?

Båda dessa bygger på idén som Stan Meyer kom på
http://www.youtube.com/watch?v=a74uarqap2E

han dog tyvärr av matförgiftning...dagen efter mötet med några från usa's regering.

General Motors har en egen
http://www.youtube.com/watch?v=n2ceZmGGRBQ

Meeen den är ju för dyyyyr att masstillverka. ajajaj va synd!

Fri energi finns det gott om.
Det är bara det att vi är fast i oljeträsket...

See User information
Är på g med en liten manick hoppas få den klar snart,, byggde en miniversion jag ska kunna visa upp.

Duger inte för hemelen än dock men som principförklaring bara.

Dock lär du kunna ladda 6-7 st mobiltelefoner eller hitta på något annat kul med den.

Posted on: 2010/10/9 16:40
Resized Image

Anonym
Venus har byggt ihop en liten manick hemma med magneter som ger ut några volt :)
Så visst funkar det.

Men som sagt, det är inte bristen på uppfinningar som är problemet.
Det stavas O-L-J-A.

See User information
Så hur ska man göra då för att få ut bra teknologi i världen. Ja menar om nu alla motorer och "fri-energi" mojänger som inte förbrukar olja bara stoppas eller går upp i rök..

Vad ska man ha för strategi för att få ut tex en bil eller någon annan produkt driven av fri-energi eller mer miljövänlig energi...?

Hur skulle ni göra om ni hade en miljövänlig och realistisk lösning på världens energiproblem?

Posted on: 2010/10/9 17:43

See User information
Om jag hade en fri energi generator skulle jag

1. Använda den själv, producera vätgas som jag sålde till skolor och andra mindre förbrukare...
2. Ge bort provexemplar av maskinen till vänner och bekanta
3. Sedan ge bort maskinen till vänner och sälja den till bekanta

4. Starta ett elbolag och sälja el till "elnätet"
5. Producera aluminium.
6. Bli rikast i världen genom att sälja el till alla som ännu inte köpt min maskin...

Om jag skulle bli mördad finns det nu ändå maskiner hos alla mina vänner och bekanta... som skulle fortsätta att tjäna pengar de också...

Men allt detta kräver att man har en fungerande maskin och kan reproducera den.

Posted on: 2010/10/9 19:09

See User information
Hahaha du e skön.

Många fina tips..
Jag ska se vad jag gör utav den.

Problemet är att den inte är alltför billig att konstruera.

20 Kw version kostar runt 80-85.000 marknadspris.

Jag försöker att få den billigare genom att hitta möjliga lösningar.
letar efter generatorer av olika slag men undrar ochså om man inte kan använda en växlad elmotor som generator??

Tror även det går få den billigare detta pris är beräknat genom surfat nätet, man kan säkert få företagsrabbater och mängrabbater annars som drar ner priset lite.

Det är ingen evighetsgrej men du får el i runt 20 år iallfall tippar jag..

Vätgas är ochså intressant eftersom man kan fånga vatten i rör genom kondens.

Mig är det inte så lätt att bli av med ; ).

Man får se vart det bär av.

Posted on: 2010/10/9 19:41
Resized Image

Anonym
vad jag skulle göra om jag kom på en fungerande manick som skapar gratis energi på ett överkomligt/genomförbart vis?

en del verkar vilja sälja idén och ge bort den till nära...

Jag skulle snabbt som ögat göra en hemsida, göra det hela till ett open-source projekt, och ständigt skicka uppdateringar till nätbekanta världen över för att minimera risken för ett "plötsligt självmord"

Alla människor drivs inte av egoistiska motiv. faktiskt.

See User information
Webbsidan skulle jag nog också göra, efter ett tag när jag hade ett hundratal fungerande exemplar puttrande hos bekanta.

Posted on: 2010/10/9 20:00

See User information
MM får se vad jag gör av den..

Tror det kommer bli något sånt som du skriver Benji.

Man blir inte lite lite skeptiskt när man inte får svar på sina mail till instanser bolag osv.

Men vem kan inte se potentialen i att producera egen el??

Posted on: 2010/10/10 11:09
Resized Image

Anonym
Okej, har jag förstått er rätt?
OM ni skulle stöta på den enastående upptäckten att lyckas skapa en manick som skapar fri energi, så skulle ni börja se er om efter på vilket vis ni kan tjäna på grejen??

Gnuggar mig i ögonen och läser igen, ...mm ja det är så jag uppfattar det ni skriver, huh... :-S
Rätta mig om jag har fel

See User information
Ja, jag skulle lätt sälja till de som inte byggde sin egen efter de ritningar på nätet som jag la upp...

Posted on: 2010/10/10 11:25

Anonym
mm den kan jag gå med på

See User information
Alla jobbar med något.

Och jag vill bygga generatorer och sälja till folk bland annat.

Hade vi levt i ett varmare land där man kunde överlevt lätt pga klimatet utan några knutar till samhällsfunktionen hade jag struntat i allt överhuvudtaget.

Bara för att man väljer att jobba med något själv betyder inte att man vill ta monopol på något.

Och eftersom iden kom till mig från en död person som ande gav mig iden som i livet var uppfinnare döper jag den efter honom .

Posted on: 2010/10/10 15:26
Resized Image

See User information
Du har rätt att göra din egen el. Det är lagligt. 2. Det är ingen skatt på egen el. Bara på såld eller köpt el. 3. Du har rätt att koppla in din egen el i osv osv.

varuhuset.etc.se/sv/category/19/Egen-El

Gäller bara hitta någon som kan sponsra generatorbyggen.

Posted on: 2010/10/15 10:20
Resized Image

See User information
Jag kan rapportera lite om mina expriment.

Jag provade att använda ett batteri för att skapa en Magnet sköld. Det blev ingen vidare bra sköld men man märkte en något svagare dragningskraft när man använde metall mot sköld sidan. Det kan ha att göra med att magneterna sitter lite längre ifrån på den sidan också. Så det var inte så extremt lyckat.

Mitt andra test var George Green's magnetic motor.
http://www.youtube.com/watch?v=hkgyY47duCM&feature=related
Dock måste jag erkänna att jag enbart använde 7magneter som satt ganska lång ifrån varandra när jag byggde ringen. Noggrannheten var inte häller den bästa. på den delen som ska snurra så satt jag bara en liten cylinderformad magnet på en dank.

Resultatet blev att danken med magneten på snurrade några varv sedan stannade. Jag provade att byta ut magnetringen mot en vanlig magnet för att kolla om man fick samma resultat, men då blev det ingen snurr alls även om man vickade och rörde magneten.

Slutsatsen är att det finns mycket kvar att lära. :)

Posted on: 2010/10/18 19:11

See User information
Har lite svårt och tro att polariseringen inte skulle spela någon roll som han säger på videon.

Magnetringar likt dom som finns i högtalare är ju lite svårt att hitta som är riktigt stora.
det optimala skulle ju då vara att bygga en egen innre ring och yttre av neodynamiska magneter.

Måste finnas en ritning därute någonstans.

Posted on: 2010/10/18 20:11
Resized Image

See User information
Kollat en del länkar och är nyfiken på att leka/experimentera lite själv också, tror inte att jag kommer hitta lösningen på energiproblemet men med lite tur kanske man har lärt sig något åtminstone! Någon som vet var man hittar starka magneter till överkomligt pris?

Posted on: 2010/10/18 20:20

See User information
@Chriss

Har sett att de säljer 50 pack med neo-magneter på tradera för fina priser. De är nog inte urstarka men förmodligen bra mycket bättre än kylskåpsmagneter

Posted on: 2010/10/18 20:26

See User information
köpte mina härifrån.

30 st små block magneter och en deathmagnet.

http://www.supermagnete.de/eng/magnets.php?group=blocks_big

Fick 10 st minimagneter extra och en liten påse godis på köpet.

Deathmagenten var helt sjuk, ångrade nästan att jag köpte den , totalt livsfarlig att hanskas med.Kom i en kartong med dödskalle på.

Om man kunde ersätta mitten magneten som ska vara en ring med en egenbyggd av lösa magneter lär man nog kunna få till en ganska stark generator men att använda sig enbart av högtalar ringar ger jag inte mycket för.

Posted on: 2010/10/18 20:40
Resized Image

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper