vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 »

Re: NIST-rapport:byggnad 7

See User information
Det skulle vara intressant att få vet vad skolorna idag lär ut om 9/11. Håller de sig till de få emperiskt bevisade fakta och kanske tom. de av Truthers bevisade emperiska fakta, eller kör de samma fabel som anses politiskt korrekt av hela västvärldens etablissemang!

PK är den värsta konspirationen av allihop. Snacka om att försöka låsa in folks tänkande och sen sätta fullt med vakthundar utanför.

Posted on: 2008/9/1 18:02
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det skulle vara intressant att få vet vad skolorna idag lär ut om 9/11. Håller de sig till de få emperiskt bevisade fakta och kanske tom. de av Truthers bevisade emperiska fakta, eller kör de samma fabel som anses politiskt korrekt av hela västvärldens etablissemang!

PK är den värsta konspirationen av allihop. Snacka om att försöka låsa in folks tänkande och sen sätta fullt med vakthundar utanför.

(Får egentligen inte svara här så jag får viska :) )

Av egen erfarenhet och andras så läser man nästan ingenting om 9/11. Det är, vad jag vet, inget ämne man fokuserar på alls.

Posted on: 2008/9/1 18:09
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

(Får egentligen inte svara här så jag får viska :) )

Av egen erfarenhet och andras så läser man nästan ingenting om 9/11. Det är, vad jag vet, inget ämne man fokuserar på alls.

Ok, iofs kanske intressantare vad de amerikanska skolorna lär ut. Men samhällskunskapen borde ju beröra detta ämne eftersom det har påverkat hela världen politik och samhällsutveckling.

Hmm, mörkning för att inte få samhällskritiker eller ifrågasättare på halsen, passar ju inte riktigt in om de ska indoktrinera ungarna till att bli politiskt korrekta.

Posted on: 2008/9/1 18:18

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Håller de sig till de få emperiskt bevisade fakta och kanske tom. de av Truthers bevisade emperiska fakta, eller kör de samma fabel som anses politiskt korrekt av hela västvärldens etablissemang!

Som att skriva att Steven Jones hittat bevis för att thermite eller thermate-th3 hittats?

Konspriationen är alla drabbade av i så fall. Här har vi en emeritus professor som åker land och rike runt och ljuger folk upp i ansikte. Att först anklaga Bush för att ljuga och i nästa andetag ljuga om "fynd HAN" har gjort. Det är knappast att vara oberoende.

Vilka "empiriskt bevisade fakta" har thruthers presenterat?

Empiri: innebär att en slutledning är grundad på erfarenhet. Empiri bygger på iakttagelser, undersökningar, experiment och därav gjorda erfarenheter, snarare än på i förväg uppställda teorier eller på filosofiska resonemang.

Du bör nog kolla vad orden betyder innan du skriver dom.

Posted on: 2008/9/2 6:40

See User information
Du kan väl säga det till NIST och alla de andra utredarna av 9/11 också. De struntar ju i emperiska bevis och någon har dessutom sett till så att de inte ens har tillgång till matrial som skulle göra det lätt att kunna bevisa något emperiskt.

Att endast gnälla på Steven Jones håller inte. Han försöker i allafall. NIST och de andra har inte ens fått göra en kriminell utredning och har inte ens tillgång till matrial och tom. struntat i matrial, för att kunna göra det, men det anser du inte är något att gnälla på?

Vad truthers hittat; Det kanske inte behöver vara de som hittar allting, men de blundar inte för information som är riktig. Det ska göras en brottsutredning och då är det intressant med vittnesmål, vem eller vad som bekostade attentatet, motiven, hur man behandlar bevismatrial, var bevismatrial kom ifrån, agerande före och efter. Där finns det gott om emperiska bevis som ganska tydligt pekar på att det inte handlar om en liten grupp män utan om en större konspiration med kanske en regering inblandad.

Posted on: 2008/9/2 7:09

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 7:31:45
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 7:34:42

Fahrenheit451

See User information
Titta på wtc 7 rasa. Ser detta ut som resultatet av eld? Nej.
11 september var en katastrof utan like. Behövs en utredning med klara svar? Utan tvekan.
Har vi fått en sådan utredning? Aldrig!

- SOS alarm
- Hjälp det brinner i mitt hus! Ni måste skicka en brandbil!
- Aldrig i livet. Stick ut därifrån fort som attan. Det kommer snart att rasa!
- ??????!!

Jag vet inte vilket som är mest korkat, kollapsen av wtc 7 eller kraschen i pentagon, men bägge två är bevis nog på att vi inte vet sanningen.
Det går ju för fasiken inte att kasta en sten mot pentagon utan att åka fast innan stenen nått fram, inte idag och inte före 911.

Kollapsen av byggnad 7 måste ut och ifrågasättas. Det måste räcka för att allt tidigare sagt i offeciella sammanhang rivs upp, kastas bort och görs om. Korrekt.

Nu vet inte jag om jag bidrar i disskussionen. Men jag ville göra även min röst hörd.

tjo

Posted on: 2008/9/2 12:00

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Du kan väl säga det till NIST och alla de andra utredarna av 9/11 också. De struntar ju i emperiska bevis och någon har dessutom sett till så att de inte ens har tillgång till matrial som skulle göra det lätt att kunna bevisa något emperiskt.

Vilka då?
Det har gått snart på dagen 7 år, vilka bevis är det du talar om?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Det ska göras en brottsutredning och då är det intressant med vittnesmål, vem eller vad som bekostade attentatet, motiven, hur man behandlar bevismatrial, var bevismatrial kom ifrån, agerande före och efter. Där finns det gott om emperiska bevis som ganska tydligt pekar på att det inte handlar om en liten grupp män utan om en större konspiration med kanske en regering inblandad.

Har du verkligen missat detta?

http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/index.html
http://www.rcfp.org/moussaoui/

Konkreta och "could hard facts", du kanske inte gillar dom i ditt tyckande, men oavsett vad vi tycker om detta så är det bevis.

Nu kan väl du visa oss dina "emperiska bevis"!
Tack

Posted on: 2008/9/2 14:34

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Vilka då?
Det har gått snart på dagen 7 år, vilka bevis är det du talar om?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Det ska göras en brottsutredning och då är det intressant med vittnesmål, vem eller vad som bekostade attentatet, motiven, hur man behandlar bevismatrial, var bevismatrial kom ifrån, agerande före och efter. Där finns det gott om emperiska bevis som ganska tydligt pekar på att det inte handlar om en liten grupp män utan om en större konspiration med kanske en regering inblandad.

Har du verkligen missat detta?
http://www.vaed.uscourts.gov/notablecases/moussaoui/index.html

Konkreta och "could hard facts", du kanske inte gillar dom i ditt tyckande, men oavsett vad vi tycker om detta så är det bevis.

Nu kan väl du visa oss dina "emperiska bevis"!
Tack

Om du läser tråden igen så har jag rabblat upp ett flertal fakta som talar emot den officiella konspirationsteorin. Men eftersom NIST och alla de andra utredarna inte varit intresserade av dem för att det inte passar in i deras konspirationsteori så har de inte följt upp dem. De har inte ens kollat efter vem som sponsrade de påstådda terroristerna, men det har andra gjort och det var inte Usama.

Brottutredningar förutsätter att man lyfter på varenda sten för att komma fram till vem eller vad som låg bakom. Gör man inte det, så är det heller ingen brottutredning utan ett skämt till brottutredning. Motiv, agerande före och efter, lögner, samtliga vittnesrapporter sånt kollar man som utredare upp om man är intresserad av att hitta någon förövare. Dessutom är det emperisk bevisats att bevismatrialet fraktades bort innan någon utredning gjordes. Bush alla lögner om attentatet, att han visste om attentatet innan är också bevisats. Att bara det räcker för att låsa in honom på obestämd tid struntar NIST blankt i. Dennis Kuchinic hade väl 64? fyra punkter mot Bush där brott mot den amerikanska konstitutionen fanns styrkta. Ointressant! Att amerikanska regeringen tidigare gjort sig skyldiga till false flag attentat och att även en gång tidigare planerade att offra amerikaner för politiska mål kan ge indikationer om var utredarna ska kolla. Att Bush administrationen har starka motiv och att det finns ett flertal indikationer på deras inblanding ska ingen utredade nonchalera. Man ska kolla upp alla som har motiv och inte utesluta någon, i synnerhet om denna någon skyller det på någon annan som inte ens finns styrk eller bevisats. Gillar du när utredare lyssnar till fabler och sen dessutom köper dem helhjärtat? Vore det inte bättre om en rättstat bevisade någon skyldig innan domen faller?

Men förklara du hur bandanan och passet hittades vid Shanksville, körde de med öppna fönster och de flög ut eller försvann inte planet ner i jorden som den officiella teorin vill göra gällande?

Angående USAs rättsväsende och dess rättsystem så är de inte mycket att lita på längre, de begår brott mot mänskligheten. Guantanamo, Abu Grahib, tortyr, upphävande av Habeus Corpus mm mm. Missat detta?
Jag anser att det inte handlar om vilken världbild man har för att fortfarande tro på den officiella tillfällighets-konspirationsteorin utan det handlar endast om att man blundar för relevanta fakta eller inte. Att uteslutande titta på själv brottsplatsen när man har med en korrupt regim av Nazityskland kaliber är dömt att misslyckas. Eftersom en sådan regim ser alltid till att man kontrollerar massmedia, utbildningssystem, rättsväsende, polis, militär och i stort sett samtliga instanser och organ av betydelse i ett land. Klarar du inte av att hantera detta, så ta reda på vad det är som skrämmer dig och varför du fortfarande tror på fabler.

Posted on: 2008/9/2 15:02

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:20:35
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:31:07
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:44:14
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:47:21
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:48:39
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:56:22
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 15:58:24
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/2 16:11:19

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Om du läser tråden igen så har jag rabblat upp ett flertal fakta som talar emot den officiella konspirationsteorin. Men eftersom NIST och alla de andra utredarna inte varit intresserade av dem för att det inte passar in i deras konspirationsteori så har de inte följt upp dem. De har inte ens kollat efter vem som sponsrade de påstådda terroristerna, men det har andra gjort och det var inte Usama.

Nej, du har inte visat på oss några "empiriska bevis" som motsäger vad NIST, FEMA eller The 9/11 comission report.
Det du noga försökt förklara är att du inte någonsin litar på några myndigheter eller personer ur etablissemanget.
Du har noga påpekat att det gäller att vara "oberoende.

Men vi har inte sett några "empiriska bevis".

Jag tycker att utredningarna (vilka jag självklart har läst) saknar mycket och inte svarar på alla frågor, men att där ifrån kritisera och skrika på "empiriska" bevis är steget framför allt för dig väldigt långt.

Jag tycker även att rättegången mot den 20: kaparen är lite löjlig. Men att göra som du att skrika att det inte finns några vittnen eller bevis och att det inte gjorts en brottsutredening är ju i detta fallet helt felaktigt.
Skall vi kunna kritisera USA och Bush så är det väl lite smartare att hålla sig till fakta och kritisera fakta, inte låta vår tro ta över i alla lägen. Då hamnar vi lätt i träsket där Steven Jones befinner sig, lögner och massa osanningar för att man inte har stake nog att säga, ja, jag antog detta men det visade sig att det var fel. Där skulle denna truth-rörelse har mycket att vinna.

Posted on: 2008/9/3 6:22

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Angående USAs rättsväsende och dess rättsystem så är de inte mycket att lita på längre, de begår brott mot mänskligheten. Guantanamo, Abu Grahib, tortyr, upphävande av Habeus Corpus mm mm. Missat detta?
Jag anser att det inte handlar om vilken världbild man har för att fortfarande tro på den officiella tillfällighets-konspirationsteorin utan det handlar endast om att man blundar för relevanta fakta eller inte. Att uteslutande titta på själv brottsplatsen när man har med en korrupt regim av Nazityskland kaliber är dömt att misslyckas. Eftersom en sådan regim ser alltid till att man kontrollerar massmedia, utbildningssystem, rättsväsende, polis, militär och i stort sett samtliga instanser och organ av betydelse i ett land. Klarar du inte av att hantera detta, så ta reda på vad det är som skrämmer dig och varför du fortfarande tror på fabler.

Det är fortfarande DU som skriker att det finns empiriska bevis för att dom ljuger, sen kommer inlägg som ovan som direkt inte har med det alls att göra.

Jo jag anser att USA inte gör rätt när man invaderar länder, jag anser att dom borde skämmas och ställas till svars för sitt handlande som världspolis.
Men det ändrar INTE att NIST FEMA och the 9/11 comission report har lagt fram fakta. Gillar du inte dessa fakta så är det din och andras fulla rätt att inte gilla dom. Men att vråla som en stucken gris om empiriska bevis är lite väl magstarkt då du inte påvisat några än.
Så då är vi tillbaka där vi avhandlade Steven Jones, gillar vi inte hans skjorta eller blundar du för att han ljuger?
Två helt olika diskussioner, jag tar gärna och skriver under på dina inlägg där det är en diskussion om vad man kan tycka om detta, diskussionen tar en tvär vändpunkt då du skriker dig hes om empiriska bevis!

En enkel tanke vore ju om det nu skulle finnas en enda advokat som skulle få reda på det du påstår dig veta om dessa empiriska bevis, du tror inte att han skulle sätta i gång någon ting för att tjäna pengar på detta?
Jo, jag vet vad du kommer att svara, "alla advokater är köpta av Bush".

Då hamnar vi vid vägskälet igen, tycker du att alla advokater är köpta eller har du empiriska bevis för detta?

Som du ser, du tar dig knappast framåt i diskussionen då du ständigt häver ur dig saker som du har all rätt att häva ur dig, men du kliver upp högt på din piedestal om du hävdar att det finns empiriska bevis för detta.

Så upp till empiriska bevis och visa nu att detta inte är en debatt om vilken färg på bilen som är snyggast. Jag kommer att kasta mig över dessa empiriska bevis och hjälpa dig och andra och sprida dessa empiriska bevis ut till massorna. Hoppas du verkligen lägger fram dom här, jag är genuint nyfiken.

Posted on: 2008/9/3 6:36

See User information

Posted on: 2008/9/3 9:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det är svårt att hitta emperiska bevis på att detta är ett inside job. Allt bevismatrial som ska kunna bevisa något tekniskt är borta. Någon har smält ner det. Däremot så bistår oss NIST, FEMA och den första utredningen oss med matrial där de teoretiskt försöker bevisa att det inte är ett inside-job eller utfört av någon större konspiration. Alltså ingen emperi utan en massa olika teorier som dessutom motsäger varandra och anpassas hela tiden efter uppgifter från kritiker.

Alltså får man rikta utredarna mot det som man kan bevisa emperiskt, politk, ekonomi, pengatransaktioner, agerande före efter, trovärdighet, vittnesmål mm.. Där kan man bevisa något och komma fram till vem eller vad som ligger bakom. Och även där har har andra utredare hittat en massa bevis på att de officiellla teorierna inte håller för fem öre.

De officiella utredarna, eller i alla fall den officiell versionen av 911 har använts sig av mycket tveksamma bevis som passen, bandanan, bilder som plötsligt dyker upp på nätet, teatraliska skriptade vittnesmål som sägs ska styrka deras tes. De ifrågasätter inte ens efter sanninghalten i sådant som styrker deras tes, utan tycks köpa sådant rakt av.

Detta ska givetvis också misstänkas även av det matrial som kommer fram ifrån de som motsäger den officiella teorin. T.ex. Steven Jones. Fast där bör man också väga in de risker som de utsätter sig för, den skada deras uttalanden kan ge för deras fortsatta karriär i detta korrumperade etablissemang.

Vem som helst som kommer ut med icke-PK uppgifter får problem om man vill fortsätta leva i denna korrumperade värld, gäller även i Sverige, i skolan , på jobbet, i bekantskapskretsen mm. Jag har sagt det förut, political correctness är den värsta av alla de globala konspirationerna eftersom den direkt hindrar människor att leva utanför normen. Rädslan för att bli ensam och sticka ut, förhindrar de flesta till att tänka utanför det accepterade. Detta gäller i högsta grad de som inte ens törs ifrågasätta 911. De är bara rädda och det ska man förlåta dem för. Men det ligger på vårt ansvar att söka sanning och inte låta sig skrämmas om vi vill värna om vår frihet, demokrati.

Posted on: 2008/9/3 9:39

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/3 10:00:18

Fahrenheit451

See User information
Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Men det ändrar INTE att NIST FEMA och the 9/11 comission report har lagt fram fakta. Gillar du inte dessa fakta så är det din och andras fulla rätt att inte gilla dom. Men att vråla som en stucken gris om empiriska bevis är lite väl magstarkt då du inte påvisat några än.
Så då är vi tillbaka där vi avhandlade Steven Jones, gillar vi inte hans skjorta eller blundar du för att han ljuger?
Två helt olika diskussioner, jag tar gärna och skriver under på dina inlägg där det är en diskussion om vad man kan tycka om detta, diskussionen tar en tvär vändpunkt då du skriker dig hes om empiriska bevis!

En enkel tanke vore ju om det nu skulle finnas en enda advokat som skulle få reda på det du påstår dig veta om dessa empiriska bevis, du tror inte att han skulle sätta i gång någon ting för att tjäna pengar på detta?
Jo, jag vet vad du kommer att svara, "alla advokater är köpta av Bush".

Då hamnar vi vid vägskälet igen, tycker du att alla advokater är köpta eller har du empiriska bevis för detta?

Som du ser, du tar dig knappast framåt i diskussionen då du ständigt häver ur dig saker som du har all rätt att häva ur dig, men du kliver upp högt på din piedestal om du hävdar att det finns empiriska bevis för detta.

Så upp till empiriska bevis och visa nu att detta inte är en debatt om vilken färg på bilen som är snyggast. Jag kommer att kasta mig över dessa empiriska bevis och hjälpa dig och andra och sprida dessa empiriska bevis ut till massorna. Hoppas du verkligen lägger fram dom här, jag är genuint nyfiken.

Here is a LAWYER for 9-11 truth.

His analysis and perspective should help in theis matter:

http://www.vealetruth.com/?page_id=6

And this:

TRYING TO BE REASONABLE ABOUT 9/11 “CONSPIRACIES”

http://vealetruth.com/2006/10/23/tryi ... %9cconspiracies%e2%80%9d/

Posted on: 2008/9/3 9:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Alla får tro precis som de vill. Ingen ska behöva bli hånad, demoniserad, ogiltigförklarad för sin tro. Detta är något som fascisterna Bush, Blair, Brown och andra skulla få höra av oss varenda dag. Deras dogmer bestämmer vad som är PK och vad som inte är det och media hjälper dem så gott de kan. De stödjer tesen att konspirationer och konspirationsteoretiker är "nut-case" och bara det är en mycket tydlig indikation på att de är rädda och därmed ljuger oss rakt i ansiktet. Är man rädd så är det omöjligt att vara ärlig.

Normer ska sättas av oss människor som lever i samhället och inte av de som egentligen är våra tjänare. Det är tyranneri.

Påstå inte sen att detta inte har med 911 att göra, för det har det. Är du felprogrammerad så drar du helt enkelt också fel slutsater och anpassar hela tiden dina slutsater så att du ska slippa ta itu med din egen rädsla.

Posted on: 2008/9/3 10:12

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Detta har ju ingenting med NIST-rapporten om byggnad 7 att göra...

Posted on: 2008/9/3 11:57
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

Detta har ju ingenting med NIST-rapporten om byggnad 7 att göra...

Just de.

Precis som Solens strålar inte har NÅGOT med att växterna växer och gror att göra.

Posted on: 2008/9/3 12:02

See User information
Vill inflika en sak, debunkare hänvisar ofta till bilder av flygplansdelar ifrån t.ex Pentagon. men de glömmer bort att söka efter vissa viktiga emperiska fakta. Var bilden är tagen, när den är tagen och av vem bilden är tagen. Att påstå att den är tagen på rätt plats, vid rätt tid osv är bara ett tomt påstående och bevisar absolut ingenting. Detta gäller naturligtvis pass, bandanas, vittnesmål, koraner, väskor, ej styrkta vittnesmål där man exakt kan klargöra när, var, hur och vem.

Det som gör detta ganska anmärkningsvärt är att de utger sig oftast för att endast hålla till sådant matrial som kan styrkas som emperiskt bevisats!

Jag har själv stött på ett flertal sådana debunkare som hänvisar till sådana bilder utan att de själva har en aning om var, när och av vem bilden är tagen. "foliehattar" kanske ;)

Posted on: 2008/9/3 12:54

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/3 13:14:26

Fahrenheit451

See User information
Sen kan jag dra det resonemanget även till NIST. Har debunkare koll på var de får sina pengar ifrån, vilka organ de tillhör, vad de har ägnat sig åt tidigare osv.. Sådana fakta är ganska vissentliga att söka om man sen säger sig att man endast ska hålla sig till sådant som kan bevisas emperiskt. Kan också passa på att säga att just dess fakta söker oftast de som är intressarade av att kunna bevisa något empersikt.

Ni kanske hört talas om granskande journalistisk, var är dessa idag då vi behöver dem som mest? Fega kräk som endast är rädda om sitt eget skinn och skiter i oss eller följer de verkligen upp de spår som den alternativa(icke MSM sponsrade) förser dem med?

Posted on: 2008/9/3 13:22

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Det är svårt att hitta emperiska bevis på att detta är ett inside job. Allt bevismatrial som ska kunna bevisa något tekniskt är borta. Någon har smält ner det. Däremot så bistår oss NIST, FEMA och den första utredningen oss med matrial där de teoretiskt försöker bevisa att det inte är ett inside-job eller utfört av någon större konspiration. Alltså ingen emperi utan en massa olika teorier som dessutom motsäger varandra och anpassas hela tiden efter uppgifter från kritiker.

Men så skrev du inte härom dagen.
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
de av Truthers bevisade emperiska fakta

Där anser du att du har fakta om empiriska bevis som truthers har vaskat fram. Oavsett vad NIST har gjort så påstår DU att det finns empiriska bevis.

Jag frågar igen då. Vilka är dessa empiriska bevis?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Alltså får man rikta utredarna mot det som man kan bevisa emperiskt, politk, ekonomi, pengatransaktioner, agerande före efter, trovärdighet, vittnesmål mm.. Där kan man bevisa något och komma fram till vem eller vad som ligger bakom. Och även där har har andra utredare hittat en massa bevis på att de officiellla teorierna inte håller för fem öre.

Vilka exempel då?

Jag har studerat detta i över 6 1/2 år, inte sett ett enda empiriskt bevis för detta. Men ingen skulle bli gladare än jag om du kan påvisa mig några. Du har ju en gång redan backat och försökt förklara att det inte är så lätt att hitta dessa empiriska bevis, men i nästa stycke drar du fram dom igen.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:De officiella utredarna, eller i alla fall den officiell versionen av 911 har använts sig av mycket tveksamma bevis som passen, bandanan, bilder som plötsligt dyker upp på nätet, teatraliska skriptade vittnesmål som sägs ska styrka deras tes. De ifrågasätter inte ens efter sanninghalten i sådant som styrker deras tes, utan tycks köpa sådant rakt av.

Dina exempel håller inte som empiriska bevis, dessutom ger du inga konkreta exempel utan svävar över ämnet med anklagelser utan att kunna bevisa något, utan det blir mest din lilla tro som får styra.
Du sätter en etikett på alla vittnen som inte går din väg i tron om 9/11, men samtidigt tycker du Zero är en trovärdig film som använder en författare som ett vittne då det gäller hållfasthetslära. Snacka om att du redan har bestämmt dig i förväg om vad du skall tro. Detta är långt i från att vara oberoende.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Detta ska givetvis också misstänkas även av det matrial som kommer fram ifrån de som motsäger den officiella teorin. T.ex. Steven Jones. Fast där bör man också väga in de risker som de utsätter sig för, den skada deras uttalanden kan ge för deras fortsatta karriär i detta korrumperade etablissemang.

Steven Jones är redan emeritus professor. Så vilken risk tar han?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Vem som helst som kommer ut med icke-PK uppgifter får problem om man vill fortsätta leva i denna korrumperade värld, gäller även i Sverige, i skolan , på jobbet, i bekantskapskretsen mm. Jag har sagt det förut, political correctness är den värsta av alla de globala konspirationerna eftersom den direkt hindrar människor att leva utanför normen. Rädslan för att bli ensam och sticka ut, förhindrar de flesta till att tänka utanför det accepterade. Detta gäller i högsta grad de som inte ens törs ifrågasätta 911. De är bara rädda och det ska man förlåta dem för. Men det ligger på vårt ansvar att söka sanning och inte låta sig skrämmas om vi vill värna om vår frihet, demokrati.

Tunt tunt. Om ditt resonemang skulle innehålla en liten uns sanning skulle Avery c/o (loose change) redan vara döda!
Dom är ju pionjärer inom detta, vi borde redan ha sett deras gravstenar vid detta laget. Men att göra som dom skriva självklara lögner så gör dom ju jobbet enkelt för NIST och USA´s regering. Det behövs inte ens kritiseras. Genom att göra filmer som innehåller så många felaktigheter så det enda som händer är ju att Bush och hans kabinett kan fortsätta ostört att härja runt. Varför inte istället fokusera på det som är rena fakta om hur USA beter sig i världen. Man behöver inte ljuga för att försöka smutskasta Bush, titta i stället på vad karln gör konkret.

Posted on: 2008/9/4 15:57

See User information
Den emperiska bevisning som finns kvar att ta tag i handlar om motiven, politiken, historien, agernade före efter och det har inte NIST, FEMA eller den första Zeilikov utredningen tagit hänsyn till. Det bevisar inte vem som är skyldig, utan vem som har motiv.
Motiv blundar man inte för i en brottutredning som de har gjort. Om du själv inte ser motiven, inte ens då du tittar på bevisen som styrker detta, är det snarare ditt eget problem. Det är inte bara Bush som har motiv och inte heller Usama. Usama är oskyldig och då går utredningar vidare till man hittar en förövare. Utredningar är till för att först och främst leta efter motiv. Sen utgår man ifrån motiven i sin tekniska utredning. Utgår man inte ifrån motiven i sin utredning, utan ett påhittat eller ihopdiktat motiv så blir det heller ingen kriminell utredning.

Det andra är dina spekulationer emot mina och leder ingen vart.

Quote:
Men ingen skulle bli gladare än jag om du kan påvisa mig några

Varför, ifrågsätter du ens att de inte hittat någon förövare till detta dåd? Ifrågasätter du inte att Usama är oskyldig och inte kommer att anhållas för detta dåd? Med den utgångspunkten och jag anser också att det är den enda riktiga utgångpunkten får man själv bege sig ut och söka sin sanning.

Helt oberoende är jag, men jag har ett mycket klart motiv och utifrån detta motiv så strävar jag efter objektivitet. Motivet är de flesta medvetna om idag och att vi har med korrupta regimer och kriminell verksamhet att göra.

Posted on: 2008/9/4 17:56

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/4 18:22:49
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/4 18:46:30

Fahrenheit451

See User information
Jag anser också att det är "thruthers" som idag försvarar vår demokrati. Det är de som aktivt försvarar våra värden som yttrandefrihet, åsiktsfrihet och rätten att tänka själva utan några PK filter. Må vara om de har fel, men ännu mer fel har de som ställer sig på andra sidan och kastar glåpord. De är fascister som vill förbjuda det fria ordet. Media anser jag vara värst, de har ett ansvar att försvara oss och det fria ordet och de missköter sitt jobb på alla fronter idag. De tar orden från makten som givna och hittills har jag inte sett en enda MSM journalist som inte blundat för det faktum att Usama inte kommer att anklagas som skyldig för 9/11. Detta anser jag vara sådant som gör att våra demokratier ruttnar innifrån.

Posted on: 2008/9/4 18:30

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Den emperiska bevisning som finns kvar att ta tag i handlar om motiven, politiken, historien, agernade före efter och det har inte NIST, FEMA eller den första Zeilikov utredningen tagit hänsyn till. Det bevisar inte vem som är skyldig, utan vem som har motiv.

Politik och historien där är vi nog rörande eniga, USA får helt skylla sig själva att detta hände, deras agerande som världspolis saknar motstycke i historien.

Men innan du vrålar på NIST FEMA dom hade INTE mandaet att utreda detta. Säger husse (Bush) att dom inte skall utreda detta så är det väl INTE deras fel?

Skulle du bli lugnare om NIST som besitter hög vetenskaplig kvalitet skulle undersöka motivet som enligt dig är bestämda i hemliga sällskap som du vet om och som du har empiriska bevisa för skulle ligga bakom detta??????
Du blir aldrig nöjd. Och detta är en bra egenskap om du lär dig hålla isär begreppen.

NIST hade alltså inte mandat för att utreda om skuld frågan.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Motiv blundar man inte för i en brottutredning som de har gjort. Om du själv inte ser motiven, inte ens då du tittar på bevisen som styrker detta, är det snarare ditt eget problem. Det är inte bara Bush som har motiv och inte heller Usama. Usama är oskyldig och då går utredningar vidare till man hittar en förövare. Utredningar är till för att först och främst leta efter motiv. Sen utgår man ifrån motiven i sin tekniska utredning. Utgår man inte ifrån motiven i sin utredning, utan ett påhittat eller ihopdiktat motiv så blir det heller ingen kriminell utredning.

Du har ju inte gett något som är i närheten av bevis, du TYCKER. Det räcker inte långt om du skall nå fram med något som helst budskap. Och det är precis detta som gör att truthrörelsen ständigt skjuter sig i foten om och om igen. Kritisera det Bush, gör inte det du tycker han har gjort.

Fram med "hard facts".

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Varför, ifrågsätter du ens att de inte hittat någon förövare till detta dåd? Ifrågasätter du inte att Usama är oskyldig och inte kommer att anhållas för detta dåd? Med den utgångspunkten och jag anser också att det är den enda riktiga utgångpunkten får man själv bege sig ut och söka sin sanning.

Har du glömt detta IGEN?

Du må ogilla detta och det är helt upp till dig, men att säga att det inte förekommit rättsliga prövningar då det gäller 9/11 är och förblir en lögn oavsett hur många gånger du skriver det.

Hade din raka och "oberoende" inställning till detta varit att du ogillar rättegången och att hela rätten är köpt så hade du i alla fall hållit dig till sanningen, men som sagt att skrika om samma lögn om och om igen är att skjuta sig i foten.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Helt oberoende är jag, men jag har ett mycket klart motiv och utifrån detta motiv så strävar jag efter objektivitet. Motivet är de flesta medvetna om idag och att vi har med korrupta regimer och kriminell verksamhet att göra.

Du är exakt lika korrupt som dom personer du anklagar.
Så länge du inte kan lägga fram fakta utan du baserar hela saken på ett tyckande så är du inte bättre än dom du anklagar.

Varför inte koncentrera dig på det som faktiskt Bush gjort galet i stället? Måste vara 1000ggr lättare än att hylla Steven Jones c/o.

Och föresten varför svarar du inte på frågan jag ställde till dig?

Vad har Steven Jones förlorat på att gå ut med det du kallar "sanningen"?? Han är ju emeritus!

Posted on: 2008/9/5 7:20

See User information
Quote:
NIST hade alltså inte mandat för att utreda om skuld frågan

Och då år det heller inte dom som kan göra en brottlig utredning.
Då väljer man en instans som kan göra detta för att hitta förövare.

Steven Jones sätter hela sitt anseende på spel eftersom makten och median medvetet demoniserat ämnet 9/11 och gjort deras version som den enda PK-versionen. Tyranner och fascister använder sådana verktyg för att lätt kunna slå undan kritiker. Ställer man sig sen på deras sida så istället för att försvara det fria ordet, yttrandefriheten, åsiktsfriheten så blir man själv en tyrann och/eller fascist som vill stänga in det fria ordet.

Hur är det med din slutledningsförmåga och dina kunskaper om människor? Känner du igen en fascist?

Om det är korrupt att ha försökt lära sig förstå människor och hur vi agerar så är jag korrupt och tar ensidigt parti för människan. Jag anser inte detta själv vara korrupt utan det är den viktigaste förutsättningen för att förstå sig själv och hur världen hänger ihop. Korrupta är de som inte ens tar sitt personliga ansvar och lär sig förstå vad de är. Trasiga, lättmanipulerade, lättindoktrinerade och hoppar på första bästa tåg som leder dem bort ifrån sitt eget personliga ansvar. Fångade i sitt eget garn av rädslor och iställler för att våga ta itu med sig själv angriper man hela tiden andra och pekar på deras felaktigheter. Projicerar över sina brister på andra.

Du sa 6 och ett halvt år. Jag har studerat detta i hela mitt liv och det innebär både min insida och den värld vi har omkring oss. För att förstå omvärlden så måste man självklart lära sig att förstå sig själv.

Posted on: 2008/9/5 7:39

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 7:56:01
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 7:58:52
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 8:02:15
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/5 8:08:44

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Och då år det heller inte dom som kan göra en brottlig utredning.
Då väljer man en instans som kan göra detta för att hitta förövare.

Skall jag behöva länka till rättegången en tredje gång eller har du nu fattat att detta är prövat i det rättsystemet som finns i USA? Jag eller andra må tycka illa om systemet med det är prövat oavsett vad du tycker.

Sen är det nog läge och se vad som händer i en rättegång hur sköts en normal utredning av tex ett mordfall.

Det är en åklagare som har i uppgift att samla ihop fakta och bevis. Vet du ens vad åklagaren heter i detta fall? *illa*
Brottsutredningen är naturligtvis underställd åklagaren i detta fall. NIST är en part i denna utredning, polis, tull, migrationmyndigheten, FAA etc.
Om det nu är något fuffens med denna rättegång så får du som vanligt presentera dina empiriska bevis för detta i tråden, men att du "tycker" att det är konstigt utan att ha läst tex dommen visar bara hur du låter dig styras av känslor i stället för fakta. Så gör alla människor helt normal, jag ser inget konstigt med detta, det felaktiga är att DU vrålar om bevis. Detta vrål hörs bara åt ett håll, borde inte du vara lika entusiastisk och skrika empiriska bevis då Loose Change påstår att efter raset av wtc 1 och 2 fanns "endast 2 foot stora rester av husen" har du inte samma krav på dessa individer?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Steven Jones sätter hela sitt anseende på spel eftersom makten och median medvetet demoniserat ämnet 9/11 och gjort deras version som den enda PK-versionen. Tyranner och fascister använder sådana verktyg för att lätt kunna slå undan kritiker. Ställer man sig sen på deras sida så istället för att försvara det fria ordet, yttrandefriheten, åsiktsfriheten så blir man själv en tyrann och/eller fascist som vill stänga in det fria ordet.

Steven Jones anseende har han helt och självt förstört, ingen har tvingat han att ljuga medvetet i sin privata utredning, detta initiativ tar Steven Jones helt själv. ja, du kan nu vråla hur mycket du vill om NIST men jag har dock lagt fram fakta som påvisar denna lögn. Det har du inte gjort med NIST. Jag väntar fortfarande.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Hur är det med din slutledningsförmåga och dina kunskaper om människor? Känner du igen en fascist?

Om det är korrupt att ha försökt lära sig förstå människor och hur vi agerar så är jag korrupt och tar ensidigt parti för människan. Jag anser inte detta själv vara korrupt utan det är den viktigaste förutsättningen för att förstå sig själv och hur världen hänger ihop. Korrupta är de som inte ens tar sitt personliga ansvar och lär sig förstå vad de är. Trasiga, lättmanipulerade, lättindoktrinerade och hoppar på första bästa tåg som leder dem bort ifrån sitt eget personliga ansvar. Fångade i sitt eget garn av rädslor och iställler för att våga ta itu med sig själv angriper man hela tiden andra och pekar på deras felaktigheter. Projicerar över sina brister på andra.

Du sa 6 och ett halvt år. Jag har studerat detta i hela mitt liv och det innebär både min insida och den värld vi har omkring oss. För att förstå omvärlden så måste man självklart lära sig att förstå sig själv.

Du ser fortfarande inte skillnaden!

Jag skriker mig blå i ansiktet och påstår att Steven Jones och tex Loose Change ljuger, detta kan jag lätt backa upp. Du skriker om empiriska bevis och vi ser absolut ingenting.
Inga bevis överhuvudtaget utan ett tyckande.

Jag tycker också massor, men att därifrån anklaga personer för saker och sen inte kunna stå för detta då har man klivit över gränsen. Då hamnar vi i en helt annan diskussion.

Posted on: 2008/9/5 9:26

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper