vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »

Re: Alex Jones beter sig som en idiot

See User information
HÄR är idioten som började skriker Kill Michelle Malkin:
http://www.youtube.com/watch?v=r7pUNb0OATI

Posted on: 2008/8/27 22:22
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Ja, tyvärr går vissa för långt. Tror jag hörde på Alex Jones show att de hatade personen som skrek sådär. Håller absolut med. Totalt onödigt.

Posted on: 2008/8/27 22:24
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Solklar provokatör, sånt där får vi hålla ögonen på även vid våra sammankomster, det där beteéndet kommer att växa till sig ju närmare sanningen vi kommer.

schyst att dom fick med det på bild......

Posted on: 2008/8/27 22:34
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Förstår inte riktigt vad du menar med provokatör. Menar du att han försökte provocera poliser etc för att Alex Jones etc skulle framstå som sämre?

Posted on: 2008/8/27 22:36
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar med provokatör. Menar du att han försökte provocera poliser etc för att Alex Jones etc skulle framstå som sämre?

Den där snubben var inte med i Alex gäng på platsen....

Posted on: 2008/8/27 22:38

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Quote:

The Lorax skrev:

Solklar provokatör, sånt där får vi hålla ögonen på även vid våra sammankomster, det där beteéndet kommer att växa till sig ju närmare sanningen vi kommer.

schyst att dom fick med det på bild......

Hur är det med sanningen då?

Om vi bara höftar till och säger att lögnen är 0, och sanningen är tio.

Om komavakna i snitt utgick från 1,5 - var är snittet nu?

0,666, eller kanske 1,987... - vore väldigt kul att veta.

På en skala ett till tio om kulighetsvärde så sätter jag det till 8,5.

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Du kan ju inte jämnföra ett personangrepp här i vår diskussion med att jag säger "Alex Jones beter sig SOM en idiot". Hur går det ihop? Och är det inte sant det jag säger också? Även fast man har förståelse för hans frustration(det har jag också) så beter han sig väl endå inte speciellt rationellt?

Jag har nämnt prisonplanet två gånger i tråde, och länkat till den en gång. Jag kollar alltid båda sidor.

Tycker det är synd att man försvarar det Alex Jones gör i klippet, inte mer än så jag kan säga. Förstår inte varför tråden skulle hålla så extremt låg nivå.

Havent you left yet?

I guess some people just have a hard time understanding the truth, and rules and oh well, lets see, that they are in the wrong place.

And there you go defending FACISTS....
That explains it all.

In the face of FACISM Jones raises his voice.

So FUCKING what?

You would most likely cower, or perhaps ask them for a job?

Go away now. The skeptiks forum awaits you, oh and...

Time waster.

Thats your agenda here. Always.

I exposed you exposing yourself and your opinions here cannot be trusted as you are CONSPIRING ; )

Lite exempel här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=98984#forumpost98984

Posted on: 2008/8/27 23:06
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Den där snubben var inte med i Alex gäng på platsen....

Jag vet. Skit samma, ville bara ha lite förtydligande på en trivial sak :)

Posted on: 2008/8/27 23:06
/

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

Du kan ju inte jämnföra ett personangrepp här i vår diskussion med att jag säger "Alex Jones beter sig SOM en idiot". Hur går det ihop? Och är det inte sant det jag säger också? Även fast man har förståelse för hans frustration(det har jag också) så beter han sig väl endå inte speciellt rationellt?

Jag har nämnt prisonplanet två gånger i tråde, och länkat till den en gång. Jag kollar alltid båda sidor.

Tycker det är synd att man försvarar det Alex Jones gör i klippet, inte mer än så jag kan säga. Förstår inte varför tråden skulle hålla så extremt låg nivå.

Havent you left yet?

I guess some people just have a hard time understanding the truth, and rules and oh well, lets see, that they are in the wrong place.

And there you go defending FACISTS....
That explains it all.

In the face of FACISM Jones raises his voice.

So FUCKING what?

You would most likely cower, or perhaps ask them for a job?

Go away now. The skeptiks forum awaits you, oh and...

Time waster.

Thats your agenda here. Always.

I exposed you exposing yourself and your opinions here cannot be trusted as you are CONSPIRING ; )

Lite exempel här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ASC&type=&mode=0&start=72

Du är ju helt oförmögen att både läsa och resonera. Jag har redan sagt att jag inte försvarar henne. Jag har även sagt att jag förstår varför Alex är frustrerad. Det enda jag har problem med är hur han gjorde mot henne. Så sluta säga massa skit som jag inte ens sagt.

Tyvärr, jag har fortfarande inte fått något svar från någon att jag måste skriva i skeptisismforumet. Men jag kan väl fråga för en åttande gång:

Var på vaken.se står det att skeptiker endast får skriva i skeptisismforumet. Jag har letat, men jag hittar det inte. Hjälp mig hitta det och jag ger mig av dit genast

Posted on: 2008/8/27 23:10
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:

Var på vaken.se står det att skeptiker endast får skriva i skeptisismforumet. Jag har letat, men jag hittar det inte. Hjälp mig hitta det och jag ger mig av dit genast

For the record kollar på den du Tackade JA till innan du kunde posta här överhuvudaget:

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=ForumDisclaimer

Var UPPMÄRKSAMMA till:
Försök skriva om ämnen som enligt administratörerna är relevanta för vaken.se:s syfte. Vet du inte så, läs här.

Och *yawn* då står det bla: http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=IntroText

Och där står det:
Vaken.se är ett webmagasin och ett forum där vi tillsammans försöker förstå mer av vår omvärld. Vi vill erbjuda dig en möjlighet att studera ett annars svårtillgängligt material och skapa en gemenskap där vi kan dela idéer och stödja varandra på vägen.

Jag vill för den 4de gången säga att om du har kommentär som går emot detta tänkesätt finns det plats på SKEPTIKS delen.

Fråga ADMIN om detta bara.

Den delen är till för detta.
Det STÅR:
Skepticism
Här kan man skriva av sig om man är skeptiskt till något av de ämnen som vaken.se erbjuder.

Its pretty apparent.

You have just come here and ARGUED for the most part in CONTRARY to the ideas behind our site.

You are still welcome to contribute SCEPTICAL claims like others do in the right place.

Your posts will be there for all to see and appear like all others in the Recent Posts lists.

If you continue in the manner you do you will most likely be banned.

There is really no better way to make it clear for you.

Listen to what I have said, and respect how we will have it here, or just.... FUCK off.

Posted on: 2008/8/27 23:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Tänkte först säga tack men sen blev du otrevligt på slutet. Jag frågade Anti(som jag har förstått fungerar som någon sorts moderator eller liknande) och han svarade inte på min fråga. Och ja, jag har sett de saker du nämner men jag tycker inte att det står något om ett förbud att ÄVEN skiva i andra forumsdelar.

Sen har bevisligen inte du läst reglerna som handlar om hur man ska uppföra sig på forumet, men det är en annan femma.

Jag tänker skriva i andra delar tills jag får ett svar från en moderator en administratör om att jag inte får göra det.

Posted on: 2008/8/27 23:57
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Tänkte först säga tack men sen blev du otrevligt på slutet. Jag frågade Anti(som jag har förstått fungerar som någon sorts moderator eller liknande) och han svarade inte på min fråga. Och ja, jag har sett de saker du nämner men jag tycker inte att det står något om ett förbud att ÄVEN skiva i andra forumsdelar.

Sen har bevisligen inte du läst reglerna som handlar om hur man ska uppföra sig på forumet, men det är en annan femma.

Jag tänker skriva i andra delar tills jag får ett svar från en moderator en administratör om att jag inte får göra det.

Till slut var det en lugnt FUCK off egentligen. Är bara trööööt på strul här, jag har lite Alex Jones taktik ibland..... ber LITE om ursäkt för vad jag har skrivit, men i jämförelse med den som jag och många var onödiga time wasting crap var det ingenting.

Ungf som Alex mot kvinna facisten i youtube... ; )

Posted on: 2008/8/28 11:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Och åter till ämnet......

Inside Edition Smears Jones For Malkin Confrontation

Despite promises to remain impartial and tell the truth about what really happened, Inside Edition unsurprisingly characterized Alex Jones’ DNC confrontation of Michelle Malkin as a “hateful attack,” while the Dallas Morning News engaged in outright libel by claiming Jones had chanted “kill Michelle Malkin,” a brazen lie that is still doing the rounds on neo-con blogs.

http://www.prisonplanet.com/inside-ed ... malkin-confrontation.html

Posted on: 2008/8/28 11:54

See User information
Quote:

gaston skrev:
Och åter till ämnet......

Inside Edition Smears Jones For Malkin Confrontation

Despite promises to remain impartial and tell the truth about what really happened, Inside Edition unsurprisingly characterized Alex Jones’ DNC confrontation of Michelle Malkin as a “hateful attack,” while the Dallas Morning News engaged in outright libel by claiming Jones had chanted “kill Michelle Malkin,” a brazen lie that is still doing the rounds on neo-con blogs.

http://www.prisonplanet.com/inside-ed ... malkin-confrontation.html

Hur lyckas de få det till att Alex skrek det där? Dock håller jag helt med om att det var en "hateful attack". Vad var det annars?

Posted on: 2008/8/28 13:37
/

Anonym
I have been reading and listening to Bill Cooper since 1992. From your website:

Dear Friends,

William Cooper was a sincere Patriot. When he foretold that there would be a great attack on America and that the attack would be blamed on Osama Bin Laden he explained exactly why.

It was because about five months before 9/11 a CNN reporter walked right in on Osama and got an interview where Osama allegedly stated that there would be a huge attack on America and/or Israel.

Cooper pointed out that Osama was a wanted man and had been successfully hiding from the "world's greatest intelligence apparatus" as Cooper put it. Yet a Journalist from CNN (CIA) walks in a gets an interview with him as explained by Cooper here.

Common sense like this is not needed in the spin driven, historically bankrupt "Alternative media" that has been so completely hijacked that it's a total joke at this point. (Ha! and I get called cointelpro for pointing out highly suspicious aspects of "Alternative media". that tells me that there is no cointelpro against Jones. Or the Cointelpro is the Alex Jones movement itself.)

Cooper was onto the biggie 'agent' in the movement. Alex Jones. He called Jones a liar. If you are in the patriot movement which is synonymous with exposing 'TRUTH' and a great patriarch like William Cooper calls you a liar you can pretty much expect that Alex Jones would not be able to 'take off' the way his movement did.

Cooper's legacy is turning out to be an important one. The spotting and outing of a phony in our midst. Alex Jones, this one's for you. You lied about Cooper to the patriot movement. You are the liar, the divider, the wolf in sheeps clothing. You are the phony, the entertainer, the magician and ringleader of a multi ringed circus.

You are the Jesuit infiltrator so carefully groomed and placed in out midst with falsities guiding your every move from the very beginning.

I've come to see how the people who follow you are incredibly mentally challenged. I see this from the attacks i receive from your cult members.

I followed Jones for years but I wasn't a cult member. When I came across layer after layer of inconsistencies in his reporting I had to make the decision to back off. Then from and observational stance of his work. I was able to piece together so much information on him that it is impossible for me to look at anything he says or does as truth at all.

I wanted to concentrate on remembering William cooper today. But for me personally, I thank in my heart the truth that Cooper told. Which got him killed in a tremendously treasonous and suspicious manner outside his home on Nov 5th 2001.

In Cooper's book, "Behold the pale horse", Cooper pointed out that Pope JPII was a salesman of the chemical Zyklon B gas when he worked for IG Farben during WWII. That chemical was used to gas hundreds of thousands of Jews at Auschwitz. Yet Ron Paul sent a public letter to Pope JPII praising him as a "Pro Life figure".

I tell you something is desperately wrong. I also tell you that so much of this confusion can be straightened out if you take some time off and study into the Vatican and Jesuits and the Knights of Malta. Who the Knights of malta were and are and where they are and what they're doing.

If you do this simple thing. You will see who is of truth and who are deceived and or agents and or are passing disinformation all over the place.

Your Brother in Truth, in Patriotism, in Love of Freedom,

Thomas Richards
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message520517/pg176

See User information
jag skulle vilja påstå att attacken inte var en attack på Amerika, det var en attack mot alla, som fick reda på detta, och sket i brallan, samt gav upp varje siund tankebana de hade, och släppte all skit helt lös, mao, en global attack, den var dessutom knappast stor, eftersom 3000 personer är 10% endast av de som mordas varje år i det skutgalna landet i väster.

Alltså, liten attack, megastor uppståndelse, när det dessutom är helt fejk, blir det hela bissart, när man kollar i backspegeln, och undrar hur de kunnat komma så långt på så lite, om de verkligen drar av nåt stort, kommer detta varaq slutet på den värld du känner.

Men man måste passa sig noga för vilka utryck man använder eller sprider vidare!

Att han var patriot kan inte nämnas till karlns fördel, detta betyder att han inte fattat ett smack, eftersom nationalism är en annan av elitens ismer, de snärjer folk med.

En glad snedseglare altså i denna fråga, anser jag.

Om han istället förklarat att han gett upp sitt land, med fördel för sanningen, hade han varit en man i stil med Ghandi.

Tänk på detta!!!

Posted on: 2008/8/28 21:50
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

Anonym
Alex "James" På rysk TV:

http://larsosterman.blogspot.com/

See User information
SLUTSNACKAT!

"Michelle Malkin Hoax Exposed"

http://www.youtube.com/watch?v=c9pWOq-JbU8

Posted on: 2008/9/4 8:17

Anonym
Alex Jones beter sig likförbannat ociviliserat. Han ger Michelle Malkin ett retoriskt övertag.
Hade han låtit det vara efter den första konfrontationen hade han visat vilken arrogant och otrevlig kvinna Michelle Malkin var. Nu sänkte han sig själv till en lägre nivå.
Dessutom går det inte att beskylla henne för sättet hennes kollega agerade på.

See User information
Quote:

anti skrev:
SLUTSNACKAT!

"Michelle Malkin Hoax Exposed"

http://www.youtube.com/watch?v=c9pWOq-JbU8

Slutsnackat på vad då? Denna tråden handlar inte ens om att Alex skrek "kill michelle malkin".

Posted on: 2008/9/4 13:15
/

See User information
Quote:

sebben skrev:
Quote:

jonte skrev:
Hon jobbar ju för fan för FOX en av de massmediala instanser som ligger bakom lobbandet för irakinvasionen plus en hjärntvätt av de amerikanska medborgarna som saknar motstycke.
Klart hon skall ifrågasättas kraftigt. Vad fan har du för världsbild? Jag undrar va fan du har haft för uppväxt gubben?

Man kan plocka ut miljoner saker därute från scenen som bara återger det vi själva skapat.

Vad är meningen med det.

Vad du/jag/vi bör ifrågasätta är en själv.

Allt annat är wasted time.

Jag har inte skapat det vi ser "därute". Jag har tvärtom försökt skapa en bättre värld under de år jag funnits på denna planet.
Jag ifrågasätter också mig själv - för absolut är det viktigt och dessutom en naturlig del i livet om man vill utvecklas som människa och inte stagnera. Men du är lustig som hela tiden skriver om din avsky mot det som du kallar new age och i samma mening skriver du att allt som händer "därute" är skapat av oss själva och att vi bara ska titta på oss själva. Dessutom agerar du konstant själv "därute" (på vakens forum) med ditt anti new age korståg och tröttsamma uppläxningsbeteende. Ser du inte hur motsägelsefull du är människa???? Detta har varit uppe oräkneliga ggr tidigare men det verkar aldrig klicka hos dig.

Posted on: 2008/9/4 14:10
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Quote:

sebben skrev:
Quote:

jonte skrev:
Hon jobbar ju för fan för FOX en av de massmediala instanser som ligger bakom lobbandet för irakinvasionen plus en hjärntvätt av de amerikanska medborgarna som saknar motstycke.
Klart hon skall ifrågasättas kraftigt. Vad fan har du för världsbild? Jag undrar va fan du har haft för uppväxt gubben?

Man kan plocka ut miljoner saker därute från scenen som bara återger det vi själva skapat.

Vad är meningen med det.

Vad du/jag/vi bör ifrågasätta är en själv.

Allt annat är wasted time.

Jag har inte skapat det vi ser "därute". Jag har tvärtom försökt skapa en bättre värld under de år jag funnits på denna planet.
Jag ifrågasätter också mig själv - för absolut är det viktigt och dessutom en naturlig del i livet om man vill utvecklas som människa och inte stagnera. Men du är lustig som hela tiden skriver om din avsky mot det som du kallar new age och i samma mening skriver du att allt som händer "därute" är skapat av oss själva och att vi bara ska titta på oss själva. Dessutom agerar du konstant själv "därute" (på vakens forum) med ditt anti new age korståg och tröttsamma uppläxningsbeteende. Ser du inte hur motsägelsefull du är människa???? Detta har varit uppe oräkneliga ggr tidigare men det verkar aldrig klicka hos dig.

Det är som det verkar i betraktarens/ditt öga.

Jag har ingen avsky kring New Age - jag värderar inte något så, det är som det är därute, och jag har mååånga gånger skrivit att allt här är samma nivå. Varför skulle jag ha avsky kring något som inte är mig? Jag lever väl inte mitt liv genom andra.

New Age är inte kring Sanning, utan tvärtom, det är en agenda, jag har sagt vad det är. Om du nu vill promota det - gör en banderoll och gå med den på stan då.

Inga vakna sitter kvar på New Age-kroken, de har gjort basic home work förläääänge sedan. Det var i grundkurs 1b att se igenom det...

Det som inverkar på ditt liv, det du reagerar på, det som du möter, dina livsomständigheter osv, är du själv ansvarig för, upphov till. Det är du som är ostrukturerad i din förståelse kring livet bara - så "motsägelsefull" är hos dig, bara.

"Skapa en bättre värld..." - ok, det är bra!

Man kan putsa lacken samtidigt som bilen har punka och aldrig får ny olja. Vad är din relation till världen - är det något som borde engagera dig? Varför är du här - hur blir "världen" "bättre".

Det finns en ruta ett, är man på den så blir det enklare att ta ut kursen, annars blir allt så konstigt och ordsvammel.

Yta och plast.

See User information
Vakna upp till den verkliga verkligheten för fan.
Fox är den största outlet för fascistpropaganda som finns på denna planet och Michelle Malkin en av Fox handgångna desinformatörer.
Att Alex Jones är rakt upp i ansiktet på den subban är precis vad hon förtjänar.
Jag kan hålla med om att "Kill Michelle Malkin" är osmakligt och ovärdigt för den som vill förmedla sanningen, men dom orden kommer inte ur Alex Jones mun utan ur munnen på en annan demonstrant.
Fox News har varit och är den största mediasuportern för den fascistiska världsordning som håller på att växa fram, om dom kan ställa sig bakom och försvara ett orättfärdigt krig där oskyldiga blir slaktade dagligen, och om dom kan ställa sig bakom och försvara den världsdiktatur som växer fram just nu,
DÅ KAN VI STÄLLA OSS FRAMFÖR DOM OCH SKRIKA SANNINGEN RAKT UPP I ANSIKTET PÅ DOM.

FIGHT FIRE WITH FIRE-FIGHT FIRE WITH TRUTH.

Posted on: 2008/9/6 12:29

See User information
Quote:

sebben skrev:

Det är som det verkar i betraktarens/ditt öga.

Jag har ingen avsky kring New Age - jag värderar inte något så, det är som det är därute, och jag har mååånga gånger skrivit att allt här är samma nivå. Varför skulle jag ha avsky kring något som inte är mig? Jag lever väl inte mitt liv genom andra.

New Age är inte kring Sanning, utan tvärtom, det är en agenda, jag har sagt vad det är. Om du nu vill promota det - gör en banderoll och gå med den på stan då.

Inga vakna sitter kvar på New Age-kroken, de har gjort basic home work förläääänge sedan. Det var i grundkurs 1b att se igenom det...

Det som inverkar på ditt liv, det du reagerar på, det som du möter, dina livsomständigheter osv, är du själv ansvarig för, upphov till. Det är du som är ostrukturerad i din förståelse kring livet bara - så "motsägelsefull" är hos dig, bara.

"Skapa en bättre värld..." - ok, det är bra!

Man kan putsa lacken samtidigt som bilen har punka och aldrig får ny olja. Vad är din relation till världen - är det något som borde engagera dig? Varför är du här - hur blir "världen" "bättre".

Det finns en ruta ett, är man på den så blir det enklare att ta ut kursen, annars blir allt så konstigt och ordsvammel.

Yta och plast.[/quote]Du helt off topic,broder!DU en fråga bara innan vi går vidare,jo den lyder så här min vän;;

Är det mamma el.staten som lärt dig att göra motstånd,motstånd i evighet?

Posted on: 2008/9/6 12:47

« 1 2 3 (4) 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper