vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »

Re: Tänk om ni har fel?

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Ett flertal experter säger att detta var controlled demolition. Alla tre byggnader sägs av experter vara controlled demolition.

Istället för att ifrågasätta truthers oftast helt ideella arbete då våra medier totalt skiter i att göra det arbete som vi kan kräva av dem så ställer sig vissa idioter och gnäller på dem. Vad gör egentligen du för att försvara vår demokrati? Ifrågasätta truthers som faktiskt gör medias och ditt, mitt jobb?? Skitsamma om de ibland har fel och inte alltid drar samma slutsatser som mig själv, men inte fan skulle jag ge mig börja angripa dem, eftersom de gör det arbete som politiker, media totalt skiter i och gör det endast för att försvara våra sköra demokratier.

Om du vill göra någon nytta istället för att gnälla och snacka en massa skit om andra kanske du ska göra din egen research och ge fan i att snacka skit om de som faktiskt gör jobbet åt dig.

Vilka experter säger att WTC 1 och 2 var kontrollerad demolotion?

Problemet är ju att de faktiskt inte alls tillämpar riktig journalistik. De cherry-pickar det de vill för att passa en viss bild och tillämpar ingen som helst källkritik. Det är knappast vad riktiga journalister bör göra.

Vad jag tillför? Vet inte om jag tillför något mer än att försöka få folk att förstå att truther-argumenten inte håller. Att detta på något sätt skulle vara ett angrepp är väldigt diffust. Visst, jag angriper deras argument men inte deras person. I The Lorax fall är det han som angripit mig som person och inte vice versa.

Posted on: 2008/9/16 14:23
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Twoofer, jag har sagt till dig förut, vi har snackat färdigt. Du försöker också bara att minska effekten på det jag skrev, du lyckades nog mest bara för dig själv. I alla fall på detta forum.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

ance skrev:
Twoofer, jag har sagt till dig förut, vi har snackat färdigt. Du försöker också bara att minska effekten på det jag skrev, du lyckades nog mest bara för dig själv. I alla fall på detta forum.

För mig är det irrelevant om vi slutat snacka eller ej. Det jag är förbluffad över är hur du, utan att kunna ange hur något hände, bestämt kan säga att det med säkerhet hände. Men det är inte min ensak, och om du inte vill diskutera det närmare så respekterar jag ditt beslut.

Posted on: 2008/9/16 14:48
/

Anonym
Måste lära dig en sak till lilla gubben. Jag behöver inte bevisa något för nån, av allt jag tror och vet. Det här är ett forum, inte en rättsal.

Du är väldigt förbluffad, jag det skall du vara!
Väldigt förbluffad till och med!

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Vilket skitsnack The Lorax...Däremot skulle det mesta i din beskrivning passa rätt bra på truther-rörelsen.

Angående fysik så får du gärna specifikt säga vad det är vi "deniers" inte får att gå ihop. Du säger att tornen föll för snabbt? Hur snabbt BORDE de fallit då? Upp med en alternativ teori och vi kan börja en debatt.

Problemet med dig och många andra är att ni är så otroligt rädda för att diskutera detaljer eftersom ni vet att ni inte har något att komma med på den nivån. Det ni gör då är:

a) Säger att våra bevis är fel och skriker inside-job
b) Hänvisar oss till att kolla på den stora bilden
c) Byter ämne

Att vi tar fasta på detaljer är rätt självklart. Hur ska du t.ex. kunna räkna ut en byggnads kollapsmoment utan att ta hänsyn till detaljer? Det går inte att förklara en byggnads kollaps genom att kolla på ett par youtube-videos. Men detta förstår ni inte, och förkastar alla expertis utom den som passar era löjliga teorier.

Och att det på något sätt skulle räcka med att kolla på ett motiv är ju bara löjligt. För det första är era motiv väldigt vaga på varför USA skulle vilja göra hela den här konspirationen på det sättet som de gjorde den. För det andra så är inte ett motiv bevis på att handlingen verkligen utfördes.

Du kommer förmodligen radera mina inlägg för jag säger ovanstående, men jag sprider bara sanningen. Peace!

Jag är inte rädd, bara tycker att det har vi redan gjort och gått genom LÄÄÄNGE sen.

Mitt svar är:

Architects and Engineers for 911 truth and of COURSE the incrediblly wonderful work of http://www.patriotsquestion911.com/

" 140+ Senior Military, Intelligence Service, Law Enforcement, and Government Officials
530+ Engineers and Architects
120+ Pilots and Aviation Professionals
300+ Professors Question 9/11
210+ 9/11 Survivors and Family Members
170+ Artists, Entertainers, and Media Professionals "

A few years ago, they did not exist as a group or association, people criticized our common sense, I trust THESE experts (I am not saying all, just to avoid you pulling out some kinda straw man argument if you find a couple that are drug addicts or whatever...) but MOST of them by far, more so than the GOVT.

Go ahead and think what you will, and argue all you will, perhaps you just LIKE a good argument, then perhaps I will see you in Malmö, ; ) that is, if I have time...

I do not NEED to learn physics and all the other theories involved, I trust my instinct, research (7 years of it) to have a very good picture of what I BELIEVE to be very credible sources of information.

You support the ideas that lead to infanticide, genocide and a martial law police state.

You believe, without a shadow of a doubt that Governments are NEVER corrupt, that the Gulf of Tonkin, Pearl Harbour, Oklahoma city were done as the Government reported at the time.

You believe that Governments are NEVER corrupt, ESPECIALLY in the west or USA and that they are ALWAYS believable BEFORE the investigations of the people in the industry or departments involved.

You obey the dictates of the power elite, the propaganda and have made that clear with your ARGUMENTS.

Thats what you have shown us here, and thats your business.

Denna tråd kan snart flyttas till Skepticism btw...

Posted on: 2008/9/16 15:59
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

ance skrev:
Måste lära dig en sak till lilla gubben. Jag behöver inte bevisa något för nån, av allt jag tror och vet. Det här är ett forum, inte en rättsal.
Det här är ett forum som säger sig söka sanningen.
Twoofer argumenterar utifrån sin egen ståndpunkt av den och har inte varit nedlåtande mot dig på något sätt.

Jag trodde vi alla här var emot översitteri och att kalla någon "lilla gubben" är översitteri.

Själv brukar jag svara med samma mynt som jag blir tilltalad, men är inte provocerarande om inte den andra parten är det.

Anonym
Ja och jag sa väl inget till dig heller hur?

Jag svarade på det här: För mig är det irrelevant om vi slutat snacka eller ej.

Lilla gubben menar jag heller inte något dumt med, lilla gubben heter också barn och djur i min värld. Mitt sätt att snacka, sorry!

Jag sa också, Du försöker också bara att minska effekten på det jag skrev.........

Tekniken (psykologiska) som används av just Twoofer här är klockrent likt utbildade disinformatörer och annat. Jag e lite trött på manipulativt pladder.

Anonym
Bara en tanke Twoofer - lite ot...

Kan du länka till den där avataren som du hade när du var en sk "truther" på FB?

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Vilket skitsnack The Lorax...Däremot skulle det mesta i din beskrivning passa rätt bra på truther-rörelsen.

Angående fysik så får du gärna specifikt säga vad det är vi "deniers" inte får att gå ihop. Du säger att tornen föll för snabbt? Hur snabbt BORDE de fallit då? Upp med en alternativ teori och vi kan börja en debatt.

Problemet med dig och många andra är att ni är så otroligt rädda för att diskutera detaljer eftersom ni vet att ni inte har något att komma med på den nivån. Det ni gör då är:

a) Säger att våra bevis är fel och skriker inside-job
b) Hänvisar oss till att kolla på den stora bilden
c) Byter ämne

Att vi tar fasta på detaljer är rätt självklart. Hur ska du t.ex. kunna räkna ut en byggnads kollapsmoment utan att ta hänsyn till detaljer? Det går inte att förklara en byggnads kollaps genom att kolla på ett par youtube-videos. Men detta förstår ni inte, och förkastar alla expertis utom den som passar era löjliga teorier.

Och att det på något sätt skulle räcka med att kolla på ett motiv är ju bara löjligt. För det första är era motiv väldigt vaga på varför USA skulle vilja göra hela den här konspirationen på det sättet som de gjorde den. För det andra så är inte ett motiv bevis på att handlingen verkligen utfördes.

Du kommer förmodligen radera mina inlägg för jag säger ovanstående, men jag sprider bara sanningen. Peace!

Jag är inte rädd, bara tycker att det har vi redan gjort och gått genom LÄÄÄNGE sen.

Mitt svar är:

Architects and Engineers for 911 truth and of COURSE the incrediblly wonderful work of http://www.patriotsquestion911.com/

" 140+ Senior Military, Intelligence Service, Law Enforcement, and Government Officials
530+ Engineers and Architects
120+ Pilots and Aviation Professionals
300+ Professors Question 9/11
210+ 9/11 Survivors and Family Members
170+ Artists, Entertainers, and Media Professionals "

A few years ago, they did not exist as a group or association, people criticized our common sense, I trust THESE experts (I am not saying all, just to avoid you pulling out some kinda straw man argument if you find a couple that are drug addicts or whatever...) but MOST of them by far, more so than the GOVT.

Go ahead and think what you will, and argue all you will, perhaps you just LIKE a good argument, then perhaps I will see you in Malmö, ; ) that is, if I have time...

I do not NEED to learn physics and all the other theories involved, I trust my instinct, research (7 years of it) to have a very good picture of what I BELIEVE to be very credible sources of information.

You support the ideas that lead to infanticide, genocide and a martial law police state.

You believe, without a shadow of a doubt that Governments are NEVER corrupt, that the Gulf of Tonkin, Pearl Harbour, Oklahoma city were done as the Government reported at the time.

You believe that Governments are NEVER corrupt, ESPECIALLY in the west or USA and that they are ALWAYS believable BEFORE the investigations of the people in the industry or departments involved.

You obey the dictates of the power elite, the propaganda and have made that clear with your ARGUMENTS.

Thats what you have shown us here, and thats your business.

Denna tråd kan snart flyttas till Skepticism btw...

Bevisligen så kör du fortfarande med samma argument. Att vi borde lämnat detta bakom oss bara för att du inte pallar trycket är inte mitt problem.

Varför litar du mer på dessa experter? Jag säger inte att du inte får lita på dem, jag undrar bara varför. Kan även nämna att ledaren för AE for 911 truth(Richard Gage) jämnför WTC-tornen med kartong. Tycker du att det är en rättvis jämnföring?

Du har raderat mina inlägg för att jag argumenterade. Har du ändrat din inställning nu och tänker säga att du gjorde ett misstag när du raderade mina inlägg?

Om du ska kunna bedömma t.ex. en kollaps så måste du visst lära dig om fysik eventuellt fråga de som kan om fysik. Detta torde vara självklart.

Well, jag har inte sagt att 911 INTE ledde invasionen av Afghanistan, Patriot Act etc. Däremot så tror jag inte att Bush-administrationen(m.fl) låg bakom attackerna. Och jag tar lite illa upp när du säger att jag stöttar det de gör. Det är en väldig osanning.

Du vet inte vad jag tror. För det första har jag aldrig talat om de sakerna som du nämner. För det andra så är dessa händelser inte av relevans till det vi diskuterar nu, näligen 9/11.

Nu börjar det bli löjligt. Nej, jag stödjer inte/ser inte upp till USAs regering. Däremot tror jag inte att de attackerade sig själva. Varför är detta så svårt att få grepp om? Allt är inte svart eller vitt.

Nej, jag har argumenterat för att det inte var ett inside-job. Bara för att jag tror på det mesta som står i de officiella rapporterna betyder det inte att jag tycker om USAs agerande i andra frågor. Det är bizzart hur du hela tiden ska göra detta antagande.

Skicka den vart du vill. Denna sektionen heter dock 9/11 och tråden borde således finnas här. Men det klart, lite skeptiska argument åt era teorier kan ju inte få finnas fritt på vaken.se

Posted on: 2008/9/16 18:14
/

See User information
Quote:

ance skrev:

Du är väldigt förbluffad, jag det skall du vara!
Väldigt förbluffad till och med!

Ett forum som är till för informationsbyte och diskussion. Om du ger dig in i en diskussion så får du visa vilka argument du har för din sak. Hur ska annars en diskussion gå till?

Sen kan du sluta med nedlåtande saker som "lilla gubben". Det är bara löjligt att du måste angrippa mig istället för mina argument.

Posted on: 2008/9/16 18:16
/

See User information
Svar till Jumalauta

Hade ingen användare på FB när jag var truther.

Posted on: 2008/9/16 18:20
/

See User information
Det är redan fastställt för länge sedan att du aldrig varit någon s.k truther. Att först blint acceptera Loose Change för att sedan lika blint acceptera kritik mot densamma satte dig nog från första början i ett dilemma. Att du sedan valde den enkla vägen ut får stå för dig själv. Truther ? I helvete heller.

Posted on: 2008/9/16 18:32
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Det är redan fastställt för länge sedan att du aldrig varit någon s.k truther. Att först blint acceptera Loose Change för att sedan lika blint acceptera kritik mot densamma satte dig nog från första början i ett dilemma. Att du sedan valde den enkla vägen ut får stå för dig själv. Truther ? I helvete heller.

Tro vad du vill, sanningen är en annan.

Posted on: 2008/9/16 18:33
/

See User information
Jag har redan frågat dig i minst en tråd om ett klargörande vad gäller din inställning till den officiella utredningen. Jag har än så länge inte fått något som helst svar på detta. Jag har också själv klargjort i en annan tråd om vad som vad fel med samma utredning. Detta är legitim kritik som är en officiell hållning från en betydande del av de anhöriga till offren. Om du ska ta itu med 911 Truth så måste du klara av att bemöta detta.

Hur ska det bli, egentligen. Tänker du sluta gömma dig bakom sprängteorier och våga sticka fram hakan lite ?

Posted on: 2008/9/16 18:38
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Svar till Jumalauta

".. när jag var truther" Ha ha vilken patetisk människa du är twoofer. Sanningen står på egna ben, det är ingen kostym man ta på sig eller byta ut.

Du säger att du tror inte att USA "attackerade sig själva". De som är bakom 9/11, och bakom den nya världsordningen, har ingen lojalitet med USA, eller något annat land eller folk. Det borde du ha fattat vid det här laget.

Posted on: 2008/9/16 18:43

See User information
Quote:

Icehorn skrev:
Jag har redan frågat dig i minst en tråd om ett klargörande vad gäller din inställning till den officiella utredningen. Jag har än så länge inte fått något som helst svar på detta. Jag har också själv klargjort i en annan tråd om vad som vad fel med samma utredning. Detta är legitim kritik som är en officiell hållning från en betydande del av de anhöriga till offren. Om du ska ta itu med 911 Truth så måste du klara av att bemöta detta.

Hur ska det bli, egentligen. Tänker du sluta gömma dig bakom sprängteorier och våga sticka fram hakan lite ?

Jag har visst svarat. Om jag missat något inlägg så ber jag om ursäkt. Hur jag ställer mig till den officiella versionen? Jag ställer mig inte frågande till den. Att den är helt perfekt kan jag inte säga, men den officiella versionen av händelserna den elfte september är den version som håller bäst.

Ang. 911 Comission Report som jag vet du frågade mig om har jagi inte så mycket att säga. Har kollat på den kritik som riktats och kan instämma i vissa saker, vissa inte. Dock är den kritik som riktats mot utredningen oftast inte av sorten "911 was an inside-job" utan mer till varför inte Bush eller Cheney agerat på ett visst sätt i efterhand.

Posted on: 2008/9/16 18:44
/

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Twoofer skrev:
Svar till Jumalauta

".. när jag var truther" Ha ha vilken patetisk människa du är twoofer. Sanningen står på egna ben, det är ingen kostym man ta på sig eller byta ut.

Du säger att du tror inte att USA "attackerade sig själva". De som är bakom 9/11, och bakom den nya världsordningen, har ingen lojalitet med USA, eller något annat land eller folk. Det borde du ha fattat vid det här laget.

Och så börjar personangrepp utan någon som helst anledning...
Du kallar mig alltså patetisk för att jag trodde på ett visst vis och sedan övergav den tron för att tro på något annat? Seriöst, acceptera vad folk tror på och börja argumentera på riktigt.

Okej, då har jag fått fel uppfattning. Jag trodde att Illuminati och andra små hemliga grupper infiltrerat USAs regering och styr nu Bush, FBI och andra personer/organisationer som små dockor. Har jag fel i den uppfattningen? Och även ifall ni menar på att de som är inom USAs regering inte själva bestämmer allt, så är de fortfarande medverkande i dödandet av 3000 civila. Så därför tycker jag man kan säga att de attackerade sig själva.

Posted on: 2008/9/16 18:48
/

See User information
Quote:
Jag har visst svarat. Om jag missat något inlägg så ber jag om ursäkt. Hur jag ställer mig till den officiella versionen? Jag ställer mig inte frågande till den. Att den är helt perfekt kan jag inte säga, men den officiella versionen av händelserna den elfte september är den version som håller bäst.

Jag vet att du tidigare svarat att du accepterar den producerade rapporten från kommissionen. Det jag har frågat om på senare tid är exempel på avgörande information i rapporten som övertygat dig med tanke på kritiken som du säger dig känna till.

Quote:
Ang. 911 Comission Report som jag vet du frågade mig om har jagi inte så mycket att säga. Har kollat på den kritik som riktats och kan instämma i vissa saker, vissa inte. Dock är den kritik som riktats mot utredningen oftast inte av sorten "911 was an inside-job" utan mer till varför inte Bush eller Cheney agerat på ett visst sätt i efterhand.

Du vet att saker och ting går djupare än så. De anhörigas främsta mål med förra utredningen var att fastställa hur terrorister kunde kringgå underrättelsetjänst, polis och militär för att uppnå sina mål. I detta ingick vetskap om potentiella angrepp, stoppade utredningar, bristande informationsflöde men även rena brott som verkade ha begåtts. Du hade fått se ett smakprov på detta om du velat se t.ex 911 Press for truth och gjort lite efterforskningar på vad de anhöriga själva säger.

Deras kamp inkluderar också viljan att se till att terrorister inte ska kunna lyckas igen - vilka dessa terrorister än må vara. Är det så svårt att inse att det behövs en ganska genuin inställning för att kunna säga sig stöjda 911 truth ? Du för din egen kamp mot budbärarna och de som ställer frågor samtidigt som du ursäktar allt som hänt i angreppens namn. Den här informationen ska man tydligen behöva banka in i huvudet på trångsynta, patetiska idioter som tror att detta är någon jävla lek som man kan ge sig in i och sedan dra när det börjar ryka om röven. Se till att visa att du är värd att ens ta på allvar med dessa frågor.

Posted on: 2008/9/16 18:56

See User information
Quote:
Att den är helt perfekt kan jag inte säga, men den officiella versionen av händelserna den elfte september är den version som håller bäst.

Jämfört med vad då ???

Kean-kommissionens rapport är den enda versionen som finns än så länge så vilken annan version tänker du egentligen på ? Citera den alternativa versionen för mig för jag måste ha missat den totalt.

Posted on: 2008/9/16 19:09

See User information
Jag ska börja med att säga att 911 Comission Report är absolut det jag kan minst om rörande elfte september. Jag har läst den, men av någon anledning inte tagit mig tiden att verkligen hårdläsa allt och kritiskt granska den. Däremot har jag tagit del av kritik mot den och gjort mig en uppfattning av rapportens innehåll. Och som helhet tycker jag den täcker det viktiga runt 9/11. Att det finns saker rapporten missar håller jag med om, men som helhet tycker jag faktiskt att den håller måttet för en bra rapport

Som jag sa innan så förstår jag att frågor ställs. Dessa frågor ska givetvis få svar. Dock ang. försvaret under 9/11 tycker jag det är rätt klart för alla att det inte fungerade som man kunde förvänta sig. Problemet var ju att försvaret var berädda att agera på yttre hot.

Jag menade teorier, förlåt. Teorier lyfta av många truthers är, jämnfört med officiella versionen(då räknar jag förståss in NIST) inte särskilt trovärdiga.

Posted on: 2008/9/16 20:09
/

See User information
För några årsen köpte jag Commission report, efter att jag började läsa den slutade jag skära mig i armarna, så att säga.. heheh :P
Tro vad man vill, o tyck vad man vill, den boken ÄR tråkig :P

Posted on: 2008/9/16 20:10
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
För några årsen köpte jag Commission report, efter att jag började läsa den slutade jag skära mig i armarna, så att säga.. heheh :P
Tro vad man vill, o tyck vad man vill, den boken ÄR tråkig :P

Jadu, tänk de som orkat läsa hela NISTs rapport på WTC1 och 2. 10000 sidor :)

Posted on: 2008/9/16 20:15
/

See User information
Höhö, jag som börjar tröttna bara någon tar upp ståls smälltpunkt eller pankakstårt teorin.. :P

Och alvarligt talat.. lixom.. wtf wtc?! :P

Posted on: 2008/9/16 20:17
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Höhö, jag som börjar tröttna bara någon tar upp ståls smälltpunkt eller pankakstårt teorin.. :P

Och alvarligt talat.. lixom.. wtf wtc?! :P

Smält stål är ett 911 truth teori och INTE en officiell teori.

Pannkaksteorin är numera en 911 truth teori för de som inte fattat att den är officiellt övergiven.

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper