Vakencorner
|
Re: Bilar som går på vatten
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Här är en film som visar på att gasen från joe cellen imploerar http://www.youtube.com/watch?v=Qi1foaqn8Eo
Jag tror jag förstår det mästa av vad du skrev och håller nog med om det också. Men i vakumbehålaren där man antänder vätgas och vatten, blir det inte först en explotion där? Fast när jag tänker efter nu blir det kasnke inte det eftersom där inte bild några andra "bigaser" från reaktionen.. Men vad jag har förstått hitils får man inga avgaser alls när man kör med joe cellen, det ända som kommer är isf lite luft. Folk som säger sig kunna köra på cellen säger att motorn aldrig blir varm, utan snarare kall, skulle den bli det om man körde på bara vätgas och syre? Cellen är ju inte optimerad för att få fram så mycke vätgas/syrgas som möjligt, och eftersom man inte kan klara det äns med en cell som är byggd för det så måste det ju vara något annat än ren vätgas och syrgas man får från cellen. Här finns en förklaring till vad det kasnke är joe cellen producerar: http://www.thejoecell.com/ Där beskrivs utifrån "befintlig" kunskap, men det finns ju folk som tex Rota som skulle hittat bevis på andra sorters energier som tex orgon m.f så det ska man nog inte blunda för det heller.. Men jag tycker inte det skulle vara en nackdel om den går att förklara med konventionella teorier, då skulle det vara lättare att få folk att förså sig på den. Men de vore ju helt klart mycke roligare om den funkar genom något "vetenskapen" inte upptäckt änu :D Buliminati, du tycks ha mycket större kunskaper än mig vad gäller kemin (jag va nog lite slö i skolan också) så du kanske kan komma fram till nån mer förklaring? Jag håller på och försöker fåtag på lite rost fritt att bygga en cell med nu och tänker köpa en liten 4-tackts motor att testa på när jag får lite mer pengar. Men det blir nog någon månad tills dess... Men jag kommer raportera här när jag får resultat! Men det skulle ju ändå inte skada om fler fördjupade sig det och försökte bygga en egen cell...
Posted on: 2007/10/18 16:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag sparar massa pengar på bränsle genom att tillföra väte i min bils luftintag...!
www.youtube.com/flashbackkiller
Posted on: 2008/9/11 23:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
kanske är det överproduktionen från generatorn man kan utnyttja?...
Posted on: 2008/9/16 21:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-P ... el%22&RS=%22water+fuel%22
Vet inte om den länken säger nåt sökte bara runt bland patent.
Posted on: 2008/9/30 13:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Snyggt, flashbackkiller!
Inte provat göra en replika av Stanley Meyers? :) Vill rekommendera http://peswiki.com - massor med info om "free energy". Hade tänkt bygga en vattenbränslecell men blivit så överväldigad av information nu så jag vet inte ens vart jag ska börja nu, haha. ![]()
Posted on: 2008/11/20 20:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det är väl ingen som lyckats göra en fungerande replika av Meyers system? Men för att bygga en vanlig bränslecell som ger vätgas gäller bara att köra så mycket ström som möjligt genom vattnet, det räcker inte till att driva bilen med bara vatten men minskar bensin förbrukningen en hel del :) Det finns också ett system som kallas GEET, ska minska bensin förbrukningen med ca 30% och utsläppen med 50-80%. Den funkar som en sorts förgasare och går att sätta på alla förbrännings motorer, alltså både bensin och disel, iaf som jag fattat det hittils.. Här är en beskirvning på hur den byggs. http://www.teslatech.info/ttstore/articles/geet/geet.htm Jag ska översätta den guiden till svenska under helgen eller dom närmasta dagarna så kan lägga ut den sen om nån vill ha. Ska köpa en liten generator att exprimentera på under vintern så ja kan sätta en sån i bilen sen :P Men borde man inte få änu bättre resultat om man blandar och kör med både GEET och en vätecell och/eller Joe cell?
Posted on: 2008/11/21 7:53
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login