vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 9 »

Debunkare

See User information
Vad är det för människor? Rädda små krakar? Modiga sanningssägare? Pluggar tekniska fakta som de sen ska använda för att slå de mer teoretiska tänkarna på fingrarna med? Leder alltid diskussioner in i teknikaliteter där det korrumperade etablissemanget har fullständig kontroll över vad som sägs och vad som ska tyckas? Förstår inte samband och kan inte sätta ihop något till ett sammanhang?

Vad är de ute efter? Lyfta sitt självförtroende och leva kvar i lögnen tills den onekligen rasar? Onekligen försöker de ta energi ifrån andra som försöker hitta svar på de frågor som vi alla har inombords men bara vissa har modet till att fråga.

Posted on: 2008/9/21 19:30
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Debunkare

See User information
Jag tror det finns alla sorter.
Men generellt sett tror jag det är folk som tror blindt på vetenkap/media/politik och genuint tror dom har rätt.

Folk som resonerar "Men.. jag skulle ju inte kunna döda 3000 pers, då skule inte dom kunna göra det heller"

Resized Image

Posted on: 2008/9/21 20:18
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi lever alla med olika sätt att se på verkligheten. Viktigt att förstå är att 99% av alla tror att de gör rätt, att de har rätt. Även mördare tror de gör rätt och har en förklaring till deras handling. Det gäller att försöka se saker ur andras perspektiv och inte förlöjliga, håna eller göra narr av sådant andra säger.

Det gäller helt enkelt att bemöta varandra på ett plan där man verkligen vill lära av varandra. Men vissa personer är extremt trångsynta och då kan man inte göra mycket.

Kunskap är makt, ju mer man lär sig ju mer förstår man.

En bra sak är t.ex. att lära sig förstå sin hjärna och hur den hanterar information. Jill Boltes bok: My Stroke of Insight är bra, och då lär man sig att vi har två hjärnor (två hjärnhalvor). Den ena (vänstra) ser saker logiskt och rationellt och hanterar information metodiskt och separat. Den högra hjärnan ser allt som en helhet och tar in all information samtidigt, dvs den delar inte upp något utan ser en helhet. Den vänstra hjärnan separerar och sorterar.

Är man väldigt inne i den vänstra hjärnan kan man ha svårt att se samband, och förstå hur saker kan hänga ihop.

Samtidigt så bygger vi upp en världsbild som vi är trygga i, och om saker inte stämmer med den så kan saker som ifrågasätter den göra så man blir rädd...

T.ex. som Emil säger, hur kan någon döda 3000 av sina egna?

Men de som styr oss, eliten, ser inte någon som sin egen. De jobbar utanför gränserna, de är sina egna härskare. De ser sig som högre stående och vi andra som en flock får. Annars hade vi inte haft krig och orättvisor i världen.

En trångsynt skeptiker borde fråga sig varför vi alla inte lever i fred och harmoni utan orättvisor och krig. Om de säger att "det är så människans är skapt", så är det ganska trångsynt, jag skulle vilja säga: "Det är så människan är konditionerad". Vi är "programmerade" till att uppföra oss som vi gör, och vi gör det i flock... Det är bara att kolla på aktierna och Teknisk Analys så ser man flockbeteendet hos människor..

Posted on: 2008/9/21 22:55

Anonym
Om ni med debunkare menar t.ex. jag zink och zpz2 så ser jag att ni inte på förstår oss utan har egna felaktiga tolkningar av vad vi är.

Om man inte ställer upp på era tolkningar då är man skyldig till t.ex. alla döda vid 911 attentatet. Om de var de 19 kaparna som utförde 911 skulle de som tror att de var Bush & Co som gjorde det istället var skyldiga till alla döda 911 enligt denna logik.

Detta är ett sätt att knyta ihop världen som den inte ser ut. Jag anklagar inte de som tycker annorlunda än mig att vara i händer på den ena makten efter den andra. Att överhuvudtaget tänka så finns inte i min världsbild.

Att de finns i er världsbild att man kan anklaga folk med en viss åsikt för att var skyldiga till ansvar för dödande innebär att er världsbild är mer anklagande än min.

See User information
Quote:

zink skrev:

...

Om man inte ställer upp på era tolkningar då är man skyldig till t.ex. alla döda vid 911 attentatet. Om de var de 19 kaparna som utförde 911 skulle de som tror att de var Bush & Co som gjorde det istället var skyldiga till alla döda 911 enligt denna logik.

...

Så det du säger är att alla som tror att det behövs en ny undersökning av 9/11 anklagar alla som är emot en ny undersökning för massmord?

Hjälp mig att förstå hur du kom fram till den slutsatsen.

/O

Posted on: 2008/9/22 9:51
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
Och vad skulle det göra för skillnad om man gjorde en ny undersökning av 9/11? Oavsett vilket resultat en sån undersökning än skulle komma fram till så skulle konspirationsteorierna leva vidare med oförändrad styrka, och kraven skulle än en gång ställas på en ny undersökning.

Posted on: 2008/9/22 10:38
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy

See User information
Jag har en teori om att de flesta debunkare är utifrånstyrda, alltså inte lärt känna sig själva och tagit reda på hur världen ser ut själva utan fått allting serverat på ett fat av krafter utifrån sig själva.

Skillnaden på människor som är innifrånstyrda är att de nöjer sig inte med svar utifrån utan söker inom sig själva svar på frågor som berör en själv och sin omvärld. Det är så man får en självkänsla bl.a.

Vi fostras av samhället att bli utifrånstyrda och därmed lätta offer för propaganda, manipulering och hjärntvätt eftersom man konstant lär sig att lita på andra än en själv.

Som jag ser det, har vi alla ett personligt ansvar att ta reda på vem man är och hur världen ser ut. Dessa frågor och svar finns bara inom en och det är bl.a. det som samhället försöker ta ifrån oss så fort vi öppnar våra ögon. De som inte arbetar med sig själva och formar sin egen världbild är helt omedvetna om hur allting hänger ihop och blir ansvariga för den omedvetenhet som ligger till grund för allt våld och alla orättvisor i vår värld. Så, visst har vi ett ansvar och det gäller i synnerhet de som är omedvetna om varför krig, våld och orättvisor fortfarande får leva kvar.

Posted on: 2008/9/22 10:39

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/22 10:54:12

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

oligus skrev:
Quote:

zink skrev:

...

...

Så det du säger är att alla som tror att det behövs en ny undersökning av 9/11 anklagar alla som är emot en ny undersökning för massmord?

/O

På detta forum tas allt som påstås tyvärr bokstavligt.

Så här är logiken med anklagelserna.

Har man fel om händelse A är man ansvarig för allt händelse A har orsakat men en sådan logik gäller då båda vägarna.

Har jag fel enligt den logiken är jag ansvarig. Har du fel enligt den logiken är du ansvarig.

Jag ställer inte alls upp på att åsikter om en händelse automatiskt ger en ansvar för hela händelsen för anklagelselogiken innebär att alla mordutredare som har fel åsikter om morden är ansvariga för morden.

See User information
Quote:

Onslow skrev:
Och vad skulle det göra för skillnad om man gjorde en ny undersökning av 9/11? Oavsett vilket resultat en sån undersökning än skulle komma fram till så skulle konspirationsteorierna leva vidare med oförändrad styrka, och kraven skulle än en gång ställas på en ny undersökning.

Kritik av den officiella teorin är inte en konspirationsteori.

Anledning till att det finns kritik är att många uppgifter som fanns tillgängliga för kommissionen behandlades aldrig. Ett exempel på detta är t ex Norman Minetas vittnesmål. Ett krav på en ny undersökning är att man tar med alla detaljer som man känner till och inte plockar russinen ur kakan för att få det att stämma med en red förutbestämd historia.

Dessutom, med all respekt, så kan inte ens du se in i framtiden.

/O

Posted on: 2008/9/22 10:56

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

oligus skrev:
Quote:

zink skrev:

...

...

/O

Har man fel om händelse A är man ansvarig för allt händelse A har orsakat men en sådan logik gäller då båda vägarna.

Har jag fel enligt den logiken är jag ansvarig. Har du fel enligt den logiken är du ansvarig.

Jag ställer inte alls upp på att åsikter om en händelse automatiskt ger en ansvar för hela händelsen för anklagelselogiken innebär att alla mordutredare som har fel åsikter om morden är ansvariga för morden.

Vi är alla ansvariga och att försöka förneka sitt eget ansvar tyder på en bristande självinsikt och förståelse för hur världen hänger ihop. Det är vår kollektiva omedvetenhet som gör attentat av detta slag möjligt. Vore vi alla medvetna så skule vi inte heller se ett enda sådant här attentat.

Posted on: 2008/9/22 11:04

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Ok, så vad du säger är att vi inte ska ta det du säger på allvar? Är det rätt uppfattat?

Quote:

Jag vet inte hur du kommer fram till det här med ansvar. Det säger sig självt att vi som ej var inblandade i 9/11 har något som helst ansvar för de brott som begicks.

Detta är ett avledningsargument, red herring, totalt irrelevant.

/O

Posted on: 2008/9/22 11:09

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag har en teori om att de flesta debunkare är utifrånstyrda, alltså inte lärt känna sig själva och tagit reda på hur världen ser ut själva utan fått allting serverat på ett fat av krafter utifrån sig själva.

Skillnaden på människor som är innifrånstyrda är att de nöjer sig inte med svar utifrån utan söker inom sig själva svar på frågor som berör en själv och sin omvärld. Det är så man får en självkänsla bl.a.

Vi fostras av samhället att bli utifrånstyrda och därmed lätta offer för propaganda, manipulering och hjärntvätt eftersom man konstant lär sig att lita på andra än en själv.

Som jag ser det, har vi alla ett personligt ansvar att ta reda på vem man är och hur världen ser ut. Dessa frågor och svar finns bara inom en och det är bl.a. det som samhället försöker ta ifrån oss så fort vi öppnar våra ögon. De som inte arbetar med sig själva och formar sin egen världbild är helt omedvetna om hur allting hänger ihop och blir ansvariga för den omedvetenhet som ligger till grund för allt våld och alla orättvisor i vår värld. Så, visst har vi ett ansvar och det gäller i synnerhet de som är omedvetna om varför krig, våld och orättvisor fortfarande får leva kvar.

Denna teori får du gärna ha för mig även om den enligt mig inte har någon förankring i den värld jag lever i.

Till skillnad från din teori så tar jag reda på saker och ting. Därför har jag sett igenom flera av de videor som finns på vaken.se och sett igenom Loose Change version 1 och 2 fler gånger och ska se Loose Change Final Cut så fort jag får tid.

Kort sagt har jag försökt undersöka vad vaken.se står för. Att jag efter det har kritiserat de mesta beror på mitt beslut efter ha tittat på vaken.se videor och inte att min åsikter påverkas av någon maktstruktur i samhället

Inga av de teorier som vaken.se presentera fungerar de är min största invändning. ”Hela bilden” inställning av många på detta forum visar att de inte kan se hur detaljer påverkar ”hela bilden” utan har en vad de tror är en sammanhållen ”hel bild” vars detaljer inte alla känner till.

En sådan inställning medförstora risker då detaljer bygger upp översiktbilder. Det har betydelse om sprängämnen kunde placerat på rätt ställe i WTC 1, 2 och 7 utan upptäckt och om det var omöjligt eller omöjligt. Det har betydelse om 19 kapare kunde genomföra 911 eller om det var omöjligt.

Kort sagt har detaljer betydelse och att vi kritiker verkar vara bättre på att hålla ihop en världsbild där vi först kontrollerar att alla detaljer hänger samman för att sedan göra en översiktsbild av det hela vilket är det som skiljer oss mot flera på vaken.se.

Sedan har många på vaken.se en underlig informationsvärdering som gör att man helgarderar sig mot att de egna åsikterna. Om de finns 10 källor och en talar för en 911 truth teori så anses de nio andra vara förfalskade eller ha felaktig information. Denna åsikt skulle man kunna leva med om de inte var så att det allt för ofta visar sig att samma källa som t.ex. BBC, NBC, ABC m.fl. står för både den korrekta och förfalskade informationen enligt 911 truth folket.

Jag hävdar att man skyddar 911 truth teorierna med alla medel så att inget som går emot dem ska godkannas oberoende av vem som kommer med uppgifterna Det gör att 911 truth teorierna hamnar i ett informationsskyddsrum där inget får påverka dem.

Anonym
Quote:

oligus skrev:

Jag vet inte hur du kommer fram till det här med ansvar. Det säger sig självt att vi som ej var inblandade i 9/11 har något som helst ansvar för de brott som begicks.

Detta är ett avledningsargument, red herring, totalt irrelevant.

/O

Bra då är vi överrens att varken vi kritiker eller vaken.se sympatisörerna är ansvariga för de som dog 911 oberoende av vilka åsikter vi har om 911.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Denna teori får du gärna ha för mig även om den enligt mig inte har någon förankring i den värld jag lever i.

Till skillnad från din teori så tar jag reda på saker och ting. Därför har jag sett igenom flera av de videor som finns på vaken.se och sett igenom Loose Change version 1 och 2 fler gånger och ska se Loose Change Final Cut så fort jag får tid.

Kort sagt har jag försökt undersöka vad vaken.se står för. Att jag efter det har kritiserat de mesta beror på mitt beslut efter ha tittat på vakan.se videor och inte att min åsikter påverkas av någon maktstruktur i samhället

Inga av de teorier som vaken.se presentera fungerar de är min största invändning. ”Hela bilden” inställning av många på detta forum visar att de inte kan se hur detaljer påverkar ”hela bilden” utan har en vad de tror är en sammanhållen ”hel bild” vars detaljer inte alla känner till.

En sådan inställning medförstora risker då detaljer bygger upp översiktbilder. Det har betydelse om sprängämnen kunde placerat på rätt ställe i WTC 1, 2 och 7 utan upptäckt och om det var omöjligt eller omöjligt. Det har betydelse om 19 kapare kunde genomföra 911 eller om det var omöjligt.

Kort sagt har detaljer betydelse och att vi kritiker verkar vara bättre på att hålla ihop en världsbild där vi först kontrollerar att alla detaljer hänger samman för att sedan göra en översiktsbild av det hela är de som skiljer oss mot de flera på vaken.se.

Sedan har många på vaken.se en underlig informationsvärdering som gör att man helgarderar sig mot att de egna åsikterna. Om de finns 10 källor och en talar för en 911 truth teori så anses de nio andra vara förfalskad i eller felaktig information. Denna åsikt skulle man kunna leva med om de inte var så att det allt för ofta visar sig att samma källa som t.ex. BBC, NBC, ABC m.fl. står för både den korrekta och förfalskade informationen enligt 911 truth folket.

Jag hävdar att man skyddar 911 truth teorierna med alla medel så att inget som går emot dem ska godkannas oberoende av vem som kommer med uppgifterna Det gör att 911 truth teorierna hamnar i ett informationsskyddsrum där inget får påverka dem.

Eftersom du verkar oförmögen att förstå skillnaden på utifrånstyrd och innifrånstyrd så varför diskuterar du? Är man inte kapabel att söka svaren inom sig utan går utanför sig hela tiden så är man onekligen en slav under någon annans tänkande och tyckande. (Vad beträffar dina fördomar och generaliseringar om "thruters" så har de inget med saken att göra och är helt OT)
Debunkers handlade tråden om och håll dig till ämnet eller starta ny tråd!

Posted on: 2008/9/22 11:58

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Bra då är vi överrens att varken vi kritiker eller vaken.se sympatisörerna är ansvariga för de som dog 911 oberoende av vilka åsikter vi har om 911.

Ja, vi är fullständigt överens om att varken vi kritiker eller de som sympatiserar med den officiella myten är ansvariga för de som dog 911 oberoende av vilka åsikter vi har om 911.

/O

Posted on: 2008/9/22 11:59

See User information
Här ville jag komma fram till vad det handlar om för människor och om de är helt fångade i sin vänstra hjärnhalva eller om de tillåter en endaste egentillverkad tanke? Vad gör de med information mer än att rapa upp den t.ex? Behandlar de information? Och hur behandlar de information? Varför ser de inga samband? Varför anser de inte ha ett ansvar då en människa dör pga. våld och för att vi är omedvetna om vad vi är? Förstår de ens vad denna omedvetenhet leder till eftersom de inte ens förstår medierna skadliga verkan på vårt medvetande?

Det jag menar med ansvar, är att vi alla är skyldiga att ta reda på hur det hela hänger ihop. Varför krigar vi fortfarande, varför ser vi inte orättvisorna, varför koncentreras makt, rikedom i allt färre och färre händer osv... Svaren där ger en indikation på att något är åt helvete fel i vår värld och att det är endast vi själva som kan rätta till detta genom att vi blir mer medvetna om det.

Posted on: 2008/9/22 12:06

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Här ville jag komma fram till vad det handlar om för människor och om de är helt fångade i sin vänstra hjärnhalva eller om de tillåter en endaste egentillverkad tanke? Vad gör de med information mer än att rapa upp den t.ex? Behandlar de information? Och hur behandlar de information? Varför ser de inga samband? Varför anser de inte ha ett ansvar då en människa dör pga. våld och för att vi är omedvetna om vad vi är? Förstår de ens vad denna omedvetenhet leder till eftersom de inte ens förstår medierna skadliga verkan på vårt medvetande?

Alla människor söker samband men man kommer för de inte fram till att ha samma åsikt om sambanden. Människan är en sambandssökande varelse så människan söker samband oberoende om dessa samband finns i verkligheten eller inte. När man inte kunde förklara åskan var de Tors hammare som orsakade den för man förstod att något orsakade åskan.

Om medierna är så skadlig som du påstår vill jag att alla videoavsnitt som hämtat från dessa medier omedelbart tas bort från alla vaken.se videor och från Loose Change.

Kan du se till att detta görs omedelbart?

Quote:

Det jag menar med ansvar, är att vi alla är skyldiga att ta reda på hur det hela hänger ihop. Varför krigar vi fortfarande, varför ser vi inte orättvisorna, varför koncentreras makt, rikedom i allt färre och färre händer osv... Svaren där ger en indikation på att något är åt helvete fel i vår värld och att det är endast vi själva som kan rätta till detta genom att vi blir mer medvetna om det.

De flesta människor på jorden vill ha fred. De bästa sättet att ordna världsfred är att göra alla länder till demokratier för hittills i världshistorien har inte två demokratier börjat krig mot varandra.

Så hur mycket anstränger du dig för att sprida demokrati?

Själv röstar jag i allt jag får för att inte försvaga demokratin.

See User information
Vaför ta bort Loose Change och andra? De är inte ett dugg skadliga eftersom de endast vill höja vår medvetenhet. Lär dig först förstå vad som är skadligt och vad som inte är det!

Skillnaden på MSM som medvetet vill sänka vår medvetenhet och få oss att ge bort makten över våra liv till något utanför oss själva. Det är skadligt.

Posted on: 2008/9/22 12:44

Fahrenheit451

See User information
Quote:
De flesta människor på jorden vill ha fred. De bästa sättet att ordna världsfred är att göra alla länder till demokratier för hittills i världshistorien har inte två demokratier börjat krig mot varandra.

Själv röstar jag i allt jag får för att inte försvaga demokratin
.

Såklart att vi vill, men för att få fred så måste vi vara medvetna om vad det är inom oss som gör att vi inte kan få den? Demokrati är ingenting värt om den inte kommer ifrån folket själva.

Är du själv medveten om att demokrati alltid kommer från folket och aldrig kan bombas fram eller genom att förtrycka någon?

Posted on: 2008/9/22 12:57

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Högst intressant, Zink. När du säger demokrati, vilken definition menar du då ?

Posted on: 2008/9/22 13:54
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

zink skrev:

Du verkar ju ändå vara en smart kille. Hur kommer det sig att du bjuder på den här? Du lämnar ju för Guds skull öppet mål...

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

Högst intressant, Zink. När du säger demokrati, vilken definition menar du då ?

Demokrati = folkstyre

Det är just de demokratier som finns i världen i dag som aldrig har börjat krig mot varandra.

Vi får alla rösta på vem vi vill i detta land och något måste representera oss för alla Sveriges invånare ryms inte i riksdagen.

Vi kan i och för sig folkomrösta om nästan allt som i Schweiz där man har beslutande folkomröstningar medan vi i Sverige har rådgivande folkomröstningar.

Men beslutande folkomröstningar har visat sig ge en mycket konservativ syn på tillvaron där kvinnor i Schweiz fick federal rösträtt 1971 och sista kantonala rösträtten 1990.

Så om ni vill ha fred kämpa för dagen demokratier för något bättre än det har inte funnits hittills eller som Churchill sa:

Demokrati är den sämsta statsformen, bortsett från alla de andra.

See User information
Quote:

oligus skrev:
Quote:

Ja, vi är fullständigt överens om att varken vi kritiker eller de som sympatiserar med den officiella myten är ansvariga för de som dog 911 oberoende av vilka åsikter vi har om 911.

/O

Så bra.
Tyvärr har man ofta hört andra tongångar här.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5438
Quote:
Medskyldiga !!! zink.zpz,verkligen,elsueco......
Jag Misstänker härmed dessa Herrar för Medhjälp till MORD och
Skyddande av Brottsling.
Det går säkert att lägga till fler Brottsmisstankar.
Må Dom brinna i Helvetet ( Om det nu finns något sådant ).

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=56616#forumpost56616
Quote:

I och med att du på alla sätt försvarar alla lögner och halvsanningar som den sioniststyrda mainstreammedierna spyr ut dagligen, så kan du knappast kalla dig "skeptiker". OCH Eftersom du hela tiden intar denna försvarande inställning för denna satanistelits destruktiva handlingar så är du DESSUTOM medskyldig till alla massmord och andra fruktansvärda handlingar som denna elit åsamkat mänskligheten som t.ex krig, sjukdomar, svält och andra plågor.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=62097#forumpost62097
Quote:
Lägg in den här tråden i varje tråd där zinkedinkarna är och Desinformerar.

Avskum är vad dom är inget annat. Medskyldiga till skyddande av Brottsling , borde leda till Livstids Fängelse. Det är där dom hör hemma om man skall vara snäll mot dom.

Posted on: 2008/9/22 18:17

See User information
Zink, du behöver knappast utbilda mig angående demokratins grundläggande betydelse. Du vet nog ganska väl vad jag var ute efter. Vi har för längesedan övergivit dessa värderingar och numera utnyttjas det demokratiska systemet av en inflytelserik elit som i USAs fall presenterar båda presidentkandidaterna. Hurra vilka valmöjligheter man har.

Ju mer jag läser dina senaste inlägg om detta desto mer undrar jag om du någonsin sätter dig ner och funderar över hur saker och ting fungerar. Tar du aldrig ett djupt andetag och tänker utanför ramarna någon gång ?

Demokratier har inte undgått krig och konflikter. Historien har flera exempel på legitima demokratier som gått i krig mot varandra på kort eller lång sikt. Tänk även på att Hitler själv kom till makten medan nationen var en demokrati innan de långsamt men säkert transformerades till fascism.

Du resonerar ju som en riktig neo-konservativ när du skriver hur demokrati måste spridas i världen. Vems demokrati..din eller USAs ? Frågar du en amerikan om vad de tycker om sin demokrati skulle en bildad sådan fnysa och säga att de minsann har republik..inte någon demokrati. Detta är skälet till att jag frågade innan. Det beror som sagt helt på ens egen definition.

Att skriva sådant strunt som "alla får inte plats i riksdagen" är bara att dumförklara mig och andra. I min värld är det inte mycket mer realistiskt att en knapp majoritet ska få styra en knapp minoritet.

Posted on: 2008/9/22 18:35
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

(1) 2 3 4 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper