vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: ABBA en i raden av mindcontrol offer i musik media

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Onslow skrev:

Om man nu tänker sig hypotetiskt att det skulle finnas en skapare (Gud eller någon annan), hur gjorde då Skaparen när han skapade? Varifrån kom Skaparen? Vem skapade Skaparen?

Jag kan inte svara på det. Gud är inte en del av skapelsen, han står utanför det vi kallar tid och rum. Du kan inte fråga din dator vem som konstruerade den och hur det gick till eller hur? På samma sätt kan inte vi analysera vår skapare. Jag kan bara konstatera att han finns genom att studera skapelsen.

Min dator kan inte svara på frågan hur den skapades eller av vem helt enkelt därför att datorn saknar intelligens. Men jag vet det ändå, eller kan ta reda på det. Matar jag in dessa data i datorn så kan datorn svara på det.

Rent logiskt så kan Gud förstås inte vara ett resultat av sin egen skapelse, men han måste ha skapats ändå. (Liksom Guds skapare i sin tur måste ha skapats. O.s.v.) När jag kommer dit i mitt resonemang så finner jag tanken på en skapare (Gud, id-creator eller vad man vill kalla det) som osannolik. Där blir jag skeptisk. Evolutionen verkar betydligt mer sannolikt även om man inte än har svaret på hur livet på jorden ursprungligen kom till. Det kanske rent av kom utifrån, via kometer eller nåt. Det finns ju organismer som överlever de mest extrema tillstånden. Men om livet kom utifrån så är det ju ändå inget svar på frågan om hur det ursprungligen kom till.

Posted on: 2008/9/24 10:10
"Det är bara fusk om man åker fast."

- Al Bundy
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:

Onslow. Så säger inte alls alla grupper. I Koranen står det exempelvis att de rättrogna skall söka upp de otrogna och slå ihjäl dem, om de otrogna hånar Islam:

http://www.ramberget.com/index.php?op ... &id=23&Itemid=2&showall=1

Tja, det finns nog lika mycket grymheter i Koranen som det finns i Bibeln. Vi kan vara glada åt att det inte finns så många kristna fundamentalister.

Quote:

Frihetsguiden skrev:
Och Bush-doktrinen går ut på att USA har rätt att angripa andra nationer i "förebyggande" syfte.

SO WHY, WHY, WHY?

Därför att Bush anser att USA annars kommer att attackeras. En AFA-idiot jag debatterade med resonerade på samma sätt, han ansåg det vara rätt att kasta sten på polisen eftersom det var självförsvar i förebyggande syfte.

Quote:

Frihetsguiden skrev:

Att hävda att vita är genomsnittligt bättre rustade rent biologiskt för självbehärskning och medvetenhet STÄLLER KRAV på dig som vit,

Varför skulle jag hävda det? Det är ju inte sant. Det du skriver om Bush och USA motsäger direkt ditt påstående. Nazisternas ideologi är uppbyggd på übermenchentanken och den vidriga ideologin hör hemma på soptippen.

Posted on: 2008/9/24 10:54

- Al Bundy
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Onslow. Håll tråden, är du snäll:

Du påstod att alla grupper förespråkar non aggression. Jag visade att det inte är så, att förruttnelsen har en tydlig rot i dåliga principer. Jag lyder 10 Guds bud: Du skall icke dräpa. Jag uttalar mig inte om annat än detta från Bibeln - och Jesus Kristus, som är Lagen personifierad och talade om att "älska fienden", vilket inte betyder att vi skall sluta försvara oss mot våld (för då går vi ju under), utan att vi skall ha tålamod med hån och smädelser - och ge alla en chans att bättra sig, så som jag ger dig en chans och fortsätter att lugnt och sansat förklara sanningen för dig.

Hahaha. Bibeln säger "Du skall icke dräpa". Låtom oss titta lite mer i Bibeln:

Quote:

Bibeln skrev:

4 Mos 15:32-36
En sabbatsbrytare stenas
När israeliterna var i öknen ertappades en man med att samla ved på sabbatsdagen. De som kom på honom med detta förde honom inför Mose och Aron och hela menigheten.
Mannen sattes i förvar eftersom de inte hade fått något besked om vad som skulle göras med honom. Herren sade till Mose: Mannen skall straffas med döden. Hela enigheten skall stena honom utanför lägret. Menigheten förde honom utanför lägret och stenade honom till döds, så som Herren hade befallt Mose.

3 Mos 20:9
Var och en som förbannar sin far och mor skall straffas med döden. Han har ju förbannat sin far och mor, skulden för hans död är hans egen.

3 Mos 20:10
Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.

3 Mos 20:13
Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Quote:

Frihetsguiden skrev:

Bush är inget exempel på att vita är mer krigiska än andra, han sitter ju dessutom i ZOG:s garn - och är invigd i Skull and Bones, satanistsällskapet. Dessutom har jag sagt flera gånger att vita inte är godare än andra bara för att de generellt sett har bättre medvetenhet och självbehärskning; de behöver visa och goda ledare, som undervisar Lagen och pekar mot Jesus Kristus som exempel och förebild.

ZOG, du menar konspirationsteorin som nazisterna driver? Jag föredrar att diskutera verkligheten.

Quote:

Wikipedia skrev:

Zionist Occupation Government (sionistiska ockupationsregeringen) och dess akronym ZOG syftar på en konspirationsteori enligt vilken judarna i hemlighet styr ett land och att landets regering bara är en marionettregim. Uttrycket används ofta av olika antisemitiska rörelser, bland andra nynazister i USA och Europa,, ultra-nationalister som Pamjat i Ryssland, högerextremister i Polen och nationella rörelsen i Sverige.

Jag skulle vilja gå vidare med det du skrev tidigare

Quote:

Frihetsguiden skrev:

Att hävda att vita är genomsnittligt bättre rustade rent biologiskt för självbehärskning och medvetenhet STÄLLER KRAV på dig som vit, det gör inte att du självgott kan luta dig tillbaka. Andra folktyper skall kunna luta sig mot de vitas andliga stöd, det är Guds tanke.

Tror du verkligen på detta?

Ska människor med fel utseende erkänna sig underlägsna och se upp till de vita som de ska dyrka som planetens übermenchen? Ett master-slave-förhållande? Hur det går när man för en sådan politik syntes tydligt under WW2. Sydafrikas apartheidregim är ett annat skräckexempel.

Posted on: 2008/9/25 7:46

- Al Bundy

See User information
Nu har jag läst vad Tobias Struck skriver på sin "frihetsguide", och man kan väl lugnt konstatera att om man försökte få till stånd den värld som Tobias drömmer om så skulle tredje världskriget vara ett faktum. Den "vita" världen mot resten av jordens befolkning. Dessutom skulle säkert en stor andel av de vita liera sig med den icke-vita.

------------------------------------

Quote:

Albert Einstein sade:

"Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind."

Posted on: 2008/9/25 10:40

Anonym
Fri HETS Guiden

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:

Hitler har sabbat för sanningen.

Hur menar du? Vilken sanning har Hitler sabbat?

Quote:

Frihetsguiden skrev:

Jag ber för dig att Guds ljus skall nå dig i ditt mörker.

Du behöver inte göra dej besväret, jag är inte troende. Jag tvivlar förresten på att du får med dej speciellt många troende i dina ideer om Gud och människoraser. Har du testat det på något troendeforum? T.ex. Credoakademin?

Posted on: 2008/9/25 17:44

- Al Bundy

See User information
Frihetsguiden, jag brukar varna för nazismen, inte Hitler eftersom han är död och rätt meningslöst att varna för. Hitler är dock roten till nazismen, och nazismen eller rättare sagt nynazismen är roten till den svenska extremhögern som t.ex. Sd och Nd.

Nazister och annan extremhöger brukar ofta värdera människor utifrån etniskt och rasligt ursprung. Vissa raser är bättre än andra. På samma sätt som du gör. Och Rudolf Steiner som du tydligen beundrar.

Jag såg på annan plats att du beundrar Nationaldempkraterna. Det förklarar en del. Nd är ju knappast ett parti som är några försvarare av frihet, demokrati och mänskliga rättigheter. Nd är ju också partiet som förespråkar apartheid, dvs att dela upp välden efter etnicitet och raser. Avsikten är förstås att undvika rasblandning.

Posted on: 2008/9/26 7:26

- Al Bundy

See User information
Frihetsguiden, är det verkligen Guds vilja att dela upp människor i bättre och sämre människor? Afrikanerna som naiva idioter och judarna som de grymma och ondskefulla?

Din raslära har bara ett syfte nämligen att få den egna "rasen" att framstå som överlägsen, planetens übermenchen. Något som andra människor ska dyrka. Och visst kan du ibland även tolerera mörkhyade människor under förutsättning att de är dej trogna på dina villkor.

Du behöver inte oroa dig för att jag skulle gå med i FG Alfa, jag är inte intresserad av den eller nån annan sekt heller för den delen.

Vilka Nationaldemokraterna är kan man ju lätt se bara genom sitt deltagande i den årliga nazistmarschen i Salem.

Förresten, jag stötte på en tråd i VoF Forum du kanske finner av intresse.
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=6752

Edit: Jag såg nu att du redan hittat den tråden.

Posted on: 2008/9/26 8:43

Edited by Onslow on 2008/9/26 9:09:38
Edited by Onslow on 2008/9/26 9:10:19

- Al Bundy

See User information
Frihetsguiden, di brukar säga att du inte är någon rasist. Men vad anser du att en rasist är? Vi kan ta NE:s definition:

Quote:

Nationalencyklopedin skrev:

rasism, i strikt (europeisk) bemärkelse en ideologi som grundas på kombinationen av följande fem förutsättningar: 1) uppfattningen att det är rimligt att indela människosläktet i ett antal distinkta raser utifrån fenotypiska skillnader (yttre kännemärken); 2) antagandet att det finns ett samband mellan å ena sidan sådana fenotypiska skillnader och å andra sidan nedärvda mentala och intellektuella anlag, beteendemönster samt lynne och moralisk karaktär; 3) antagandet att dessa nedärvda drag är gemensamma för alla medlemmar av resp. raser; 4) övertygelsen att raserna låter sig klassificeras i en hierarki, beroende på kvaliteten av de nedärvda dragen; 5) föreställningen att denna hierarkiska klassifikation berättigar medlemmar av förment överlägsna raser att dominera, exploatera och t.o.m. förinta medlemmar av förment underlägsna raser.

Håller du inte med om det mesta? Punkt 1-4 håller du väl med om till 100%. Samt början av punkt 5, "att dominera", du tycker ju att den vita rasen är den bästa på att styra världen.

Posted on: 2008/9/26 8:57

- Al Bundy

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:

Jag kallar mig rasist i min bok och på min blogg, jag har även kallat mig rasist på detta forum.

Då ber jag om ursäkt, jag hade tydligen missuppfattat detta.

Posted on: 2008/9/26 11:28

- Al Bundy

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Onslow. När jag inte var rasist, så kallade alla mig rasist ändå. Jag blev nyfiken på rasismen - och sedan blev jag rasist. Jag kallar mig rasist i min bok och på min blogg, jag har även kallat mig rasist på detta forum. Men du får sträcka näsan litet ovan dina fördomar ibland, så att du ser något av det som sker omkring dig. Eller skall jag skriva med stora bokstäver? JA! JA! JAG ÄR RASIST! JA! R-A-S-I-S-T!

Och jag föraktar inte någon för folktypen. Dessutom har jag sagt mängder av gånger att jag talar om generella skillnader. Vad gäller en enskild negroid kan han vara mycket mer intelligent än jag. Enda anledningen att jag talar om rasskillnader, är för att jag vill inspirera vita att solidarisera sig med varandra, sätta vita barn till världen i mängder och ÖVERLEVA. Men naturligtvis är du så indoktrinerad av NWO:s lydiga etablissemang att du inte inser hur fredligt och sunt detta är. Nej, nej, de vita skall ju dö ut, tycker du. Det är ju bara RASISTER (HJÄLP!) som vill att vita skall överleva! Som om inte andra folktyper vill överleva.
NWO vill ju mörda 2/3 av befolkningen och den största delen av världens befolkning är inte vit så det borde ju passa dig. Blir ju bättre balans för dom vita då.

Posted on: 2008/9/28 17:46

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper