vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »

Re: Konspiration: 11 September på SVT2 ikväll 22.00

See User information
Branden höll på att slockna eftersom svart rök tyder på avkylning. För inte fanns det olja, bensin eller dyl. kvar som brann! Människor syns tydligt omkring branden vilket är en indikation på att det inte är speciellt varmt.

Posted on: 2008/9/21 17:03
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Branden höll på att slockna eftersom svart rök tyder på avkylning. För inte fanns det olja eller bensin kvar som brann!

Struntprat.
Rökens färg beror främst på vad som brinner.
Är alla de här bränderna syrefattiga och håller på att slockna?
http://images.google.se/images?hl=sv& ... moke&btnG=S%C3%B6k+bilder
http://images.google.se/images?hl=sv& ... fire&btnG=S%C3%B6k+bilder

Resized Image

Posted on: 2008/9/21 17:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Har du tänt en eld själv och sett när den slocknar? Sot färgar röken svart men då måste det finnas ämnen som vid en brand kan avge sot.

Posted on: 2008/9/21 17:17

Fahrenheit451

See User information
Märker också hur rädda alla debunkare är för att deras sagor ska gå sönder. De samlar allting om 911 och är ytterst kunniga, men tyvärr saknar de oftast alla förkunskaper vilket gör dem ytterst okunniga om hur makt, media och etablissemanget fungerar. Teknikaliteter kan de, men ingenting annat.

Dessutom hjälper de makten att uppehålla denna korrumperade världsbild vilken de tydligen inte ens är kapabla till att själva granska. Vad betyder korporativism, fascism och vilka är prisen vi människor får betala för den? Offras inte människor hela tiden kanske endast för pengarnas skull och varför i så fall skulle 911 vara ett undantag? Inte ens troligt.

Om de bara hade den minsta gnutta mod så skulle de först och främst börja med att ifrågasätta vad de själva håller på dem! Varför detta engagemang i denna fråga om det inte endast handlar om en rädsla för att deras världsbild ska gå i kras?

Posted on: 2008/9/21 17:35

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Märker också hur rädda alla debunkare är för att deras sagor ska gå sönder. De samlar allting om 911 och är ytterst kunniga, men tyvärr saknar de oftast alla förkunskaper vilket gör dem ytterst okunniga om hur makt, media och etablissemanget fungerar. Teknikaliteter kan de, men ingenting annat.

Dessutom hjälper de makten att uppehålla denna korrumperade världsbild vilken de tydligen inte ens är kapabla till att själva granska. Vad betyder korporativism, fascism och vilka är prisen vi människor får betala för den? Offras inte människor hela tiden kanske endast för pengarnas skull och varför i så fall skulle 911 vara ett undantag? Inte ens troligt.

Om de bara hade den minsta gnutta mod så skulle de först och främst börja med att ifrågasätta vad de själva håller på dem! Varför detta engagemang i denna fråga om det inte endast handlar om en rädsla för att deras världsbild ska gå i kras?

Då ska vi se hur många videor med svart rök vi måste länka till innan du ändrar åsikt.

Denna är från en husbrand.

http://www.youtube.com/watch?v=RFWdjcfRqNg

Efter du sett den vill jag höra din åsikt om svart rök.

See User information
Jag har ingen åsikt om svart rök, skulle bara se hur mycket arbete vissa lägger på struntsaker. Hela tiden samma sak, Youtube för att söka svar, törs helt enkelt inte fråga sig själv och lite på sina egna erfarenheter. Det som är ganska intressant med just 911, är att de flesta tydligen börjar ifrån noll och lämnar alla sina erfarenheter och tidigare iaktagelser hemma och litar blint till saker utanför sig själva. Vad som än sägs så hittar de saker utanför sig själva som sen styrker tesen som också kommer utifrån.

Dock så vet jag att en brand som brunnit ett tag och som börjar få svart rök lider av syrebrist. Har tänt en och annan brasa själv.

Posted on: 2008/9/22 10:17

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag har ingen åsikt om svart rök, skulle bara se hur mycket arbete vissa lägger på struntsaker. Hela tiden samma sak, Youtube för att söka svar, törs helt enkelt inte fråga sig själv och lite på sina egna erfarenheter. Det som är ganska intressant med just 911, är att de flesta tydligen börjar ifrån noll och lämnar alla sina erfarenheter och tidigare iaktagelser hemma och litar blint till saker utanför sig själva. Vad som än sägs så hittar de saker utanför sig själva som sen styrker tesen som också kommer utifrån.

Dock så vet jag att en brand som brunnit ett tag och som börjar få svart rök lider av syrebrist. Har tänt en och annan brasa själv.

Vi ska alltså använda erfarenheterna från en brasa för att visa att WTC bränderna råkade ut för syrebrist.

Det merför en rad med problem.

Bränner vi samma saker?
Bränner vi lika mycket material?
Är omgivningar till bränderna lika?
Har bränderna samma temperatur?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Vi ska alltså använda erfarenheterna från en brasa för att visa att WTC bränderna råkade ut för syrebrist.

Det merför en rad med problem.

Bränner vi samma saker?

Bränner vi lika mycket material?
Är omgivningar till bränderna lika?
Har bränderna samma temperatur?

Jaha, nu inser du först att vissa matrial avger sotig rök och att man kanske ska ta hänsyn till en massa andra saker innan man länkar till div. bränder på Youtube. Hur vore det att först gå på egna erfarenheter och vad man själv vet innan man llänkar till saker som man inte har en aning om vad det är?

Posted on: 2008/9/22 12:28

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jaha, nu inser du först att vissa matrial avger sotig rök och att man kanske ska ta hänsyn till en massa andra saker innan man länkar till div. bränder på Youtube. Hur vore det att först gå på egna erfarenheter och vad man själv vet innan man llänkar till saker som man inte har en aning om vad det är?

Så det var det du gjorde i ditt första inlägg????

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Branden höll på att slockna eftersom svart rök tyder på avkylning.

Det var ju du som tog upp detta, helt utan att reflektera över vad som kan orsaka svart rök. Men det är väl ditt sätt att vara "neutral" på.

Enda gången ditt resonemang stämmer är om du tänder eld på exakt samma ämne och utsätter det ena branden för syrerik miljö och den andra för syrefattig miljö.
Tycker du att du eller WTC1 och 2 uppfyller dessa enkla krav?

Helt fantastiskt att du som skall vara "neutral" tar ett sådant exempel som är helt uppåt väggarna felaktigt och drar fram som något sorts "bevis" för att det skulle vara kallt inne i husen då dom rasade?

Om du lovar att kommentera nästa fråga skall du också få bilder till den frågan!!??

Om det nu är som du säger så stämmer inte denna bild speciellt bra med vad du nyss skrev.

Varför är det på följande sätt då?

Bild 1
http://japanfocus.org/images/UserFile ... sponsibility/wtc_9-11.jpg
Flight 175 kraschar in i det södra tornet. 9.03 lokal tid.
17 minuter tidigare hade Flight 11 kraschat in i det norra tornet. Kl 8.46. Vid denna tidpunkt hade alltså det brunnit i 17 minuter i det norra tornet. Tittar man noga på bilden så är röken svart, vet inte riktigt hur den kan bli svartare. Det norra tornet brinner i ytterliggare i 85 minuter innan det rasar.
Som sagt att rökens färg skall betyda något i detta fall är nu helt utraderat med all logiskt tänkande. Genom att bara titta på en bild och ha tidslinjen klar för sig och ja, naturligtvis, ditt första påstående i färskt minne. Det är ju faktiskt du som har tagit upp detta. Ingen "korrupt" myndighet eller någon banan-regering utan du bara. Men i detta fall var det ju enkelt att bevisa att det du sa inte stämmer med den verklighet som är.

Posted on: 2008/9/22 15:24

See User information
Timing Lizzard-Bling. Anar ugglor i mossen. ;) Är inte speciellt seriös i debatter av detta slag och är mest nyfiken på vad som driver vissa debattörer att trots att världen ganska tydligt håller på att rasa samman ändå väljer att inte ifrågasätta de faktorer som håller upp den värld som de själva valt att leva i. De ifrågasätter inte ens vår ekonomi och ser inte heller de resultat den för med sig eftersom de antagligen inte kan ta in information och göra något vettigt med den.

Posted on: 2008/9/22 15:43

Fahrenheit451

See User information
Att 911 handlar om psykologisk krigsföring mot våra sinnen där chock används som ett verktyg för att skrämma människor till underkastelse för att sen när vi befinner oss i detta stadium införa ett krig mot våra intellekt och mot vår frihet. Inget nytt, utan samtliga imperiebyggare har används sig av metoder som skadar oss på ett eller annat sätt. CIA har bl.a. bedrivit forskning om hur vi människor agerar i chock och hur de ska kunna utnyttja denna vår svaghet. Så, vad ska det med sådan information till om de vill oss väl?

Posted on: 2008/9/22 16:06

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Timing Lizzard-Bling. Anar ugglor i mossen. ;) Är inte speciellt seriös i debatter av detta slag och är mest nyfiken på vad som driver vissa debattörer att trots att världen ganska tydligt håller på att rasa samman ändå väljer att inte ifrågasätta de faktorer som håller upp den värld som de själva valt att leva i. De ifrågasätter inte ens vår ekonomi och ser inte heller de resultat den för med sig eftersom de antagligen inte kan ta in information och göra något vettigt med den.

Du drivs ju av lögnen, den lögn du inte kunnat bevisa något av.

Jag drivs av lögnen, den lögnen som jag kan bevisa.

Du skriker 9/11 är ett "in side job"
7 år inget bevis.

Jag skriker att du ljuger när du säger:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Vilket jag bevisat för dig att det är felaktigt.

Så vem lever i vilken värld tycker du?

Du följer den starka övertygelsen att "allt" är lögn så fort det kommer från massmedia eller myndigheter.

Ditt parti är på väg att bli en del av etablissemanget och för att överleva är DU tvungen att förlita dig på etablissemanget.

Hur skall ditt parti klara sig utan massmedia??
Du skall enligt egen utsago vara helt neutral och öppen åt alla håll och kanter. Den höga hästen har du själv satt dig på.

Hur kommer det sig då att du skriver detta då:

Dags för mig att kliva ur garderoben och erkänna att jag hela tiden trott att Bush själv och människorna runt omkring honom orkestrerat 911 attentaten. Faktiskt min första tanke då det smälde. Att Bush-administrationen själva låg bakom attentatet på WTC var min helt naturliga reaktion och som allting fortforande pekar på.

Det är till att "tro att du är neutral, men faktiskt och nu mera bevisat så hade du redan en förutfattad mening om detta INNAN en enda rapport var släppt.

Posted on: 2008/9/23 15:10

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Du drivs ju av lögnen, den lögn du inte kunnat bevisa något av.

Jag drivs av lögnen, den lögnen som jag kan bevisa.

Du skriker 9/11 är ett "in side job"
7 år inget bevis.

Jag skriker att du ljuger när du säger:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Vilket jag bevisat för dig att det är felaktigt.

Så vem lever i vilken värld tycker du?

Du följer den starka övertygelsen att "allt" är lögn så fort det kommer från massmedia eller myndigheter.

Ditt parti är på väg att bli en del av etablissemanget och för att överleva är DU tvungen att förlita dig på etablissemanget.

Hur skall ditt parti klara sig utan massmedia??
Du skall enligt egen utsago vara helt neutral och öppen åt alla håll och kanter. Den höga hästen har du själv satt dig på.

Hur kommer det sig då att du skriver detta då:

Dags för mig att kliva ur garderoben och erkänna att jag hela tiden trott att Bush själv och människorna runt omkring honom orkestrerat 911 attentaten. Faktiskt min första tanke då det smälde. Att Bush-administrationen själva låg bakom attentatet på WTC var min helt naturliga reaktion och som allting fortforande pekar på.

Det är till att "tro att du är neutral, men faktiskt och nu mera bevisat så hade du redan en förutfattad mening om detta INNAN en enda rapport var släppt.

Okej, jag ljuger, har inte tänt en enda brasa i helt mitt liv. Okej, jag är av uppfattningen att detta är et insidejob. Vore ett undantag från regeln om det inte vore det. All mörkning omkring detta dåd är ett tydligt tecken på att detta är ett vanligt false flag attentat och det vore snarare ett uindantag från regeln om det inte vore det. Imperiebyggarna har alltid startat krig genom false flag och att ljuga folk rakt upp i ansiktet.

Jag sa också att jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteterna eftersom där finns inga svar i dagsläget. När det korrumperade imperiet faller kanske svaren kommer, knappast innan, då kan allt vara fabricerat, lögner, desinformation och propaganda.

Posted on: 2008/9/23 19:06

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Okej, jag ljuger, har inte tänt en enda brasa i helt mitt liv. Okej, jag är av uppfattningen att detta är et insidejob. Vore ett undantag från regeln om det inte vore det. All mörkning omkring detta dåd är ett tydligt tecken på att detta är ett vanligt false flag attentat och det vore snarare ett uindantag från regeln om det inte vore det. Imperiebyggarna har alltid startat krig genom false flag och att ljuga folk rakt upp i ansiktet.

Att du ljugit är inget nytt, det är dock väldigt strongt att erkänna detta.

Men hur kan du veta att det är en mörkning då du inte ens läst
vad tex NIST skriver om detta?
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jag sa också att jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteterna eftersom där finns inga svar i dagsläget.

Jo det finns svar, bara för att du inte begriper svaren på det tekniska betyder inte med automatik att dom inte finns.

Ett enkelt exempel på hur du kan vidga dina vyer.

Ring din lokala räddningstjänst, där finns med alla sannolikhet en brandingenjör. Fråga han/hon hur varm en brand i en vanlig lägenhet kan bli. Jag var väldigt nyfiken på detta, så jag ringde. Han gav mig ett svar och sen sa han om jag ville ha mer information om detta så kunde jag ringa räddningsverket i Karlstad för mer information.
Jag säger inte att detta är lösningen till allt då det gäller 9/11, men det visar på fler lögner från personer som "vill" att det skall vara en konspiration.

Fast allt hänger som sagt om man verkligen vill veta allt eller om man skall låsa in sig i "jag-hatar-USA-rummet" och skrika lite.

Posted on: 2008/9/24 15:00

See User information
Här har vi en trailer om filmen "Last man out" som kommer i ut nu i höst....vad säger man om ett sådant ögon och öronvittne..?
http://www.youtube.com/watch?v=0DEUzuzqSLQ

Här är lite till.
http://www.youtube.com/watch?v=CumAguIKXRQ

Posted on: 2008/9/24 15:35
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Jag säger inte att detta är lösningen till allt då det gäller 9/11, men det visar på fler lögner från personer som "vill" att det skall vara en konspiration.

Fast allt hänger som sagt om man verkligen vill veta allt eller om man skall låsa in sig i "jag-hatar-USA-rummet" och skrika lite.

Både dom officiella och alternativa teorierna angående 9/11 ÄR konspirationsteorier, vare sig folk "vill" begripa det eller inte!.

Sen handlar det inte om ifall man hatar bush eller inte. Det trodde jag nästan alla förstod!?.

Posted on: 2008/9/24 15:47
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Att du ljugit är inget nytt, det är dock väldigt strongt att erkänna detta.

Men hur kan du veta att det är en mörkning då du inte ens läst
vad tex NIST skriver om detta?
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jag sa också att jag bryr mig inte så mycket om teknikaliteterna eftersom där finns inga svar i dagsläget.

Jo det finns svar, bara för att du inte begriper svaren på det tekniska betyder inte med automatik att dom inte finns.

Ett enkelt exempel på hur du kan vidga dina vyer.

Ring din lokala räddningstjänst, där finns med alla sannolikhet en brandingenjör. Fråga han/hon hur varm en brand i en vanlig lägenhet kan bli. Jag var väldigt nyfiken på detta, så jag ringde. Han gav mig ett svar och sen sa han om jag ville ha mer information om detta så kunde jag ringa räddningsverket i Karlstad för mer information.

Jag trodde du förstod min ironi, men icke.

Ingen mörkning! Missat, att de fraktade bort matrialet på några dar. Missat alla lögner. Missat ryktesspridning och all propaganda som ska få oss att rikta ögonen mot muslimer. Missat att de håller undan information som de säger att de har! Missat att de vittnen som talar om explosioner inte blivit kallade till vittnesförhör!

Vad det gäller hata USA, så är det faktiskt så att de som regerar där och har regerat där i decennier är de som i så fall hatar USA och det amerikanska folket. USA är för mig dess människor och den konstitution som den staten bygger på och de som idag försvarar den och det amerikanska folket är "thruters", antiwar-rörelsen och liknande. Vad beträffar Bush själv så har han spottat på USA och det amerikanska folket rakt i ansiktet.

Posted on: 2008/9/24 16:34

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/24 17:03:34

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag trodde du förstod min ironi, men icke.

Jag förstod din lögn, det var inte så svårt, ironin i att ljuga har jag lite svårare att förstå.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Ingen mörkning! Missat, att de fraktade bort matrialet på några dar.

Generaliseringar UTAN att kunna bevisa eller styrka ditt påstående. Rökens färg torskade du på rejält. Nu skall vi se om du har något att dra ur rockärmen eller om du är som vanligt ute på hal is.

För det första har du någon aning om hur många dagar det tog att rensa upp ground zero?

Att skrika likt en 3 åring om detta stärker knappast ditt "case". Men det är väl så du vill få ut din ihop fantiserade "sanning"

Har du någon aning vart man fraktade massorna? Alltså vart tog resterna av WTC området vägen från ground zero? Och hur länge låg dom på den platsen.

Dina svepande påståenden om "några dagar" lär du knappast vinna några nya poäng för.

Men jag slår vad att du inte kan detta.
Törs du sätta emot?

Posted on: 2008/9/25 15:23

See User information
Quote:

Blackie skrev:
Både dom officiella och alternativa teorierna angående 9/11 ÄR konspirationsteorier, vare sig folk "vill" begripa det eller inte!.

En konspirationsteori är en teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration.

En sammansvärjning är definitionsmässigt någonting som deltagarna håller hemligt, vilket gör att sanningshalten i en konspirationsteori oftast är svårbedömd. Historiskt har det funnits ett litet antal spektakulära sammansvärjningar (till exempel Brutus sammansvärjning mot Julius Caesar eller de tyska stabsofficernas sammansvärjning mot Adolf Hitler år 1944). I allmänhet tenderar dock konspirationsteorier att vara felaktiga eller endast ha ett korn av sanning i sig. Ibland sprids teorierna för att främja ett underliggande syfte, till exempel att solka ryktet hos ens politiska motståndare medan det i andra fall endast är en fråga om människors fantasi och vilja att förstå det annars obegripliga.

Sammansvärjningar som omfattar många personer är mycket sårbara och de tenderar att snart bli avslöjade. Det finns därför anledning att vara generellt ytterst skeptisk till teorier om sammansvärjningar.

Konspirationer, hemliga projekt och mörkläggningar avslöjas dock då och då, som till exempel Watergateaffären, IB eller Echelon. Många konspirationsteorier brukar dock handla om konspirationer som är mycket mer omfattande och mäktiga än dessa och att vissa konspirationer avslöjas kan inte tas som bevis för att andra påstådda därmed finns.

Konspirationsteorier kan genomsyra hela det etablerade samhället. Vissa konspirationsteorier är harmlösa för det som angrips i teorin ifråga, andra har mer eller mindre hetsande politiska eller religiösa undertoner. I många fall gäller att det stöd som anförs för konspirationsteorier är vagt och mångtydigt, samtidigt som teorin är svår eller omöjlig att falsifiera. Den som tror på en konspirationsteori tycker själv att det sagda är "uppenbart" medan en utomstående inte kan se något samband alls mellan de hopsamlade indicier som anförs som bevisning.

Många försök att bevisa olika former av konspirationsteorier går till så att man försöker bevisa den egna teorin baklänges, genom att hävda att påstådda svagheter, felaktigheter eller alternativa tolkningar i den etablerade verklighetsbeskrivningen automatiskt stärker konspirationsteorin. Men det är inte alltid självklart att en påstådd felaktighet är en verklig felaktighet och risken är stor att konspirationsteoretikern gör sig skyldig till en falsk dikotomi, det vill säga till tron att man kan reducera alla alternativ till två ömsesidigt uteslutande verklighetsbeskrivningar där den ena automatiskt har rätt om den andra har fel. Det kan ju finnas andra förklaringar till felaktigheter i den etablerade verklighetsbeskrivningen än att den skulle vara en falsk täckhistoria för att dölja en konspiration.

Posted on: 2008/9/25 15:28

See User information
Det finns inget som pekar på 19 araber längre....911 was an inside job.

Posted on: 2008/9/25 15:59

See User information
Quote:

gaston skrev:

Förnekelse är inte precis något som gör din teori mer trovärdig

Posted on: 2008/9/25 18:03
/

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Quote:

gaston skrev:

Förnekelse är inte precis något som gör din teori mer trovärdig
Hahahahaha vem lever i förnekelse sa du?

Posted on: 2008/9/25 18:20

See User information
Quote:

Hahahahaha vem lever i förnekelse sa du?
Hehe - vilket skämt mitt framför ögonen på de andra människorna än de själva - de där bakom murarna i den skyddade statsverkstaden. Med massmedias och myndigheters hjälp döljer de sig med "hjälp" av forskare som (etablerade)som håller varandra bakom ryggen... överinformation om några ynka forskare/ experter som vem som helst skulle kunna åstadkomma med alla skattemilj,arder. Precis på samma sätt...Som toofer sååå överlägsen så.Han läser till chef ser jag..ung akademiker.

Som sagt så är allt som blivit för stort p g a övertro, ett mycket stort hot. då börjar man att mäta och mäta

Med massmedias och myndigheters hjälp döljer de sig fula fisken bäst.

Posted on: 2008/9/25 18:45

See User information
Ni förnekar alla bevis som stödjer den officiella historien. Att ni upprepar samma trams gång på gång gör det inte mer sant.

Sale: Varför fetmarkerar du helt slumpvis i dina texter?

Posted on: 2008/9/25 18:47
/

« 1 2 3 (4) 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper