vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 »

Re: Debunkare

See User information
Quote:

gaston skrev:
Jag påstår att stålstommen (Centrumcorden) borde stått kvar om den inte var skadad på nå sätt, men något skadade tydligen stommen ända ner till markplanet och det var inte eld.

Vidare så kan jag berätta att jag har inte läst koranen heller...dom hamnar på samma nivå i min värld.....sagor.

Du frågade också massa om betong "mjölet".

Ingen respons på det?

Vikt? Tidpunkt för när betongen blev till "mjöl"?

Sen åter en StrawMan, INGEN har påstått att dom 47 ? pelarna behövde vara skadade ända ner till markplanet. Dessa pelare var ju skarvade, eller kanske du kan visa hur man gjorde ca 450 meter långa balkar utan skarv i mitten av 1960 talet.! Jag är skit intresserad!

Posted on: 2008/10/9 15:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

gaston skrev:.........................................

Vilka hävdar att det var någon form av "pankakning?

Posted on: 2008/10/9 15:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Nä jag menade järn/stål. Men jag angrep dig där du debunkar alla de som påstår att betongen upplöstes till damm genom att du länkar till en bild som du påstår bevisar att det inte alls blev till damm.

Nej du ta och läs vad jag svarade på, det är DITT citat där du beskriver att det är stålet som blir till damm.

Skärp dig!!!!

Quote:

Fahrenheit451 skrev:ytterskelettet som bestod av järn/stål upplöses till damm.

Det är DINA ord. Mitt svar var:

"Vilken konstig formation "dammet" har format då det landade på marknivå!!!!????"

Bilden visade en del av ytterskalet.

Eftersom du inte vill erkänna att du kom med en antydan om att det betongen inte blev till damm, så kommer vi ingen vart med detta. Att sen hoppa över detta och istället angripa mig på en annan punkt är bara för mycket.

Posted on: 2008/10/9 17:22
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:
Jag påstår att stålstommen (Centrumcorden) borde stått kvar om den inte var skadad på nå sätt, men något skadade tydligen stommen ända ner till markplanet och det var inte eld.

Vidare så kan jag berätta att jag har inte läst koranen heller...dom hamnar på samma nivå i min värld.....sagor.

Ingen respons på det?

Sen åter en StrawMan, INGEN har påstått att dom 47 ? pelarna behövde vara skadade ända ner till markplanet. Dessa pelare var ju skarvade, eller kanske du kan visa hur man gjorde ca 450 meter långa balkar utan skarv i mitten av 1960 talet.! Jag är skit intresserad!

Är det någon som påstår att de inte var skarvade, eller ytterligare halmgubbe? Visa mig för jag ser det inte i denna tråd!

För det första bestod WTC 1 och 2 av en inre struktur och en yttre strukur, där den inre strukturen var mycket kraftigt konstruerad för att just kunna motstå att ett flertal flygplan flög in byggnaden. För att den inre strukturen skulle kunna ge vika och bli mjuk och ändå störta ner i avgrunden behövdes att större delar av den utsättas för mycket hög värme och under en lång tid. Det var inte skadorna det handlade om utan värmen som fick stålet att bågna. Nist påstår att 45-50 minuter räcker, jag kan inte köpa det när det kommer till den inre strukturen. Ritningarna visar att denna inre struktur var som en egen konstuktion i sig och skulle stå kvar oavsett hur mycket skador och hur mycket värme den yttre strukturen fick utså. Dessutom ändra NIST på vissa parametrar när de gjorde denna simulering, nämnligen de höjde tempertur och förlängde tiden.

NIST undersökningsteam bestod av två gubbar som även ingick i alla de andra undersökningsteamen. (har en bild här på det, men vet inte hur man slänger upp den. PM:a om någon har lust) Anser man inte ens detta var ett problem eller kanske inte ens tagit reda på det så sjunker i allafall dennes anseende hos mig rakt ner under jorden.

Posted on: 2008/10/9 17:38

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/9 18:00:07

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Eftersom du inte vill erkänna att du kom med en antydan om att det betongen inte blev till damm, så kommer vi ingen vart med detta. Att sen hoppa över detta och istället angripa mig på en annan punkt är bara för mycket.

Nu är det helt plötsligt en "antydan", ja din form är nog inte helt återställd.
Jag har INTE antytt något om betongen alls till dig. Jag svarade på DITT inlägg där DU påstår att: "järn/stål upplöses till damm".
Min respons på denna lögn var en bild som visade att stora strukturer av fasaden stod upp vid markplanet. INGET om betong.
Jag har definitivt inte hoppat till någon annan fråga, det hänger liksom på dig att erkänna att du skrev ytterliggare lögn.
Du kanske kommer på detta efter ett tag och sen försöker lägga skulden på mig. Ja, jag är skyldig om det är fel att citera DIG.
Den enda jag gjort är att trycka på citera knappen och "vips" så kommer det upp det DU skrivit.

Du visar upp ännu ett fult tryne med denna lögnaktiga retorik. Tror du verkligen att du kommer framåt genom att ljuga och tillskriva andra debattörer saker dom inte skrivit. Du är inte ett dugg bättre än dom du här anklagar.

Posted on: 2008/10/10 5:59

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Är det någon som påstår att de inte var skarvade, eller ytterligare halmgubbe? Visa mig för jag ser det inte i denna tråd!

Humor då du inte kan något om hållfasthet, ja det måste vara skravlöst om du skall få ca 450 meter balk stå kvar efter dessa krafter släppts löst.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:För det första bestod WTC 1 och 2 av en inre struktur och en yttre strukur, där den inre strukturen var mycket kraftigt konstruerad för att just kunna motstå att ett flertal flygplan flög in byggnaden. För att den inre strukturen skulle kunna ge vika och bli mjuk och ändå störta ner i avgrunden behövdes att större delar av den utsättas för mycket hög värme och under en lång tid. Det var inte skadorna det handlade om utan värmen som fick stålet att bågna. Nist påstår att 45-50 minuter räcker, jag kan inte köpa det när det kommer till den inre strukturen.

Den inre och den yttre konstruktionen DELADE på bördan att hålla uppe varje våningsplan, det den inre konstruktionen också var tvungen att klara av var alla hissar.
Så kollapsar den yttre väggen kommer INTE den inre konstruktionen inte kunna hålla uppe våningsplanen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Construc ... of_the_World_Trade_Center

Du får gärna bekräfta med ett dokument att husen skulle klara träffar från FLER flygplan.
Ta sen och jämför ett Boeing 707 mot ett Boeing 767.
Ta sedan i beräkning hastigheten som kraschen skedde.
Kolla noga upp om det står något om att husen skulle klara en krasch i över 800 km/h.
Lycka till!!

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Ritningarna visar att denna inre struktur var som en egen konstuktion i sig och skulle stå kvar oavsett hur mycket skador och hur mycket värme den yttre strukturen fick utså. Dessutom ändra NIST på vissa parametrar när de gjorde denna simulering, nämnligen de höjde tempertur och förlängde tiden.

Vilka ritningar bekräftar detta?

Quote:

Fahrenheit451 skrev:NIST undersökningsteam bestod av två gubbar som även ingick i alla de andra undersökningsteamen. (har en bild här på det, men vet inte hur man slänger upp den. PM:a om någon har lust) Anser man inte ens detta var ett problem eller kanske inte ens tagit reda på det så sjunker i allafall dennes anseende hos mig rakt ner under jorden.

"TVÅ gubbar", nu får du skärpa dig, vem tror du skal ta dig på allvar när du skriver detta?

NIST NCSTAR 1, WTC Investigation v
CONTRIBUTORS TO THE INVESTIGATION
NIST TECHNICAL STAFF
Mohsen Altafi
Robert Anleitner
Elisa Baker
Stephen Banovic
Howard Baum
Carlos Beauchamp
Dale Bentz
Charles Bouldin
Paul Brand
Lori Brassell
Kathy Butler
Nicholas Carino
Sandy Clagett
Ishmael Conteh
Matthew Covin
Frank Davis
David Dayan
Laurean DeLauter
Jonathan Demarest
Stuart Dols
Michelle Donnelly
Dat Duthinh
David Evans
Richard Fields
James Filliben
Tim Foecke
Jeffrey Fong
Glenn Forney
William Fritz
Anthony Hamins
Edward Hnetkovsky
Erik Johnsson
Dave Kelley
Mark Kile
Erica Kuligowski
Jack Lee
William Luecke
Alexander Maranghides
David McColskey
Chris McCowan
Jay McElroy
Kevin McGrattan
Roy McLane
George Mulholland
Lakeshia Murray
Kathy Notarianni
Joshua Novosel
Long Phan
William Pitts
Thomas Ohlemiller
Victor Ontiveros
Richard Peacock
Max Peltz
Lisa Petersen
Rochelle Plummer
Kuldeep Prasad
Natalia Ramirez
Ronald Rehm
Paul Reneke
Michael Riley
Lonn Rodine
Schuyler Ruitberg
Jose Sanchez
Raymond Santoyo
Steven Sekellick
Michael Selepak
Thomas Siewert
Emil Simiu
Monica Starnes
David Stroup
Laura Sugden
Robert Vettori
John Widmann
Brendan Williams
Maureen Williams
Jiann Yang
Robert Zarr

NIST EXPERTS AND CONSULTANTS
Vincent Dunn
Steven Hill
John Hodgens
Kevin Malley
Valentine Junker

Contributors to the Investigation
vi NIST NCSTAR 1, WTC Investigation
DEPARTMENT OF COMMERCE AND NIST INSTITUTIONAL SUPPORT

Michele Abadia-Dalmau
Kellie Beall
Arden Bement, Jr.
Audra Bingaman
Sharon Bisco
Phyllis Boyd
Marie Bravo
Craig Burkhardt
Paul Cataldo
Virginia Covahey
Deborah Cramer
Gail Crum
Jane Dana
Sherri Diaz
Sandra Febach
Susan Ford
James Fowler
Matthew Heyman
James Hill
Verna Hines
Kathleen Kilmer
Kevin Kimball
Thomas Klausing
Donna Kline
Fred Kopatich
Kenneth Lechter
Melissa Lieberman
Darren Lowe
Mark Madsen
Ronald Meininger
Romena Moy
Michael Newman
Gail Porter
Thomas O’Brian
Nualla O’Connor-Kelly
Norman Osinski
Karen Perry
Sharon Rinehart
Michael Rubin
Rosamond Rutledge-Burns
John Sanderson
Hratch Semerjian
Sharon Shaffer
Elizabeth Simon
Jack Snell
Michael Szwed
Kelly Talbott
Anita Tolliver
Joyce Waters
Teresa Vicente
Dawn Williams

NIST CONTRACTORS

Applied Research Associates, Inc.
Steven Kirkpatrick*
Robert T. Bocchieri
Robert W. Cilke
Marsh Hardy
Samuel Holmes
Robert A. MacNeill
Claudia Navarro
Brian D. Peterson
Justin Y-T. Wu

Baseline, Inc.
Martin Klain

Computer Aided Engineering Associates, Inc.
Peter Barrett*
Michael Bak
Daniel Fridline
James J. Kosloski

DataSource, Inc.
John Wivaag

GeoStats, Inc.
Marcello Oliveira

NIST NCSTAR 1, WTC Investigation vii
Gilsanz Murray Steficek LLP
Ramon Gilsanz

Hughes Associates, Inc.
Ed Budnick*
Mike Ferreira*
Mark Hopkins
Matt Hulcher
Alwin Kelly
Chris Mealy
John Schoenrock
Steven Strege
Karen Dawn Tooren

Independent Contractors
Ajmal Abbasi
Eduardo Kausel
David Parks
David Sharp
Daniele Veneziano
Josef Van Dyck
Kaspar Willam

Isolatek International, Inc.
Paulette Kaminski

John Jay College
Norman Groner

Leslie E. Robertson Associates, R.L.L.P.
William J. Faschan*
Richard B. Garlock*
William C. Howell
Raymond C. Lai

National Fire Protection Association
Rita Fahey*
Norma Candeloro
Joseph Molis

National Research Council, Canada
Guylene Proulx*
Amber Walker

NuStats, Inc.
Johanna Zmud*
Carlos Arce
Heather Contrino
Christopher Frye
Nancy McGuckin
Sandra Rodriguez
Della Santos
Robert Santos

viii NIST NCSTAR 1, WTC Investigation
Rolf Jensen & Associates, Inc.
Ray Grill*
Ed Armm
Tom Brown
Duane Johnson
Bob Keough
Joseph Razz

Rosenwasser/Grossman Consulting Engineers, P.C.
Jacob Grossman*
Craig Leech
Arthur Seigel

Science Applications International Corporation
John Eichner*
Cheri Sawyer*
Lori Ackman
Marina Bogatine
Sydel Cavanaugh
Kathleen Clark
Pamela Curry
John DiMarzio
Heather Duvall
Mark Huffman
Charlotte Johnson
Michael Kalmar
Mark Madara
Walter Soverow
Paul Updike
Yvonne Zagadou

Simpson Gumpertz & Heger Inc.
Mehdi Zarghamee*
Glenn Bell
Said Bolourchi
Daniel W. Eggers
Ömer O. Erbay
Ron Hamburger
Frank Kan
Yasuo Kitane
Atis Liepins
Michael Mudlock
Wassim I. Naguib
Rasko P. Ojdrovic
Andrew T. Sarawit
Pedro Sifre

S. K. Ghosh Associates, Inc.
S. K. Ghosh*
Analdo Derecho
Dave Fanella
Xumei Liang

Skidmore, Owings & Merrill, LLP
Bill Baker
Bob Sinn
John Zils

Teng & Associates, Inc.
Shankar Nair

Underwriters Laboratories, Inc.
Fred Hervey*
Joseph Treadway*
Mark Izydorek
Aldo Jimenez
William Joy
John Mammoser

NIST NCSTAR 1, WTC Investigation ix
University at Buffalo, The State University of New York
Andrew Whitaker*
Andrei Reinhorn
Joshua Repp

University of Chicago Survey
Lab
Virginia Bartot
Martha van Haitsma

University of Colorado
Dennis Mileti

University of Michigan
Jamie Abelson

Wiss, Janney, Elstner Associates, Inc.
Ray Tide*
Jim Hauck
Conrad Paulson

COOPERATING ORGANIZATIONS
American Airlines
Desmond Barry
Morgan Heyer

The Boeing Company
Marlene Nelson

Blanford Land Development
Corporation
Lisa Lickman
Ron Lickman
John Sandy

Carr Futures, Inc.
David Mangold
City of New York Fire
Department
Alexandra Fisher
Allen S. Hay

Federal Bureau of
Investigation
Kenneth Marr

Hugo Neu Schnitzer East
Robert Kelman
Steve Shinn
Frank Manzo

Laclede Steel
David McGee

Marsh & McLennan
Companies
Thomas Gress
Michael Lyons

Metal Management Northeast, Inc.
Michael Henderson
Alan Ratner
John Silva

National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States
Madeline Blot
Sam M. W. Casperson
George L. Delgrosso
Daniel Marcus
James Miller
Catherine S. Taylor
New York City Law Department
Lawrence S. Kahn
Jay L. Cohen
Gary Shaffer
Rachel Relkin
Joanna Weiss
George C. D. Duke
Katherine Winningham
Jessie Levine

New York City Police Department
Michael F. Healey

The Port Authority of New York and New Jersey
James Begley
Saroj Bhol
Gerry Gaeta
Jeffrey Gertier
Frank Lombardi
Alan Reiss
Nancy Seliga

Siemens
Steven Shamash
John Farrington
Robert Salamone

Silverstein Properties Simpson, Thacher & Bartlett
LLP
Jamie Gamble

Structural Engineers
Association of New York
Ed DiPaolo
Wachtell, Lipton, Rosen &
Katz
Marc Wolinsky
Andrew Cheung
United Air Lines
John Midgett
Norvis Huezo

Williams & Connolly LLP
Philip Sechler

Du må ogilla dessa personer, det är en sak, men att skriva att det är "TVÅ gubbar" sänker dig totalt i trovärdighet. Har du ingen stolthet alls?

Posted on: 2008/10/10 6:13

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Nu är det helt plötsligt en "antydan", ja din form är nog inte helt återställd.
Jag har INTE antytt något om betongen alls till dig. Jag svarade på DITT inlägg där DU påstår att: "järn/stål upplöses till damm".
Min respons på denna lögn var en bild som visade att stora strukturer av fasaden stod upp vid markplanet. INGET om betong.
Jag har definitivt inte hoppat till någon annan fråga, det hänger liksom på dig att erkänna att du skrev ytterliggare lögn.
Du kanske kommer på detta efter ett tag och sen försöker lägga skulden på mig. Ja, jag är skyldig om det är fel att citera DIG.
Den enda jag gjort är att trycka på citera knappen och "vips" så kommer det upp det DU skrivit.

Du visar upp ännu ett fult tryne med denna lögnaktiga retorik. Tror du verkligen att du kommer framåt genom att ljuga och tillskriva andra debattörer saker dom inte skrivit. Du är inte ett dugg bättre än dom du här anklagar.

Vackert skrivet och inte några påhopp. Ska jag räkna efter hur många så att jag ska ge igen med samma mynt.? Orkar inte tjafsa, din översittarattityd och din ofelbara person har genomsyrat varje inlägg från dig. Någon storhet, som att erkänna en egen brist eller ett enda fel ligger tydligen i din natur och därför kan jag bara se dig som en mycket liten människa. Att allting i grund och botten handlar om att vi har olika åsikter är tyvärr något man är skyldig att acceptera och att antyda att dina eller mina åsikter är mindra värda är ganska odemokratiskt och grundar sig en ganska dålig människosyn.

Posted on: 2008/10/10 6:14

Fahrenheit451

See User information
Vet inte vad du vill med din lista. Hoppas admin tar bort den, eftersom den förstör hela tråden och är tydligen NIST-teamet, vilket i såfall är ointressant eftersom mitt påstående handlade om samtliga team.

Men ska ge dig tre namn på personer, företag som ingick i FEMA, NIST, OKC, Popular Mechanics och några till. Gene Corley, Thornton-Tomasetti, Levy-Wiedlinger.

Posted on: 2008/10/10 6:24

Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/10 7:04:19
Edited by Fahrenheit451 on 2008/10/10 7:20:25

Fahrenheit451

See User information
Hur orkar ni tjafsa med dessa debunkers vi vet redan deras agenda - att förstöra forumet. Dom springer runt här för att få det att se ut som hela rörelsen hänger löst vilket är skitsnack. Om vaken.se inte tar tag i det här snart slutar jag att komma hit alls vilket är precis vad dom vill...

Posted on: 2008/10/10 6:50
Bruna skjortor och hakkors tillhör 40-talet. Dagens nazister har slips och kavaj...
http://www.peakoil.com/
http://technocracy.org/

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:

Ingen respons på det?

Ingen i stålbyggnadsbranschen skulle tillåta att skarvarna var vekare än konstruktionen i sin helhet. sådant finns det nomenklatur för, så det kan du glömma.

För att få klarhet i detta kunde du ju besöka en smidesfirma och diskutera det med folk som vet vad det handlar om i stället för att göra dig löjlig på andras bekostnad, det gör bara att du kommer att bli betraktad som en halmgubbe hela du.

Konstruktioner av den sorten som fanns i corden i tornen beter sig inte på det sättet om inte allvarliga skador funnits på balkarna, frågan är vad som orsakade skadorna.

Läs på lite om fackverkskonstruktioner så kommer du en bit på väg.

Posted on: 2008/10/10 7:53

Edited by gaston on 2008/10/10 8:18:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vackert skrivet och inte några påhopp. Ska jag räkna efter hur många så att jag ska ge igen med samma mynt.? Orkar inte tjafsa, din översittarattityd och din ofelbara person har genomsyrat varje inlägg från dig. Någon storhet, som att erkänna en egen brist eller ett enda fel ligger tydligen i din natur och därför kan jag bara se dig som en mycket liten människa. Att allting i grund och botten handlar om att vi har olika åsikter är tyvärr något man är skyldig att acceptera och att antyda att dina eller mina åsikter är mindra värda är ganska odemokratiskt och grundar sig en ganska dålig människosyn.

Det är inte bra att prata med sig själv, du ställer diagnosen över ditt eget beteende men försöker skylla den på mig.

Det är liksom bara att ta det senaste tjafset du håller på med.

Kan du ta fram det inlägget där jag skriver eller hänvisar till att BETONGEN skulle ha smultas sönder till DAMM?

Kan jag hänvisa till det inlägg där DU skriver att stålet blev till damm?

På den första frågan är det ett klart NEJ, det finns inte ett sådant inlägg från min sida i debatten med DIG.

På den andra frågan så blir det ett JA! Du har skrivit följande:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:ytterskelettet som bestod av järn/stål upplöses till damm.

Sen kan du linda in det hur du vill, men fakta kommer att kvarstå. Alla kan nämligen läsa vad DU skrivit. Hade varit enkelt att bara erkänt att det du skrev var galet och bilden jag visade dig övertygade dig om det galna i ditt första påstående. För du är väl öppen och neutral??????????

Posted on: 2008/10/10 10:01

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vet inte vad du vill med din lista. Hoppas admin tar bort den, eftersom den förstör hela tråden och är tydligen NIST-teamet, vilket i såfall är ointressant eftersom mitt påstående handlade om samtliga team.

Men ska ge dig tre namn på personer, företag som ingick i FEMA, NIST, OKC, Popular Mechanics och några till. Gene Corley, Thornton-Tomasetti, Levy-Wiedlinger.

Ja, censur skall vi ju ha, du öppen????

Men ditt inlägg blir stor humor då dina namn inte finns med i min lista från NIST!
Hur kommer sig det då?

Har du SJÄLV gått igenom rapporterna eller har du sett detta på JooToob?
Svar önskas.

Om du nu har undersökt detta SJÄLV, vilka rapporter har du gått igenom?
Sen är Popular Mechanics ingen officiell källa, det är ett oberoende magasin som ägnat stor tid till att påvisa lögnerna i bla Loose Change. Det intressanta i deras undersökningar är att dom källhänvisar till det dom skriver. Det gör inte äkta truthers, jo det gör dom ju, förlåt, JooToob.

Posted on: 2008/10/10 10:09

See User information
Quote:

gaston skrev:
Ingen i stålbyggnadsbranschen skulle tillåta att skarvarna var vekare än konstruktionen i sin helhet. sådant finns det nomenklatur för, så det kan du glömma.

För att få klarhet i detta kunde du ju besöka en smidesfirma och diskutera det med folk som vet vad det handlar om i stället för att göra dig löjlig på andras bekostnad, det gör bara att du kommer att bli betraktad som en halmgubbe hela du.

Konstruktioner av den sorten som fanns i corden i tornen beter sig inte på det sättet om inte allvarliga skador funnits på balkarna, frågan är vad som orsakade skadorna.

Nu börjar det äntligen bli intressant.

Vilken ledd skall dessa balkar klara av belastningen på?
I vilken riktning ligger kraften?

Lika bra jag svarar eftersom du gör lite klassisk "cherrypicking" då du vägrar kommenterar ditt "mjöl" du hade på tapeten, men det blev tydligen inte intressant längre.
Dessa balkar var avsedda att klara kraften från golvplanen och hissarna. Denna kraft riktar sig rakt neråt.

Dessa balkar har INTE samma hållfasthet om du belastar dom i sidled, ju längre balkarna är dess då mindre tål belastning i sidled. Lätt att testa själv med ett kort och ett långt föremål.

Dessutom så var dessa 47? pelare skadade där planen kraschade. Eller har du något dokument som visar på motsatsen?

Posted on: 2008/10/10 10:17

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

gaston skrev:

Vilken ledd skall dessa balkar klara av belastningen på?
I vilken riktning ligger kraften?

Lika bra jag svarar eftersom du gör lite klassisk "cherrypicking" då du vägrar kommenterar ditt "mjöl" du hade på tapeten, men det blev tydligen inte intressant längre.
Dessa balkar var avsedda att klara kraften från golvplanen och hissarna. Denna kraft riktar sig rakt neråt.

Dessa balkar har INTE samma hållfasthet om du belastar dom i sidled, ju längre balkarna är dess då mindre tål belastning i sidled. Lätt att testa själv med ett kort och ett långt föremål.

Dessutom så var dessa 47? pelare skadade där planen kraschade. Eller har du något dokument som visar på motsatsen?

Det där att kraften uteslutande var riktad neråt köper jag inte då 50 tons delar sitter inkilade i husen som stod flera 10 tals meter från tornen.

Du kan ju själv prova med att ställa en järnvägsrälsskena på högkant och trucka ihop den så att den går sönder i flera delar eller varför inte 47 stycken, föresten passa på å värm dom i ena änden och se om det går bättre. ....lycka till.

Posted on: 2008/10/10 10:45
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
När sa jag att jag var neutral? Har aldrig påstått detta och inte heller påstått att jag är oberoende. Vad krävs det egentligen för att du ska sluta ljuga om mig eftersom det är inte första gången.
Det jag hela tiden hållit fast vid är att jag strävar efter en objektivitet.

Min källa är Blueprint for truth, idag 500 arkitekter/ingenjörer som stödjer, mer än NIST och de övriga tillsammans kanske vilket gör dem betydligt trovärdigare.

Posted on: 2008/10/10 10:58

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Missförstånd, jag frågade inte efter denna lista utan det var poängen med att samma experter dyker upp hela tiden i alla undersökningteam. Så vad gör den här och vad gör sen smilisen här i slutet av den om du inte är ute efter att lyfta dig på någon annans bekostnad. Tolkar det som en översittarattityd som de som stödjer sig på etablissemanget oftast innehar, vilket är ett tydligt tecken på att inte tänka utt någonting själv.

Posted on: 2008/10/10 11:10

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Japp, istället för att erkänna att man haft fel så kliver man raskt över på andra sidan och försöker dunka rygg. Intressant japp.

Posted on: 2008/10/10 11:13

Fahrenheit451

See User information
Quote:

gaston skrev:
Det där att kraften uteslutande var riktad neråt köper jag inte då 50 tons delar sitter inkilade i husen som stod flera 10 tals meter från tornen.

Du kan ju själv prova med att ställa en järnvägsrälsskena på högkant och trucka ihop den så att den går sönder i flera delar eller varför inte 47 stycken, föresten passa på å värm dom i ena änden och se om det går bättre. ....lycka till.

Alltså jag pratade om och tordde du också var med på att INNAN krasch och ras dvs vid normal läget för dom 47? centrala pelarna så är belastningen riktad neråt.

Däremot då kraschen skedde så blev belastningen omfördelad.

Inga problem att trycka i hop denna järnvägsräls om den är skadad. Hel däremot så kommer den som jag tidigare skrev ha en hög hållfasthet om vi pressar den i kortsidan. Däremot så kommer den bli svagare och svagare ju längre vi gör rälsen.

Posted on: 2008/10/10 11:21

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Japp, istället för att erkänna att man haft fel så kliver man raskt över på andra sidan och försöker dunka rygg. Intressant japp.

Så du har äntligen kommit till självinsikt om vilka problem du har. Grattis.

Hur gå det med stålet som blev till pulver? Det är ju DU som skrivit detta.

Posted on: 2008/10/10 11:23

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Missförstånd, jag frågade inte efter denna lista utan det var poängen med att samma experter dyker upp hela tiden i alla undersökningteam. Så vad gör den här och vad gör sen smilisen här i slutet av den om du inte är ute efter att lyfta dig på någon annans bekostnad. Tolkar det som en översittarattityd som de som stödjer sig på etablissemanget oftast innehar, vilket är ett tydligt tecken på att inte tänka utt någonting själv.

Ja det må vara hänt, men nu har DU igen gett oss ett exempel som är felaktigt, tar det aldrig slut?

DINA namn som DU la in i tråden finns INTE med i "ALLA" rapporter som DU skrev.

Skall vi ta det uttalande från dig med en nypa salt eller kan du på något sätt bevisa att det DU skrev är riktigt?

Posted on: 2008/10/10 11:25

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Ja det må vara hänt, men nu har DU igen gett oss ett exempel som är felaktigt, tar det aldrig slut?

DINA namn som DU la in i tråden finns INTE med i "ALLA" rapporter som DU skrev.

Skall vi ta det uttalande från dig med en nypa salt eller kan du på något sätt bevisa att det DU skrev är riktigt?

Om jag lärde mig att slänga upp en bild här så... Nu finns den dock med i Powerpoint-presentationen på A&Etruths sida. Tror inte de skulle ljuga om något sådant.

Posted on: 2008/10/10 11:39

Fahrenheit451

See User information
Stålet som blev till pulver då.. Titta på rasen, ytterstrukturen ser ut att upplösas till damm och någonting som liknar explosioner kan ses under den linje där själva fallet pågår.

Posted on: 2008/10/10 11:42

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Quote:

Så du har äntligen kommit till självinsikt om vilka problem du har. Grattis.

Jopp, har erkännt att jag inte är perfekt, har du?

Posted on: 2008/10/10 11:44

Fahrenheit451

See User information
OBS OT
En annan sak som är ganska ohövligt beteende hos dig. Jag sa en gång att jag var ur form. Detta använder du sen i ditt argumenterande mot mig och dessutom hånar mig för det.
Jag har vissa skäl till att vara ur form som jag inte nämnt, men hur har du det med din människosyn egentligen om du väljer att angripa människor som erkänner att de har en svaghet? Tycker du att det är passande för en psykolog?

Posted on: 2008/10/10 11:55

Fahrenheit451

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper