vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Islam is the Light
Här är en docka som kan prata.
Tyvärr säger den detta i USA och föräldrar rasar mot den lilla Fisher Price-dockan

http://www.youtube.com/watch?v=kkxzXnBN4co

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Islam is the Light

See User information
Haha, så coolt :)
Undrar vad tillverkaren tänkte? Men visst, Koranen är väldigt vettig säger de som läst den objektivt.

Allt är vettigt när man ser allt objektivt och på ett sådant sätt att allting är samhörande som en enhet. Det finns positivt och negativt i allt, och när man ser allt i kärlekens namn så finns det inget negativt.

Posted on: 2008/10/20 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seilon skrev:
Undrar vad tillverkaren tänkte? Men visst, Koranen är väldigt vettig säger de som läst den objektivt.

Vettigt att döda otrogna (infidels) som det står i koranen? Det påminner om romersk-katolska kyrkan som likaså anser sig ha rätt att döda otrogna (heretics).

Quote:

Allt är vettigt när man ser allt objektivt ....

Nej. Allt är inte vettigt. Det kan inte vara nyttigt att stänga av hjärnan så där som du verkar ha gjort.

Posted on: 2008/10/20 17:56

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

seilon skrev:

Vettigt att döda otrogna (infidels) som det står i koranen? Det påminner om romersk-katolska kyrkan som likaså anser sig ha rätt att döda otrogna (heretics).

Quote:

Allt är vettigt när man ser allt objektivt ....

Nej. Allt är inte vettigt. Det kan inte vara nyttigt att stänga av hjärnan så där som du verkar ha gjort.

Tänk på att det är gamla skrönor, myter, sagor osv.. Man kan rabbla upp lika otrevliga saker ur Bibeln, Toran mm fullt med våldtäkter, inscest, stening av ortogna osv ..men det handlar endast om vad du själv gör med informationen och vilken tolkning du du gör. Koran är inte islam, Och Bibeln är inte kristendom.

En sak till, är man redan negativt inställt till något så dras en blickar till sådant som kan tolkas negativt.

Posted on: 2008/10/20 19:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451

See User information
miksjo

Du får inte tolka mig så. Jag har inte läst den själv bara pratat med en vän som läst de flesta religösa skrifter.

Jag vet inte hur jag ska säga det, men jag har försökt sätta mig in i alla människors perspektiv som jag mött. Försökt förstå varför de säger som de gör och sett mig själv som dem. Jag har därmed ifrågasatt mig själv otroligt mycket och varit min värsta fiende kan man säga.

För om du tror på något vill du gärna inte att någon ifrågasätter det. Men det ville jag, för jag vill inte säga något som inte stämmer. Så jag har sett till att ta all kritik och se till att lära mig förstå det perspektivet som personen har som gav mig kritik. Sen använt kritiken till att ifrågasätta mig själv och se om jag verkligen har rätt.

När man söker sanningen och tillslut söker inom sig själv så börjar det hända "mystiska" saker. Hade jag inte varit med om parallella verkligheter, drömmar om framtiden, helt sjukt oförklariga sammanträffanden, möten med människor som har liknande helt overkliga saker att berätta, och hade jag inte varit skeptiskt och objektiv så hade jag aldrig lärt mig det jag lärt mig.

Jag har spenderat otaliga timmar med detta, att söka sanningen, ända sedan jag såg första 9/11 filmen. Jag har inte dock gått i ett kaninhål, jag har undersökt alla.

Så miksjo, jag har inte stängt av min hjärna, men jag har funnit min sanning, mitt inre ljus och en otrolig lugn och harmoni. Jag har inget ego längre som inte tål kritik, jag har inget ego som bråkar med mig, jag har tystat det.

Och jag tar fortfarande åt mig av vad andra säger, men jag har nog hört allt man kan höra som skulle kallas kritik rörande det jag lärt mig om, eftersom jag vänt mig till många olika människor ifrån hela världen för att söka svar.

Så misstolka mig inte, och jag förstår att det är lätt... Så javisst, det står kanske skit, men ibland är det en tolkningsfråga. Man måste se det positiva men absolut inte blunda för det negativa.

Hoppas jag gav dig lite klarhet?

Posted on: 2008/10/20 21:25

Anonym
Quote:

miksjo skrev:
Så totalt onödigt.

See User information
När jag tittade på David Icke´s senaste föredrag så misstänkte jag att han har studerat delar av islam. Det finns många ljusglimtar i denna bok, samtidigt används det för att kontrollera människor.

Posted on: 2008/10/21 17:43

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper