vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Re: Mot NWO: En ny humanistisk rasism

See User information
Frågan är kanske, vem är du? Är du den jag ser eller är du något annat?

Posted on: 2008/10/21 16:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag har läst helt tvärtom: medan ras osv kanske är en kulturell och social verklighet, så är det inte en genetisk verklighet. Faktum är istället att det inte finns någon genetisk skillnad som på något signifikant sätt skiljer människor åt nog för att kunna dela upp oss i subdivisioner.

"Vi mot dom" tänket måste upphöra.

Vit, svart, gul, whatever, who cares: det är bara vi. Enkelt. Hudfärger gör inte folk bättre eller sämre på nåt vis. Släpp den där förlegade skiten.

Posted on: 2008/10/21 22:38

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Seraph skrev:
Jag har läst helt tvärtom: medan ras osv kanske är en kulturell och social verklighet, så är det inte en genetisk verklighet. Faktum är istället att det inte finns någon genetisk skillnad som på något signifikant sätt skiljer människor åt nog för att kunna dela upp oss i subdivisioner.

"Vi mot dom" tänket måste upphöra.

Vit, svart, gul, whatever, who cares: det är bara vi. Enkelt. Hudfärger gör inte folk bättre eller sämre på nåt vis. Släpp den där förlegade skiten.

Helt rätt, hur stor är den genetiska skillnaden mellan björken utanför fönstret och mig?
Hur som helst så delar vi varandras öde..

Posted on: 2008/10/21 22:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
-Lao Tse Gaston-

See User information
Quote:

void skrev:
-Lao Tse Gaston-

Aj då, jag trodde det var min ord..
Nåja det är mina tankar....

Lao Tse
Från Wikiquote
Hoppa till: navigering, sök

Lao Zi (老子 (pinyin: Lǎo Zǐ), stavas även Laozi, Lao Tzu och Lao Tse) betyder ordagrant "den gamle". Enligt tradition ska han ha hetat Li Er (李耳, pinyin: Lǐ Ěr) även om hans existens kan betvivlas. Han brukar betraktas som taoismens förste filosof och anges som författare till Daodejing.

[redigera] Tillskrivna citat

* Att ha tillräckligt är lycka, att ha mer än tillräckligt är olyckligt. Det gäller för allting, men särskilt om pengar.

* Att lära känna andra är vishet. Att lära känna sig själv är den högsta vishet.

* Delad glädje är dubbel glädje.

* Den styr bäst som styr minst.

* Den äkta fria människan är den som uppfyller sin dröm utan att ta hjälp av någon.

* Det är opassande att kalla den person lärd, som uppskattar bekvämlighet.

* En ledare är bäst när folk knappast vet att han finns, inte lika god när folk lyder och hyllar honom, dålig när de avskyr honom.

* En skicklig skräddare klipper lite.

* En tusenmilaresa börjar med ett steg.

* Han som vet, talar inte. Han som talar, vet inte.

* Ju fler lagar och förordningar desto fler tjuvar och banditer.

* Om ett hem inte har en trädgård och ett gammalt träd förstår jag inte var livets glädjeämnen skulle komma ifrån.

* Den som vinner en seger över andra människor är stark. Men den som vinner en seger över sig själv är allsmäktig.

Instämmer..............fan då är jag Taoist då?
Jaja en till etikett.

Posted on: 2008/10/21 23:00

See User information
Quote:
Jag menar att de överlägsna har en moralisk plikt att hjälpa andra

Och där klargjorde du att du absolut inte tillhör de "överlägsna" på nåt vis överhuvudtaget.

Quote:
Alla raser kommer från den negroida

Vadå raser? Vilka raser? Du menar väl rasen? Du vet, den mänskliga???

Man kan ju knappast påstå att en svart och en vit pudel är olika hundraser pga att de har olika färger, liksom.

Att tänka att det finns olika människoraser och att vissa är smartare än andra är inget annat än förlegat och fånigt, och är knappast något som kännetecknar en "vaken" människa.

Posted on: 2008/10/22 7:41

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

Seraph skrev:
Quote:
Jag menar att de överlägsna har en moralisk plikt att hjälpa andra

Och där klargjorde du att du absolut inte tillhör de "överlägsna" på nåt vis överhuvudtaget.

Quote:
Alla raser kommer från den negroida

Vadå raser? Vilka raser? Du menar väl rasen? Du vet, den mänskliga???

Man kan ju knappast påstå att en svart och en vit pudel är olika hundraser pga att de har olika färger, liksom.

Att tänka att det finns olika människoraser och att vissa är smartare än andra är inget annat än förlegat och fånigt, och är knappast något som kännetecknar en "vaken" människa.

"Vilka raser?"

Jo som du förstår så menar han de olika mänskliga raserna.

Kan instämma en del med frihetsguiden. Tror inte man kan säga att alla raser kommer från den svarta, dock. Inte heller tänk om att "hjälpa varandra".

Det luktar utvecklingstänkkring det...

Men det som gäller är Devolution.

Raser här har sin anknytning eller korrelation till olika härkomst långt innan detta med Samsara dök upp. Olika nivåer/platser i kosmos. Vi är inte lika. Har man släppt det där med NewAge så tänker man inte onenessblaj etc.

Vakna ser inom sig själva, och håååååller inte på med andra hela tiden - det är just agendan somvill... (ailiens/karma och det...).

See User information
Quote:
Vakna ser inom sig själva, och håååååller inte på med andra hela tiden - det är just agendan somvill...

Visdom :)

Eller...jag känner likadant.

Är det samma sak?

Hehheh.

Frid.

Posted on: 2008/10/22 8:47

See User information
Va ja vet så kan man väll knappast se den vita "rasen" som specielt överlägsen.. Allt vi har har vi ju bara tagit med våld från andra "raser"..

Den vita "rasen" kan man ju säga just nu håller på att ta död på planeten, det tycker inte jag man kan se som specielt smart..
Även om den vita rasen har högre IQ så tycks vi inte kunna använda vår inteligens på något annat sätt än för egen vinning utan någon som hellst tanke på kommande generationer.

Men sen är det väl inte specielt konstigt om olika folskag har olika egenskaper? Samma sak som med två kolonier apor av samma art men som lever på två olika öar med olika förutsättninar.

Posted on: 2008/10/22 9:05
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
"Va ja vet så kan man väll knappast se den vita "rasen" som specielt överlägsen.. Allt vi har har vi ju bara tagit med våld från andra "raser".."

Och hur kunde vi det, om vi inte var överlägsna? Andra har också tagit med våld - exempelvis Zulufolket var Afrikas skräck och hade ett jätterike ända fram till 1800-talet, som de hade tagit med våld. Idealet är ju att vara god, naturligtvis, men andra folk är inte godare - vi är bara mer intelligenta. Om vi dessutom får goda ledare istället för den globala, sionistiska eliten, så kan det bli riktigt bra :)

Och sluta att lyssna på den sionistiska elitens antivita bullshit, är du snäll.

Klämmig kille du Tobias, då är det OK om jag och några andra med broderade skinnvästar rider ner till dig och plockar av dig det du har då?
Ja , bara för att visa vår genetiska överlägsenhet, för du har ingen aning om vilken maskburk du öppnar med det där snacket.
Du förblir en "Ulf Ekman eller Molle Lindberg" i mina ögon.

Posted on: 2008/10/22 9:25

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Gaston. Jag skrev att idealet är godhet. Men att vita har tagit andras saker är inget bevis på att de är underlägsna. Alla folk tar av andra folk. Vita har varit mer framgångsrika på grund av sin kreativitet. Men det säger inte att det är gott att ta. Tagandet är jag mot. Är det tydligt för dig? Jag har ingen lust att tala med din paranoia, så läs litet mer nogrannt, är du snäll.

Det har inte med tagandet att göra, enbart uppvisandet av supremitet överlägsenhet intelligens och kreativitet...
Synd att du hävdar att avståndstagande till Blavatskys läror är en paranoia, men det är väl där som våra IQn skiljer sig åt.

Posted on: 2008/10/22 9:56

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Gaston. Med ditt resonemang får inte en neurotypisk hjärtkirurg avråda en förståndshandikappad aspirant att göra hjärtkirurgi. Människor är olika. Raser skiljer sig i medeltal. Lika söker lika. Det gör vissa grupper svagare. Allt jag säger är att de skall få adekvat stöd. Jag stödjer mig inte på Blavatsky, utan samtida professorerna Rushton, Lynn och Herrnstein. Min IQ är något över medelmåttig, men jag trodde inte att vi talade om mig...

Vad fick dig att tro att det var ditt IQ jag avsåg ?

Posted on: 2008/10/22 10:25

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Gaston sa: "Synd att du hävdar att avståndstagande till Blavatskys läror är en paranoia, men det är väl där som våra IQn skiljer sig åt."

Det är nog du och inte jag som släpar omkring med den tomma säcken, min begåvningsprofil ser lite annorlunda ut, en begåvningsprofil som enligt tester påvisar att jag är en 9:a på en skala till 9 och detta utan interfaktorella differanser, och det vet du vad som menas med, eller hur?

Posted on: 2008/10/22 10:41

See User information
Quote:

Frihetsguiden skrev:
Det är bevisat att det finns generella kognitiva skillnader mellan olika folktyper till följd av de biologiska skillnaderna. .

Vilka BEVIS är detta då?

Vem har undersökt detta, sen Racial Hygeine menar jag?

Låter RACISTISKT, men jag är inte HELT Aryan hellre, så jag är bara kanske DUM som de flesta andra icke-aryaner? ; )

Men, VEM har gjort de här "prov" eller "undersökningar?"

Posted on: 2008/10/22 15:20
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Det gick en radio dokumentär i slutet av 90-talet med namnet "Svenskjävlarna" som handlade om svenska ungdommar som bodde i Spanien. Att de betraktades av spaniorerna ungefär likt vissa betraktar invandrare här i Sverige.

Posted on: 2008/10/22 15:30

Anonym
Quote:

The Lorax skrev:
Men, VEM har gjort de här "prov" eller "undersökningar?"
Det sa han i sin första post... prof. John Philippe Rushton, prof. Richard Herrnstein och prof. Richard Lynn

Han grundar hela sin världsbild på vad dessa tre herrar säger. Att det är "vetenskapligt bevisat" anser i stort sett bara dessa tre "forskare" och Frihetsguiden själv förstås.

Men det är ju fint att Frihetsguiden kan ta en jude på orden trots kritik i andra trådar.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper