vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#1


See User information
Många konspirationsteoretiker tenderar att använda Bilderbergruppen som något sorts bevis på att ledare världen över planerar en ny världsordning. Men vilka bevis finns för detta?

Jag skulle helt enkelt vilja veta vad som är så konstigt med att ledare, affärsmän etc träffas och diskuterar internationella angelägenheter innanför stängda dörrar. Varför är detta något skumt? Så skriv vad ni vet om Bilderberg och varför det kan anses vara kopplat till NWO.

Posted on: 2008/10/25 14:14
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#2


See User information
Frågan är dock varför dessa människor vill dölja vad de talar om och varför de vill dölja att de överhuvudtaget deltar. Det tog också ett tag för massmedia att ens erkänna dess existens.

Varför vill våra folkvalda inte vara öppna med dessa frågor ? Hur vet vi att de inte verkar emot folkets intressen när vi inte får veta några detaljer ?

Posted on: 2008/10/25 14:24
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#3


See User information
http://www.geocities.com/CapitolHill/8425/BILDER.HTM

"Control energy and you control the nations, control food and you control the people"

http://www.federalobserver.com/archive.php?aid=9603


Att du är så nedrans naiv och blind och inte ser faran i detta, är bortom min förmåga att förstå.

Jissus.

Posted on: 2008/10/25 14:24
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#4


See User information
Jag tycker att det är ganska uppenbart att dom snackar annat än golf på dessa möten! http://uuaaradio.blogspot.com/2007/12 ... ggruppen-och-maktens.html

Posted on: 2008/10/25 14:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#5


See User information
Bortsett från att jag enligt Emil är naiv, så uppskattar jag all information om Bilderberg samt lite spekuleringar om vad ni tror pågår på mötena. De som länkat saker hitintills, tackar :)

Posted on: 2008/10/25 14:58
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#6


See User information
Quote:
Jag skulle helt enkelt vilja veta vad som är så konstigt med att ledare, affärsmän etc träffas och diskuterar internationella angelägenheter innanför stängda dörrar.


Konstigt! Farligt är vad det är och ett hot mot demokratin. Att den politiska, ekonomiska och även media samlas och diskuterar vår framtid är allvarligt.

Posted on: 2008/10/25 15:02
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"


Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#7
Vad tyckte du var suspekt med bilderberg när du var en sk truther?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#8
Om alla domare i en ishockey-eller fotbollsmatch hade ett hemligt möte med det ena laget innan en match skulle nog många höja på ögonbrynen.

Här är det eliten som har ett hemligt möte med högt uppsatta politiker från utvalda länder.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#9


See User information
Tänkte jag hoppar in och svarar lite

Anledningen till att Bilderbermötena är suspekta är eftersom de hålls innaför stängda dörrar, ellerhur? Är detta då en anledning att tro att de diskuterar vår framtid? Förmodligen. Är det något fel i att diskutera med andra politiker utan att allmänheten får reda på det? Tveksamt enligt mig.

Saken är ju att vi vet inte vad som sker innanför dessa dörrar. Och under tre dagar som mötet håller på kan man knappast förvänta sig att över 100 personer lyckas enas om något. Jag tror helt enkelt att de möts, diskturerar och försöker komma fram till saker, precis som de göra annars. Varför de inte låter allmänheten ta del av det skulle jag kunna tänka mig har att göra med att de inte vill att det de säger direkt ska bli nyheter. De spekulerar förmodligen en del, detta är kanske inget man vill att allmänheten ska sätta ngn vikt på eftersom det just är spekuleringar.

Självklart vet jag inte mer än vad jag sett på diverse videor och artiklar, men för mig är det inte lika suspekt som många av er verkar tycka det är.

Dock, om man vänder på det, om jag trodde att det fanns en elit som kontrollera oss, då skulle jag finna det väldigt suspekt. Således blir detta lite av en död diskussion skulle jag tro.

Ang. vad jag trodde som truther: jag har aldrig varit en truther mer än gällande elfte september.

Posted on: 2008/10/25 17:16
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#10


See User information
Twoofer, det är inte den typen av möte där man grunnar på en lösning. Bilderberggruppen avser att uppnå ett samförstånd på ett antal punkter som oljepriser, krigsförklaringar, politiska omstruktureringar och annat. Det är detta samförstånd som sedan tas som policy. Det är svårt att tro att denna policy sedan inte skulle påverka våra folkvaldas beslut i de nationella och regionala frågorna.

Detta kommer ju naturligvis inte ut i massmedia eftersom framstående representanter för denna bransch personligen deltar i mötena under samma tystnadsplikt som alla andra.

Detta skulle i de flesta övriga sammanhang ha varit oacceptabelt i folks ögon. Massmedia har ju inte direkt några problem att kasta sig över allt ifrån G8-möten till kändisskandaler - ja rentav självaste kungahusen. Anser de verkligen att Bilderberg är så oviktigt eller är det kanske rentav "off limits" ?

Ett av svaren ska ha varit:

"The Bilderbergers have been removed from our assignment list years ago by executive order"
- Anthony Holder, f.d korrespondent för Economist

Dessvärre är det så att för att verkligen förstå Bilderbergs verkningar måste man också förstå historien bakom CFR och Trilateralerna..men jag inleder ingenting om dessa två i den här tråden - det skulle bara bli en röra.

Posted on: 2008/10/25 18:32
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#11


See User information
Twoofer, leta reda på klippet/intervjun med Estulin av Alex Jones från Bilderbergmötet, eller titta på hela Endgame av Alex Jones, i det klippet som spelades in för två år sedan så kom information ut att "husbubblan" skulle spräckas och att skulden skulle läggas på "subprime" lånen i USA.. och två år senare blev det exakt så..

Posted on: 2008/10/25 19:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#12


See User information
Jag har hittat ett annat klipp om samma ämne. http://www.youtube.com/watch?v=nYRI70fQRsI&feature=related

Posted on: 2008/10/25 20:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#13


See User information
Tack så mycket allihopa :) Ska kolla igenom alla klipp och annat som ni postat!

Posted on: 2008/10/25 20:47
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad vet ni om Bilderberg-gruppen?
#14


See User information
Ta och läs Daniel Estulins Club Bilderberg. Hörde på nån Alex Jones show att tillverkarna av Terminator 4 ska vara bakom denna film som kommer att vara en thriller, säkert nåt i stilen med änglar och demoner antar jag. Estulins bok lär ha varit en bestseller och ha översatts till många språk, kan bra hända den finns till och med på svenska?

Estulin har mycket framgångsrikt kunna spå världshändelser och han säger att detta är allt tack vare hans källor från insidan av bilderberg. Han har i år berättat att man kommer att försöka förknippa ledaren bakom Libertas med illegal vapensmugling till usa för att svartmåla organisationen. Libertas hade massiv kampanj emot lissabonfördraget ifjol och tros vara orsaken irländarna röstade nej. Irländarna ska rösta om Lissabonfördraget igen i Oktober och kommer att vara intressant om även denna mycket specifika spådom går i uppfyllelse....

Posted on: 2009/8/14 1:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS