vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

New world order

See User information
här är några filmklipp som ni bör kolla på och Zeitgeist kom igen nu,
jag kan fortfarande inte förstå att ni går på del 1 bara för att en dokumentär säger det kolla in vart dom får källorna ifrån .

http://www.youtube.com/watch?v=77o9KwxUG4E
http://www.youtube.com/watch?v=rJjhxmOgqzc
http://www.youtube.com/watch?v=pHC2no7oZ_w&feature=related

http://video.google.com/videoplay?docid=-4959110838223046399

Sök saningen och sanningen ska göra er fria.

Posted on: 2008/10/26 9:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: New world order

See User information
Mer försvarstal ifrån någon kristen eller vad handlar det om? Varför detta kraftiga försvar är man rädd för att folk ska få bilda sig en egen uppfattning?

Jag tror det finns en sanning i alla religioner, men tyärr tolkas budskapen alltid helt fel. Det handlar inte om ett sökande utanför sig själv eller ovanför sig själv, utan om ett sökande inom dig. Du är själv gud och kristendomen och framför allt skrifterna om Jesus vill berätta det för oss. Inte det, att man skulle följa någon religion eller ens Jesus.

Posted on: 2008/10/26 10:30
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
wow hehe är jag Skaparen av allt?
kom igen nu du fattar väl själv att det är helt ologiskt, satanister säger själva att dom är gudar hahaha.
Nej men allvarligt Jesus dog för oss för våra synder så att vi ska ha en relation till honom.
Jag förstår inte varför många är så emot min älskade herre och att många väljer att tro på dessa fåniga argument som allvarligt talat betyder ingenting.
Min vän Jesus är SANNINGEN, VÄGEN OCH LIVET han befriar er.
Vi är inte gudar det är omöjligt.
Har du inte tänkt på hur antikristligt det är inom många sanningsrörelser? och speciellt i detta land där jag tror att ateismen härjar, det är verkligen trist.
Inte undra på att människor här är så deprimerade och sura.
Tänk efter lite på hur ert liv ser ut är det nåt som fattas?
Du kanske köper den fina bilen eller dom senaste kläderna, men är du nöjd sen?
Tänk efter.

Posted on: 2008/10/26 11:58

See User information
Okej då, ytterligare en sårad kristen som har lite svårt för att människor har ett eget hjärta att följa, utan vill istället förleda in människor i olika irrläror om jesus, demoner, ont och gott. Jesus ville bl.a inte ha någon som följde honom, dock finns det fortfarande gått om idioter som ännu inte förstått hans budskap och följer honom som zombies ända in i döden.

Posted on: 2008/10/26 12:06

Fahrenheit451

See User information
Vad Zeitgeist gjorde var att peka ut den historiska faktan bakom dessa religioner med solen manifesterad som en frälsare.

Trodde du att vi hade gett upp gudar som Oden, Tor m.fl om inte representanter för kristendomen hade vandrat in i våra länder ?

Posted on: 2008/10/26 12:09
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Jag ställer upp helt på det som Chris White säger i "My rant to the truth movement". Det känns också som vi tagit samma väg i uppvaknandet, genom konspirationer, den nya världsordningen och till slut till insikt om den ultimata konspirationen, nämligen den mot Gud själv, mot Skaparen. De flesta här på forumet verkar ta de första stegen, men vägrar fortfarande att inse Guds existens, och hamnar då antingen i newage-träsket eller i något sorts limbo-tillstånd. Man ser även tecken på att folk tappar sitt förstånd, till och med språket, och orden, löses upp och blir betydelselöst. Ord som "sanning" tappar sin innebörd och nu definierar människorna, som ju har upphöjts till gudar enl. new age, sin egen personliga sanning. Det är verkligen en farlig utveckling och det, tillsammans med evolutionstänkandet, är ett medvetet och planerat sätt att slå undan fotfästet för människan, inför det kaos som kommer över oss.

Kolla också på fortsättningen "Megiddo II" som handlar om New Age bl.a. Mycket bra information. Kunskap är vapnet för att försvara sig mot falska läror. Kunskap botar även politisk korrekthet vilket trots allt är det som de flesta i det här landet lider av.

Megiddo II - The New Age (1/3)

Posted on: 2008/10/26 20:14

Edited by miksjo on 2008/10/26 20:43:41

Anonym
Quote:

miksjo skrev:
Jag ställer upp helt på det som Chris White säger i "My rant to the truth movement". Det känns också om vi tagit samma väg i uppvaknandet, genom konspirationer, den nya världsordningen och till slut till insikt om den ultimata konspirationen, nämligen den mot Gud själv, mot Skaparen. De flesta här på forumet verkar ta de första stegen, men vägrar fortfarande att inse Guds existens, och hamnar då antingen i newage-träsket eller i något sorts limbo-tillstånd. Man ser även tecken på att folk tappar sitt förstånd, till och med språket, och orden, löses upp och blir betydelselöst. Ord som "sanning" tappar sin innebörd och nu definierar människorna, som ju har upphöjts till gudar enl. new age, sin egen personliga sanning. Det är verkligen en farlig utveckling och det, tillsammans med evolutionstänkandet, är ett medvetet och planerat sätt att slå undan fotfästet för människan, inför det kaos som kommer över oss.

Kolla också på fortsättningen "Megiddo II" som handlar om New Age bl.a. Mycket bra information. Kunskap är vapnet för att försvara sig mot falska läror. Kunskap botar även politisk korrekthet vilket trots allt är det som de flesta i det här landet lider av.

Megiddo II - The New Age (1/3)

Bra talat!

Jag kanske säger att det där med "den ultimata konspirationen" är att vi går emot oss själva, vår/kosmos natur, dess egenskap/kriterier och det - och det är samtidigt som du säger Gud, jag har skrivit att vi är Urkonspiratören, och det därute är vad vi själva skapat. Vi har alla skapat det där som nu tornar upp sig över oss - komaister vill då få ut information för att "väcka andra"... hehe.... De som vill vara aktivister och "kämpa" mot det yttre har ingen relation till ordet "vaken".

Så det är det med Don Quijote...

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jesus ville bl.a inte ha någon som följde honom

Nu ljuger du som en häst travar. Jag slog upp Nya Testamentet på måfå för att börja leta efter ett bibelord som motsade var du säger o "råkade" få upp Luk. 9:59: "Till en annan sa han: Följ mig!. Men mannen svarade: Herre, låt mig först gå och begrava min far."
Om du ska ljuga om vad som står i Bibeln, prova att göra det på ett forum där folk inte läser boken i fråga....

Vidare kan ju alla som svalt Zeitgeists lögner om Jesus bevisa dem. Just det, det går inte...

Posted on: 2008/10/26 20:38

See User information
Quote:

nico317 skrev:
här är några filmklipp som ni bör kolla på och Zeitgeist kom igen nu,
jag kan fortfarande inte förstå att ni går på del 1 bara för att en dokumentär säger det kolla in vart dom får källorna ifrån .

http://www.youtube.com/watch?v=77o9KwxUG4E
http://www.youtube.com/watch?v=rJjhxmOgqzc
http://www.youtube.com/watch?v=pHC2no7oZ_w&feature=related

http://video.google.com/videoplay?docid=-4959110838223046399

Sök saningen och sanningen ska göra er fria.

Du får va hur mkt kristen du vill gubben. Blir dock trött på den extrema trångsyntheten som råder i ert läger. Fundamentalism är rent utav livsfarligt. Titta på historien och nutiden, förutom NWO/bankmännen så är det ni kristna som startat/startar flest krig, mördat flest människor och skott sig på det sjuka auktoritära system som samhället vilar på. I USA är det extremt som alltid, där kan man inte ens bli politiker på lokal nivå utan att uttalat följa jesus.
Är det sunt att ett samhälle ska styras av religion?
Det tyckte inte ens dem som grundade Amerika, utan var tvärtom väldigt noga med att frånskilja politiken och religionen.

George Washington och John Adams var noga med att uttala att USA inte grundades som en kristen stat. detta nedtecknades i ett fördrag med Tripoli år 1796.
Thomas Jefferson den tredje presidenten var uttalad ateist.
Det vi ser idag med extremhögerns framväxt i USA är alltså ett relativt nytt fenomen.

Jag förstår att Zeitgeist del 1 sticker i ögonen på er kristna men det ska den göra också. För allt det våld/mord/krig som utförts i kristendomens namn är oförlåtliga.

Posted on: 2008/10/26 20:40
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:

Du får va hur mkt kristen du vill gubben. Blir dock trött på den extrema trångsyntheten som råder i ert läger. Fundamentalism är rent utav livsfarligt. Titta på historien och nutiden, förutom NWO/bankmännen så är det ni kristna som startat/startar flest krig, mördat flest människor och skott sig på det sjuka auktoritära system som samhället vilar på.

Jonte du blandar ihop korten. Hur definierar du "fundamentalism"? Om jag är kristen, tror på Bibeln som Guds ord, tror på skapelsen enligt Bibeln, tror på uppståndelsen, att Jesus är Guds son och om jag försöker leva enligt Guds lagar, är jag en fundamentalist då? På vilket sätt är jag "livsfarlig"?

Det är NWO/satanism som startat de största krigen och revolutionerna som skördat flest dödsoffer. Jag vill påstå att Darwinism och evolution är den mest människofientliga och farliga doktrinen. WWI och WWII skördade ca 15 resp 50 milj offer, Stalin mördade 40 milj. En helt ny omfattning jämfört med tidigare krig, och en direkt följd av Darwinism och Marxism, och ateism, som började få grepp om folks tänkande från 1800-talet och framåt.

NWO har infiltrerat och handlat genom religiösa institutioner, vilket avsiktligt gjorts för att leda bort folk från religion. Försök hålla isär budskapet i Bibeln och människans handlingar. Idag förföljs och mördas kristna i Irak och i Indien t.ex. Kristna "fundamentalister" kommer mer och mer att utmålas som "hinder" för den nya världsordningen. Red ut begreppen nu för det är snart tid för alla att välja sida.

En källa till förvirringen är den auktoritära romersk-katolska kyrkan. Blanda inte ihop den med kristendom. De 1260 åren som nämns i flera profetior i Bibeln är tiden från år 538 till 1798 då påven/vatikanen hade sin auktoritet att "föra krig mot de heliga", ingen vet hur många som mördades under inkvisationen. I framtiden kommer NWO att förena stat och kyrka igen. Den nya världsreligionen kommer inte att ha något med Bibeln och Jesus att göra.

Posted on: 2008/10/26 21:42

See User information
Quote:

jonte skrev:
För allt det våld/mord/krig som utförts i kristendomens namn är oförlåtliga.

Du har helt rätt. Oförlåtligt. O väldigt okristet.
Som en jämförelse kan vi titta på vad som gjorts i "frihetens" namn, eller för "fredens" skull. Jag hör inte dig klanka på frihetsälskande fredsvänner....

Posted on: 2008/10/26 21:49

See User information
Quote:

jonte skrev:

Är det sunt att ett samhälle ska styras av religion?
Det tyckte inte ens dem som grundade Amerika, utan var tvärtom väldigt noga med att frånskilja politiken och religionen.

Nej samhället ska inte styras av religion eller av kyrkan. Men USA grundare, i alla fall många av dem, menade att ett lands konstitution måste vara grundat på kristna värderingar och Guds lagar. Det måste finnas ett fundament som garanterar individens fri- och rättigheter, det inkluderar frihet att praktisera vilken religion man vill, eller frihet att avstå från religion. Det snackas mycket om "frihet och demokrati" men utan en sådan konstitution/grundlag är det inte mycket värt. Och det är just fundamantet som urholkas idag både i USA och här i EU. Reagan och John Paul II upprättade ömsesidiga diplomatiska förbindelser 1984, en direkt konflikt med principen om separation kyrka/stat.

Posted on: 2008/10/26 21:57

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jesus ville bl.a inte ha någon som följde honom

Nu ljuger du som en häst travar. Jag slog upp Nya Testamentet på måfå för att börja leta efter ett bibelord som motsade var du säger o "råkade" få upp Luk. 9:59: "Till en annan sa han: Följ mig!. Men mannen svarade: Herre, låt mig först gå och begrava min far."
Om du ska ljuga om vad som står i Bibeln, prova att göra det på ett forum där folk inte läser boken i fråga....

Vidare kan ju alla som svalt Zeitgeists lögner om Jesus bevisa dem. Just det, det går inte...

Som jag tolkar detta stycke ur Lukas, så handlar det om att fysiskt slå följe med jesus.
Jag har alltid tolkat jesus som att han inte ville bli följd. Han ville lära ut den kunskap som vi alla har inom oss och hitta vår egen väg, inte att vi ska följa honom. Kärleken gör dig fri och för att få den så kan man inte följa den, jaga den, låsa in den osv. Eftersom jesus ansågs vara en apostel för kärleken borde det vara rimligt att tro att han inte ville att någon skulle följa honom. Eftersom det då skulle betyda att han inte visste vad kärlek var.

Posted on: 2008/10/26 22:27

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Som jag tolkar detta stycke ur Lukas, så handlar det om att fysiskt slå följe med jesus. Så har jag dessutom alltid tolkat jesus, att han ville lära ut den kunskap som vi alla har inom oss och hitta vår egen väg, inte att vi ska följa honom.

Va?

Du får ju givetvis tolka Bibeln precis som du vill men jag tror nog att jag o de mer bibelsprängda medlemmarna skulle kunna fylla tiotals sidor med citat där Jesus uppmanar oss att följa honom, andligt, moraliskt o hans exempel.
Sedan kan jag, som är gnostiskt anstucken, i viss mån hålla med dig om människans behov av insikt i sig själv men låt det stå på egna ben utan att vränga Herrens ord. Tänker du ändå fortsätta måste jag be dig att backa upp det med citat. Nog om Jesus i en tråd som heter "New World Order"...

Posted on: 2008/10/26 22:36

See User information
Äsch, bara ytterligare en som blev förargad på Zeitgeist. Ett tydligt tecken på att filmen är bra när den provocerar fram sidor hos kristna de inte visste om att de hade. :)

Posted on: 2008/10/26 22:44

Fahrenheit451

See User information
Zeitgeist kritik av religion i allmänhet kan man tycka vad man vill om. Zeitgeists kritik av kristendomen är en annan femma, för den är ur en vetenskaplig synpunkt felaktig.
Om du är av en annan åsikt, prova ZeitgeistChallenge. Du kan dock strunta Mithradelen då det kan vara svårt att hitta material från före Kristi födelse om en rörelse som var ungefär samtida med Jesus...

Posted on: 2008/10/26 22:49

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Jonte du blandar ihop korten. Hur definierar du "fundamentalism"? Om jag är kristen, tror på Bibeln som Guds ord, tror på skapelsen enligt Bibeln, tror på uppståndelsen, att Jesus är Guds son och om jag försöker leva enligt Guds lagar, är jag en fundamentalist då? På vilket sätt är jag "livsfarlig"?

Det är NWO/satanism som startat de största krigen och revolutionerna som skördat flest dödsoffer. Jag vill påstå att Darwinism och evolution är den mest människofientliga och farliga doktrinen. WWI och WWII skördade ca 15 resp 50 milj offer, Stalin mördade 40 milj. En helt ny omfattning jämfört med tidigare krig, och en direkt följd av Darwinism och Marxism, och ateism, som började få grepp om folks tänkande från 1800-talet och framåt.

NWO har infiltrerat och handlat genom religiösa institutioner, vilket avsiktligt gjorts för att leda bort folk från religion. Försök hålla isär budskapet i Bibeln och människans handlingar. Idag förföljs och mördas kristna i Irak och i Indien t.ex. Kristna "fundamentalister" kommer mer och mer att utmålas som "hinder" för den nya världsordningen. Red ut begreppen nu för det är snart tid för alla att välja sida.

En källa till förvirringen är den auktoritära romersk-katolska kyrkan. Blanda inte ihop den med kristendom. De 1260 åren som nämns i flera profetior i Bibeln är tiden från år 538 till 1798 då påven/vatikanen hade sin auktoritet att "föra krig mot de heliga", ingen vet hur många som mördades under inkvisationen. I framtiden kommer NWO att förena stat och kyrka igen. Den nya världsreligionen kommer inte att ha något med Bibeln och Jesus att göra.

Jag blandar inte ihop några kort, jag skriver tydligt att vid sidan av NWO/bankmännen så har det utförts flest mord/krig i kristendomens namn sedan år 0 alltså. Om jag ska helgardera mig kan jag sträcka mig till att skriva "i religionens namn". Självklart fanns/finns det massa andra dummingar också som har haft/har ihjäl massa folk, typ Hitler, Stalin, Mao mfl. Men dessa gökar går ju under kategorin nwo/bankmännen.
Precis som du skriver så verkar ju nwo genom religiösa grupper även genom kristendomen så klart.

Självklart kallar jag inte alla kristna för fundamentalister. det finns ju en mängd olika typer av kristna. Men ordet fundamentalist betyder ju bokstavstroende så om du säger att du är det så är du ju en fundamentalist. Däremot behöver du inte vara livsfarlig. Dock så finns det ju en stor risk att du skulle kunna bli det i samband med en katalyserande händelse av ngt slag där du blev tvungen att välja sida. Om det uppstod ett häxbrännar scenario el liknande. Svårt att sia om.

Att USA är grundat på principen att religion och politik skall vara frånskilt är fakta, som sagt var många av landsfäderna dessutom uttalade ateister. Sen om man byggde landet på kristna värderingar vet jag inte så mkt om.

Posted on: 2008/10/27 1:02
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Quote:

jonte skrev:

Självklart kallar jag inte alla kristna för fundamentalister. det finns ju en mängd olika typer av kristna. Men ordet fundamentalist betyder ju bokstavstroende så om du säger att du är det så är du ju en fundamentalist. Däremot behöver du inte vara livsfarlig. Dock så finns det ju en stor risk att du skulle kunna bli det i samband med en katalyserande händelse av ngt slag där du blev tvungen att välja sida. Om det uppstod ett häxbrännar scenario el liknande. Svårt att sia om.

Du har verkligen INGEN som helst koll på vad som pågår.

Har du inte sett hur mycket "häxkonst" det är på tv nuförtiden? Folk som pratar med andar, hemsökta hus, tv-serier med unga tjejer som utför häxkonst. Ockultism genomsyrar ju hela vår kultur idag, från barnprogram och leksaker och överallt. Föräldrar som klär sina små barn med skull´n´bones kläder. Sen har du ju dödskulten som kommer från katolicismen, dödas ben i kyrkorna, helgonförklaring av döda människor m.m. Allt det där är inte Bibliskt, Gud är de levandes Gud. Och Bibeln säger också att när vi dör så sover vi fram till uppståndelsen. Ingen reinkarnation alltså, och ingen möjlighet till kontakt med döda människor.

NWO har backat upp New Age-rörelsen ända från början, du kan väl se själv hur media, speciellt på nätet, formligen exploderar med New Age guru's som alla försöker leda fårskocken dvs oss åt olika håll bort från den kristna läran. New Age är på alla punkter i direkt opposition till vad Bibeln lär ut. Människorna Är gudar och vi är på väg mot en fantastisk medvetande-evolution etc etc du har väl hört det, många på det här forumet har ju köpt det utan att fatta hur lurade och blåsta dom är. Men det är just dit NWO vill ha dem, passiva och neutraliserade, med sina hjärnor sprängfyllda av nonsens.

Så vilka tror du nu kommer att bli brända på bål i framtiden?

Det är just kristna fundamentalister som är NWO's främsta fiende, och som kommer att bli förföljda, fängslade och undanröjda. Jag skrev ju att just nu pågår mord och förföljelser av kristna runt om i världen, Irak och Indien t.ex. Det kommer mycket mer av det. Tänk dig Waco fast i större skala.

Posted on: 2008/10/27 19:05

See User information
Mina vänner Jesus är kärlek när ni väl får uppleva honom så kommer ni förstå att han är herre och att man inte vill vara utan min älskade Jesus.
Den kärlek jag har upplevt överträffar allt och jag som man gråter inte men när jag fick uppleva honom började jag gråta, ni kan skratta och håna mig det spelar ingen roll för att vi som talar om vår älskade herre som är KUNGARNAS KUNG HERRARNAS HERRE
han välsignar oss AMEN.
Det bästa med det hela är att han snart hämtar sina barn och satan vet att slaget är förlorat HALLELUJA.
Tag emot Kristus kära vänner ni har inget att förlora på det hela bara vinst och om du har GUD vid din sida vem kan vara emot dig!!!!!
GUD välsigne er och fred till er alla.

http://www.youtube.com/watch?v=kEfJpJ1lhQc

Posted on: 2008/10/27 19:14

See User information
nico317, Jesus är en bra människa..

Men han ville inte att DU skulle SE HONOM som DIN frälsare. Du är DIN EGEN frälsare.

"As I do theese things so shall you do them"

Och 2nd coming, det är inte någon messiah, det är DU, det är vi alla. Vi alla är en GUD. Vi är Elohim, vi är The Creator, vi är den allsmäktiga som lever som sig själv i en värld som är styrd av den kraften bakom det som säger tvärtom.

Det finns bara två vägar: Du är gud, eller du är inte gud, och allt härstammar ifrån det.

Om du väljer vägen att du inte är gud så kan du lita på att "dem" har dig i sitt grepp. Tänk på hur gammal bibeln är och hur "dem" har kunnat missleda människor med hjälp av den.

nico317, du är gud, du är alla, du är den enda som existerar. Du är i din egna drömvärld skapad av fri vilja där du har fri vilja att inte tro på det. Men vi alla är en och samma skapare. Det är det som universum går ut på, att leva som sig själv i sin egna skapelse.

Allt är kärlek, och detta är vad Jesus lärde oss, att visa kärlek för alla oavsett vilka vi är. Men inga orättvisor ska vi tolerera. Men glöm aldrig, fri vilja har alla att välja vad de vill tro.

Posted on: 2008/10/27 20:38

See User information
Quote:

miksjo skrev:
Så vilka tror du nu kommer att bli brända på bål i framtiden?

Det är just kristna fundamentalister som är NWO's främsta fiende, och som kommer att bli förföljda, fängslade och undanröjda. Jag skrev ju att just nu pågår mord och förföljelser av kristna runt om i världen, Irak och Indien t.ex. Det kommer mycket mer av det. Tänk dig Waco fast i större skala.

"What goes around comes around" Efter att kristenheten förföljt, förslavat, tvångsomvänt, utrotat, mördat människor i 2000 år så kan jag ju inte påstå att jag skulle tycka att det skulle vara en så överdrivet orättvis behandling.
Tvivlar dock starkt på detta, det ska mkt till för att den kristna högern ska tappa fotfästet i USA. Du behöver nog inte oroa dig för förföljelser under din livstid iaf skulle jag tro.

Posted on: 2008/10/28 19:29

See User information
Skrämmande okunnighet om vår historia, och såna som fått sina medvetanden förstörda av falska New Age läror, här ser man ju exempel på båda.

Man inser hur nära slutet är och hur få vakna människor det finns i det här landet, än mindre på det här forumet...

Posted on: 2008/10/28 20:23

Anonym
Quote:

miksjo skrev:
Skrämmande okunnighet om vår historia, och såna som fått sina medvetanden förstörda av falska New Age läror, här ser man ju exempel på båda.

Man inser hur nära slutet är och hur få vakna människor det finns i det här landet, än mindre på det här forumet...

Ja det är synd... men det är även så att kristendom har blivit falskt. Det räcker att se en aning på dagens "kristna" ledare i detta fd land. Här vill kyrkan vara som det snabbt nedrasande degenererande pervosamhället - hade det varit sann ortodox religion så hade den stått kvar i det som den anser upprätt/sant - hur kan man skifta värderingar och till och med bli värre än samhället. Verkan utåt blir ju att vara en ond faktor, satans hantlangare.

Mycket av dagens kristendomen är ett hån mot de som varit här för att guida människor, och rädda dem till olika paradis. Vem än eventuellt som kan ha varit "förlaga" till en Jesus (då menar jag inte det där andra som de krokat in i bibeln som är mer från pagantro, sonen/solen och det...).

Hänga Jesus på ett kors, och gå omkring och skylta med det, sorgligt. Detta gjorde vi med dig... här hänger du...

Edited by sebben on 2008/10/28 21:49:52

See User information
Tyvär så är många eller kanske till och med majoriteten av kyrkorna korrupta jag var inne vid Clara kyrka och vad såg man för symboler där jo en kände jag igen direkt och det var triangel med satans öga, men bibeln varnar oss att i dom sista tiderna så är de flesta kyrkorna korrupta och den sanna kyrkan är den som kommer att bli förföljd.
Vissa här säger att kristendomen har orsakat massor med förföljerser, mord o.s.v
Grejen är att Jesus sa att vi skulle hjälpa dom som har det dåligt ställt, älska din nästa och älska din fiende och det mina vänner är kärlek och att vår herre är så stor och älskar oss så mycket.
Vet ni varför? jo han led och dog för oss alla så att vi ska vara med honom.
Han vill ge oss sanningen, vägen och livet.
Dessa historiska moment om att många mördade för kristendomen
jag säger bara en sak.
Kärlek till pengar är roten till ondska.
Älska Jesus vår frälsare det är värt det mina vänner och han ska snart hämta sina barn.

Posted on: 2008/10/28 21:44

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper