vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

nu spårar ekonomin ut - IGEN!

See User information
Jag är ingen socialdemokrat - jag är ingen borgelig anhängare heller. ärligt talat så stöder jag inget politisk parti i landet (ingen annan stans heller för den delen).
Varför?
Det är för mig uppenbart att människor inte kan styra över andra människor och samtidigt lyckas med det i det långa loppet.
Paniklösningar verkar vara våra politikers melodi.

Vad hände sist borgarna hade makten. Exakt det som händer nu!
Överskottet i budgeten bli underskott.
Sedan kan de skylla på vad de vill!
Detta är faktum - borgarna är till för att betala tillbaks till företagen det företagarna anser lämpligt.
Socialdemokraterna är till för att spara ihop pengar till borgarnas "betalningsperiod".

Det är ett trick spelat mot folket - och alla går på det. Tills nu.. Nu helt plötsligt vet flera miljoner människor världen över hur systemet är uppbyggt.
Fråga jag ställer mig är när revulutionen kommer - och när folket verkligen visar den makt vi blivigt uppfostrade med att vi har.

Folkvalda politiker. HA!
det är patetisk - för adde det funnis ett riktigt parti som verkligen ville medborgana väl, ett parti som inte siktar på en bestämd ideologi - utan som anpassar sig efter var och en av befolkningen.
Låter det som ett m,änsligt styre? -nej
Det är det inte heller!

Sedan hur det kommer till när detta nya part tar makten vet jag inte - jag vet bara att det kommer hända - och det finns ingenting som kan stoppa det.

Så visst - gå och rösta ni - och fortsätt förlita er på systemet som är dömt att misslycks.
Det har aldrig funkat tidigare - så varför skulle det göra det nu?

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=2421302

Posted on: 2008/11/4 15:47
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: nu spårar ekonomin ut - IGEN!

See User information
Jag är inte riktigt lika fatalistisk som du, vi människor behöver ju trots allt organisera oss i en fungerande modell.. Det innebär ju förstås inte att någon skall "styra" över oss, utan att vi har en modell alla kan acceptera. Samarbete och respekt borde vara de nya ledorden.

Att den modell vi har nu inte fungerar, är ju pinsamt uppenbart.
Men det är inte en höger/vänster-fråga. Hela vårt ekonomiska system är genomruttet, och behöver byggas upp från grunden. Och då menar jag inte de svenska systemet ensamt. Detta är en internationell fråga.

Endast när vi har ett friskt globalt ekonomiskt system kan vi börja frigöra oss från det, för världen räcker gott och väl åt för att producera allt vi vill ha. För alla! Det enda vi saknar är mer teknologi!

Posted on: 2008/11/5 14:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Fel... fokus... också... PK

Det "ruttna" du tror är därute är var vår egen ruttenhet hamnar/manifesteras.

Vakna talar inte om system... de ser igenom det... annars - bli politiker.

"Mer teknik"... suck... bensin på brasan.

See User information
Quote:
Endast när vi har ett friskt globalt ekonomiskt system kan vi börja frigöra oss från det

Allt annat sade sig själv.. men vad är det du menar här?

Jag är inne lite på vad Jesus sade när han kokade ihop deras lag, och sammanfattade andan i den med två meningar.
"Älska din nästa (våra medmänniskor) som dig själv och gör mot andra som du vill att de skall göra mot dig"

Svårare än så behöver det inte vara.

Jag är rädd för att jag med mitt tänkande är alldeles för långt utanför "boxen" och om mina idéer om hur allt skulle lösas så skulle det innebära katastrofer och hungersnöd, och onödiga dödsfall världen. Detta för att folk är för bekväma och vet knappt hur man på egen maskin fixar mat ute i naturen.

Men det är samtidigt lite det jag syftar på. Ingen människa kan komma på en fungerande lösning.
För nu lider människor samma öde (som om jag fick försöka fixa problemen) men av andra orsaker.

En globalisering är egentligen helt meningslös - hela det tänket är meningslöst.
För efter att själva globaliseringen genomförts och ekonomin stabiliserats (vilket ALDRIG kommer hända - för pengar finns bara till för den här världsordningen - inte nästa) vad kommer folk då att göra?
Förmodligen inte samlas i skyskrapor och höghus - utan se till att de har nära till naturen och moder Jord.

Jag tror att mänskligheten kommer resa sig ett snäpp under krisen som nu varar.
Och sluta upp som en samling självständiga själar på en planet i vintergatan - redo att utforska universum!

Posted on: 2008/11/5 16:05
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ta DeT LuGNT DeT LöSeR SiG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper