vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »


Gudalös och fri!
#1


See User information
Gott folk! Verkligheten behöver er andlighet. Jag ber er därför lägga ner era religösa bördor och vakna. Religion är en illusion. Om man alltid hade roligt, skulle man aldrig ha roligt, ty man skulle ej känna till något annat. Om alla vore kristna, skulle ingen vara kristen. Vi hittar alltid saker att peka ut, när det är i vår natur.

Släpp era etiketter, släpp er religion, ty om vi alla är gudar, så är ingen gud! Det är blott en fråga om perspektiv.

Min attraktion till vassa formuleringar tvingar mig att länka till detta lilla tal av britten Pat Condell, som inspirerade detta inlägg. (Och från vilket jag stulit vissa formuleringar)

Jag bryr mig sällan om religion, men när den tvingar på andra andra sin röta till andlighet, så tänker jag relatera till den på samma sätt som jag relaterar till AIDS och syfilis!

Det finns gott om andra, mer verklighetsnära saker att uppta er tid med. Döm inte verkligheten efter en förutbestämd mall, ty den är friare och mer fantastisk än vad ni någonsin kan tro!

Vårt mirakel är vår tid här, och vårt mörker är det vi inte vet!

Posted on: 2008/11/7 0:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#2


See User information
Quote:

Skymt skrev:
Religion är en illusion.

Bevisa för mig att Gud inte finns och jag släpper religion som en het potatis. Tills dess litar jag på mitt eget omdöme...

Posted on: 2008/11/7 0:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#3


See User information
Vi finns båda två! Om vi alla är gudar, är vi gudalösa!

Det handlar inte om bevis, det handlar om perspektiv.

(edit) Jag måste fråga: Av vilken anledning behöver du en fadersfigur i ditt liv? Är du inte vuxen? Har du inte frigjort dig från dina föräldrar?

Jag ber om ursäkt ifall frågorna är förhastade, då du inte gav någon direkt förklaring på din syn på saker och ting.

Posted on: 2008/11/7 0:58

Edited by Skymt on 2008/11/7 1:33:59
Edited by Skymt on 2008/11/7 1:35:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#4


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

Skymt skrev:
Religion är en illusion.

Bevisa för mig att Gud inte finns och jag släpper religion som en het potatis. Tills dess litar jag på mitt eget omdöme...


Ursäkta att vara så tråkigt vetenskaplig men hur exakt bevisar man icke existens?

Posted on: 2008/11/7 14:42
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#5


See User information
Quote:

Skymt skrev:Av vilken anledning behöver du en fadersfigur i ditt liv? Är du inte vuxen? Har du inte frigjort dig från dina föräldrar?

Det är dina fördomar som säger dig att religion är ett freudianskt utslag av oklippt navelsträng. Jag är religiös för att jag i tjugo års tid vridit o vänt på frågan o funnit att Gud är det rimligaste svaret på vissa frågor. Jag är religiös för att jag har läst Bibeln o funnit vad jag uppfattar som sanning o med verkligheten överensstämmande texter.
Jag har inte frigjort mig från min förälder, mamma. Vi har nära, nästan daglig kontakt o är så gott som beroende av varandra, så som jag anser man ska vara med sin familj. Eller ska jag bli en sådan där historielös atom som något pucko föreslog i någon superpretentiös tråd?
Quote:

oligus skrev:
Ursäkta att vara så tråkigt vetenskaplig men hur exakt bevisar man icke existens?

Vetenskapsteori är inte min starka sida men om det inte går så är väl saken klar? Tvivlar på att det är så dock då man löste Fermats gåta med ett nekade svar...

Posted on: 2008/11/7 15:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#6


See User information
Quote:
Jag är religiös för att jag i tjugo års tid vridit o vänt på frågan o funnit att Gud är det rimligaste svaret på vissa frågor.

Nu blir jag nyfiken på allvar! Vad är det för frågor?

Quote:
Eller ska jag bli en sådan där historielös atom som något pucko föreslog i någon superpretentiös tråd?

Du måste skilja på historia och dogma. Dogma är förvisso vishet och kunskap, men den är författad och därmed stagnerad, och utvecklas inte längre. Den är baserad på den tid då den skrevs.

Du får gärna adoptera dogma, men om den bevisas vara felaktig, så är det ett tecken på dumhet att hålla fast vid den. Det strider mot det sunda förnuftet. Det upptar också en allt större del av ditt intellektuella kapital, att försöka anpassa verkligheten till den snäva mall den dogma du följer kräver.

Det leder till tre alternativ:
1. Sluta lära dig mer om verkligheten, så att dogmat fortfarande passar.
2. Vidareutveckla dogmat så att det blir en ideologi ett tag till.
3. Bryt ihop i en existensiell kris.

Vår andlighet är till för att förklara saker som saknar bevis. De flesta dumheter i bibeln (skapelsen, jesus, "en avundsjuk gud", osv osv) har idag klara bevis på att det är fel. Väljer du alternativ ett, så kommer din andlighet förtvina, för den har inget att göra. Allt är redan förklarat.

Och till er båda:
Bevis är fundamentalt inkompatibelt med andlighet. Andligheten är ju till för att förklara just de saker vi inte kan bevisa är på ett visst sätt. Kan ni släppa det där och koncentrera er på andlighet nu? Tänk på vilket forum vi befinner oss i.

Posted on: 2008/11/7 16:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#7


See User information
Quote:

Skymt skrev:
Nu blir jag nyfiken på allvar! Vad är det för frågor?

Jag litar, till skillnad från en del andra religiösa medlemmar på vaken, på vetenskapen. Den säger oss att universum uppstod för sex miljarder år sedan o att tiden mer eller mindre startade samtidigt.
Men hur? Varför? Att det inte skedde av sig självt visar vetenskapen så något måste ju ha påverkat det.

Vad startade livet? Du kan ju alltid satsa dina pengar på slumpen, jag sätter dem på Gud.

Posted on: 2008/11/7 16:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#8


See User information
Quote:
Vad startade livet? Du kan ju alltid satsa dina pengar på slumpen, jag sätter dem på Gud.

Du verkar verkligen vettigare än andra jag har pratat med. Tack också för att du inte flyr mina frågor.

Slumpen är ju samma svar som "Gud", dvs. ett icke-svar. Vi kan inte manipulera gud för att få en bekvämare tillvaro. Gud markerar ett slut för det mänskliga förnuftet! Precis som slumpen.

(Men varför snurrar planeternas banor i ellipser? Äh, inte fan vet jag! Vi säger att det var för att gud ville ha det så)

I det här ljuset blir gud inget mer än en ursäkt för att slippa vidareutbilda sig.

Jag säger mig inte veta; vi kan inte veta, ty vi saknar bevis. Men vi kan ta reda på, genom att skapa så många teorier som möjligt, och låta tidens gång sortera bort dem som är ohållbara och icke rationella, så att vi hela tiden kommer närmare och närmare den ultimata vetskapen.

Posted on: 2008/11/7 17:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#9
Quote:

Skymt skrev:
Quote:
Vad startade livet? Du kan ju alltid satsa dina pengar på slumpen, jag sätter dem på Gud.

Du verkar verkligen vettigare än andra jag har pratat med. Tack också för att du inte flyr mina frågor.

Slumpen är ju samma svar som "Gud", dvs. ett icke-svar. Vi kan inte manipulera gud för att få en bekvämare tillvaro. Gud markerar ett slut för det mänskliga förnuftet! Precis som slumpen.

(Men varför snurrar planeternas banor i ellipser? Äh, inte fan vet jag! Vi säger att det var för att gud ville ha det så)

I det här ljuset blir gud inget mer än en ursäkt för att slippa vidareutbilda sig.

Jag säger mig inte veta; vi kan inte veta, ty vi saknar bevis. Men vi kan ta reda på, genom att skapa så många teorier som möjligt, och låta tidens gång sortera bort dem som är ohållbara och icke rationella, så att vi hela tiden kommer närmare och närmare den ultimata vetskapen.


Citat:

"Jag säger mig inte veta; vi kan inte veta, ty vi saknar bevis. Men vi kan ta reda på, genom att skapa så många teorier som möjligt, och låta tidens gång sortera bort dem som är ohållbara och icke rationella, så att vi hela tiden kommer närmare och närmare den ultimata vetskapen."

oops - vänd på det - folk här glömmer fortfarande det ibland...

Ju fler teorier... ju längre bort från Sanningen.
Du verkar vara en av dagens människor som gått i skola, right?
Fått instoppat idéer... right?

Programmerad... right?

Förståelse kan inte komma via studier av labyrintens skyltar.
Man ska tvärtom göra sig av med det, städa bort det - då kan vi återfå det vi från början hade, men som stängts av i Devolution, fallet ned...

Forskning leder inte "framåt".

Du talar om "vidareutbildning" - det gör bara sådana som D Wilcock, Seilon, allt kring dagens NWO/kommunism/ateism/humanism>>> aliens - glada. Vilsna kan inte göra mer än att studera skyltarna i labyrinten, stuva om lite och sätta upp sina egna skyltar. De leder inte ut. Man ska inte ta in dom - man ska se inom sig, såsom Theseus skulle följa tråden, för att komma hem/ut - meningen med våra liv här är ju inte att tro på detta... fastna här, bland lärorna, ismerna etc.

Vänd på tänket. Att vända Gud ryggen kan vara ödesdigert, i denna viktiga tid. Vi har vårt ursprung, skapat av någon/några, ursprungliga föräldrar - varför då inte ta stegen ut ur labyrinten, Samsara?


Edited by sebben on 2008/11/7 19:08:05
Edited by sebben on 2008/11/7 19:09:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#10


See User information
Ah, sebben! Välkommen! :)

Quote:
oops - vänd på det - folk här glömmer fortfarande det ibland..

Jag skulle uppskatta något vansinnigt, om du ville göra den omformuleringen av min mening. Hur skulle du skriva det bakvänt?

Quote:
Ju fler teorier... ju längre bort från Sanningen.

Men du själv är ju ett resultat av mångfald! En vidareutveckling av dina föräldrar. En ny teori om vad en människa är.

Med den logiken är ju en amöba ett högre stående väsen än vi själva!

Quote:
Programmerad... right?

Jag jobbar som programmerare. Idéer är min handelsvara. Dessvärre kan jag inte garantera att de är kompatibla med er hjärna. Nej, chansen är nog störst att ni tar mina idéer och skapar nya varianter av dem.

En underbar dans av skapelse!

Quote:
Du talar om "vidareutbildning" - det gör bara sådana som D Wilcock, Seilon, allt kring dagens NWO/kommunism/ateism/humanism>>> aliens glada.


Jag kan erkänna att somliga behöver börja från början, innan de kan gå vidare. Jag har svårt att tänka mig att ens utomjordingar blir glada av inbillska idioter, så jag förstår inte riktigt vilken poäng du vill göra...

Du utbildar dig, för din egen skull. För att få en djupare och rikare upplevelse av din omvärld. För att berika din egen sanning. Den enda sanning du känner till.

Quote:
Att vända Gud ryggen kan vara ödesdigert, i denna viktiga tid. Vi har vårt ursprung,skapat av någon/några, ursprunliga föräldrar - varför då inte ta stegen ut ur labyrinten, Samsara?

Och hitta vaddå? Ett feodalt klassamhälle med borgare, bönder, präster och adel? Jag vill leva så mycket som möjligt! Inte gå böjd på någon åker, som ett djur! Vi kan bygga robotar för sånt!

Appropå det. Vad har du för visioner om framtiden egentligen?

Posted on: 2008/11/7 19:17

Edited by Skymt on 2008/11/7 19:33:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#11


See User information
Och vad skapade Gud ?

Posted on: 2008/11/7 19:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#12


See User information
Quote:
Och vad skapade Gud ?

Ordet, som kom från vår idé om ordet. Vi skapade ordet, och ack så många varianter på alla språk som fanns.

Och jag frågar! Vilka är dessa som kan bringa skapelse ur tomma intet? Vilka bringar "ljus" till de oskyldiga, vars sinnen är mörka?

Posted on: 2008/11/7 19:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#13
Quote:

Spartacus88 skrev:
Och vad skapade Gud ?


DrKlot...

Det där behöver vi inte grunna på.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#14


See User information
Quote:
Det där behöver vi inte grunna på.

Och där dör fantasin.

Posted on: 2008/11/7 19:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#15


See User information
Gud är tidlös-evig.Hjärnan är "LUCIFER".

Posted on: 2008/11/7 19:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#16


See User information
Att stanna vid Gud är en trygghet för många.
Respekterar det men jag kan inte stanna vid något jag inte kan ta på. Andlighet ja, Religions-tillhörighet Nej.

Är du inte balanserad själv så spelar det ingen roll hur troende du tror dig vara( Inte riktat till någon här i tråden )

Dagens manipulatörer ser till att vi är obalanserade och inte vet vilka vi är. Vi bara repeterar andras tankar och är inte oss själva.

Bara var här och nu så är du fri. Oroa dig inte för morgondagen.

Att hjälpa någon gör dig lyckligare utan att kräva något tillbaka eller...


Bara lite tankar så här på kvälls-kvisten...

Posted on: 2008/11/7 20:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#17


See User information
Quote:
Gud är tidlös-evig.Hjärnan är "LUCIFER".

sale, du gör mig mig orolig. Du vet väl om att droger är något man endast bör experimentera med under ansvar...

Eller, har du en konkret idé du klarar av att förmedla förståelse om?

Posted on: 2008/11/7 20:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#18


See User information
spartacus88: Det är visa ord du sprider! Följ er lycka, gott folk! Ni måste inte grotta ner er i matematik, metafysik eller filosofi. Det finns gott om andra hälsosamma aktiviteter. Promenader, samtal, matlagning, odla örter. Listan begränsas blott av er egen fantasi!

Men slösa inte bort er andlighet på trams! Ser ni inte att världen har ont. Vi är på väg in i en ny medeltid. En ekonomisk kollaps. Vi har ett sjukt ekonomiskt system. Och att barn fortfarande svälter ihjäl! För att inte nämna all annan skräck, med terrorism och våld och inbillskhet. Det är hemskt. Men vi kan bota den! Tillsammans!

Där har vi nåt att tro på, inte sant?

Posted on: 2008/11/7 20:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#19


See User information
Quote:

Skymt skrev:
spartacus88: Det är visa ord du sprider! Följ er lycka, gott folk! Ni måste inte grotta ner er i matematik, metafysik eller filosofi. Det finns gott om andra hälsosamma aktiviteter. Promenader, samtal, matlagning, odla örter. Listan begränsas blott av er egen fantasi!

Men slösa inte bort er andlighet på trams! Ser ni inte att världen har ont. Vi är på väg in i en ny medeltid. En ekonomisk kollaps. Vi har ett sjukt ekonomiskt system. Och att barn fortfarande svälter ihjäl! För att inte nämna all annan skräck, med terrorism och våld och inbillskhet. Det är hemskt. Men vi kan bota den! Tillsammans!

Där har vi nåt att tro på, inte sant?



Ja det är något att tro på och tappa inte den tron...

Vi är väll alla här för att vi tror på den goda sidan inom oss.

Men själv har jag sett att jag har en god sida och en mindre god sida ( egen erfarenhet ) som till stor del beror på det system vi lever i.

Att vara självkritisk varje dag är ett måste i ett ruttet system som ideligen försöker programmera dig fast i en falsk och lögnaktig verklighet....

Posted on: 2008/11/7 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#20
Hjärnan tanken/egot/intellektet och skapar alla dessa ideér. Sanningen är inget man kan samlas kring, den är som Sale säger, evig.

Tankar är förut, kommen ur gamla, alltså har det inget med sanningen att göra. Ord är också förut, man kan inte uttala sanningen.

Det finns mängder av sanningar t ex horoskop, tarot, ”kristendom” e dyl bilder/prat om hur allt skall lösas SEDAN. Sånt trams!



Endast sanningen skall gör er fria – er egna sanning. Följ därför INGEN - ingen annan! Var dig.
Glöm allt det jag skrivit gör ingen religion! För då blir det ju fel igen, och igen, och igen osv. Trogrupperingar är det största hotet mot allting.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#21


See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Och vad skapade Gud ?

Jag har skrivit detta förr... Gud skapades inte. Tanken att något måste ha ett ursprung hör ihop med tid. I tiden måste det finnas ett före för att något ska finnas nu o sedan. Eftersom många (alla?) moderna fysiker anser att det vi kallar tid startade vid big bang finns det en god möjlighet att det som fanns innan, enligt mig Gud, har funnits, som vi skulle säga, jämt.

Posted on: 2008/11/7 20:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#22


See User information
Quote:

Arthax skrev:

Det finns mängder av sanningar t ex horoskop, tarot, ”kristendom” e dyl bilder/prat om hur allt skall lösas SEDAN. Sånt trams!
.


Sk karma,arvsynd osv är ur förut(ur hjärnan).Detta har inget med livet att göra,det är bara illusioner-hjärnkonstruktioner.allt som är från ur sedan eller förut,är ur hjärnan-alltså ett spel mellan öronen.Detta spel anses viktigt eftersom tanken(tankens av oss skapade väsen)annars skulle lösas upp-dö.det som anses viktigt är oviktigt.

Karma- och horoskopslagar löses lätt upp genom att kliva in i varat, för där existerar inget förflutet eller kommande separat. Där är man det kommande och det förflutna. Det är det som är varat - livet - friheten. Där kommer man in i ett drömtillstånd då "natt blir till dag".

Posted on: 2008/11/7 21:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#23
Quote:

sale skrev:
Quote:

Arthax skrev:

Det finns mängder av sanningar t ex horoskop, tarot, ”kristendom” e dyl bilder/prat om hur allt skall lösas SEDAN. Sånt trams!
.


Sk karma,arvsynd osv är ur förut(ur hjärnan).Detta har inget med livet att göra,det är bara illusioner-hjärnkonstruktioner.allt som är från ur sedan eller förut,är ur hjärnan-alltså ett spel mellan öronen.Detta spel anses viktigt eftersom tanken(tankens av oss skapade väsen)annars skulle lösas upp-dö.det som anses viktigt är oviktigt.

Karma- och horoskopslagar löses lätt upp genom att kliva in i varat, för där existerar inget förflutet eller kommande separat. Där är man det kommande och det förflutna. Det är det som är varat - livet - friheten. Där kommer man in i ett drömtillstånd då "natt blir till dag".


BS.

Period.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#24


See User information
Quote:
Gud skapades inte. Tanken att något måste ha ett ursprung hör ihop med tid.

Hur kan vi definiera något som aldrig skapats? Varifrån kommer idén att gud till exempel är en vitskäggig man, som leder jorden med en manisk noggrannhet, trots att han ignorerar ca 50% av era böner, eller mer.

Om ni definierar gud på ert eget vis, så anser jag att jag har lyckats. Då har ni förkastat den del av dogman som var för gammal.. ungefär som nya testamentet, talmud, koranen osv är tillägg på en uråldrig barbarisk text, som var för anakronistisk för sin tid. Jag hoppas att er definition är en human definition!

Quote:
Sk karma,arvsynd osv är ur förut(ur hjärnan).

Menar du instinkter? För det är det enda jag tror skulle kunna få oss att begå synder. I ett civilicerat samhälle kan vi hålla dessa tendenser nere, ifall vi är nöjda med vår tillvaro. Desperation skapar oberäknerlighet, och det skapar rädsla. Det är inte vårt naturliga tillstånd.

Quote:
Karma- och horoskopslagar

Det kan hända att man kan beskriva vår tillvaro, till viss del, utifrån mönster. Fraktaler och annan geometri genomsyrar vår verklighet. Dessvärre så ser jag på tok för ofta allt för breda beskrivningar, som skulle passa in på allt för många människor, för tro att man kan se någon sanning bakom det. Fri vilja, låter trevligt, liksom.

Jag föredrar att vara beredd på så mycket som möjligt och döma resultat, istället för att bli åtsagd att inrikta mig på en sak, och totalt missa poängen.
Därför måste jag erkänna att jag har lite svårt att förstå ditt syntax, och mina svar kanske därför är nonsens.

Du får gärna förklara lite närmare.

Posted on: 2008/11/7 21:45

Edited by Skymt on 2008/11/7 22:40:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
85 user(s) are online (85 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 85

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS