vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Re: Gudalös och fri!
#49


See User information
Quote:
Sanningen kan bara finnas på ens insida. Allt externt är och kommer förbli en illusion skapad innifrån.

Hur kan en insida existera utan en utsida?
Jag har sett tokigheter som det här, där folk verkar tro att bara för att en viss poetisk beskrivning passar ett meditativt tillstånd, eller en metafysisk tanke, så kan man svepande låta den beskriva allt i universum.

Som krazyFlipy sa: "Att man svårligen kan studera statsvetenskap eller zoologi eller datorteknik genom introspektion är väl uppenbart och har [...]"

Quote:
Hmmm, denhär utsagan:
"man kan inte ha en dialog med universum"
vill jag opponera mej mot.
Det känns i allra högsta grad som jag för en ständig dialog med universum.
På många nivåer, dessutom.
Jag utvinner, som slumpvis utvalt exempel, energi genom att ta in höggradigt välordnad information och ge ifrån mej något som luktar och ser ut som en form av biologisk entropi :)
Eller jag tar in stjärnljus, mår bra, skapar något.

Verkar mer som att det de facto är just den dialogen som får potential att utfalla i funktion.

Schrödingers katt osv osv.

Du har alldeles rätt, och det är bara en futtig fråga om semantik.

En dialog förmedlar förståelse, till skillnad från en konversation, som förmedlar information.
Och är det något universum är känt för, så är det väl att sitta hårt på sina hemligheter. Vi kan se resultaten, vi ÄR resultaten, men vi har letat efter de bakomliggande motorerna/orsakerna/gudarna i årtusenden.

Hade vi en dialog, så hade universum redan förmedlat den förståelsen. Men allt vi har med universum är en konversation. Dialogerna får vi ha antingen med oss själva, eller ännu bättre; med andra.

Posted on: 2008/11/12 10:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#50
Quote:

Skymt skrev:
Hur kan en insida existera utan en utsida?
En väldigt enkel lösning... Man vänder någonting ut-och-in.
Då blir är allt insida.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#51


See User information
Quote:
En väldigt enkel lösning... Man vänder någonting ut-och-in.
Då blir är allt insida.

Nej, då blir insidan utsidan, och utsidan den nya insidan.

Du kan inte få antingen eller, utan den ena sidan är beroende av den andra, oavsett hur du vänder på det.

Som sagt, många fina beskrivningar förlorar helt sin elegans när man tillämpar dem på något de inte var avsedda för.
Precis som Gödels ofullständighetsteorem säger att du inte kan använda ett matematiskt system som beräknar fraktaler, för att beräkna integraler, så kan du inte använda en beskrivning av en meditationsteknik för att beskriva universum.

Posted on: 2008/11/12 14:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#52
är det sanningen ni försöker beskriva med hjälp av ord? släpp intellektet.

kliv ur andra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#53


See User information
Är det split du försöker så med hjälp av förvirring? Släpp dogmat.

Lita på varandra!

Posted on: 2008/11/12 14:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#54
Quote:

Arthax skrev:
släpp intellektet.
Aaaaah... Det är det du gjort?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#55


See User information
skymt

Det jag menar med insidan är medvetandet.

Din kropp, din hjärna, denna världen, datorn, tangentbordet, skärmen, ja allting är en illusion skapad ifrån vibrerande energi. Sen har våra hjärnor utvecklats till att spara och lagra information om den världen som är skapad runtomkring oss. Med hjälp av våra hjärnor har vi skapat en artificiell informationskälla, eftersom materia är en illusion eftersom den endast är energi.

Som medvetande är du allt, överallt, det finns bara medvetande och allting vi upplever är bara en illusion skapad av 5 externa sinnen.

Den yttre världen existerar inom dig själv. Allting jag ser är elektriska signaler som går ifrån mina ögon till bakre delen av hjärnan. Vilket gör dig, min kropp, min dator, mitt rum och mitt tangentbord till en elektrisk signal som jag ser i mitt bakhuvud.

Så allting jag ser just nu finns inte utanför mig, utan i min egna hjärna. Men även hjärnan är en skapad illusion inom sig själv. Om jag hade kunnat lyfta ut den och observera den så hade den sett sig själv utanför sig själv, fast ändå hade den existerat i sin bakre del där dessa elektriska signaler tolkas.

Vilket gör människokroppen till en maskin, och då är frågan, vem är spöket som styr maskinen?

Det är där vår själ kommer in i bilden, och dessutom måste man ta hänsyn till hela tid och rum perspektivet. Någon håller världen ihop genom att vi kan se samma saker, så det finns en källa som ger oss signaler över hur verkligheten ser ut.

Detta leder tillbaks till att vi alla är sammankopplade och tillsammans skapar verkligheten, samtidigt är vi fast i tid och rum och den hieararki som råder där, med diverse fysiska lagar.

Medvetandet är formlöst. Det existerar bortom tid och rum och vi använder oss av ett lägre medvetande för att kunna leva inom vår skapelse.

Det undermedvetna är formlöst och vakar över oss hela tiden, det försöker leda oss hem, dit vi alla är påväg, hem till oändligheten och den enda skaparen bortom tid, rum och materiell illusion.

Vi är påväg in i en underbar värld med tanke på 2012 och jordens övergång till nästa dimension där vi förstår detta. Den världen kommer vara extremt underbar och allting kommer vara möjligt för oss.

Men du kan inte leva där om du inte förstår och vaknar till att allt är ett och kärleken för dig själv och alla andra (som också är du).

Så egentligen är insidan också en illusion när man ser den som t.ex. drömvärlden. Det som är den sannaste sanningen är medvetandet och kunskapen om att man är, att man existerar.

Vet du varför vi existerar?

Vet du varför vi lever som vi gör?

Vi existerar för att vi lever i en oändlighet. Att jag som människa och du som läser detta som människa skulle skapas var oundvikligt. Och vi kommer ihåg genom vetenskap, mediation, drömmar, och andra upplevelser som påverkar vår tro att vi är den som skapat allt. Att det bara finns ett enda ultimat oändligt medvetande.

Vi kan inte vara detta medvetande nu eftersom vi lever inom en skapelse, en matrix, som vi genom människokroppen filterar information och tillsammans skapar en gemensam verklighet. En verklighet som vi har skapat för att ha roligt och lära oss att igen bli ett med det ultimata medvetandet som skapat precis allting.

Enda orsaken att vi är medvetna är för att ögonblicket som livet består av blivit självmedvetet. Alltså, när vi förstår vår egna existens och hur allting fungerar så kommer vi inte glömma bort det igen, för annars hade vi varit vid den punkten i tiden där vi kommer ihåg detta, vilket vi är, och det är nu, i denna tid.

Vi kommer ihåg att vi är skaparen och har skapat allt. Vi är vår egna skapelse, varena en av oss. Vi är skapade ifrån oss själva och formade av oss själva genom den fria viljan.

Arthax skriver "släpp intellektet", jag skulle vilja formulera om det till "släpp egot".

Jag tänker så lite så möjligt, jag bara är. Jag försöker existera så mycket jag kan i ögonblicket och bara vara. Intellektet är det för mig jag kan få alla ord och den kunskap jag besitter ifrån. Att göra sig av med det gör mig till en tom människa som den dagen jag föddes.

Samtidigt så har jag tillgång till all information, jag skulle kunna veta allt, men har inte tränat mig själv till att nå sådan information då det kräver mediation och ännu mer självinsikt. Däremot så om jag vill veta något och verkligen säger till universum att "detta vill jag veta..." så tar det någon timma eller några dagar och helt plötsligt lär jag mig det ifrån min omgivning eller genom någon artikel.

Världen är gudomlig och du som inte tror att man kan ha en konversation med gud eller universum, du tror fel. Det handlar bara om att komma förbi sitt ego och klättra upp i sitt medvetna emot sitt undermedvetna.

Vi kommer vara fast i illusionen av tid och rum så länge vi vill och kan lämna det när vi lärt oss tillräckligt för att förstå hur tid och rum fungerar samt hur universum är konstruerat runtomkring oss.

Jag ser definitivt fram emot 2012 och tiden därefter då det är det jag längtat efter. En utopisk värld där negativitet inte existerar och alla lever i total harmoni med varandra.

Är det inte vad alla oändliga skapare hade velat leva i med sina skapelser? Vi är alla skapade ifrån samma skapare och vi är alla lika värda! Vi borde alla älska varandra och bry oss om varandra!

Jag älskar dig som läser detta och vill inget negativt med vad jag säger.

Peace!
- seilon

Posted on: 2008/11/12 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#56


See User information
seilon! Tack för ett mycket bra svar!

Vi har en väldigt lika syn på det mesta tror jag, även om jag skulle definiera saker lite annorlunda.

Men detta frångår inte min grundtes. Du kan inte använda den beskrivningen för att beskriva allt. Även om du har beskrivit syfte (vi är på väg hem) och även inkluderat materia/energi, så har du glömt former, relationer, reaktioner och förändring.

Du ger ett definitivt svar, där inget kan svar kan existera.

Vad jag vill säga, är att man inte KAN summera universum med en ideologi. Universum är på tok för mångfassetterat och fantastiskt för det.

Dock så fann jag det mycket intressant läsning, och jag har några kommentarer, som jag hoppas berikar din sanning, lika mycket som ditt svar berikade min.

Quote:
Din kropp, din hjärna, denna världen, datorn, tangentbordet, skärmen, ja allting är en illusion skapad ifrån vibrerande energi. Sen har våra hjärnor utvecklats till att spara och lagra information om den världen som är skapad runtomkring oss. Med hjälp av våra hjärnor har vi skapat en artificiell informationskälla, eftersom materia är en illusion eftersom den endast är energi.

Jag skulle vilja hävda att energi är det enda konkreta som finns, och så långt från en illusion som det är möjligt att komma.

Däremot så är våra sinnen begränsade. Hur mycket, kan vi inte veta, men att jag inte ser vad som händer i ditt rum, just nu, tyder ju på att det är så. Hur kan någon veta vad vi inte kan se?

Nej, illusionen ligger snarare i de ofullständiga mönster som denna konkreta energi i det abstrakta tomma rummet, skapar i våra hjärnor.

Quote:
Vet du varför vi existerar?

Vet du varför vi lever som vi gör?

Vi existerar för att vi lever i en oändlighet. Att jag som människa och du som läser detta som människa skulle skapas var oundvikligt. Och vi kommer ihåg genom vetenskap, mediation, drömmar, och andra upplevelser som påverkar vår tro att vi är den som skapat allt. Att det bara finns ett enda ultimat oändligt medvetande.

Jag vet varför JAG existerar. Jag är här för att göra världen till en lite bättre plats för mig, och för oss alla, och allas våra barn (eller åtminstonde inte göra det värre).
Jag är inte här för att slösa bort livet genom att följa några föråldrade barbariska regler, i hopp om att komma till "himlen" när det är över. Jag är inte heller här för att bli lurad av "heltäckande lösningar" så att jag kan stänga av hjärnan efteråt.

Kanske en intressant fråga: Vad gör ni andra här?

Tills vi alla får en påtaglig koppling till varandra, om någonsin, så måste jag tyvärr hantera verkligheten i den isolerade bubbla jag är. Men det är inte så mycket att hänga läpp över. Verkligheten bjuder på gott om anledningar till lycka! Och jag kan älska er utan att vara samma varelse, eller ens ha blodsband till er.

Internet har redan gjort massor för att bryta vår isolerade tillvaro, och här på Vaken kämpar vi ju alla stenhårt för att bryta den ännu mer.

Quote:
Vi kan inte vara detta medvetande nu eftersom vi lever inom en skapelse, en matrix, som vi genom människokroppen filterar information och tillsammans skapar en gemensam verklighet. En verklighet som vi har skapat för att ha roligt och lära oss att igen bli ett med det ultimata medvetandet som skapat precis allting.

Enda orsaken att vi är medvetna är för att ögonblicket som livet består av blivit självmedvetet. Alltså, när vi förstår vår egna existens och hur allting fungerar så kommer vi inte glömma bort det igen, för annars hade vi varit vid den punkten i tiden där vi kommer ihåg detta, vilket vi är, och det är nu, i denna tid.

Visst känns det som om nåt är på gång? Nån stor förändring är på väg..

Jag vet inte om det är som du säger, att vi kommer nå nån ny medvetandenivå, eller om det helt enkelt är USA och det ekonomiska systemets kollaps som kliar.

Allt jag vet är, att vi inte kan fortsätta på samma blinda spår vi följt hittils.

Quote:
Vi kommer ihåg att vi är skaparen och har skapat allt. Vi är vår egna skapelse, varena en av oss. Vi är skapade ifrån oss själva och formade av oss själva genom den fria viljan.

Hm.. borde jag sluta onanera? Tror inte världen skulle klara sig om jag började skapa fler Skymt! :D

Posted on: 2008/11/12 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#57
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

Arthax skrev:
släpp intellektet.
Aaaaah... Det är det du gjort?



Ja försöker!

Tänk så bra att kunde bli om inte hjärnan (intellektet) lägger sig i allt .. jorden kan bli det paradis som det en gång var.

BARA MAN LÅTER BLI ATT LÄGGA SIG I!

Gick detta att svälja bättre?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#58


See User information
Quote:
Ja försöker!

Tänk så bra att kunde bli om inte hjärnan (intellektet) lägger sig i allt .. jorden kan bli det paradis som det en gång var.

BARA MAN LÅTER BLI ATT LÄGGA SIG I!

Gick detta att svälja bättre?

Arthax, hjärnan är ett verktyg, som är där för din skull, och du får utnyttja den hur mycket du vill, till precis vad som helst.

Den behöver ingen extern strömkälla, ingen bildskärm och ju mer du använder den, desto snabbare och bättre blir den.

Hur kan man vilja stänga av något sådant?

Posted on: 2008/11/12 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#59
Quote:

Skymt skrev:
Quote:
Ja försöker!

Tänk så bra att kunde bli om inte hjärnan (intellektet) lägger sig i allt .. jorden kan bli det paradis som det en gång var.

BARA MAN LÅTER BLI ATT LÄGGA SIG I!

Gick detta att svälja bättre?

Arthax, hjärnan är ett verktyg, som är där för din skull, och du får utnyttja den hur mycket du vill, till precis vad som helst.

Den behöver ingen extern strömkälla, ingen bildskärm och ju mer du använder den, desto snabbare och bättre blir den.

Hur kan man vilja stänga av något sådant?



Jag tror vi fallit offer för ett litet missförstånd.


Blir den bättre ju mer vi använder den? Du menar räkna, forska och det där?

Mår jorden bra av vårat intellekt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#60


See User information
Quote:
Jag tror vi fallit offer för ett litet missförstånd.


Blir den bättre ju mer vi använder den? Du menar räkna, forska och det där?

Mår jorden bra av vårat intellekt?

Räkna, forska och det där.. hehe, ja du får naturligtvis göra precis vad du vill med den, och den blir bättre på just det. Sen om du lär den räkna folk i tunnelbanevagnar eller avancerad kalkulus spelar ingen roll. Så pass bra är din hjärna.

Vad har jorden med vårt intellekt att göra?

Förresten: När du säger "stänga av intellektet", är det "mental flow" du pratar om?

För i så fall vill jag hålla med. Flow är en nödvändig del av våra liv, eller i alla fall mitt!

Posted on: 2008/11/12 16:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#61


See User information
Quote:
Jag skulle vilja hävda att energi är det enda konkreta som finns, och så långt från en illusion som det är möjligt att komma.

Däremot så är våra sinnen begränsade. Hur mycket, kan vi inte veta, men att jag inte ser vad som händer i ditt rum, just nu, tyder ju på att det är så. Hur kan någon veta vad vi inte kan se?

Nej, illusionen ligger snarare i de ofullständiga mönster som denna konkreta energi i det abstrakta tomma rummet, skapar i våra hjärnor.


Tack skymt själv för dina poster! :)

Jag håller med dig och vill bara påpeka en sak ang. energi.

Energi, vad är det? Det är något som genom sin vibration skapar allt vi upplever såsom materia. Energi är ett medium som tankar färdas i, som livet själv lever i. Men energi är inte den absoluta sanningen. Den är skapad av medvetande.

Vad är medvetande? Det är att kunna resonera, att kunna tänka, att vara medveten om sig själv. För det behövs ingen energi, för energin kommer ifrån att medvetandet väljer att skapa det.

Skymt du borde sätta dig in i David Wilcocks arbete om du inte gjort det. Han är steget före oss i att förstå hur allting fungerar. Det är möjligt att förstå hur allting fungerar, för det är just därför vi är medvetna nu.

Annars hade vi varit medvetna i det livet där vi kom på hur allting fungerade, och det är just detta livet som vi kommer på det. Vi kommer ihåg det snarare än att vi lär oss något nytt.

Som det allmäktiga medvetandet har vi valt genom fri vilja att leva som vi gör nu, med en slöja av glömska.

www.lawofone.info är också en väldigt bra informationskälla med kunskap ifrån högre dimensioner. Mycket av vetenskapen som kommer därifrån (detta var under början av 80-talet) har på senare tid (slutet av 90-talet och under 2000-talet) blivit bekräftad, så källan verkar vara väldigt trovärdig.

Sen när man lär känna David Wilcock och hans uppgift här på jorden, så kommer man snart ha en enorm förståelse för att universum är en fantastisk plats och att våra liv har bara börjat!

Men vi kommer ingenstans om vi inte strävar emot det :). Så vi kärlekskrigare måste fortsätta att sprida vår kärlek och lära oss förstå varandra så vi kan leda varandra rätt!

Posted on: 2008/11/12 18:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#62
Quote:

seilon skrev:
Quote:
Jag skulle vilja hävda att energi är det enda konkreta som finns, och så långt från en illusion som det är möjligt att komma.

Däremot så är våra sinnen begränsade. Hur mycket, kan vi inte veta, men att jag inte ser vad som händer i ditt rum, just nu, tyder ju på att det är så. Hur kan någon veta vad vi inte kan se?

Nej, illusionen ligger snarare i de ofullständiga mönster som denna konkreta energi i det abstrakta tomma rummet, skapar i våra hjärnor.


Tack skymt själv för dina poster! :)

Jag håller med dig och vill bara påpeka en sak ang. energi.

Energi, vad är det? Det är något som genom sin vibration skapar allt vi upplever såsom materia. Energi är ett medium som tankar färdas i, som livet själv lever i. Men energi är inte den absoluta sanningen. Den är skapad av medvetande.

Vad är medvetande? Det är att kunna resonera, att kunna tänka, att vara medveten om sig själv. För det behövs ingen energi, för energin kommer ifrån att medvetandet väljer att skapa det.

Skymt du borde sätta dig in i David Wilcocks arbete om du inte gjort det. Han är steget före oss i att förstå hur allting fungerar. Det är möjligt att förstå hur allting fungerar, för det är just därför vi är medvetna nu.

Annars hade vi varit medvetna i det livet där vi kom på hur allting fungerade, och det är just detta livet som vi kommer på det. Vi kommer ihåg det snarare än att vi lär oss något nytt.

Som det allmäktiga medvetandet har vi valt genom fri vilja att leva som vi gör nu, med en slöja av glömska.

www.lawofone.info är också en väldigt bra informationskälla med kunskap ifrån högre dimensioner. Mycket av vetenskapen som kommer därifrån (detta var under början av 80-talet) har på senare tid (slutet av 90-talet och under 2000-talet) blivit bekräftad, så källan verkar vara väldigt trovärdig.

Sen när man lär känna David Wilcock och hans uppgift här på jorden, så kommer man snart ha en enorm förståelse för att universum är en fantastisk plats och att våra liv har bara börjat!

Men vi kommer ingenstans om vi inte strävar emot det :). Så vi kärlekskrigare måste fortsätta att sprida vår kärlek och lära oss förstå varandra så vi kan leda varandra rätt!


Tyvärr words, och New Age.

Jag tycker att det har blivit värre nu under ett tag...

"Kärlekskrigare..."

Alien:
"David Wilcock och hans uppgift här på jorden..."

"Energi är ett medium som tankar färdas i,..."

Tankar färdas inte - Seilon - du surrar bara vad andra har stoppat dig full med. En vaken klok en gör sig av med sådant där.

David W på G:

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/183202

http://www.youtube.com/watch?v=DnCCung6uEI&NR=1

Lite om hur det kan låta, channeling från dimensionerna... haha, som någon här tror på...:
http://www.cassiopaea.org/forum/index ... ic=1887.msg19967#msg19967


Sorcha Faal/David Booth: COINTELPRO
http://www.cassiopaea.org/forum/index ... topic=519.msg2386#msg2386


David Wilcock Tells Us In Reverse That He Is a Fraud
http://www.evpreversespeaking.com/200 ... verse-that-he-is-a-fraud/


:::
Woohoo, featuring Tsarion, Wilcock, J.Z. Knight, and a lady who talks to the Star People in the trailer. Well, at least one dude said that the New Age is "absolutely loaded with pirates."

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#63


See User information
Quote:

sebben skrev:
En vaken klok en gör sig av med sådant där.
Uttala inte allt du iakttar.Dina tankar är ingen referens för vad som sker.

Att uppleva något som man kan beskriva är inget annat än att ha sett sig själv en gång till. Beskrivna "upplevelser" är bara upprepningar. Hitta inte på! Du stänger DIG!

Att s k sannigen skulle komma i från en enda gubbe.Huh..en sekt gubbe dessutom.

Ju dummare allting är el. tycks bli, ju närmre lösningen. Allt av värde får då anses som värdelöst, med andra ord släpp taget kring allt beroende. Får det inte vara något dumt då måste det ju alltid vara något s k klokt, dumheten är ju bäraren av det kloka. Låt det dumma få bereda plats för det kloka, då kommer det! Risken är ju annars att så kallat klokt blir dumt. Idag har ju de sk kloka blivit dumma. Ju mer man söker klokheten ju dummare blir man.

Posted on: 2008/11/12 20:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#64


See User information
Quote:

Arthax skrev:
Sale,

tydligt är att vi är på samma spår. Låter som att No-vax får vända på sig, 180 grader.
Bend over..

Posted on: 2008/11/12 20:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#65
Quote:

sale skrev:
Att s k sannigen skulle komma i från en enda gubbe.Huh..en sekt gubbe dessutom.
Att Novax/Sebben skulle vara en sektgubbe är väl att ta i?

Dessutom är det väl raka motsatsen som han säger att sanningen kommer inifrån sig själv?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#66


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Quote:

sale skrev:
Att s k sannigen skulle komma i från en enda gubbe.Huh..en sekt gubbe dessutom.
Att Novax/Sebben skulle vara en sektgubbe är väl att ta i?

Dessutom är det väl raka motsatsen som han säger att sanningen kommer inifrån sig själv?
Viljan tillhör jaget-bägäret-hjärnan-konflikten-egot-intellektet.Ville du något?

Posted on: 2008/11/12 20:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Gudalös och fri!
#67
Quote:

sale skrev:
Viljan tillhör jaget-bägäret-hjärnan-konflikten-egot-intellektet.Ville du något?
Vad är det du insinuerar?
Då du skriver "egot" i fet stil känns det som om det är någonting du vill lyfta fram...

Egot är någonting som det inte ska ge alltför stort utrymme för. Visst ska man vara nöjd med sig själv, men det är inte konstigt att just egot är det transcendens som är mest framträdande hos psykopater och reptiler.

Med tillfredsställda egon går det aldrig att uppnå harmoni.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#68


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev

Med tillfredsställda egon går det aldrig att uppnå harmoni.
Nej,så är det ju.

En harmonisk
människa letar inte effter uppskattnigar ifrån andra,hon är redan i harmoni.
En disharmonisk längtar effter applåder-beröm-erkännande-bekräftelser.

Att göra en idealbild av sig själv är att ha storhetside' om sin egen person i förhållande till de andra.Hur mår man då?Att jämföra är alltid ofritt.Gud jämför aldrig!Gud ÄR.Bort med jämförelseviruset!

Posted on: 2008/11/12 22:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#69


See User information
sebben: Tack för ett av dina mer än vanligt verbosa inlägg, även om det inte var direkt riktat mot mig, eller något direkt svar på någon av de frågor jag ställt.

Du presenterade ett djup du inte visat mig tidigare, och jag blev därför besviken över att du inte lyckades förmedla någon direkt förståelse. Det är för mycket begärt att bara länka in massa "helig skrift" och förvänta dig att jag direkt ska veta vem till exempel Edgar Cayce är, mer än någon som får vara profan framför en videokamera.

Så, sebben och sale. Har ni ett sammanhang och ett kapitel ett att ge mig, så lär jag mig gärna mer om er filosofi. Men om det visar sig vara redundanta förklarar på sånt vi redan vet, så kommer jag nog ge upp rätt snart. Jag är också allergisk mot sådana som sprutar ur sig dumma regler och villkor för en belöning.. bara så ni vet...

seilon:
Det där är vad jag menar när jag pratar om andlighet. Något som försöker förklara något vi faktiskt inte kan uppfatta.

Strängteorin, även om den inte har lett någon vart egentligen, förutspår att vi lever med fler dimensioner än vad vi kan uppfatta. De förklarar det genom att de skulle vara innåtvända, eller introverta. Nå, vi får väl se var det leder.

Använder man sig av global workspaces, ett sätt att visualisera en scen, och att köra tankeexperiment på den scenen (jag fick namnet av timsan), så finns det egentligen inga hinder att föreställa sig riktningar vi inte kan se.

Istället för de tre axlar vi normalt kallar riktningar, kan vi lätt lägga till en fjärde, och fördela dessa jämt runt en sfär. Om den extra axeln är tiden, så skulle rörelser genom de tre andra lämna ett spår åt det fjärde hållet. (upp - ner, höger - vänster, framåt - bakåt, och bakåt i tiden (har vi ett ord för det?)).

Men vem vet vilka slags riktningar man kan lägga till? Kanske kan man hitta någon slags intelligens om man rör sig åt ett visst håll...

Vi får se när vi kan bevisa det, och tills dess är det andlighet som behövs. :) Och sunda levnadsregler anpassade till vår tid.

Jag har sökt efter metoder att visualisera andra dimensioner jag inte kan se, så tack så mycket för länken till law of one. Nu när jag har ett sammanhang (och ett "kapitel ett") så ser jag fram emot att fortsätta läsa.

Här är en länk tillbaka. Det är en artikel om något som jag, som programmerare, finner väldigt tilltalande att filosofera om. Är universum en dator?

(Lite musikalisk underhållning medans du läser kan du få om du klickar här (Ger dig en playlist med 15 slumpvist utvalda låtar från några psy-trance-artister)).

Posted on: 2008/11/12 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#70


See User information
Quote:
Det är en artikel om något som jag, som programmerare, finner väldigt tilltalande att filosofera om. Är universum en dator?


Våra hjärnor fungerar som en parallell (högra hjärnan) och seriell (vänstra hjärnan) processor.

Så vi är redan datorer, vi är redan levande innuti en superdator. Vi är medvetna bara, och det vi har skapat är väldigt "verkligt" eller hur! Det är en perfekt skapelse som vi lever i.

DNA fungerar som bärare av information genom ljuset. Man gjorde ett experiment där DNA lades i en behållare som ljus passerade igenom. Ljuset formade sig efter DNA:et och när man plockade bort DNA:et så påverkades ljuset i 30dagar som om DNA:et fortfarande var kvar. Det skapade mikro-maskhål.

Det skulle i teorin vara möjligt att manifestera objekt genom tanken. Men det kan vi i praktiken uppenbarligen inte. Varför? För att vi inte kan förstå hur det är möjligt.

Våra hjärnor är byggda med att göra sannolikheten till verklighet. Vi påverkar saker på otroligt många sätt och sannolikheten eller vad vi väljer att tro blir vår verklighet.


Ang. Sale/Sebben så menar sale hur sebben vill stänga in sig. Sebben förstår inte hur alla kan vara en och samma. Utanför vår skapelse, och utanför tid, rum, matematik och materia, utanför superdatorn så existerar ett abstrakt oändligt medvetande. Vår skapelse vi har nu är oundviklig och vi är gudar, varenda en av oss.

Vi måste lära oss bli av med egot och bara vara. Bara existera. Det vi kan göra när vi förstår är att hjälpa andra vakna och förstå att de är guden som skapat allt, de är skaparen. Du som läser dessa ord är den skapat det i en annan upplevelse. En upplevelse som jag har som skriver orden, men jag är du i en annan form :).

Vi kommer evolveras till att lämna allt materiellt och lämna tid och rum och leva i oändligheten, men det är om många miljoner år. Tills dess kommer vi leva otroligt harmoniskt och i total frihet, om vi inte väljer den negativa vägen där vi kontrollerar och manipulerar andra.

peace!
- seilon

Posted on: 2008/11/13 10:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#71


See User information
Quote:
Våra hjärnor fungerar som en parallell (högra hjärnan) och seriell (vänstra hjärnan) processor.

Så vi är redan datorer, vi är redan levande innuti en superdator. Vi är medvetna bara, och det vi har skapat är väldigt "verkligt" eller hur! Det är en perfekt skapelse som vi lever i.

Nu måste jag bara rekommendera en dokumentär: In it's image. Den handlar om hur vi skapat neurala nätverk, som vi kan mata med till exempel musik eller andra mönster, och sedan skapar den nya mönster baserade på det som den redan hört. En kreativitetsmaskin helt enkelt. :)

Har du någon länk där man kan läsa mer om det där experimentet du berättar om? Det lät spännande, även om jag inte kan se något direkt sätt som det skulle vara möjligt på. :)

Jag vet inte riktigt vad ni menar med att vara "samma", statisktiskt sett så innehåller ju varje glas vatten man dricker, minst en vattenmolekyl som varit i Winston Churchills kissblåsa. Är vi alla lite Winston, eller är det på ett mer eteriskt plan ni diskuterar?

Jag ska skapa en ny tråd om en stund (kaske imorgon.. har en del jobb att göra idag), där jag ska diskutera axiom, eller grundläggande påståenden som är så enkla att de måste vara sanna. Jag har ännu inte riktigt lyckats greppa hans version av sanning, så med lite tur så vill han delta i den tråden.

Posted on: 2008/11/13 12:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gudalös och fri!
#72


See User information
ang. experimentet så är detta en bra artikel: http://www.divinecosmos.com/index.php ... ask=view&id=362&Itemid=30 och sök på THE DNA PHANTOM EFFECT för att hitta där det står om detta experimentet.

Med att vi alla är samma så menar jag att våra tankar och det vi tänker med är samma. Så om jag står och pratar med någon är det bara mig själv jag pratar med. Men detta är ett mysterie hur det fungerar eller hur det upplevs. Vi kommer vara med om det i vår evolution. Allting är en cirkel.

Vi kommer återgå till att igen bli allt, men vi kommer vara individuella på vägen dit och ha roligt ! :)

Posted on: 2008/11/13 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
41 user(s) are online (41 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 41

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS