vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »


Re: Ny logo till vaken.se
#73


See User information
Vad är jobbigt med centraliceringen? De flesta upplever nog inte den så mycket. Det beror ju på vilken upplösning man har.

Säg till vad problemet är så ska jag se vad jag kan göra.

Posted on: 2008/11/5 9:41
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#74
Försår inte vad som är bättre med den?

Hur som haver,

Kör med senaste explorer och från tid till tid så blir alla länkar/knappar dubbla .. lite ostadigt?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#75


See User information
Grym logga! Tänkte gå på göra logga jag med men har inte haft tid, men denna var ju toppen! :)

Posted on: 2008/11/6 16:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#76


See User information
En original logo till:

http://farm4.static.flickr.com/3209/3011888350_c4cfd8767b.jpg?v=0


Utan Care Bear Corporate King Arthur Camelot *(Care-a-lot)
idea.

Original. Fast en annan färg

Ideér?

Posted on: 2008/11/8 2:44
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#77


See User information
Klistermärken...

10*5 cm.
2700 st för 3795 kr
1.40 styck

Ideer?

Resized Image

Posted on: 2008/11/8 12:13
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#78


See User information
Yeah, well its nice and cute and I understand the idea.

I think it would look EVEN better with a LOGO as well.

A Care-Bear is NOT a logo, unless you are Disney or whomever owns them.

I like the Care Bear idea, and think there should be more cartoons as well, SNurre Sprätt till ex, BUT with a LOGO! ; )

Capice?

Comprende?

Föstår du?

únnerstan me mate?

Du få fråga på mina frågor oxå, då skapar vi en dialog kring detta

Posted on: 2008/11/8 12:23
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#79


See User information
Sebben (och alla andra)

Vad ska det stå på klistermärkena?


Lorax

Jag tycker att vi ska ha en logo också. Men den måste vara riktigt snygg. Ingen av de logos jag har sett har tilltalat mig.

Posted on: 2008/11/8 13:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#80


See User information
micro:

Vad bra, nu har vi dialog.

Vad tilltalar dig (förrutom kram björn och anarkist typsnitt)? ; )

Vad tycker DU vaken skall förmedlar med en logo?

Känslor, färg, form?

Och varför?

Då kommer vi närmare ett mål.

Är detta en konsensus fråga eller vill du ha sista ordet?

Klistermarken skall vara med breda budskap, desstu flera desstu bättre tycker jag.

Den delen ser bra ut.

Jag tycker ekonomi, makt eliten, 9-11 terrorkriget, den andliga, media osv.

Jag gillar när jag ser info som har lite humör ironi ibland, och bäst när det finns något andliga, att vi fattar att LIVET, universum är mer än bara samhällen, jobb, osv....

That was my 2 cents worth ; )
Om du menar den ovanpå tycker jag att den är bra.

Jag gillar ordet "VI" , det funkar ännu bättre, fast jag vet inte hur man inkorporerar detta i det sammanhang...

Kanske, "Vi ser den växande sanningsrörelsen...." oh now it fell apart hehe...

Posted on: 2008/11/8 14:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#81
Quote:

micro skrev:
Sebben (och alla andra)

Vad ska det stå på klistermärkena?


Lorax

Jag tycker att vi ska ha en logo också. Men den måste vara riktigt snygg. Ingen av de logos jag har sett har tilltalat mig.


Jag vet inte. Det beror på vad vaken vill vara, eller tror sig vara, kunna göra etc.
Men tänker att det är bra om vaken inte alls sänder ut massa "konstiga saker", inget svart, inte det där svarta smutsen kring bokstäver och annat - som Lorax var inne på, inte anarkiststuket, inte som att det är en del av ungdomsrevoltstuket. Det ska vara vackert, inte med skarpa vassa vinklar och hörn, det är ju bättre nu då. Rent, ljust och enkelt i formen.
VAKEN.SE
Vänder på stenar...
Vad är fakta bakom tidens konsensusmedia...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#82


See User information
Vad säger ni om DETTA?

Är inte färdigt men 80%iaf...

[img align=right width=300]http://farm4.static.flickr.com/3220/3021895833_206d5c9c63.jpg?v=0[/img]

Ers om det inte funkar här är länkan:

http://farm4.static.flickr.com/3220/3021895833_206d5c9c63.jpg?v=0

Posted on: 2008/11/11 18:18
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#83
Ganska fyndigt... prova den.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#84
Vad är det som är fyndigt med den? eller är jag bara trött nu

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#85
Quote:

Arthax skrev:
Vad är det som är fyndigt med den? eller är jag bara trött nu
Ser du inte? E:et och n:et sitter liksom ihop!
Dessutom ser texten ut att sväva mot en vit bakgrund

Nej, jag ska inte retas, för det är fan så mycket bättre grafik än vad jag kan åstakomma.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#86
Quote:

Arthax skrev:
Vad är det som är fyndigt med den? eller är jag bara trött nu


Jag tror inte du är trött nu, du verkar som vanligt...

Ok, jag inser nu att det kan vara överkurs. Kolla på V:t i Lorax gjorda bild.

Sedan lugnt och fint se på detta tecken:


Är du med - ominte så pm:a så kan jag guida vidare... (eller hör med frugan).



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#87
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#88
Tyvärr compu, men jag måste dizzza den.

Kinesiska tecken-kommunism-ostruktur-anarko-kaos-Splittrat!

Vänd på det - vi ska inte gå med ner i det, den vägen - utan ordnung och rednung - universum är i ordning - bara genom att söka sig dit så närmar man sig själv/sin-kosmos natur och det där...

Man ska tänka på att som är relaterat till att vara Vaken, är i riktning mot Sanningen >>> inåt/uppåt - tex en Budda sitter i stillhet (och skapar) - mot enkelhet, det vackra, strukturerade, det "runda" - den du gjorde är som en spegelbild av det därute, skarpt hårt, uppblandat - en pizza... destruktiva - upplösning...

Varför är det så här nu... fortfarande...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#89
Quote:

sebben skrev:
Tyvärr compu, men jag måste dizzza den.

Kinesiska tecken-kommunism-ostruktur-anarko-kaos-Splittrat!

Vänd på det - vi ska inte gå med ner i det, den vägen - utan ordnung och rednung - universum är i ordning - bara genom att söka sig dit så närmar man sig själv/sin-kosmos natur och det där...

Man ska tänka på att som är relaterat till att vara Vaken, är i riktning mot Sanningen >>> inåt/uppåt - tex en Budda sitter i stillhet (och skapar) - mot enkelhet, det vackra, strukturerade, det "runda" - den du gjorde är som en spegelbild av det därute, skarpt hårt, uppblandat - en pizza... destruktiva - upplösning...

Varför är det så här nu... fortfarande...


Enligt DrKlot så var compus inlägg en "drift" med hur man sett på hur logga ska se ut (fast man kanske tror sig vara vaken...), så han gick hela vägen till extremen.

Kanske DrKlot är fel ute nu?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#90


See User information
I like it, Lorax! Den ser nästan lite antroposofisk ut...
Kanske mer space mellan bokstäverna och ett högre "k"?

Posted on: 2008/11/12 20:26
Sanningen skall göra oss fria!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#91


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Resized Image


Den var spännande, fast för rörligt att i praktiken läsa...

Posted on: 2008/11/13 18:04
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#92


See User information
Quote:

Parsifal skrev:
I like it, Lorax! Den ser nästan lite antroposofisk ut...
Kanske mer space mellan bokstäverna och ett högre "k"?


Ok, jag ska prova detta, just det, du menar att Antiserna har påverkats mig? ; )

Posted on: 2008/11/13 18:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#93


See User information
Varför står det "true" understanding i dagens logga understanding är varken falsk eller sann, det är en subjektiv uppfattning. Ordet true anspear ju på Truth movement, vilket ger ett löjets skimmer över sanningen, som ju inte ens existerar, mer än ur subjektiva perspektiv, vems sanning etc? din eller min, orden sanning etc är farliga ord i dagens orwelliska doublethink mindcontrol tider.

Själv skulle jag i dagsläget såga hela vaken, pga av orden True understanding samtidigt som man promotar tex Alex Jones, men nu är ju jag en gammal medlem, så jag förlåter, hehe

Bättre då, Vaken.se, Rensar i lögnerna.

Då är det i vart fall torrt på fötterna och inte ett "absolute statement." Som kan rivas sönder som ett tunnt papper.

Posted on: 2008/11/13 21:04
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#94
Quote:

The Lorax skrev:
Den var spännande, fast för rörligt att i praktiken läsa...
Jo, jag vet. Knappast användbar som logga alls

Det ligger en hel del i det Sebben sa faktist.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ny logo till vaken.se
#95


See User information
Satsa på en bra slogan istället som ge ett bra budskap, sen kan vi ha en skendemokratisk utröstning av de dåliga, sen kan Micro bestämma! He he

Jag gillar Vaken.se, Rensar i lögnerna

Nån som gillar iden? Slogan skall ju i såna fall ingå i loggan?

Posted on: 2008/11/13 21:23
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ny logo till vaken.se
#96
Quote:

JohnC skrev:
Jag gillar Vaken.se, Rensar i lögnerna

Nån som gillar iden? Slogan skall ju i såna fall ingå i loggan?
Hmmm... om man rensar ogräs i en rabatt har man ju fortfarande rabatten kvar. Vad är det man rensar bort i lögnerna? sanningen?

Jag förstår precis vad det är du vill säga, men du sa faktist det motsatta.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS