Vakencorner
|
Re: Ny logo till vaken.se
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej nej, vi skall väl ha rabatten kvar?, jag sa inte ogräs. jag sa i lögnerna. Rabatten blir sanningen som blir kvar. man blir kanske lite poetisk, vägen, sanningen och livet, som Jesus, som aldrig fanns hehe Rensar man i lögnerna är man en bit påväg, säger man sig erbjuda "sanning" ljuger man. Man kan förtydliga Vaken.se Rensar bort bland lögnerna
Posted on: 2008/11/13 20:30
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Truth for peace - har ju använts förr. Den är bra tycker jag.
För övrigt anser jag att det finns en högsta sanning. Sedan kanske man aldrig når den utan bara sin egen tolkning av den. En sanning, en verklighet. Sanningen skall göra er fria - sa en vis man en gång!
Posted on: 2008/11/13 21:03
|
|||
|
Sanningen skall göra oss fria!
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mjo. Jag gillar Parsifals resonemang.
Men någonting jag kan tänka på är alla dessa band. I dagsläget är det iofs bara det rosa bandet som är aktuellt, men om allt fler skulle gå med ett band i en färg inte jag tänker definera, skulle folk bli nyfikna och kolla upp detta. En slogan är liksom redan sagd och kräver inget mer engagemang i dagens stressade värl, men en nyfikenhet ligger kvar och gnager. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sanningen skall göra er fria... just det! ; )
Posted on: 2008/11/13 21:54
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
... oss fria...
Annars är det Seilonism... ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Riv ned murarna!
tyckte HWO var bra. Eller kanske "Riv ned (fri)murarna!"
Posted on: 2008/11/14 12:41
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Riv ned murarna..." - what... ![]() NWO. Murar är inget som är dåligt eller bra, i sig. Isåfall är de bra. Om inte murar finns så raseras integriteten -det är vad som sker idag om något! Som i det lilla så i det stora - eller huuuur. Genusismen... våra celler tappar sin integritet/voltskyddet över cellmembranen (saker strömmar frit in och ut...), som vårt lands integrite - samma sak. Ozonlagret... jorden tappar sin integritet. Man/kvinna - yang/yin är idag upp och ned, perverterat. Hur tänker man ännu på koma.se, efter så många år... huva... Vakna. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
sebben. observera att du gör en egen tolkning och att det finns olika sådanna.
Murarna kan symbolisera skygglapparna vi har framför ögonen. Inte att vi ska börja riva ned cellmembran i kroppen. När ska den som sover sluta tro att han är vaken och att andra sover? :)
Posted on: 2008/11/14 13:42
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sebben skrev. A då kan man ju säg det samma om politik och dom som styr och bestämer vad som ska hända, dom är ju alla tillsammans eller ? är dom New Age med då och vänster alla dom som gör detta ? Tillsammans kan man åstakomma mer om man klarar av att hålla ihop, eller tycker inte du dom har lyckats åstakomma mycke dessa mäniskor som styr? Hur länge har inte dessa människor som styr hålt ihop bara det är ju ett bra bevis på vad man kan åstakomma tillsammans. Tillsammans håller dom varandras rygg fri. Tillsammans blir vi alla lurade. Sorry för offtopic. Respect
Posted on: 2008/11/14 20:28
Edited by Capsolito on 2008/11/14 21:02:37
Edited by Capsolito on 2008/11/14 21:04:12 |
|||
|
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.
The way some people find fault, you`d think there was a reward. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Helt rätt men av vissa accepteras bara sanning som kan mätas i att alla röstar för en viss profet, eller antalet länkar på internet. Hur gör man då? Skippar begreppet helt, anser jag. Sanning är och förblir subjektivt, vems sanning är högst?
Posted on: 2008/11/15 2:04
|
|||
|
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Oxzonlagrets förstördes av atomvapenprov i atmosfären, inte av kylvätskor (Freoner) som är tyngre än luft, och aldig kan lyfta ens över marknivå! Allt var en bluff!
Posted on: 2008/11/15 2:07
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Just det. Förstörelsen kommer alltid via något. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är klart allt återspeglar sig där ute av det vi har
skappat, men problemet är att dom som styr jobbar väldigt flytigt med att splitra oss så inte vi håller på att gå ihop eller tillsammans. Tydligen så vet ju dom villken power man kan ha om man håller ihop, och detta har vi med vetat, men man tycks se hur skolan används för att bland annat splitra folk från sinna nära och kärra. Sen efter man är itutad och färdig programerad, då ska man skaffa sig ett jobb, och det andra som kommer efter familj, hus så småning om och sen sitter man där i sinn lilla bås och man har det jätte bra tycker man. Jag är 100% säker på att det som styr vet mer om livet än många här, dessa människor som styr har haft all tid att studera våra beetende mönster, medans majoriteten har inte haft något vall än att följa strömen, som erbjuds. Mäniskan gillar enkelheten därav anpassar vi väldigt lätt till mönster som är skapade för oss att trilla in i. Tillsammans har arbetats bort hos väldigt många när egentligen tillsammans så är man ett av det starkaste man kan åstakomma. Vem är inte rädd för gruperingar ? (exempel om jag skulle strejka själv fan hade jag åstakommit då? förmodligen hadde alla skratat åt en eller ? men om man hade varit tillsammans och strejkat alla då hade man fåt svar direkt eller har jag fel) Försökte bara ge ett exempel med strejk, men så funkar det med allt man skrämms bara om man är många. Klart det där ute är återspegling, precis som historian i böckerna vi lär oss i skolan är som en återspegling av det vi lever i idag bara att allt ser lite anorlunda ut inte lika barbaisk säger några men jag tycker vi lever i ett mera barbariskt liv idag än för kanske 1000 år sen. Tillsammans har arbetats bort sakta men säkert, kanske är jänte lagen ett av många sätten vi har arbetat bort tillsammans med. Tillsammans är man stark! Sorry för offtopic igen. Respect
Posted on: 2008/11/15 11:26
|
|||
|
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.
The way some people find fault, you`d think there was a reward. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Off topic men sen då?
Sebbens citat: Jag vill inte lägga mig i disku.... hur man nu gör det?Men jag provar i a f. Sebben en sak säker!De som DU tycker har "lägre" uppfattningsförmåga än dig, och det är många...Betala dina skulder omedelbart, ligg inte och "tjäna ränta". Det drar alldeles för mycket energi ur dig. Låt kosmos reglera dina inkomster i stället. Välj ny väg!Ju längre tid du drar på den andre ju större smärta när du skall ifrån t ex..... Vaken.se. Eller egofixeringen... utan ännu ett nytt tanketrix - något nytt gammalt, ett kontrollsystem. (Anti-liv) som används så gott som utan urskiljning av Envishet tillhör viljan, viljan tillhör inte själva livet. Använd viljan ytterst sparsamt. En del går nästan uteslutande på viljan/envisheten.Det är inte den enskilde som är en vis. Det är livet som är visheten - på alla vis. Inte på ett vis - en(l)vis. INGEN är skiljd ur helheten. De som tror sig vara uttagna ur helheten - "utvalda" - gör sig till offer. Att "leva" i det kommande kan man endast göra med det förflutnas hjälp.Det finns inga färdiga mönster för hur man skall må gott. Alla sådana mönster tillhör det förflutna och livet tillhör NU. De flesta vill vara kvar sitt kollektiva zombietillstånd - i sin egennytta. Klagan är ett mått på hur man själv mår. En helt blind kamrat till mig har berättat att han sett bilder om hur han stuckit ut ögonen på en människa i sitt förflutna. Men han har ändå fått det bra nu, så han tror att "nästa gång" så kommer han att bli mycket skarpsynt. Han ser fram mot detta. Man kan själv kliva ur sitt "karma" in i en förlåtande lag, genom ett varande - ett självrensande av det gamla. Säg nu inte att du inte har tid eller att du inte hinner att svara ,sen skall jag till Göteborg skulle man kunna få din address ?så hälsar jag på dig jag på på vägen upp i s f..om du inte bannar mig menar jag då:)Det hade varit kul att odla tillsammans???Eller backar du NU ?Du har chansen.
Posted on: 2008/11/15 17:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den största förstörelsen är dock att ingen fattar att det mesta är bluff!
Posted on: 2008/11/16 3:05
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ny blogg för vaken?
http://vaken-punkt-se.blogspot.com/ /fd user som fick kontot raderat igår - på grund av dessa inlägg: Re: Ny logo till vaken.se Nedåt: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108832#forumpost108832 Nu kan jag inte svara Capsolito och Sale. "Sverige 2070". Nazi Propaganda http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108311#forumpost108311 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108618#forumpost108618 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108626#forumpost108626 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108632#forumpost108632 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108725#forumpost108725 http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108741#forumpost108741 Mobilstrålning - foliehattsutmärkelse http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=12795&forum=22 Re:Gudalös och fri! http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=108430#forumpost108430 Strunt samma. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/11/16 16:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan ni hålla er till ämnet lite?
Posted on: 2008/11/16 20:35
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jasså har det blivit krav nu, jag fick på skallen när jag krävde att man skall hålla sig till ämnet, alla var överens om att få flumma i trådarna! Antar att ingen vill hålla med Khazar-JohnC hehe
Posted on: 2008/11/16 21:32
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login