vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#49
Quote:

systerhans skrev:
Jo han tog upp om Zeitgeist i länken jag gav.

Ok... har svårt för högläsning. Han förmedlar bara någon annans ord.
Hade haft mer respekt om han bara sagt att man skulle läsa bokfan och gett sin egen syn på boken.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#50
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

systerhans skrev:

"Jag tror även att det gäller dig "systerhans"?"

Knappast


OK, då har jag fått fel uppfattning, eller så har du ändrat på din nyligen... Det vore intressant att höra din syn på kreation/evolution, men det kan vi ju ta i en annan tråd. Se till å inte bli bannad nu bara!


Det finns ingen evilution...
har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas...

period...

Angående admins så vad ska man säga... hehe...

precis...

Resized Image

http://www.esnips.com/doc/9f543d9e-12 ... -8efe-0f12fd2ebccc/precis

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#51


See User information
Quote:

systerhans skrev:

Det finns ingen evilution...
har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas...


Evilution. A Freudian slip?

Here's a Freudian slide:

Resized Image

Posted on: 2008/11/26 22:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#52


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Att diskutera Alex Jones kan man göra i andra trådar för tillfället.


Det enda jag insett efter många års forskande är att det inte finns nån orsak att diskutera Alex alls! hehe

Posted on: 2008/11/27 5:15
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#53


See User information
Ice, titta på länken nedan från The Venus Projects hemsida..

http://www.thevenusproject.com/resource_eco.htm

Kan du förklara för mig vad dom menar för min uppfattning är att dom vill ha en global regering ( regerande )..? Men dom vill inte ha en global regering såsom makteliten vill utforma den, hur är det då tänkt att fungera? Vilka ska bygga upp denna globala regering och samtidigt utestänga dom som faktiskt äger det mesta här i världen, det borde vara en omöjlighet, kommer Rockefeller/Rothshild/Wallenberg och alla andra att bara gå med på detta?

"We must emphasize that this approach to global governance has nothing whatever in common with the present aims of an elite to form a world government with themselves and large corporations at the helm, and the vast majority of the world's population subservient to them. Our vision of globalization empowers each and every person on the planet to be the best they can be, not to live in abject subjugation to a corporate governing body."

Posted on: 2008/11/27 23:29
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#54
Rent spontant utan att ens ha tittat på länken har jag exempelvis sagt flera gånger att jag vill gränserna ska rivas, men detta betyder inte att jag vill se den form av globalism som eliten vill se.
Dessutom vill eliten FORTFARANDE att landsgränserna ska vara kvar, för att uppnå full kontroll där man noga kan kartlägga vem som är var.
Har man många får har man dom inte i en enda stor fålla, utan man har dom i flera mindre för att lättare kunna kontrollera dom.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#55


See User information
Quote:

systerhans skrev:

Människor kommer altod att möta sitt öde - du kan inte ta bort människors karma -.
Klart man kan...Det finns en förlåtande lag oxo-en självrensande-i varat/livet..ditt fel tänk"vakna"

Posted on: 2008/11/29 0:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#56
Quote:

sale skrev:
Quote:

systerhans skrev:

Människor kommer altod att möta sitt öde - du kan inte ta bort människors karma -.
Klart man kan...Det finns en förlåtande lag oxo-en självrensande-i varat/livet..ditt fel tänk"vakna"


Ja det är ju bra,men är inte samma sak som att "du" kan ta bort en annan människas karma.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#57


See User information
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

sale skrev:
Quote:

systerhans skrev:

Människor kommer altod att möta sitt öde - du kan inte ta bort människors karma -.
Klart man kan...Det finns en förlåtande lag oxo-en självrensande-i varat/livet..ditt fel tänk"vakna"


Ja det är ju bra,men är inte samma sak som att "du" kan ta bort en annan människas karma.
Det var din insikt.Om jag/han/hon viker undan då"hukar"mig så du missar du ditt/ert slag,därmed tages det bort ju,eller hur ?Hur som helst så är Dharma ett hinduistiskt ord för [b]karma horoskopslagen...[/b]
Ditt /era(t )öde kommer du inte i från,näradödenupplevelsen blir då slut och närmar sig nära "livetupplevelsen"...

Posted on: 2008/11/29 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#58
Quote:

sale skrev:
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

sale skrev:
Quote:

systerhans skrev:

Människor kommer altod att möta sitt öde - du kan inte ta bort människors karma -.
Klart man kan...Det finns en förlåtande lag oxo-en självrensande-i varat/livet..ditt fel tänk"vakna"


Ja det är ju bra,men är inte samma sak som att "du" kan ta bort en annan människas karma.
Det var din insikt.Om jag/han/hon viker undan då"hukar"mig så du missar du ditt/ert slag,därmed tages det bort ju,eller hur ?Hur som helst så är Dharma ett hinduistiskt ord för [b]karma horoskopslagen...[/b]
Ditt /era(t )öde kommer du inte i från,näradödenupplevelsen blir då slut och närmar sig nära "livetupplevelsen"...


Jag skrev något om det där med Dharma, ett par inlägg, alldelses nyss i annan tråd:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=109932#forumpost109932

Dharma äringet ord för karma...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dharma

http://en.wikipedia.org/wiki/Dharma

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#59


See User information
Karma- och horoskopslagar löses lätt upp genom att kliva in i varat, för där existerar inget förflutet eller kommande separat. Där är man det kommande och det förflutna.

Posted on: 2008/11/29 1:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#60
Quote:

sale skrev:
Karma- och horoskopslagar löses lätt upp genom att kliva in i varat, för där existerar inget förflutet eller kommande separat. Där är man det kommande och det förflutna.


eeeehhh... det är nonsens Sale. Det är NewAgeblaj. Du har inte tagit dig ut ur Samsara. Hade du inte karma (=avvikelse frpn kosmos natur/sin sanna natur), differensen/skulden, "synden"... så skulle du inte vara här.

Karma bär man med sig, fysiskt så är det också en substans, svart ju...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#61


See User information
..så gick ännu en tråd offtopic

Posted on: 2008/11/30 13:36
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#62
Quote:

Icehorn skrev:
..så gick ännu en tråd offtopic


Bara första inlägget är som trädets rot, sedan blir det många grenar på trädet... många kulor i granen. Så är det, naturligt och bra.

/Tennyson

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#63


See User information
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

Icehorn skrev:
..så gick ännu en tråd offtopic


Bara första inlägget är som trädets rot, sedan blir det många grenar på trädet... många kulor i granen. Så är det, naturligt och bra.

/Tennyson


Inte för att jag tar dig på allvar för en sekund med dina flummiga inlägg - men vad var syftet med tråden, tror du ? Du besvarade aldrig min ursprungliga fråga till dig angående din s.k "kritik" mot Zeitgeist och Venusprojektet så det måste ju vara bekvämt att låta tråden gå offtopic i försvarssyfte.

Posted on: 2008/11/30 15:46
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#64
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

Icehorn skrev:
..så gick ännu en tråd offtopic


Bara första inlägget är som trädets rot, sedan blir det många grenar på trädet... många kulor i granen. Så är det, naturligt och bra.

/Tennyson


Inte för att jag tar dig på allvar för en sekund med dina flummiga inlägg - men vad var syftet med tråden, tror du ? Du besvarade aldrig min ursprungliga fråga till dig angående din s.k "kritik" mot Zeitgeist och Venusprojektet så det måste ju vara bekvämt att låta tråden gå offtopic i försvarssyfte.


Om du ännu har svårt att fatta det faktum att trådar, ofta om de blir långa också, inte vid direkt anblick kan fattas ha med vad som står i "ämnet" att göra, så vet jag inte vem som kan hjälpa dig till det... följer man emellertid inläggen så ser man hur det ena ger det andra som ger det tredje, och så är man ute i trädets grenverk. Har du problem med att det är så - varför det isåfall?

En tråd kanske startar tex med inlägg om tillsatser i maten, sedan växer inläggen vidare och det kan stå om Monsanto, senare om figurer inom elite, och helt plöstligt så är "fokus" i diskussionen kring eliten, blodsband, agenda...

Om det nu är någon som tar dina inlägg på allvar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#65


See User information
Bra, då får jag väl ta det som att folk till slut gett upp sina tafatta försök att koppla Zeitgiest till Brzezinski. Inte en dag för tidigt. Att vrida diskussionen i en annan riktning är ett vanligt knep för de som tagit sig vatten över huvudet i ett ämne de inte förstod sig på.

Släck nu datorn och måla vidare på dina grottmålningar. Akta dig för teknologin så den inte biter dig i arslet.

Posted on: 2008/11/30 16:34
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#66
Quote:

Icehorn skrev:
Bra, då får jag väl ta det som att folk till slut gett upp sina tafatta försök att koppla Zeitgiest till Brzezinski. Inte en dag för tidigt. Att vrida diskussionen i en annan riktning är ett vanligt knep för de som tagit sig vatten över huvudet i ett ämne de inte förstod sig på.

Släck nu datorn och måla vidare på dina grottmålningar. Akta dig för teknologin så den inte biter dig i arslet.


Ta det iceigt... det är ok att inte alla kan fatta allting, det finns överkurs.

Som man ser i bilden nedan som vi sett några gånger (vad hjälper det) postat nu av Miksjo i:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=110021#forumpost110021

Personerna där är maskiner/robotar, röda... själlösa... legobitar i deras bygge.
Vakna.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#67


See User information
Quote:
Vakna.


Du talar till fel person. Jag är redan långt bortom din kapacitet - flumstadiet är en återvändsgränd som du och många andra hamnar i när uppvaknadet gick för långt. Nu kastar du s.k "argument" vilt omkring dig som t.ex EU-propaganda som knappast bevisar något - det snarare bekräftar EU-elitens babyloniska rötter men du förstår inget av detta.

Tyvärr grabben..jag kan inte hjälpa dig. Ingen kan. Men var inte orolig. Vi kan fortfarande bli tillräckligt många för att ta första steget till förändring. Det blir kanske inte förrän nästa generation, kanske nästa igen..men det kommer.

Posted on: 2008/11/30 16:54
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#68
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
Vakna.


Du talar till fel person. Jag är redan långt bortom din kapacitet - flumstadiet är en återvändsgränd som du och många andra hamnar i när uppvaknadet gick för långt. Nu kastar du s.k "argument" vilt omkring dig som t.ex EU-propaganda som knappast bevisar något - det snarare bekräftar EU-elitens babyloniska rötter men du förstår inget av detta.

Tyvärr grabben..jag kan inte hjälpa dig. Ingen kan. Men var inte orolig. Vi kan fortfarande bli tillräckligt många för att ta första steget till förändring. Det blir kanske inte förrän nästa generation, kanske nästa igen..men det kommer.


hehe... det var värre än befarat.

Hade du förstått något om "rötter", så hade man inte sett en del av dina irrelevanta postningar.

Du avslöjar dig offentligt och glatt som en aktivist, huva...

Rötter... aktivister, komaister tänker som du nu visar upp.

Tror kanske att det handlar om tyngd på en våg, "...om vi blir tillräckligt många..." - vad har du med andra att göra?

Vakna vet att man är här får att återvända - komaister kommer inte lätt att ge upp foliehattstänket - smitet - utan vill gärna tro på att "det handlar om" andra, "alla tillsammans...", vi mot dom... de dumma andra... du sover.

Hade mänskligheten inte tänkt som du så hade vi inte alls haft "problemen" därute som visar upp vårt inre kaos, devolution... du vill som den sanne aktivistkomaisten slåss mot väderkvarnar - det är bakvänt - det är just vad som ligger i "agendan", vad de vill människor ska göra - de Vakna vet att förändra sig själva. Då försvinner "det" som just villha "människor" att hålla på med andra, istället för att kultivera sig själva. Försvinner då alltså det gamla, de gamla gudarna, karma osv. Det är det som hindrar oss.

Det är aldrig för sent att ge upp, förrän det är för sent - tiden krymper, ändå håller många på (newage postar också sitt till här på koma.se...) och spiller tiden.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#69


See User information
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
Vakna.


Du talar till fel person. Jag är redan långt bortom din kapacitet - flumstadiet är en återvändsgränd som du och många andra hamnar i när uppvaknadet gick för långt. Nu kastar du s.k "argument" vilt omkring dig som t.ex EU-propaganda som knappast bevisar något - det snarare bekräftar EU-elitens babyloniska rötter men du förstår inget av detta.

Tyvärr grabben..jag kan inte hjälpa dig. Ingen kan. Men var inte orolig. Vi kan fortfarande bli tillräckligt många för att ta första steget till förändring. Det blir kanske inte förrän nästa generation, kanske nästa igen..men det kommer.


hehe... det var värre än befarat.

Hade du förstått något om "rötter", så hade man inte sett en del av dina irrelevanta postningar.

Du avslöjar dig offentligt och glatt som en aktivist, huva...

Rötter... aktivister, komaister tänker som du nu visar upp.

Tror kanske att det handlar om tyngd på en våg, "...om vi blir tillräckligt många..." - vad har du med andra att göra?

Vakna vet att man är här får att återvända - komaister kommer inte lätt att ge upp foliehattstänket - smitet - utan vill gärna tro på att "det handlar om" andra, "alla tillsammans...", vi mot dom... de dumma andra... du sover.

Hade mänskligheten inte tänkt som du så hade vi inte alls haft "problemen" därute som visar upp vårt inre kaos, devolution... du vill som den sanne aktivistkomaisten slåss mot väderkvarnar - det är bakvänt - det är just vad som ligger i "agendan", vad de vill människor ska göra - de Vakna vet att förändra sig själva. Då försvinner "det" som just villha "människor" att hålla på med andra, istället för att kultivera sig själva. Försvinner då alltså det gamla, de gamla gudarna, karma osv. Det är det som hindrar oss.

Det är aldrig för sent att ge upp, förrän det är för sent - tiden krymper, ändå håller många på (newage postar också sitt till här på koma.se...) och spiller tiden.


Helt otroligt så ignorant du kan vara. Du har fel om mig på precis alla punkter och visar tydligt hur du har slagit in på en viss tankegång - och stannar på denna oavsett vad som sägs.

För att göra det lite enklare för din primitiva hjärna:

Återvändsgränd

Att återblicka på det man lärt sig genom åren inklusive sådant man lärt sig om eliten och historieskrivningar är bara sunt. Det är just därför jag även har tagit itu med t.ex Alex Jones. Inget personligt - bara en sund inställning till konceptet att alltid ifrågasätta - även den information som i sig själv ifrågasatte det man tidigare trodde sig veta.

Att hamna i en återvändsgränd är dock som du och andra visar att argumenten för sin sak tryter och flummiga uttalanden tar plats istället. Uppvaknandet sker inte en gång för att sedan vara klart. Det sker om och om igen tills hela ens världsbild har brutits ner och byggts upp flera gånger om. En del klarar detta i längden - andra ger upp rent mentalt och hamnar i den återvändsgränd jag tidigare nämnt. Jag har sett din typ alltför många gånger och det är tragiskt men det finns alltid offer som du.


Tillräckligt många

Jag talar självklart inte om en fysiskt närstående grupp som växer sig större i ett gemensamt ideologiskt sammanhang. Detta är ju just den form av utveckling som driver fram ideologiska förändringar med en maktelit vid rodret. Istället vänder vi här på tankegången och låter var och en vara allt och låter allt vara ett. Man talar ibland om mångfald som ett ord som sticker i ögonen på nationalister. Det är sant att elitens definition av mångfald används för att bryta ner identitet och skapa förvirring.

Den verkliga mångfalden ligger dock inte i ras eller religion - utan i medvetandet och det är denna mängd av folk - eller medvetande som i längden skapar förändringen. Aktivism är en förlorad kamp och en tankegång innanför ramarna. Det visar en hel del om dig själv att du direkt tänker i dessa banor.


Vi mot dom

Att du ens tror att jag bekänner mig till ovanstående koncept -bevisar- en gång för alla att du inte förstått någonting om mig. Höger/vänster, blått mot rött, goda mot onda - koncept som ligger långt innanför ramarna och något du och andra tog till genom era patetiska argument om NWO i förhållande till Zeitgeist. Du och andra föll rakt i fällan och tänkte reaktionärt och utan självkritik.

Samtidigt har ni haft mage att anklaga mig för att vara någon sorts fanatisk försvarare av just Venusprojektet och Zeitgeist trots alla mina försök att påtala vikten av att "aldrig köpa hela paketet från någon".

Jag slåss inte mot några väderkvarnar för jag ser den verkliga kampen långt över det fysiska - men inte så långt att jag faller in i en fälla där jag sätter mitt hopp till gudar. Jag är min egen lärare och min egen elev precis som Krishnamurti sade. Där har du misslyckats fatalt.


Med andra ord

Du har fel angående mig i precis varenda punkt i ditt inlägg. Du är ett skämt. Om du anser att den här platsen borde kallas koma.se så vill jag tillägga att du isåfall är en självskriven medlem med tanke på skiten du dragit till med hittills.

Du slår omkring dig i hopp om att måla upp en bild av mig som en "icke vaken" men du misslyckas. Varför ? Enkelt..jag bildades inte på det här forumet - jag är inte en skapelse av vaken.se - mitt medvetande formades långt innan. Du kommer aldrig att förstå att du slåss mot en Icehorn som inte finns.

Posted on: 2008/11/30 17:56
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#70


See User information
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

sale skrev:
Karma- och horoskopslagar löses lätt upp genom att kliva in i varat, för där existerar inget förflutet eller kommande separat. Där är man det kommande och det förflutna.


eeeehhh... det är nonsens Sale. Det är NewAgeblaj. Du har inte tagit dig ut ur Samsara. Hade du inte karma (=avvikelse frpn kosmos natur/sin sanna natur), differensen/skulden, "synden"... så skulle du inte vara här.

Karma bär man med sig, fysiskt så är det också en substans, svart ju...


Det egentillverkade gallret är tillräckligt, gör inga nya! Tag i stället fram bågfilen! Sluta att ljug: för Dig! Inget mera båg. Var sann i tanke, tal och gärning.

Om sk karma kommer före eller efter, är bara en akademisk diskussion som inte leder någon vart - hönan eller ägget. Allt finns här och nu, det andra tillhör det gamla eller det kommande. Själva livet är NU, inte sedan eller förut. Fräls Dig idag! Släpp dina horoskop- och karmalagar. Gå inte på det förflutnas/kommandets anhängare - fanatikerna - räddhararna. Att "leva" i det kommande kan man endast göra med det förflutnas hjälp. Att leva - vara i "nuet" - ÄR framförhållning, framförhållningen ligger inbakad. VAR! utan; kontrollen, viljan, envisheten, det egendomliga osv. VAR GUDOMLIG I STÄLLET, de flesta är fortfarande egendomliga. Surfa på nuet! Knaggla dig inte fram, för då bråkar skelettet. Förflutna tankar ger förstoppning, kommande tankar ger diarre'. Var! Bli inte!

Posted on: 2008/11/30 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#71


See User information
Är det inte att bita sig själv där bak beträffande länken på AOL som slutat fungera....

Posted on: 2008/11/30 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Alex Jones intervjuvar Peter Joseph
#72
Quote:

sale skrev:
Quote:

systerhans skrev:
Quote:

sale skrev:
Karma- och horoskopslagar löses lätt upp genom att kliva in i varat, för där existerar inget förflutet eller kommande separat. Där är man det kommande och det förflutna.


eeeehhh... det är nonsens Sale. Det är NewAgeblaj. Du har inte tagit dig ut ur Samsara. Hade du inte karma (=avvikelse frpn kosmos natur/sin sanna natur), differensen/skulden, "synden"... så skulle du inte vara här.

Karma bär man med sig, fysiskt så är det också en substans, svart ju...


Det egentillverkade gallret är tillräckligt, gör inga nya! Tag i stället fram bågfilen! Sluta att ljug: för Dig! Inget mera båg. Var sann i tanke, tal och gärning.

Om sk karma kommer före eller efter, är bara en akademisk diskussion som inte leder någon vart - hönan eller ägget. Allt finns här och nu, det andra tillhör det gamla eller det kommande. Själva livet är NU, inte sedan eller förut. Fräls Dig idag! Släpp dina horoskop- och karmalagar. Gå inte på det förflutnas/kommandets anhängare - fanatikerna - räddhararna. Att "leva" i det kommande kan man endast göra med det förflutnas hjälp. Att leva - vara i "nuet" - ÄR framförhållning, framförhållningen ligger inbakad. VAR! utan; kontrollen, viljan, envisheten, det egendomliga osv. VAR GUDOMLIG I STÄLLET, de flesta är fortfarande egendomliga. Surfa på nuet! Knaggla dig inte fram, för då bråkar skelettet. Förflutna tankar ger förstoppning, kommande tankar ger diarre'. Var! Bli inte!


Ok, jag för in det i din journalen: Fångad i sitt eget ordfängelse, förvirrad, förstoppning och diarrè.

Tag Selion i kopplet och infinn er på Avdelningen, then... just bend over, upp med svansen and wait for the big one, sorry... (Syster Louise är redo...).

Resized Image

http://www.cartoonstock.com/newscarto ... s/jko/lowres/jkon587l.jpg

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 (3) 4 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
40 user(s) are online (40 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 40

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS