vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nån historianörd här?

See User information
Yo!

Jo, jag söker en/flera historianörd/ar som är övertygade om konspirationen.
Jag har en vän som jag försöker övertyga om NWO men han är historianörd och får sura uppstötningar när han hör t.ex. David Icke eller Michael Tsarion prata historia. Alltså han menar att de är totala nollor och kommer med helt felaktiga påståenden = han dömer ut hela NWO rörelsen och därmed finns ingen konspiration.

Själv är jag tyvärr usel på historia men tycker inte att det spelar nån roll eftersom mindre än 0.1% av min övertygelse bygger på äldre historia.

Alltså är det nån här som är riktigt kunnig i historia och som inte hamnar i konflikt med t.ex Tsarions el Ickes uttalanden om historia?

Även ickenördar får gärna kommentera ämnet :D

Posted on: 2008/11/26 21:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nån historianörd här?

See User information
Jag har svårt för att det finns dom som fortfarande ifrågasätter att det är en ny världsordning på gång. Speciellt efter Sovjetunionens "fall" så har agendan skruvats upp flera snäpp.

Det här är en definitiv milstolpe, när Bush, Gorbachev och påve John Paul II träffades på Malta (!) 1989:

http://query.nytimes.com/gst/fullpage ... 03CF931A35751C1A96F948260

Det finns ju massor med citat om "the new world order" från världens alla politiska ledare. Så jag vet inte riktigt vad du menar med att han "dömer ut hela NWO rörelsen"??

Posted on: 2008/11/26 21:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Du kan ju börja att påpeka de religösa strider, kristna och olika grupperingar semiter emellan.

See User information
Som jag förstår det tappar han förtroende för alla nyckelpersoner inom rörelsen när 2 av dom ger historiabeskrivningar som enlingt honom är helt fel.
Och för att förtydliga: som jag förstått det så gäller det här äldre historia, några tusen år bakåt osv
Men det är ingen ide ni förklarar för mig hur korkad han är, det har nämligen jag redan förklarat för honom tusen ggr
Jag ville bara kolla om det finns folk som inte hamnar i konflikt med vanlig historieskrivning och "NWO-historia".

Posted on: 2008/11/26 22:07

See User information
Jag fattar fortfarande inte. Vad är "NWO-rörelsen"? Vad är en "nyckelperson" inom den rörelsen? Varför ska ni gå flera tusen år bakåt i tiden?

Kanske det handlar om NWO är en negativ grej eller en positiv grej? NWO kommer ju att säljas med propaganda typ att det är enda sättet att säkra fred på jorden.

Posted on: 2008/11/26 22:16

See User information
Ok, jag kanske är otydlig:

Med nyckelperson menar jag t.ex. Alex Jones, David Icke, Michael Tsarion osv. Alla de som försöker informera om/varna för konspirationen som försöker skapa NWO på jorden.

I det här fallet hörde han david icke snacka om äldre historia(minns inte specifikt vad) och michael tsarion också.
Han tyckte att de svamlade goja och felaktigheter och därför menar han att ingen som verkligen kan historia skulle gå på dessa knäppgökars snack om en världskonspiration. Ungefär så

Posted on: 2008/11/26 22:31

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Ok, jag kanske är otydlig:

Med nyckelperson menar jag t.ex. Alex Jones, David Icke, Michael Tsarion osv. Alla de som försöker informera om/varna för konspirationen som försöker skapa NWO på jorden.

I det här fallet hörde han david icke snacka om äldre historia(minns inte specifikt vad) och michael tsarion också.
Han tyckte att de svamlade goja och felaktigheter och därför menar han att ingen som verkligen kan historia skulle gå på dessa knäppgökars snack om en världskonspiration. Ungefär så

OK då förstår jag bättre. Varför inte skippa Icke, Tsarion och dom då och samla citat från "the hourses mouth" så att säga, från FN, EU, och alla politiker och organisationer som tycker att en NWO är enda vägen framåt och att alla skillnader, nationalistiska eller religiösa, måste raderas bort. Det borde ju faktiskt räcka med att kolla vad som händer just nu och i den närmsta framtiden. Sen tror jag inte att Icke och Tsarion är fel ute i sina versioner av historien typ de senaste århundradena. Däremot har ju Tsarion t.ex. en högst egen version av historien om de allra tidigaste civilisationerna.

Posted on: 2008/11/26 22:46

See User information
Quote:

miksjo skrev:
OK då förstår jag bättre. Varför inte skippa Icke, Tsarion och dom då och samla citat från "the hourses mouth" så att säga, från FN, EU, och alla politiker och organisationer som tycker att en NWO är enda vägen framåt och att alla skillnader, nationalistiska eller religiösa, måste raderas bort. Det borde ju faktiskt räcka med att kolla vad som händer just nu och i den närmsta framtiden. Sen tror jag inte att Icke och Tsarion är fel ute i sina versioner av historien typ de senaste århundradena. Däremot har ju Tsarion t.ex. en högst egen version av historien om de allra tidigaste civilisationerna.

Min aning är också att Icke och Tsarion kanske är på rätt spår men det är omöjligt nåt jag kan argumentera för.
Nä, med den här snubben börjar jag förstå att i princip inget kan övertyga honom. Eftersom ALLT går att tolka på annat sätt än att eliten vill förslava mänskligheten, lixom. I synnerhet om man, som min vän, tror att alla människor i grunden är goda.
Så det hjälps nog inte att peka på det uppenbara. Jag är mer ute efter att möjligtvis ta bort stämpeln som han satt på Tsarion el Icke som okunniga flummare. Det tycks hindra honom från att ta till sig annan NWO-information sakligt. Det enda märkliga är att han faktiskt HAR lagt en del tid på att undersöka mina länktips

Posted on: 2008/11/26 23:00

See User information
Quote:

GordonShumway skrev:
Jag har en vän som jag försöker övertyga om NWO men han är historianörd och får sura uppstötningar

Sluta försöka övertyga, du stärker dem bara i deras egna felaktiga uppfattning. Dom ser dig som en idiot, och din teori blir därmed ochså idiotisk.

Konsten är att kunna skratta åt skiten, då kan man aldrig förlora, eftersom man vet att det spelar ingen roll om man är ensammen på planeten som förstår detta, man vet ju att det inte är sant. det som "folk" tror på.

"Folk" kommer fatta detta ens när det redan är försent.

90% eller mer kommer aldrig fatta, men kan resten förstå, så är slaget vunnet, och detta är vad jag tror på, satsa att uppväcka de redan uppväckta, dom kommer att ta till sig din information.

De döda kan aldrig vakna, ja ingen kan vakna, eftersom man inte kan vakna till enbart viss typ av information, man måste väcka sitt medvetande, när man gjort det, kommer man inse att man alltid varit mer medveten än "folk"

Därför är begreppet "vaken" missvisande!

Medveten träffar bättre eftersom det inte har något med sovande att göra. Bara brist på förståelseförmåga, mao idiot, eller brist på idioti, eller ignorans dvs kunskap och medvetenhet!

Om man tror hela världen sover, jag då är det ju självklart att alla kan vakna. Tyvärr är inte detta fallet.

Medvetenhet har inget med sovande att göra, och ingen skall tro att alla kan bli medvetna ansvartagande individer!

Ännu mer tragiskt, många som kan "vakna" (bli mer medvetna)vill inte vakna, (bli helt medveten) av personliga egoistiska skäl, de skulle tappa för mycket av sin världsbild, och därmed få börja om igen på noll, och de vill de inte, de försvarar istället sin felaktiga bild.

Om man hjälper folk som VILL, att bli mer medvetna, kommer det bli det varken de vill det eller inte, eftersom man inte kan "unhear" nånting man har hört! Detta är dock ett oerhört jobb för dem, och de flesta av dem, jag personligen tror ca 97% av "folk" inte KAN detta, och kämpandet (indoktrinerandet, informerandet)är i onödan.

Glöm att väcka "folk" berätta för dem som är intresserade istället, annars kämpar du i sten.

I historien verkar 3% vara aktiva medvetna, som gör något positivt, de andra gömmer sig under mattan, det finns ingen orsak att tro att nåt skulle vara annorlunda idag, och absolut inte för att man hoppas, istället för INSE att så inte är fallet.

Detta är ochså det som förklarar varför medlemsantalet i tex vaken inte är högre.

Många är kallade, få är utvalda

Posted on: 2008/11/27 4:57
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!

See User information
Möjligt att du har rätt. Men jag har inte gett upp än, delvis för att jag har övertygat andra som jag trodde skulle vara mycket svårare att övertyga.
Men frågan gällde som sagt huruvida konspirationen krockar alltför mycket med vanlig historieskrivning

Posted on: 2008/11/28 16:01

Anonym
Du måste liksom insinuera saker.
Avprogrammera dom på samma sätt de programmeras.

Hjärntvätt har alltid varit ett kontroversiellt ämne eftersom man alltid kan identifiera att hjärntvättaren starkt säger vad man ska tro på. Detta är en mekanism som också kan användas i avprogrammeringen.

Men om vår programmering består i saker som enbart insinuerats tror vi att vi tänker själva och kan inte peka ut så enkelt hur de manipulerats. Människan kommer alltid att hävda att de har en fri vilja även fast det faktist inte är så.

Anonym
Quote:

GordonShumway skrev:
Som jag förstår det tappar han förtroende för alla nyckelpersoner inom rörelsen när 2 av dom ger historiabeskrivningar som enlingt honom är helt fel.
Och för att förtydliga: som jag förstått det så gäller det här äldre historia, några tusen år bakåt osv
Men det är ingen ide ni förklarar för mig hur korkad han är, det har nämligen jag redan förklarat för honom tusen ggr
Jag ville bara kolla om det finns folk som inte hamnar i konflikt med vanlig historieskrivning och "NWO-historia".

Kolla Fomenko, apropå historieskrivning...

Kennedy varnade öppet för "konspirationen" sa att den fanns. Egentligen häpnadsväckande att han kunde göra det - den tog så hans liv.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper