vaken

Vakencorner

Botten   Fregende mne   Nsta mne  Registrera dig fr att posta

Satanism och frimurarna

Registrerade sig:
2008-06-16 13:15
Inlgg: 997
En intervju med Magnus Peter H. Gilmore, versteprst p Church Of Satan, dr han skryter om att The Knights Templar var satanister och att USA byggdes av satanister. Han redogr ocks betydelsen fr pentagramet.

http://www.youtube.com/watch?v=Jkw6NiVMRbU

Postat den: 2008-12-01 01:52

Re: Satanism och frimurarna
Oknd
Hur stor makt har dessa satanister och dylika? Nr jag sg lnken s kunde jag inte lta bli att sm le. Dom knns lika vilsna som alla andra religsa anhngare.

[edit] nu menar jag allts church of satan, och inte vardags murarna [/edit]

Postat den: 2008-12-01 21:16

Registrerade sig:
2007-09-16 12:22
Inlgg: 446
Citat:

Arthax skrev:
Hur stor makt har dessa satanister och dylika? Nr jag sg lnken s kunde jag inte lta bli att sm le. Dom knns lika vilsna som alla andra religsa anhngare.

S religisa anhngare r vilsna?

Och vad r du? Icke religs? Ej vilsen? Str med bda ftterna p Jorden?

Postat den: 2008-12-01 22:06

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Citat:

Arthax skrev:

S religisa anhngare r vilsna?

Och vad r du? Icke religs? Ej vilsen? Str med bda ftterna p Jorden?

Och den tog du t dig p direkt, utan att lyckas svara p min frga. Bra gjort!

Var nu en duktig duperad och vnd andra kinden till.

Min frga kvarstr.

Postat den: 2008-12-02 10:41

Registrerade sig:
Citat:

Arthax skrev:

Min frga kvarstr.

Nej jag tror inte church of satan har ngon strre makt. De riktiga makthavarna skyltar inte med snt ppet.

Du kommer inte undan s ltt. Kallar du dig sjlv "icke religis"? Vad innebr i s fall det? Tror du p evolution, darwinism och att livet kommer ur naturliga processer? Vad tror du hnder nr vi dr? Brjade universum med big bang, och slutar med big crunch, eller vad tror du?

Postat den: 2008-12-02 16:11

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Brjade universum med big bang, och slutar med big crunch, eller vad tror du?
Varfr mste universum sluta med big crunch bara fr att det startade med big bang?
Jag tror exempelvis p en variant av Big Bounce, dvs ett "oscillatory universe".

Den cykliska modellen allts.

Expansion/Kontration. Svngningar/Vibrationer.

Postat den: 2008-12-02 16:34

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Citat:

Arthax skrev:

Min frga kvarstr.

Nej jag tror inte church of satan har ngon strre makt. De riktiga makthavarna skyltar inte med snt ppet.

Du kommer inte undan s ltt. Kallar du dig sjlv "icke religis"? Vad innebr i s fall det? Tror du p evolution, darwinism och att livet kommer ur naturliga processer? Vad tror du hnder nr vi dr? Brjade universum med big bang, och slutar med big crunch, eller vad tror du?

Icke religis? Jag tillhr inget fack, nej. Att tro att man finner sanningen genom en frsamling r att vara egendomlig, kliv ur andra och bli gudomlig istllet. Flj din egen sanning, ingen annans. Fr d blir det ju fel igen, och igen, och igen osv. Trogrupperingar r det strsta hotet mot allting.

Postat den: 2008-12-02 16:43

Registrerade sig:
Citat:

Arthax skrev:

Icke religis? Jag tillhr inget fack, nej. Att tro att man finner sanningen genom en frsamling r att vara egendomlig, kliv ur andra och bli gudomlig istllet. Flj din egen sanning, ingen annans. Fr d blir det ju fel igen, och igen, och igen osv. Trogrupperingar r det strsta hotet mot allting.

Du undviker frgorna. Jag frsker igen:

1. Hur uppstod universom (galaxer, stjrnor, planeter)?
2. Hur uppstod mnniskan och livet p den hr planeten?
3. Vad hnder med oss nr vi dr?

Jag frsker inte stta dig i ngon frsamling.
Jag undrar bara vad DU tror p.

Jag r inte ute efter att jvlas med dig, frgan riktas till alla som lser det hr. Det r bara det att du rkade st i skottlinjen

Postat den: 2008-12-02 17:33

Registrerade sig:
Citat:

c0mputerr0r skrev:
Varfr mste universum sluta med big crunch bara fr att det startade med big bang?

Det mste det inte, det var bara ett exempel p en tro.

Postat den: 2008-12-02 17:36

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Citat:

Arthax skrev:

Du undviker frgorna. Jag frsker igen:

1. Hur uppstod universom (galaxer, stjrnor, planeter)?
2. Hur uppstod mnniskan och livet p den hr planeten?
3. Vad hnder med oss nr vi dr?

Jag frsker inte stta dig i ngon frsamling.
Jag undrar bara vad DU tror p.

Jag r inte ute efter att jvlas med dig, frgan riktas till alla som lser det hr. Det r bara det att du rkade st i skottlinjen

1. Vet inte
2. Vet inte
3. Vet inte.

Nu vnder vi p steken d,

Samma frgor fr du!

Postat den: 2008-12-02 17:39

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Det mste det inte, det var bara ett exempel p en tro.
Det finns ju frresten en religis tro dr big bang var ett resultat av Guds orgasm.
I hndelse av Guds existens kan ju dessutom big bang beskriva sttet han skapade universum p? Eller tror du han satt och tljde gubbar likt Emil i snickarboa?

EDIT: Jag menar inte detta p det provocerande sttet det skulle kunna tas. Ta inte illa upp...

Postat den: 2008-12-02 18:05

Registrerade sig:
Citat:

Arthax skrev:

1. Vet inte
2. Vet inte
3. Vet inte.

Nu vnder vi p steken d,

Samma frgor fr du!

Jag tror p skapelsen enligt Bibeln, allts att Gud skapade Universum och livet p Jorden. Och nr vi dr s sover vi fram tills den yttersta dagen d alla som levat (och de som lever d) teruppstr och fr sin dom.

Jag anser allts att svaren p de hr frgorna har funnits dr framfr nsan p oss hela tiden.

Jag har tidigare varit "ateist" utan att egentligen sjlv fattat vad som menas med det. Det krvdes en "knuff" fr att f mig att brja fundera och studera p allvar. Den knuffen var just 9/11, kriget mot terrorismen, kriget i Irak och den nya vrldsordningen. Naturvetenskapliga studier har sen gjort att jag slngt evolutionsteorin i soptunnan (kompletterat med studier i historian bakom evolutionen). Jag har ven studerat profetiorna i Bibeln (30% av Bibeln r profetior) och ven sett dr hur allt klaffar.

Vad jag egentligen ville ha sagt r att man ska inte racka ner p "religisa" mnniskor. ALLA har en tro. Tror man p evolution s r det just en tro, en religion, det ocks.

Du gr felet att koppla ihop religion med materiella saker som frsamlingar och kyrkor.

Postat den: 2008-12-02 18:21

Registrerade sig:
Citat:

c0mputerr0r skrev:
Det finns ju frresten en religis tro dr big bang var ett resultat av Guds orgasm.
I hndelse av Guds existens kan ju dessutom big bang beskriva sttet han skapade universum p? Eller tror du han satt och tljde gubbar likt Emil i snickarboa?

EDIT: Jag menar inte detta p det provocerande sttet det skulle kunna tas. Ta inte illa upp...

Och du tror att bing bang (om det nu var en naturlig hndelse, eller kontrollerat av Gud) gav upphov till galaxer, stjrnor, planeter, liv och s smningom oss? Allts att allt formerade sig av en slump? Det orimliga i evolutionsteorin r ju det som ftt mig att slnga bort den. Det finns verlgsen intelligens bakom skapelsen, det kan man se om man studerar hur livet, celler, DNA, funkar.

Nej jag tror inte att det startade med big bang, explosioner brukar inte skapa ordning, de skapar kaos/oordning. Hur Gud skapade allt kan jag givetvis inte svara p, jag r ju en del av skapelsen. Vi mste vara dmjuka och inse att Guds "teknologi" ligger lngt utanfr vr fattningsfrmga.

S din frga om han "tljde gubbar" r rtt s korkad faktiskt. Det tror jag du ocks inser om du tnker lite.

Postat den: 2008-12-02 18:31

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
S din frga om han "tljde gubbar" r rtt s korkad faktiskt. Det tror jag du ocks inser om du tnker lite.
Som jag sa, s var den ett skmt.
Synd att du inte fattade det trots min kommentar.

Bibeln berttar inte precis om ngon avancerad skapelse, utan snarare lika "korkat" som min kommentar.

Postat den: 2008-12-02 18:36

Registrerade sig:
Citat:

c0mputerr0r skrev:

Bibeln berttar inte precis om ngon avancerad skapelse, utan snarare lika "korkat" som min kommentar.

Nej. Drfr att, som jag skrev, det vore omjligt att frklara i ord fr oss mnniskor. Kanske vi ngon gng i framtiden kan frst, men frst sedan vi lmnat vran "jordiska" tillvaro, och inlett nsta fas.

Det kanske r lttare att frst vad jag menar om man drar en liknelse. Anta att du har en hamster hemma, frsk frklara fr den hur din dator r konstruerad. Fr oss mnniskor r det ju fullt mjligt, det r en massa information frsts, men det r mjligt. Det r vi som har konstruerat den. Tnk dig sen att Gud frhller sig till oss (intellektuellt allts), som vi frhller oss till hamstern.

Kan du tnka dig att det finns ett vsen drute som r vida verlgset oss mnniskor? Eller tror du att vi r de mest intelligenta varelserna i Universum?

Postat den: 2008-12-02 18:51

Registrerade sig:
2006-12-20 12:17
Inlgg: 3173
Sger man fr mnga sanningar kan man bli korsfst.Korsfst av t x religisa.

Nr intellektets/hjrnan/minnets"ordning"lmmnar jorden,d lkes jorden.

Det finns inga sanningar,det r bara ett MAKTFRSK av vissa grupperingar.:)

Postat den: 2008-12-02 19:00

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Kan du tnka dig att det finns ett vsen drute som r vida verlgset oss mnniskor? Eller tror du att vi r de mest intelligenta varelserna i Universum?
Att tro att mnniskor skulle vara de mest intelligenta varelserna i universum skulle vl vara ett tecken p ointelligens om ngot?

Postat den: 2008-12-02 19:30

Registrerade sig:
2008-06-16 13:15
Inlgg: 997
En intressant sak med intervjuen r att Peter H. Gilmore avslog sambandet mellan frimurarna och satanism vid ett annat tillflle. Hr bekrftade han sambandet.

Postat den: 2008-12-02 20:59

Oknd
Citat:

miksjo skrev:
Citat:

Arthax skrev:

1. Vet inte
2. Vet inte
3. Vet inte.

Nu vnder vi p steken d,

Samma frgor fr du!

Vad jag egentligen ville ha sagt r att man ska inte racka ner p "religisa" mnniskor. ALLA har en tro. Tror man p evolution s r det just en tro, en religion, det ocks.

Du gr felet att koppla ihop religion med materiella saker som frsamlingar och kyrkor.

Jag tror inte. Jag r. Ditten eller datten - r mellan ronenspel.

Tack fr att du visade p mina fel i sakfrga.

Postat den: 2008-12-02 21:13

Topp   Fregende mne   Nsta mne

Registrera dig fr att posta

dvd-infobestllning banner lngst ned.
Ikoner
Paypal
Sttta Vaken med en mnatlig donation
Facebook
G ven med i vr facebook-grupp och bli en av de ver 15 000 som diskuterar dr.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper
Vilka r Online

10 anvndare r online (10 anvndare tittar p Forum)

Medlemmar: 0
Gster: 10

mer...
Nya medlemmar
Jeremiasit 2018-11-09
BiztechReviews 2018-09-21
LinusB 2018-09-05
Bastino 2018-07-13
Cometh 2018-06-08
Bloggar o Lnkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar frn massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter p svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgrd.
Dominic Johansson
Hjlp Dominic att komma hem.
Mjlkpallen
Mjlkpallen r samlingsplatsen dr bonnfrnuftet tros ha sitt ste.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter p norska.
En bild sger mer ...
Citat frn eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen r dold bland lgnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur pverkar geoengineering dig?
Grundlggande frihetsbegrepp p svenska