vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Satanism och frimurarna
#1


See User information
En intervju med Magnus Peter H. Gilmore, överstepräst på Church Of Satan, där han skryter om att The Knights Templar var satanister och att USA byggdes av satanister. Han redogör också betydelsen för pentagramet.

http://www.youtube.com/watch?v=Jkw6NiVMRbU

Posted on: 2008/12/1 1:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#2
Hur stor makt har dessa satanister och dylika? När jag såg länken så kunde jag inte låta bli att små le. Dom känns lika vilsna som alla andra religösa anhängare.

[edit] nu menar jag alltså church of satan, och inte vardags murarna [/edit]

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#3


See User information
Quote:

Arthax skrev:
Hur stor makt har dessa satanister och dylika? När jag såg länken så kunde jag inte låta bli att små le. Dom känns lika vilsna som alla andra religösa anhängare.


Så religiösa anhängare är vilsna?

Och vad är du? Icke religös? Ej vilsen? Står med båda fötterna på Jorden?

Posted on: 2008/12/1 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#4
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Arthax skrev:
Hur stor makt har dessa satanister och dylika? När jag såg länken så kunde jag inte låta bli att små le. Dom känns lika vilsna som alla andra religösa anhängare.


Så religiösa anhängare är vilsna?

Och vad är du? Icke religös? Ej vilsen? Står med båda fötterna på Jorden?



Och den tog du åt dig på direkt, utan att lyckas svara på min fråga. Bra gjort!

Var nu en duktig duperad och vänd andra kinden till.


Min fråga kvarstår.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#5


See User information
Quote:

Arthax skrev:


Och den tog du åt dig på direkt, utan att lyckas svara på min fråga. Bra gjort!

Var nu en duktig duperad och vänd andra kinden till.


Min fråga kvarstår.


Nej jag tror inte church of satan har någon större makt. De riktiga makthavarna skyltar inte med sånt öppet.

Du kommer inte undan så lätt. Kallar du dig själv "icke religiös"? Vad innebär i så fall det? Tror du på evolution, darwinism och att livet kommer ur naturliga processer? Vad tror du händer när vi dör? Började universum med big bang, och slutar med big crunch, eller vad tror du?

Posted on: 2008/12/2 16:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#6
Quote:

miksjo skrev:
Började universum med big bang, och slutar med big crunch, eller vad tror du?
Varför måste universum sluta med big crunch bara för att det startade med big bang?
Jag tror exempelvis på en variant av Big Bounce, dvs ett "oscillatory universe".

Den cykliska modellen alltså.

Expansion/Kontration. Svängningar/Vibrationer.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#7
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Arthax skrev:


Och den tog du åt dig på direkt, utan att lyckas svara på min fråga. Bra gjort!

Var nu en duktig duperad och vänd andra kinden till.


Min fråga kvarstår.


Nej jag tror inte church of satan har någon större makt. De riktiga makthavarna skyltar inte med sånt öppet.

Du kommer inte undan så lätt. Kallar du dig själv "icke religiös"? Vad innebär i så fall det? Tror du på evolution, darwinism och att livet kommer ur naturliga processer? Vad tror du händer när vi dör? Började universum med big bang, och slutar med big crunch, eller vad tror du?


Icke religiös? Jag tillhör inget fack, nej. Att tro att man finner sanningen genom en församling är att vara egendomlig, kliv ur andra och bli gudomlig istället. Följ din egen sanning, ingen annans. För då blir det ju fel igen, och igen, och igen osv. Trogrupperingar är det största hotet mot allting.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#8


See User information
Quote:

Arthax skrev:

Icke religiös? Jag tillhör inget fack, nej. Att tro att man finner sanningen genom en församling är att vara egendomlig, kliv ur andra och bli gudomlig istället. Följ din egen sanning, ingen annans. För då blir det ju fel igen, och igen, och igen osv. Trogrupperingar är det största hotet mot allting.


Du undviker frågorna. Jag försöker igen:

1. Hur uppstod universom (galaxer, stjärnor, planeter)?
2. Hur uppstod människan och livet på den här planeten?
3. Vad händer med oss när vi dör?

Jag försöker inte sätta dig i någon församling.
Jag undrar bara vad DU tror på.

Jag är inte ute efter att jävlas med dig, frågan riktas till alla som läser det här. Det är bara det att du råkade stå i skottlinjen

Posted on: 2008/12/2 17:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#9


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Varför måste universum sluta med big crunch bara för att det startade med big bang?


Det måste det inte, det var bara ett exempel på en tro.

Posted on: 2008/12/2 17:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#10
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Arthax skrev:

Icke religiös? Jag tillhör inget fack, nej. Att tro att man finner sanningen genom en församling är att vara egendomlig, kliv ur andra och bli gudomlig istället. Följ din egen sanning, ingen annans. För då blir det ju fel igen, och igen, och igen osv. Trogrupperingar är det största hotet mot allting.


Du undviker frågorna. Jag försöker igen:

1. Hur uppstod universom (galaxer, stjärnor, planeter)?
2. Hur uppstod människan och livet på den här planeten?
3. Vad händer med oss när vi dör?

Jag försöker inte sätta dig i någon församling.
Jag undrar bara vad DU tror på.

Jag är inte ute efter att jävlas med dig, frågan riktas till alla som läser det här. Det är bara det att du råkade stå i skottlinjen


1. Vet inte
2. Vet inte
3. Vet inte.

Nu vänder vi på steken då,

Samma frågor får du!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#11
Quote:

miksjo skrev:
Det måste det inte, det var bara ett exempel på en tro.
Det finns ju förresten en religiös tro där big bang var ett resultat av Guds orgasm.
I händelse av Guds existens kan ju dessutom big bang beskriva sättet han skapade universum på? Eller tror du han satt och täljde gubbar likt Emil i snickarboa?

EDIT: Jag menar inte detta på det provocerande sättet det skulle kunna tas. Ta inte illa upp...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#12


See User information
Quote:

Arthax skrev:

1. Vet inte
2. Vet inte
3. Vet inte.

Nu vänder vi på steken då,

Samma frågor får du!


Jag tror på skapelsen enligt Bibeln, alltså att Gud skapade Universum och livet på Jorden. Och när vi dör så sover vi fram tills den yttersta dagen då alla som levat (och de som lever då) återuppstår och får sin dom.

Jag anser alltså att svaren på de här frågorna har funnits där framför näsan på oss hela tiden.

Jag har tidigare varit "ateist" utan att egentligen själv fattat vad som menas med det. Det krävdes en "knuff" för att få mig att börja fundera och studera på allvar. Den knuffen var just 9/11, kriget mot terrorismen, kriget i Irak och den nya världsordningen. Naturvetenskapliga studier har sen gjort att jag slängt evolutionsteorin i soptunnan (kompletterat med studier i historian bakom evolutionen). Jag har även studerat profetiorna i Bibeln (30% av Bibeln är profetior) och även sett där hur allt klaffar.

Vad jag egentligen ville ha sagt är att man ska inte racka ner på "religiösa" människor. ALLA har en tro. Tror man på evolution så är det just en tro, en religion, det också.

Du gör felet att koppla ihop religion med materiella saker som församlingar och kyrkor.

Posted on: 2008/12/2 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#13


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Det finns ju förresten en religiös tro där big bang var ett resultat av Guds orgasm.
I händelse av Guds existens kan ju dessutom big bang beskriva sättet han skapade universum på? Eller tror du han satt och täljde gubbar likt Emil i snickarboa?

EDIT: Jag menar inte detta på det provocerande sättet det skulle kunna tas. Ta inte illa upp...



Och du tror att bing bang (om det nu var en naturlig händelse, eller kontrollerat av Gud) gav upphov till galaxer, stjärnor, planeter, liv och så småningom oss? Alltså att allt formerade sig av en slump? Det orimliga i evolutionsteorin är ju det som fått mig att slänga bort den. Det finns överlägsen intelligens bakom skapelsen, det kan man se om man studerar hur livet, celler, DNA, funkar.

Nej jag tror inte att det startade med big bang, explosioner brukar inte skapa ordning, de skapar kaos/oordning. Hur Gud skapade allt kan jag givetvis inte svara på, jag är ju en del av skapelsen. Vi måste vara ödmjuka och inse att Guds "teknologi" ligger långt utanför vår fattningsförmåga.

Så din fråga om han "täljde gubbar" är rätt så korkad faktiskt. Det tror jag du också inser om du tänker lite.

Posted on: 2008/12/2 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#14
Quote:

miksjo skrev:
Så din fråga om han "täljde gubbar" är rätt så korkad faktiskt. Det tror jag du också inser om du tänker lite.
Som jag sa, så var den ett skämt.
Synd att du inte fattade det trots min kommentar.

Bibeln berättar inte precis om någon avancerad skapelse, utan snarare lika "korkat" som min kommentar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#15


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:

Bibeln berättar inte precis om någon avancerad skapelse, utan snarare lika "korkat" som min kommentar.


Nej. Därför att, som jag skrev, det vore omöjligt att förklara i ord för oss människor. Kanske vi någon gång i framtiden kan förstå, men först sedan vi lämnat våran "jordiska" tillvaro, och inlett nästa fas.

Det kanske är lättare att förstå vad jag menar om man drar en liknelse. Anta att du har en hamster hemma, försök förklara för den hur din dator är konstruerad. För oss människor är det ju fullt möjligt, det är en massa information förstås, men det är möjligt. Det är vi som har konstruerat den. Tänk dig sen att Gud förhåller sig till oss (intellektuellt alltså), som vi förhåller oss till hamstern.

Kan du tänka dig att det finns ett väsen därute som är vida överlägset oss människor? Eller tror du att vi är de mest intelligenta varelserna i Universum?

Posted on: 2008/12/2 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#16


See User information
Säger man för många sanningar kan man bli korsfäst.Korsfäst av t x religiösa.

När intellektets/hjärnan/minnets"ordning"lämmnar jorden,då läkes jorden.

Det finns inga sanningar,det är bara ett MAKTFÖRSÖK av vissa grupperingar.:)

Posted on: 2008/12/2 19:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#17
Quote:

miksjo skrev:
Kan du tänka dig att det finns ett väsen därute som är vida överlägset oss människor? Eller tror du att vi är de mest intelligenta varelserna i Universum?
Att tro att människor skulle vara de mest intelligenta varelserna i universum skulle väl vara ett tecken på ointelligens om något?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Satanism och frimurarna
#18


See User information
En intressant sak med intervjuen är att Peter H. Gilmore avslog sambandet mellan frimurarna och satanism vid ett annat tillfälle. Här bekräftade han sambandet.

Posted on: 2008/12/2 20:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Satanism och frimurarna
#19
Quote:

miksjo skrev:
Quote:

Arthax skrev:

1. Vet inte
2. Vet inte
3. Vet inte.

Nu vänder vi på steken då,

Samma frågor får du!



Vad jag egentligen ville ha sagt är att man ska inte racka ner på "religiösa" människor. ALLA har en tro. Tror man på evolution så är det just en tro, en religion, det också.

Du gör felet att koppla ihop religion med materiella saker som församlingar och kyrkor.



Jag tror inte. Jag är. Ditten eller datten - är mellan öronenspel.

Tack för att du visade på mina fel i sakfråga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS