vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
låt oss släppa alla fördomar och säg vad ni igentligen tror på och inte tror på.
nu skriver jag ärligt och rakt ut.

tror ni på att det finns änglar?
goda och onda?

tror ni på att man kan läsa av naturen och på så sikt får mer kunskap hur man ska hantera det vardagliga.

framtid osv.

tror ni på att den orene finns, att denna är en vind som sveper konstant över jorden i hoppet om att få ta del av en mans kött en dag?

att den store (vi säger att han heter gud =) ) har skapat allt för att ¨hålla en slags ging och yang ordning?

att om vi bara haft gott omkring oss, så skulle vi bli less på livet i sig.
och därför finns det gott och ont.

tror ni på att finns en god och en ledande kraft i unversum?

eller är vi sålda till kaos.

kanske en kaos där ordning skapar sig själv?

jag tror att frimurarnas intressen ligger i att värdesätta hur långt en människa kan utvecklas inom sin mentala kapacitet.

men är vi verkligen beredda på den ultimata sanningen?
tänk om det är för mycket för en människa att veta om allt.

vissa är ju mörkrädda men starka i dagsljus.

nu märker jag att detta börjar på att bli djupt, det är bra.
är det någon här som vill dela insikter elelr liknande?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: låt oss släppa alla fördomar och säg vad ni igentligen tror på och inte tror på.
http://www.inlightproductions.co.uk/thehumanexperiment.html

testa stoppa klockan precis innan filmen byter till en annan scen.

kl stannar på 01:26:01 2+6=12, 1+1=2, 0+0= 00,

2012!

se även kortfilmen om killen i lägenheten som är ängslig och orolig för natten dec 12 2012?

vad är syftet med denna film?

hittar ni några symboler osv, jag hittar ljuset (dem 3 ljusen)
samma som frimurarna har tre ljus.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: låt oss släppa alla fördomar och säg vad ni igentligen tror på och inte tror på.
scenario: chemtrailsen har släppts ut på riktigt därpå masken killen bär på.

inget liv till synes och dem som lever sitter skyddade i bunkrar med syn över jorden via olika kamera tekniker.

skumt.

Anonym
http://www.youtube.com/watch?v=UGpxfoF3SYg&feature=related

skriver och länkar till alltmöjligt.

jag skiter i om det är osammanhängande.

jag har inga kommentarer till filmen ovan men det låter ju som killen talar sanning.

vissa säger ju att hamna i helvetet, eller hur man ska uttrycka sig så spelas livet om och om igen.

men det får stå för dem.

jag har ingen aning.

Anonym
skrev lite för fort där =)

det ska vara : klockan, (bomben) stannar på 01:26:01 2x6=12, 1+1=2,
0+0= 0,

summa 2012!

killen som gör filmerna verkar vara besatt av just 2012.

kolla även filmen på vakens `Predictive Programming´ den om hollywood osv.

cirklarna där cirka 03:37 (den som visar företagen, THE ROUND TABLE är den samma som i denna kortfilm http://www.inlightproductions.co.uk/thelongestnight.html

cirka 03.58 min in i filmen visas också samma typ av mönster, cirklar (cirklarna på glasdörren)

jag säger inte att Predictive Programming har någon ond baksida med att visa detta utan mer att .inlightproduction har det.

kolla in kärringen, har aldrig sett en så ond ragata förut alltså.

en slump?
att filmen är 13 min lång?

nummer 7 har inte den siffran något med illuminati att göra.
det är ju sju cirklar?

See User information
Jag tror på Gud och att Han har skapat människan till sin avbild. Jag tror att Jesus kom till jorden för att ge oss budskapet vi behöver för att bli vid Faderns sida, så att den som hör hans ord och tror på den som har sänt honom (Joh 5:24) ska vet vad Herrens vilja är.

Jag tror universum skapades för ca tretton miljarder år sedan genom big bang och att Gud framställde människan genom att destillera hela den levande skapelsen genom evolution.

Jag tror inte människan föds syndig men blir det.

Posted on: 2008/12/3 13:45

Anonym
intressant svar

Anonym
http://www.youtube.com/watch?v=F7hhN_7-N0w

the truth about nwo..

tycker denna är rätt intressant.

kanske man ska ta kontakt med en rymd/planet forskare för att
se om det verkligen stämmer med planeterna osv?

se alla 7 delar

Anonym
del 4 är dock borttagen varför vet jag inte, det kanske var för magstarkt för publiken =)

hittar den inte kanske någon annan gör det?

See User information
Min tro!!??

Ja vad skall man säga om det i en förljugen Värld som verkar bestå av så många lögner och hemligheter...

Min tro är , hopp om en bättre värld för alla människor. Jag hoppas det kommer ut något gott av detta sökande efter sanningen för alla människor.

I nuläget kan jag inte tro på någon Gud när det ser ut som det gör , jag kan bara hoppas. Om en del känner sig tryggare i att tro på en Gud så är det helt ok för mig .
Handlingen visar vad dom och jag går för. Det är inte lätt att hela tiden utföra goda handlingar i det här systemet för skall du överleva i det här systemet så är det alltid någon som blir lidande på grund av vad du gör. Inte bara människor utan även djur. Om du bara kunde leva utav luft och solens strålar kanske det kunde bli perfekt.

Jag tror 911 var en " False Flag "...som många andra genom Historien.

Jag tro den så kallade " Eliten " skapat ,kontrollerar och äger ...
Banksystemet.
MSM.
Utbildningssystemet.
Dom Religiösa instutionerna .
Politiska system och alla Ismer.
Storföretag.
Rätt-systemet.
Ordens-sällskap.

och allt detta för att kontrollera dom stora massorna

Jag tror inte det finns någon Gud och är det någon Fanatisk Kristen , Jude , Muslim... som dömer mig för det så får dom allt rannsaka sig själva.

Tyvärr tror jag att det inte går att skapa ett perfekt system men dagens finansiella system gör det mycket värre än vad det skull kunna vara.

Posted on: 2008/12/4 18:03

See User information
Jag är INTE religiös därför att jag har ingen anledning att vara det. Jag tänker, därför lever och finns jag och det räcker för mig men samtidigt som jag lever i nuet så siar jag för mig själv om framtiden och för egen del ser den mycket ljus ut för att det kan knappast bli värre än vad det är just nu med all ondska.

Jag hör till skaran som tror att vi är överlevarna av den framstående civilisation som gick under för 12600 år sedan och att bla Egypten, Maya, Inca och Persien är lämningar från den civilisationen och något överlevarna tog över men att kunskapen fallit i glömska eller att "de lärde" helt enkelt inte överlevde. OCH att den civilisationen var lika global som vår är idag samt att de var högre utvecklade än vad vi är idag.

Jag är även fullständigt övertygad om att det sitter individer som håller inne med bevis på att det verkligen är så men använder dem för egen vinnings skull. jag tror även på att om vår civilisation skulle vara på väg att spränga sig själv i luften så hade våra fredliga och mycket mer utvecklade vänner utanför vår sfär stoppat processen. Det är inte omöjligt att de lärde sig sin kunskap av oss en gång i tiden.

Jag tror även att mycket av den kunskap och teknologi "vi" tar fram idag egentligen är något man klurat ut från "the ancients".

Jag tror således även att alla som letar efter Atlantis är ute på villospår....det står ju där...det har stått där i 14000 år...

ALLA svar vi söker finns där och sällskapen vet om det, det är därför de skyddar hemligheten så väl, det är därför det förhindras och förhalas forskning och utgrävning där därför att då förlorar de sin makt.

I min värld är religion ett sätt att utöva indoktrinering och förtryck med ordets makt och med lögner och svek.

I min värld kommer undergroundtänkarna ingen vart för att de inte kan organisera sig utan motarbetar istället varandra hela tiden och sitter fast i sin inskränkthet.

I min värld är det besökare från andra världar som är "blattarna".

I min värld finns det inga landsgränser oavsett, vi är indoktrinerade med att tänka att det är vi och dom och vi är vi kaukasier mot resten av världen.

I min värld ifrågasätter jag inte historien, den bara är för det har den alltid varit men för att kunna ta ett steg framåt måste jag ta två bakåt helt enkelt...

Den enda skaparen för mig är min egen mor och den enda jag tackar vid matbordet är min planet för att den förser mig med mat för dagen och tak över huvudet och där är jag ganska nöjd, jag behöver inte mer utom möjligtvis någon att dela glädjen med.

Raudskegg

Posted on: 2008/12/4 22:57

Anonym
tiden är skapad av den orene(satan)

för att hålla koll på hans återkomst 2012.

inget annat.

hehe, läste ur en frimurares memoria.

sant eller falskt.

kan ju vara därför frimurarna säger att det inte finns någon tid.
för att dölja vad som enligt dem komma skall.

See User information
Quote:

Serenity skrev:
Jag hör till skaran som tror

Jag är även fullständigt övertygad om att det sitter individer som håller inne med bevis på att det verkligen är så

Jag tror även att mycket av den kunskap och teknologi "vi" tar fram idag egentligen är något man klurat ut från "the ancients".

Jag tror således även att alla som letar efter Atlantis är ute på villospår....det står ju där...

Jag tror, jag tror, jag tror... Då är du religiös.

Posted on: 2008/12/20 20:54
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Jag tror på Gud och att Han har skapat människan till sin avbild. Jag tror att Jesus kom till jorden för att ge oss budskapet vi behöver för att bli vid Faderns sida, så att den som hör hans ord och tror på den som har sänt honom (Joh 5:24) ska vet vad Herrens vilja är.

Jag tror universum skapades för ca tretton miljarder år sedan genom big bang och att Gud framställde människan genom att destillera hela den levande skapelsen genom evolution.

Jag tror inte människan föds syndig men blir det.

Jag förstår inte riktigt trådens olika inlägg i relation till ordet "fördomar". Någon annan?

Vad vet du om Jesus?
Vem var det anser/tror du?

See User information
Quote:

mer-co2-nu skrev:
Vad vet du om Jesus?

Jag vet, precis som alla andra, inte mer än vad Bibeln o diverse andra icke-kanoniska texter (ja, jag läser gnostikerna med stor behållning) säger mig.
Jag vacklar på denna fråga. Vad tror du själv?

Posted on: 2008/12/20 21:26

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

mer-co2-nu skrev:
Vad vet du om Jesus?

Jag vet, precis som alla andra, inte mer än vad Bibeln o diverse andra icke-kanoniska texter (ja, jag läser gnostikerna med stor behållning) säger mig.
Jag vacklar på denna fråga. Vad tror du själv?

Jag såg vad du trodde här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=111508#forumpost111508

Miksjo försvann också... den ende som inte verkar försvinna är Loraxluringen.

/Novax / Sebben / Annaste /DrKlot / Popeye och alla andra av mentalt problematisk admins bannad.

See User information
Jag "försvann" inte... Jag sa vad jag tyckte o trodde o lät sedan bli att delta i en diskussion mellan ett Jehovas vittne o en kamikazebuddist med klara sociala problem... Att du bara orkar komma tillbaka. Vilka mer forum är du medlem på enbart för att vara till besvär?

Posted on: 2008/12/20 22:05

Anonym
Quote:

Despertando skrev:
Jag "försvann" inte... Jag sa vad jag tyckte o trodde o lät sedan bli att delta i en diskussion mellan ett Jehovas vittne o en kamikazebuddist med klara sociala problem... Att du bara orkar komma tillbaka. Vilka mer forum är du medlem på enbart för att vara till besvär?

Så det blev "avslöjande" och besvärande... för dig.

Gäsp.

Anonym
hahaha!

fan vad roliga ni är =))

See User information
Jag står egentligen inte för bara en världsbild. Jag har den starka övertygelsen att vad människan än tror på så är det/blir det sant genom att tillräckligt många tror det med tillräckligt stor övertygelse. Så tror jag även att de väsen vi kallar gudar skapas/formas av vår fantasi. Men gudarna finns "på riktigt" och vissa kräver total underkastelse vilket jag motarbetar personligen.

Posted on: 2008/12/28 15:27
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
vissa kräver total underkastelse vilket jag motarbetar personligen.

"Men tror du, stakars människa, att du kan göra invändningar mot Gud?"

Posted on: 2008/12/28 19:16

See User information
"Men tror du, stakars människa, att du kan göra invändningar mot Gud?"

Hmm. Där Guds Ande finns där finns också frihet. Tror inte du förstår att jag inte menar gudar som detsamma som Gud.

Moloch/Demiurgen är en gud som kräver underkastelse. Total lydnad annars gör han livet pissigt för dig ty han styr över jorden.
Men du, likt alla människor kan ju få Guds Ande och sträva bortom det jordliga och således bortom Demiurgens makt.

Djävulen styr över jorden. Han är väldigt fåfäng och kallar sig gärna gud när du möter han. Låt dig inte luras.

Posted on: 2008/12/29 16:01
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
underkastelse är väll till gud, eller´?

stan's (satans) vilja är ju bara att trotsa herren och lovar evigt liv om man gör det med honom.

eller mors lilla olla var i skogen och åt svamp.

stan är vilsen o rädd.

det han inte vet om är att allt är planerat för honom med.

god jul, eller jag menar, grattis på födelsedagen, eller jag menar finns gud o satan = )

See User information
Jag undrar om vi kan säga att den gud eller de gudar som styr över Jorden och influerar dess människor i varje val de gör kan kallas goda med tanke på de helt sinnessjuka val vissa människor gör.

Sen finns det en högsta Gud, som har en plan som vi alla är del i. Men den planen känner vi inte till så vi måste göra vårt bästa som individer för att se igenom lögner och kämpa för sanningen.

Gud och satan finns. Satan tror bara att Gud inte riktigt finns för han har inte sett "Honom". Satan är högfärdig och tror han kan göra som han vill på Jorden. Men Guds folk, de som har väckt sin Gnista, förlänad av den Högste, vi kommer bekämpa satan och hans hantlangare.

Posted on: 2009/1/8 23:26
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper