vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Manifestation 11 december

See User information
Quote:

anti skrev:
Han har ju flera gånger hotat folk på detta forum, med att komma och skära osv osv...

Vet ärligt talat inte vad du snackar om. Var knappast oprovocerat i så fall. Snälla lyft inte fram isolerade händelser ur det större sammanhanget, blir bara fel då. Inte alla här kan vakens historia. Du är uppenbarligen en av dem.

Posted on: 2008/12/9 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

aspektos skrev:
Vet ärligt talat inte vad du snackar om. Var knappast oprovocerat i så fall. Snälla lyft inte fram isolerade händelser ur det större sammanhanget, blir bara fel då. Inte alla här kan vakens historia. Du är uppenbarligen en av dem.
Så din första, och alla, inlägg sedan du registrerade dig för några månader sedan är för att bjuda in folk till efektos rättegång, eftersom han sitter frihetsberövad?

Detta har knappast med vaken.se att göra och jag tvivlar på att han sitter frihetsberövad för något av vaken.se intressen heller.

Man hotar inte folk till livet provocerat heller. Alla har rätt att ha sin åsikt. På ett forum diskuterar man, inte hotar varandra.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vad du precis skrev är väldigt talande för problemet på detta forum och en stor orsak till varför det har blivit mer tjaffs än vad det borde vara. Dvs vissa tycker att de själva ska avgöra vad som är relevant eller ej. Och dessutom ta sig friheten att filtrera denna information åt andra.

Som de flesta vet, men du själv verkar ha missat, så är det ej upp till dig att avgöra vad som är intressant för resten av läsarna. Jag har dock noterat din åsikt så du behöver inte känna dig bortglömd. Tycker det var gulligt skrivet av dig.

Angående våld och hot så kan man säga hur mkt som helst men sanningen är att när någon lackar på dig så är det ett ganska bra tecken på att du kanske gått för långt. Jag skulle inte gnälla om ett lejon försökte äta upp mig, eftersom det ligger i dess natur o jag borde hållt mig därifrån.

Om ni som jiddrar helt enkelt hade läst den informationen jag skrev i mitt första inlägg och tagit till er av den istället för att börja ifrågasätta hit och dit så hade jag inte behövt skriva detta. Vilket får mig att tänka på ordet energitjuv. Men det är lugnt. Jag gillar att hjälpa borttappade själar.

Lycka till med manifestationen.

Posted on: 2008/12/9 22:21

Anonym
Jag säger ju jag tvivlar, men du vill/kan ju inte säga vad du... Jag menar han är åtalad för...

Anonym
Ändrade till 17.00. Men det är bra om ni är där redan 16 såklart. Själv får jag inte ledigt från jobbet för än vid 14, så jag åker så fort jag kan.

See User information
Nog inte så bra att ändra 24h innan. Vi kör på 16 för oss som kan, sen får alla andra komma 17 eller när dom nu kommer.

Sen står det 17:00 i texten under bannern och 16:00 på själva bannern. What's up with that?! Varför ändra i sista minuten?!

Posted on: 2008/12/10 15:53

Anonym
16 är gametime. Jag kommer 17.

Anti: Jag har med mig flyers skrivna på bläckstråle, ta gärna med så många du kan skrivna på laser! Har du nån flagga så ta med, frihetskrigare skulle ha med sig en iaf.

See User information
Vaken ungdom kommer med flyers och A3-affischer m.m, även Vaken old-timer (dvs jag) har en del. Vi ses där, alla tar med det dom ska ta med.

Posted on: 2008/12/10 16:47

See User information
Och "Oldboy" tar med spritköket....vem tar T-dojan?...den som är för god för att kolsyras? Bäddat för rajraj på Odenplan då?

Posted on: 2008/12/10 17:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jag har packat ned T-dojja.

See User information
Jag har lämnat över banderoll, T-dojja och strömförsörjningen till Vaken Ungdom. Själv tar jag med mig flyers och filmer som dock inte är inslagna.

Burn the infobombs to discs or put them on the filesharing networks. Bring down the New World Order.
- Alex Jones

Posted on: 2008/12/10 17:45

Anonym
Ej fixat campingbord / portabelt bord. Nån som kan ta med?
Eller vet var finnes köpa/hämta/låna isåfall PM:a mig.

Resized Image

Edited by void on 2008/12/10 21:42:31

See User information
Succé på dagens manifestation! Som vanligt, kan man väl nästan säga... ;)

Kul att det kom förbi så många vakna människor som drog sitt strå till stacken, känns skitkul att så många ändå orkar ta sig tid. Big up's till er alla, verkligen!

I dag hade jag med mig projektor + laptop, så vi visade en kortfilm som jag klippt ihop senaste dagarna bara, med snuttar på olika teman, bl.a 9/11 (wtc7), konsumtionssamhället, internetcensur, storebrorsamhället, fårmentaliteten. Nästan 28 min. Snart uppe på Google Videos (återkommer med länk så fort den är online). Ingen höjdare så, men intressanta klipp. Till nästa manifestation ska vi köra ännu kortare klipp på dessa ämnen som ska loopas, så folk snabbt får en uppfattning om vad det är vi manifesterar för. Kom gärna med tips på 2-3 min långa klipp till olika ämnen. Helst ska man kunna få tag på dom i högre upplösning, minst 512x384 eller 640x480 eller dylikt i widescreenformat. Spelar ingen roll.

Här är några bilder från idag:

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Vi ses nästa 11:e! Kanske tidigare...? ;)

Posted on: 2008/12/11 21:36

See User information

Posted on: 2008/12/12 8:59

See User information
Det var en trevlig manifestation med videoprojektor för de förbipasserande människorna.
Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2008/12/12 18:44

See User information
Går det bra att lägga upp videoklipp på vakens youtubekonto? Fast youtube tillåter bara 10 minuter långa klipp vad jag förstår.

Posted on: 2008/12/12 19:13

See User information
Hehe...Hade ni " Snuskburkar " med er. Hoppas ni använde dom till skeptikerna.

Resized Image

Posted on: 2008/12/12 20:29

See User information
Bra film!

Posted on: 2008/12/13 3:41
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Snygg video som kan få användning:

Den "globala finanskrisen" - nedräkningen till den Världsomspännande diktaturen
http://se.youtube.com/watch?v=WRzc4pWRQGM&feature=channel_page

Posted on: 2008/12/15 14:07

See User information
Quote:

Spartacus88 skrev:
Hehe...Hade ni " Snuskburkar " med er. Hoppas ni använde dom till skeptikerna.

Resized Image

"Glöggvärmaren" funkade bra........

Posted on: 2008/12/15 14:51
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper