vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Konungens jultal

See User information
Vår majestätiska överhöghet Karl XVI Gustaf förordade, väl inlindat, en ny världsordning i sitt årliga jultal:

http://www.sr.se/webbradio/?Type=broadcast&Id=1520035&isBlock=1 (se fotnot 1)

Nedan följer några citat från talet och mina kommentarer.
Quote:
Finanskrisen har påmint oss om att vi lever i en gemensam värld och är beroende av varandra.
[...]
När oron är stor är det viktigt att ta tillvara de ljusglimtar som finns. Till och med finanskrisen kan tvinga fram någonting positivt. Världens ledare har med stor kraft och beslutsamhet agerat gemensamt.

Visst låter det fint vid första anblicken. Men om man för ett ögonblick föreställer sig att finanskrisen är något som påtvingats uppifrån för att skapa förutsättningar för att kunna genomföra radikala förändringar. Om man föreställer sig att dessa förändringar innebär en ny världsordning som skulle vara omöjlig att genomföra utan detta nya krisklimat med finanskris och miljökris, då framstår konungens ord i ny dager. Och det blir bättre, fortsätt lyssna på talet:
Quote:
Finanskrisen är inte bara negativ. Det är hoppfullt att den gjort att dialogen mellan olika stater har förbättrats.
[...]
Även när det gäller miljön tycker jag det finns positiva tecken. Det pågår förhandlingar mellan världens ledare för att hitta gemensamma åtgärder mot den globala uppvärmningen. Det blir en viktig uppgift nästa år för Sveriges regering att leda det arbetet inom EU. Då ska också ledare från alla länder mötas för att fastställa mål och riktlinjer som motverkar hotet mot vårt klimat.

Där kom det, både miljön och finanskrisen används av konungen som motiv för att få världens ledare att arbeta tätare tillsammans. Det låter skrämmande likt de diskussioner som pågår på Bilderberggruppens möten och andra möten som eliten arrangerar där de diskuterar världens framtid på överstatlig nivå. Om man tar även det i beaktande och fortsätter lyssna på talet tappar man nästan hakan:
Quote:
Jag har det gångna året deltagit i ett stort antal möten och konferenser både i Sverige och utomlands som handlat just om åtgärder för en friskare värld.
[...]
Om viljan till samverkan finns kan vi också lösa de här problemen.

Kommentarer överflödiga...

Fotnot 1
Adressen i början kommer att fungera i 30 dagar. SR har lite knäpp sida för streamning, om det inte funkar, pröva att mata in direktlänken till ljudfilen i t ex mplayer eller vlc:
'http://lyssna-wm.sr.se/autorec/p1/julsida/srp1_2008-12-25_123959_902_w4.wma?MSWMExt=.asf'
(funkar även för att rippa ljudfilen till hårddisken så man har den kvar efter att SR tagit bort den).

Posted on: 2008/12/25 21:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Konungens jultal

See User information
Någon som vet vem skriver kungens tal?

Posted on: 2008/12/25 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Råkade också höra jultalet av en slump. Har för mig att hans tal arbetas fram av en grupp medlemarna i Serafimerorden..? SIGJUL

Posted on: 2008/12/25 21:48

See User information
Jag tror det är så att kungen är en smula godtrogen och lättmanipulerad. Han sade ju själv i talet att han varit på en mängd möten och konferenser under året och att han låtit sig övertygas om vikten av det ena och det andra.

Kungen har säkert inte fått hela sanningen presenterad för sig utan bara de bitar som motiverar nästa steg mot en gemensam världsregering. Det verkar han ha svalt med hull och hår.

Posted on: 2008/12/26 6:01

See User information
Fler än jag som tycker att Knugen har samma halsband som Hertigen av Kent? Eller för dens skull att han är lika korkad som Bush? Inavel medför en del problematik...

Posted on: 2008/12/30 1:05

Anonym
Hehe, ja! eller att Obama ser ut som en svart version av george w

See User information
Bara extremt mainstream i mina öron.. Mkt koncensus/go with the flow mentalitet genomgående i vad den mannen säger. Svårt att tänka mig att han har ngn som helst direkt inverkan i nwo, mer indirekt jobberi med ytligheter och fasadputsning tror jag men vem vet? I de lugnaste vatten...

Posted on: 2008/12/30 22:37

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper