vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En ny världsordning
Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Det kanske bara är jag, men jag är inte alls nöjd med hur världen ser ut idag.
Jag tycker världen behöver en förändring på många plan.
En NY VÄRLDSORDNING behövs, men inte den som globalisterna har planlagt, utan någonting helt annat.

De kämpar för sin syn på den och vi måste kämpa för vår sak för den.

Låt oss inte hänga upp oss på Orden, sammansättningen och förkortningen "Den Nya Världsordningen" eller "NWO", för det behövs en förändring.

Det är upp till oss att förändringen blir av godo för folket, sedan struntar jag totalt i vad den kallas.

Låt oss ta kontrollen av en ny världsordning, eller vill ni leva som det ser ut idag?

Vi måste se finna vår egen vinkling av NWO.

Posted on: 2008/12/30 14:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En ny världsordning
Så världen ser ut idag är en lindrig av den värld de planerar. De vill ha krig, svält, oreda allmänt helvete. Det är därför världen ser ut som den gör idag.

Det du säger kan man säga att mördarna (eliten) arbetar sin plan och manipulerar fårflocken till det mördarna vill ha medans vakna skaran som arbetar för den goda sidan dör det på lika vis. Dessa vis är att påpeka att varför det ser ut som det gör och ofta lösningar på olika problem.

Så som jag ser det, arbeta för det goda istället för emot det onda. De onda krafterna är svaga men när fårflocken är så stor och motarbetar dom som vill hjälpa så verkar det som om de onda krafterna är starka.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag säger inte alls det du påstår jag säger, utan att vi måste förändra världen till det vi vill.
"Den nya världsordningen" är bara ord och det behövs dessutom förändring redan nu, för världen skulle kunna vara mycket bättre.

Men jag var rädd att folk skulle haka upp sig på just frasen "Den nya världsordningen"

Jag vill ha förändring, men inte alls i närheten av det håll som globalisterna vill att världen ska se ut.
Hur säger jag då att vi ska lägga oss ned för att dö?

Det är ju just kämpa mot de onda jag säger vi ska göra.

Posted on: 2008/12/30 15:11

See User information
Jag känner precis som ni, men jag har haft svårt att veta vad man ska engagera sig i. Att hitta en organisation i vilken man kan verka för en bättre värld. Piratpartiet finns ju i Sverige, men de går inte tillräckligt djupt.

Men igår hittade jag sidan The Zeitgeist Movement.

Jag har bara hunnit skrapa på ytan men de verkar dela samma mål som jag... Quote:
We intend to restore the fundamental necessities and environmental awareness of the species through the avocation of the most current understandings of who and what we truly are, coupled with how science, nature and technology (rather than religion, politics and money) hold the keys to our personal growth, not only as individual human beings, but as a civilization, both structurally and spiritually.

Vad tror ni om den?

Posted on: 2008/12/31 0:36

See User information
Quote:

Skymt skrev:
Jag känner precis som ni, men jag har haft svårt att veta vad man ska engagera sig i. Att hitta en organisation i vilken man kan verka för en bättre värld. Piratpartiet finns ju i Sverige, men de går inte tillräckligt djupt.

Men igår hittade jag sidan The Zeitgeist Movement.

Jag har bara hunnit skrapa på ytan men de verkar dela samma mål som jag... Quote:
We intend to restore the fundamental necessities and environmental awareness of the species through the avocation of the most current understandings of who and what we truly are, coupled with how science, nature and technology (rather than religion, politics and money) hold the keys to our personal growth, not only as individual human beings, but as a civilization, both structurally and spiritually.

Vad tror ni om den?

Hej på dig er, och välkommna till vaken!

Det finns olicka ideer kring hur man lösa problemmen och utmåningar vi står inför.

Som jag fattar detta, det handlar om vad JAG kan göra med mitt liv, hur jag reragera, hur jag AGERA so SKTIVIST varje dag.

Är jag aktivt i att till ex stödja COOP /ICA för mat eller odla själv?

Är jag AKTIVT att stirra på TVN eller förskar på webben, böker och hitta folk som kanske har redan löste lite problemmen.

Hur mycket jag delar med folk( varje dag) om situationen, vem är jag? Enligt lagen, enligt mig själv?

Piratpartiet vill en del, en liten del.
De är nöjde med detta.

Kanske finns de som vill mera, varför inte fråga DE som har startat PIRAt hur man då gör detta lite "djupare"?

Spännande.

Ang Zeitgeist, blev lite mistänksamt efter ANDRA filmen.

Lite Jones diskussion var jag tycker han ta upp bra saker:
http://video.google.com/videoplay?docid=434042117846104780

Posted on: 2008/12/31 1:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Kul att folk vaknar till och känner att något är fel.

Finanssystemet är ganska uppenbart ruttet, men många sitter fast i det också. Central korruption från högre ort skapar ett samhälle där media kontrollerar vad vi skall tycka och hur vi skall leva utan att vi egentligen märker det.

Krig popar upp till höger och vänster livsmedeln blir dyrare och sämre i kvalitet och kanske håller miljön på att bli riktigt dålig om man skall tro på vad man läser.

Det verkar vara ont om tid så att alla som vill och kan hinner förstå problemen på djupet är inte realistiskt. Man får börja med det viktigaste och det är att identifiera de starkaste styrmedlen och gradvis frigöra sig från dem.

Jag tror man måste vara mera skeptisk även till alternativa lösningar. En del har gjort ett ärligt försök och missat en del, andra vilseleder motståndet.

Zeitgeist t ex pekar på saker som saknar inflytande i västvärlden idag som religion och den sorts fascism som inte har någoyt att säga till om.

Tycker mig se symptom att många i det moderna samhället dras till utopiska lösningar som man inte ens själv förstår främst för att man konditionerats till att haft en oerhörd tro på vårt samhälle fram tills nyss och en förakt för allt vi tidigare byggt våra samhällen på.

Jag hoppas man kan lägga alla korten på bordet både vad gäller analys över vad som är fel och hur vi skall bygga framåt.
Men främst behövs en snabb handlingsplan i nuläget

Posted on: 2008/12/31 12:08

See User information
Lorax:
Hej! Tack för välkomnandet. Det är ett väldigt trevligt forum ni driver här. :)

Du skriver sanning. Ens ideologi måste ju reflekteras i de dagliga val man gör, annars är man ju hycklare (eller kanske lat ).

Men jag tror att piratpartiet har ett annat fokus än the Zeitgeist Movement. Demokrati, integritet och och ett skyddat privatliv spelar ju bara roll när ens grundläggande behov är tillfredsställda, såsom möjligheten att få mat för dagen och tak över huvudet. Det har vi lyckats ganska bra med i Sverige.

Men det välmående vi har i Sverige får inte bero på andra människors fattigdom!

Det känns som Jones hakar upp sig lite för mycket på vad som varit, och att ställa "de ansvariga till svars". Joseph är mer "ta vad vi har nu, och arbeta för en bättre framtid för alla".

Posted on: 2008/12/31 12:40

See User information
Quote:
Zeitgeist t ex pekar på saker som saknar inflytande i västvärlden idag som religion[...]

Hur kan du skriva så, när "ledaren för den fria världen", mr Bush, är djupt troende, och litar på sina röster i huvudet för att diktera sin världspolitik?

Hur kan du skriva så när muslimska fraktioner bedriver ett helt Jihad mot västvärlden?

Hur kan du skriva så, när det år 2008, i Sverige, fortfarande är omöjligt för ett homosexuellt par att få samma legala status som ett heterosexuellt?

Posted on: 2008/12/31 13:03

See User information
Det är jätteintressanta saker ni diskuterar, men jag vill gärna att tråden handlar om en alternativ ny världsordning som vi själva bestämmer.

Hur vi gör detta till vårat. Hur vi så att säga stjäl deras projekt och skapar det vi vill från det.

Använder deras egna vapen mot dom. Deras främsta vapen är nämligen att stjäla sådant som folket gillar och ändra om det så folket sväljer deras skit.

Posted on: 2008/12/31 13:07

See User information
Tänk på att skriva på ett respektfullt sätt. Samarbeta istället för att motarbeta!

av z30 den 08-12-31 14:07:21

Det är jätteintressanta saker ni diskuterar, men jag vill gärna att tråden handlar om en alternativ ny världsordning som vi själva bestämmer.

Hur vi gör detta till vårat. Hur vi så att säga stjäl deras projekt och skapar det vi vill från det.

Använder deras egna vapen mot dom. Deras främsta vapen är nämligen att stjäla sådant som folket gillar och ändra om det så folket sväljer deras skit.

av Skymt den 08-12-31 14:03:55

Citat:
Zeitgeist t ex pekar på saker som saknar inflytande i västvärlden idag som religion[...]

Hur kan du skriva så, när "ledaren för den fria världen", mr Bush, är djupt troende, och litar på sina röster i huvudet för att diktera sin världspolitik?

Hur kan du skriva så när muslimska fraktioner bedriver ett helt Jihad mot västvärlden?

Hur kan du skriva så, när det år 2008, i Sverige, fortfarande är omöjligt för ett homosexuellt par att få samma legala status som ett heterosexuellt?

Jag menade här att religion är inte längre något styrmedel över folket i västvärlden. Vi styrs av andra saker.
Bush är en marionett, de som verkligen styr verkar ha en väldigt tvivelaktig religiös inriktning.
Hbt är ingen stor avgörande fråga för mänskligheten . Hur vi skall kunna leva ett sunt naturligt liv med frihet och möjligheter är det.
Hur är det egentligen med islam? Visst är det ett visst hot, men det här har exploaterats geenom bl a frontorganisationen Al qaeda. Ett skolexempel på hur man manipulerar olika grupper mot varandra för en konflikt man tjänar på

Editerad av: Admin_TeBe

Posted on: 2008/12/31 14:15

Edited by TeBe on 2009/7/20 20:39:58

See User information
z30:
Jag ber om ursäkt ifall jag hi-jackade din tråd. Jag ska försöka hålla fingrarna i styr, och inte vimsa iväg för mycket! :)
Jag tog upp the Zeitgeist movement just som ett exempel på förespråkare för en ny världsordning, som i alla fall jag kan ställa mig bakom. För vi måste väl formulera vår världsordning innan vi kan propagera den...

Så, för att sväva ut i hur jag ser en ny världsordning lite grann, utan att (direkt) stjäla formuleringar från andra sidor:

1. Vi behöver ett nytt globalt ekonomiskt system, vars värde är baserat på en regions verkliga produktiva potential och generering av tjänster, snarare än spekulation och skuld. Gärna liknande det som förhandlades fram vid Bretton Woods-konferensen efter andra världskriget (men som inte efterlevdes), med fasta växelkurser mellan olika regioners valutor.

2. Vi behöver en överproduktion av energi. Den senaste kärnreaktor-tekniken (Generation IV) är så pass effektiv att vi kan ta vårt nuvarande kärnavfall och använda det igen. Dessutom så har ryska forskare funnit ett mineral som absorberar och neutraliserar radioaktivt vatten, så de generar inget nytt farligt avfall. Först då kan alternativa tekniker så som elbilar få ett genombrott. Plus att investeringskostnaderna för att starta upp nyproduktion då kommer falla rejält.

3. Vi behöver komma bort från de religiösa åsikterna. Vad vi tycker och vad vi tänker måste bli baserat på verkligheten och inte på utopisk ideologi eller dogma, även om det kan få vara vägledande. Det måste helt enkelt bli okej att byta åsikt när nya fakta framkommer eller när man når nya insikter. Detta då utan att man ska ses som ryggradslös eller som någon som vänder kappan efter vinden.

(Är jag inne på rätt spår rörande din avsikt med den här tråden nu?)

frihet:
Ah, ok! :) Du har rätt i att västvärlden i mångt och mycket är sekulariserad, men ändock frodas sekttänkandet i vissa regioner och organisationer, och de influerar tyvärr politiken. Men vi droppar den här diskussionen av respekt för trådskaparen. :)

Posted on: 2008/12/31 15:19

See User information
Quote:

Skymt skrev:
z30:
Jag ber om ursäkt ifall jag hi-jackade din tråd. Jag ska försöka hålla fingrarna i styr, och inte vimsa iväg för mycket! :)
Jag tog upp the Zeitgeist movement just som ett exempel på förespråkare för en ny världsordning, som i alla fall jag kan ställa mig bakom. För vi måste väl formulera vår världsordning innan vi kan propagera den...

Så, för att sväva ut i hur jag ser en ny världsordning lite grann, utan att (direkt) stjäla formuleringar från andra sidor:

1. Vi behöver ett nytt globalt ekonomiskt system, vars värde är baserat på en regions verkliga produktiva potential och generering av tjänster, snarare än spekulation och skuld. Gärna liknande det som förhandlades fram vid Bretton Woods-konferensen efter andra världskriget (men som inte efterlevdes), med fasta växelkurser mellan olika regioners valutor.

2. Vi behöver en överproduktion av energi. Den senaste kärnreaktor-tekniken (Generation IV) är så pass effektiv att vi kan ta vårt nuvarande kärnavfall och använda det igen. Dessutom så har ryska forskare funnit ett mineral som absorberar och neutraliserar radioaktivt vatten, så de generar inget nytt farligt avfall. Först då kan alternativa tekniker så som elbilar få ett genombrott. Plus att investeringskostnaderna för att starta upp nyproduktion då kommer falla rejält.

3. Vi behöver komma bort från de religiösa åsikterna. Vad vi tycker och vad vi tänker måste bli baserat på verkligheten och inte på utopisk ideologi eller dogma, även om det kan få vara vägledande. Det måste helt enkelt bli okej att byta åsikt när nya fakta framkommer eller när man når nya insikter. Detta då utan att man ska ses som ryggradslös eller som någon som vänder kappan efter vinden.

(Är jag inne på rätt spår rörande din avsikt med den här tråden nu?)

frihet:
Ah, ok! :) Du har rätt i att västvärlden i mångt och mycket är sekulariserad, men ändock frodas sekttänkandet i vissa regioner och organisationer, och de influerar tyvärr politiken. Men vi droppar den här diskussionen av respekt för trådskaparen. :)

Du är HELT inne på rätt spår och jag ställer mig bakom varenda ord du säger. Ingen förstörde min tråd tidigare, men den gled ifrån sitt ämne och handlade om den nya världsordningen som genomförs av de styrande.

En lustig sak kan man ju nämna angående din punkt 1.
Att när sovjetunionen föll fick de nya självständiga staterna binda upp sina valutor på det sätt som Bretton Woodssystemet föreskrev. Dock lades Bretton Woodssystemet ned på 70talet.

Jag var mycket i Litauen förr och de hade då bundit upp sin valuta mot USA-dollarn, medans Estland och Lettland mot D-marken.
Jag är dock inte exakt säker på hur det var nu igen, men nu är samtliga tre baltiska staterna bundna mot euron.

Detta sätt att binda upp ekonomiskt svaga länders valutor är som Darth Vader säger med sin välbekanta stämma "Come join us on the dark side of the force"

Vi måste vara enade och bojkotta dagens styre för att få igenom vår vilja. Säga upp oss från våra jobb och stötta varandra.

Kanske skapa en sorts strejkassa.

Posted on: 2008/12/31 15:57

See User information
Ang Zeitgeist, blev lite mistänksamt efter ANDRA filmen.

Lite Jones diskussion var jag tycker han ta upp bra saker:

Vem fan bryr sig vad Alex Jones tycker? Han är en religiös tokstolle.

Posted on: 2009/1/12 9:50

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Kan någon admin redigera inlägget http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=112415#forumpost112415 så den jättelånga raden tas bort?

EDIT: Tack TeBe

Edited by computerror on 2009/7/20 20:49:59

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper