vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Gasen i Gaza
#1


See User information
Flera artiklar på Global Research tar upp de kopplingar som Gazakriget har med naturgasfyndigheterna i havet utanför Gazas kust. Under slutet av 1990-talet fann British Gas Group ett betydande fynd på över en trillion “cubic feet”. Utvinningsrättigheterna var förbehållna den Palestinska myndigheten. Det var efter detta fynd som det började hetta till på allvar mellan Israel och Palestina. Kan det kanske misstänkas att denna energiaspekt är den grundläggande motiveringen till aggressionen? Frågan är sedan om Israel sedan kommer att utöka kriget norröver för att kunna säkerställa ett pipelinebygge som förbinder landet med den kaspiska energireserven? Som Mike Whitney skriver:

“Eventually, Syria will be dragged into the war so that Israel can move forward with its plans to build a oil pipeline from Mosul to Haifa.”

Kommer 2009 vara startåret för det tredje världskriget?

Följande citat från en hemsida dedikerad till olika profetior (speciellt en viss fransk kille) är onekligen lite ruggig (särskilt med tanke på att sidan har några år på nacken).

“A major terrorist attack on the US, assassination of some world leaders and another war in the Middle East may precede the Third World War, apart from numerous natural disasters. Some prophecies say that before the 3rd World War, Israel would grant statehood to Palestine. Then oil would be discovered there and a war would start between Israel and Palestine. “

Om någon går in på sidan så finns det också en intressant karta över de kommande ryska anfallsvägarna gentemot Sverige (enligt Anton Johanssons (1858-1909) profetia). Kanske är det läge att informera militären

Från min blogg:
http://jacobnordangard.wordpress.com/2009/01/15/gasen-i-gaza/

Posted on: 2009/1/15 10:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gasen i Gaza
#2


See User information
Personligen skulle jag inte satsa 2 öre på Nostradamus' profetior.

Men även Bibeln antyder ju ett kärnvapenkrig, om man läser profetian i Hesekiel 38-39 "Gog's fälttåg" och "Gog's undergång". Sen i Uppenbarelseboken finns det ju mycket mer om den sista tiden, med krig, naturkatastrofer, sjukdomar och svält. Där finns också tydligt identifierat det sista världsomspännande imperiet, styrt av Antikrist och uppdelat i tio regioner.

Där finns också den romersk-katolska kyrkan identifierad kap 17 "kvinnan som rider på odjuret". Det är tydligt att i den sista tiden så kommer kyrka och stat att slås samman, och dagens "fundamentalistiska" religioner kommer att förbjudas. Den sista tidens religion kan vara som den auktoritära katolicismen ungefär som under medeltiden, eller så är det en form av newage spiritualism. De som inte följer det kommer att förföljas, fängslas och mördas.

Endast Bibelns profetior är trovärdiga. Det kan iofs finnas fler profeter under senare tid som är inspirerade av Gud. Ett exempel är Ellen G White som skrev "The Great Controversy" år 1901 och där bland annat beskrivs något som liknar 9/11 med brinnande "brandsäkra" skyskrapor i New York.

http://www.ellenwhite.info/nyc_wtc_9-11_terrorist_attacks.htm

"On one occasion, when in New York City, I was in the night season called upon to behold buildings rising story after story toward heaven. These buildings were warranted to be fireproof, and they were erected to glorify the owners and builders. Higher and still higher these buildings rose, and in them the most costly material was used. . . .

The scene that next passed before me was an alarm of fire. Men looked at the lofty and supposedly fire-proof buildings and said: "They are perfectly safe." But these buildings were consumed as if made of pitch. The fire engines could do nothing to stay the destruction. The firemen were unable to operate the engines.—Testimonies for the Church, vol. 9, pp. 12, 13."

Hela Ellen White's bok i svensk översättning "Den Stora Striden"

Posted on: 2009/1/15 12:38

Edited by miksjo on 2009/1/15 13:17:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gasen i Gaza
#3


See User information
Om Israel vill så kan de väl bygga en pipeline genom Jordaien till Mosul genom Irak? Jag tror snarare på att man vill bygga en pipeline längs Libanon och Syriens kust upp till Turkiet och koppla på sig till BTC gasledningen från Baku.

Om det skulle finnas gas eller olja vid Gaza så borde det kunna nås från Israels kustområde? Gaza remsan är bara 40 km, jag tycker det låter lite konstigt...

Däremot kan jag tänka mig att man helt enkelt har en plan i att ta över hela Gaza, senare västbanken och skapa kontroll längs hela kusten till Turkiet. Bomba Iran eftersom de besitter på världens näst största gasfyndigheter. Kan de kontroller Iran så kan de även här förse Israel med gas genom kusten från Turkiet.

Posted on: 2009/1/15 13:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gasen i Gaza
#4


See User information
Resized Image


Jag är ganska övertygad om att det är med på agendan.

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11680

Posted on: 2009/1/15 14:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gasen i Gaza
#5


See User information
Quote:

Zebraim skrev:. Det var efter detta fynd som det började hetta till på allvar mellan Israel och Palestina.

Detta påstående passar ditt resonemang men inte verkligeheten.

Posted on: 2009/1/15 16:22
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gasen i Gaza
#6


See User information
Till Despertando

Då kanske du kan redogöra för verkligheten för mig.

Det finns ett otal andra faktorer som har signifikans för det som händer i Israel-Palestina konflikten. Dessa är mer allmänt kända eftersom de förekommer i media och ständigt tas upp av olika intressegrupperingar. Däremot så har energispelet blivit nedtonat varför jag anser att det är viktigt att även syna den aspekten. Men du får gärna ge din bild av varför detta inte skulle vara av vikt.

Posted on: 2009/1/15 17:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Gasen i Gaza
#7


See User information
Quote:

Zebraim skrev:Det var efter detta fynd som det började hetta till på allvar mellan Israel och Palestina. Kan det kanske misstänkas att denna energiaspekt är den grundläggande motiveringen till aggressionen?

Jag påstår inte att energifrågan skulle vara utan vikt. Jag hävdar bara att det ovanstående påståendet, som förvisso inte utger sig för att vara en absolut sanning, är vilseledande.
Anledningen till att konflikten tog ny fart vid milleniet har säkerligen flera orsaker; Clintons avgång, Sharons kampanj och de misslyckade Camp Davidförhandlingarna.
Att tro att eventuella gasfyndigheter spelade en avgörande roll är nog att tillskriva sionisterna en rationalitet de inte besitter. Dessutom, skulle sionisterna vilja ha gasen skulle de bara ta den och inte iscensätta ett långt, dyrt och krävande skådespel som kräver judiska liv för att få den. De skulle bara borra och leda den till Israels kust.
Mina fem ören.

Posted on: 2009/1/15 20:23
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
49 user(s) are online (49 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 49

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS