vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#1


See User information
Hej alla glada konspirationsbusters. Är ny här, men har följt siten flera år.

Ville bara tipsa om att en artikel som David Icke skrev om palestinakonflikten i samband med Israels anfall mot Libanon 2006, nu är översatt till svenska och därför mer lättillgänglig. I artikeln så går Icke till grunden med tillkomsten av Israel, som ingående i en konspiration om tre världskrig, av vilka det tredje sedan skall leda fram till vårt gamla välkända NWO. Nedan ett utdrag ur artikeln där Icke refererar till planen om de tre världskrigen:

-- Utdrag ur artikeln --
[General Pike] ...antas ha skrivit att det första kriget skulle störta tsarväldet i Ryssland, genom en konflikt mellan de brittiska och tyska rikena, det andra skulle leda fram till en politisk sionism som var tillräckligt stark för att installera en suverän israelisk stat i Palestina. Nu säger många att brevet aldrig existerat, men vad som är intressant, i belysning av aktuella händelser, är vad han anses ha skrivit angående det tredje världskriget:

“Det tredje världskriget måste befrämjas genom att dra fördel av de motsättningar, som anstiftats av ”illuminatis agenter”, mellan de politiska sionisterna och den islamska världens ledare. Kriget måste föras på ett sådant sätt, att islam (den muslimska arabiska världen) och den politiska sionismen (den israeliska staten), gemensamt förgör varandra. Under tiden kommer de andra nationerna, än en gång splittrade i den här frågan, att vara tvungna att slåss till dess de nått total fysisk, moralisk, andlig och ekonomisk utmattning ... Vi skall släppa loss nihilisterna* och ateisterna, och vi skall utlösa en fruktansvärd social katastrof, som i all sin fasa tydligt skall visa nationerna följden av absolut ateism, ursprunget till förvildningen och till det här extrema blodbadet.

Då skall medborgarna överallt bli tvungna att försvara sig mot minoriteten av internationella revolutionärer och utrota dessa civilisationens förstörare, och allmänheten, desillusionerad på kristenheten – som i sin deistiska** anda, från och med då skall vara utan riktning och mål – strävande efter ett ideal, men utan att veta till vem den skall ägna sin tillbedjan, kommer då att få erfara det sanna ljuset genom den allomfattande andliga uppenbarelsen av Lucifers rena lära, vilken slutligen läggs fram i öppen dager. Denna opinionsyttring blir följden av den allmänna reaktionära rörelse som följer på förintandet av kristenheten och ateismen, bägge samtidigt besegrade och utrotade”.

Källa: Cmdr. William Guy Carr, tidigare Underättelseofficer i Royal Canadian Navy, citerad i “Satan: Prince of This World”.
* Nihilism: filosofisk inriktning som anser att världen och mänsklig existens saknar mening och värde.
** Deism: tro på att en eller flera gudar har skapat världen, men inte längre griper in i den.

Länken till artikeln:
http://www.nyapolitiken.biz/israel_o_ ... blodbadet-egentligen.html

Posted on: 2009/1/21 13:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#2


See User information
Hej och välkommen, jag instämmer i den uppfattningen, för det kan inte finnas nån annan anledning till att staten Israel gjorde det dom gjorde, dom har ju fått hela världen emot sig och det kan ju inte vara nåt som dom råkade missa i sin beräkning..

Posted on: 2009/1/21 20:36
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#3


See User information
Albert Pike har fått rätt på många punkter (det är förresten A Pike på bilden där, inte Guiseppe Mazzini). Jag vill också rekommendera William Carr's "Pawns in the game" om ni kan få tag på den. Mycket bra översikt över det som han kallar "World Revolutionary Movement" från mitten på 1600-talet till straxt efter WWII.

Nihilism och ateism är ju i kontroll idag. Det är bara att följa media och kultur, eller titta i det här forumet, för att konstatera det. Jag som kristen/bibliskt troende är verkligen i minoritet. Folk strävar efter nya ideal och hitter det i newage och annat istället. Det är det som är så patetiskt/tragiskt. Folk slänger bort den enda vägen till räddning i tron att de gör sig "fria" från religion. Jag har (utan framgång) påpekat misstaget i att ha Zeitgeist överst på listan av filmer på vaken.se, en film som på allvar menar att all religion är sprunget ur astrologi!

Den som tar Bibeln på allvar vet också att Israel inte kommer att förgöras. Det kommer att decimeras men inte att förgöras. Gud kommer att visa, för Israel och för hedningarna (det är vi det), att han är i kontroll genom att slå ner Israels fiender, enligt den berömda profetian i Hesekiel 38-39 (finns mer om det i en annan tråd).

Posted on: 2009/1/21 22:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#4


See User information
Hej Machiavelli,

Tack för tipset, mycket intressant. Hade glömt bort att den där sidan existerade.

Ditt inlägg är idealiskt, det borde vara en standard att posta som du, med en kort personlig sammanfattning, ett utdrag och källa, och inte bara en länk med en missvisande överskrift.. som många gör här.

Perfect!

Posted on: 2009/1/21 22:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#5


See User information
Hej Miksjö- Följer vad Henry Makow i Kanada skriver och han verkar ju ha bra grepp om händelseutvecklingen, både historiskt och i nutid, plus att också han anser att en tro el. religion är bästa försvar. Frågan är bara vilket av alla trossamfund man skall stötta sig på, eftersom en hel del är ganska misskrediterade?

Posted on: 2009/1/22 2:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#6


See User information
Hej Home away from home - Tack för berömmet, det satt fint.
Felet i namnangivelsen kommer från Icke som tydligen hade lite bråttom och i orginalartikeln så är ej bilderna namngivna på samma sätt. Ylva som driver siten har fått en note. Kanske skall erkänna också att jag känner personen som gjort översättningen - dvs. mig själv.

Posted on: 2009/1/22 2:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#7


See User information
Quote:

Machiavelli skrev:
Frågan är bara vilket av alla trossamfund man skall stötta sig på, eftersom en hel del är ganska misskrediterade?


Det enda du kan stötta dig på är Jesus Kristus och Guds Ord i Bibeln. Om du kan hitta en gemenskap i en församling eller motsvarande, jättebra, men se till så att du inte blir vilseledd. Det finns ingen av människor skapad institution som kan frälsa människor eller ge dem syndernas förlåtelse. Ursäkta mig, Katoliker, men så är det. Det är ett PERSONLIGT kontrakt mellan varje individ och Skaparen.

Posted on: 2009/1/22 15:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#8


See User information
Gick igenom sidan det länkades till och upptäckte att en story jag hittade där är väl överensstämmande med annat material jag kommit över men det här hjälpte till att skapa mer klarhet!
Tack för länken!

Och bidraget till att skapa mer klarhet i vad som pågår i Gaza tackar jag också för.

Och Miksjo... jag må respektera att du har en tro och att referera till Bibeln i rent fakta syfte känns ok men att sitta och pracka på oss andra som har annan religiös inriktning med en massa jaddajadda som inte har någon fast grund i ämnet anser jag fel.

Visst here we go again men jag prackar inte på någon annan det jag tror på och vill inte att någon ska göra det omvänt heller. Det finns för många åsikter i detta ämne för att det ska anses göra en diskussion trovärdig...

Posted on: 2009/1/22 21:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#9


See User information
Quote:

Serenity skrev:
Och Miksjo... jag må respektera att du har en tro och att referera till Bibeln i rent fakta syfte känns ok men att sitta och pracka på oss andra som har annan religiös inriktning med en massa jaddajadda som inte har någon fast grund i ämnet anser jag fel.

Visst here we go again men jag prackar inte på någon annan det jag tror på och vill inte att någon ska göra det omvänt heller. Det finns för många åsikter i detta ämne för att det ska anses göra en diskussion trovärdig...


Det jag skriver står jag för. Det är mina åsikter, vissa saker kan jag backa upp med fakta, andra saker är min tro. Detsamma gäller väl alla här inne? Prackar de också på andra sin tro?

Vad är skillnaden på att "pracka på" och att skriva ner sina åsikter? Om du vill stänga igen möjligheten för alla att lufta sina åsikter och sin tro så har du faktiskt uppfyllt Albert Pike's "profetia", den om att nöta ut folk med olika tro mot varandra så att till slut Lucifers "rena lära" kan ersätta alltsammans.

Du får gärna ifrågasätta allt det jag skriver. Men be mig inte om att vara tyst.

Posted on: 2009/1/22 22:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#10


See User information
Quote:

miksjo skrev:

Den som tar Bibeln på allvar vet också att Israel inte kommer att förgöras.

Den som tar Bibeln på allvar och lystrar till vår Herres ord vet också att de moderna staten Israel är Satans springpojk. Men inte evangliker som du, ni går förundrade omkring på Jerusalems gator medans judarna skrattar åt de dumma goyerna, deras nickedockor...

Posted on: 2009/1/22 22:53
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#11


See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

miksjo skrev:

Den som tar Bibeln på allvar vet också att Israel inte kommer att förgöras.

Den som tar Bibeln på allvar och lystrar till vår Herres ord vet också att de moderna staten Israel är Satans springpojk. Men inte evangliker som du, ni går förundrade omkring på Jerusalems gator medans judarna skrattar åt de dumma goyerna, deras nickedockor...


Jag vet ärligt talat inte vad du vill ha sagt med det där. Du drivs väl av någon sorts hat antar jag....

Jag nekar inte till att det finns ondska inom staten Israel. Jag skrev att Israel inte kommer att förgöras. Jag grundar det på Bibelns profetior. Där står också att Israel skall återuppstå vilket det gjorde 1948, bara det är väldigt anmärkningsvärt.

Posted on: 2009/1/22 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#12


See User information
Du har inte funderat på att din åsikt och din tro skulle kunna vara två vitt åtskilda saker?
Att säga att du har en tro är en sak men att säga att du har en åsikt är en annan?
Genom detta är du något motsägelsefull, som två sidor som påstår sig överens men ändå inte på samma sida? Mitt tips är att du som människa inte är speciellt gammal oavsett vad du försöker hymla med....håll dig till sanningen!

Inom väldigt kort kommer du att finna en ny sanning i världen och sedan en ny återigen men det är ganska oviktigt...det viktiga är att du behåller din åsikt eftersom att din åsikt speglar din själ och din trosuppfattnings leverne! Svårare än så behöver det inte vara utan att säga att där har du din tro

Varför söka din tro utanför dig själv och det du uppenbarligen tror på?

Posted on: 2009/1/22 23:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#13


See User information
Quote:

Serenity skrev:
Mitt tips är att du som människa inte är speciellt gammal oavsett vad du försöker hymla med....håll dig till sanningen!


Du får gärna utveckla det där. Vad menar du? Vad är det jag hymlar med?

Det andra... ja vad ska man säga. Jag ser framför mig hur Albert Pike gnuggar sina händer. Till och med språket bryts ner och förlorar sin mening.


George Orwell skrev i "Politics and the English Language":

Quote:
The great enemy of clear language is insincerity. When there is a gap between one's real and one's declared aims, one turns as it were instinctively to long words and exhausted idioms, like a cuttlefish spurting out ink. In our age there is no such thing as "keeping out of politics." All issues are political issues, and politics itself is a mass of lies, evasions, folly, hatred, and schizophrenia. When the general atmosphere is bad, language must suffer.


Det är extra tydligt när man läser inlägg av såna som är "påverkade" av NewAge.

Posted on: 2009/1/23 0:03

Edited by miksjo on 2009/1/23 0:44:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#14


See User information
Helt enkelt att du inte är speciellt gammal, varken i tro eller lära och att du på ren svenska i dina nära 500 inlägg på denna sida förespråkar en åsikt som inte speglar din tro bokstavligen.
Du kanske skulle tänka innan du talar? Jag har studerat dig såväl som andra innan jag uttalar mig!

...och jämför INTE mig med Albert Pike för då är du ute på djupt vatten!

och därmed anser jag att vi går tillbaka till topic!
Vill Miksjo mig någåt så kan han PMa!

Posted on: 2009/1/23 3:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#15


See User information
Nej jag diskuterar inte över PM. Jag läste ditt inlägg i "Månen"-tråden och då förstår jag mycket bättre var du står.

Nej jag jämför inte dig med Pike, jag skrev att Pike förutsåg vad som skulle hända i framtiden, mer än 100 år efter att han skrev det där. Olika trosinriktnigar kommer att nötas mot varandra, och det är ju vårt tjafs här ett bevis på , inte sant? Vilka kommer att tvingas ge upp sin tro i den nya världsordningen? Jo det är de som står för en mer fundamentalistisk tro där det finns klara moraliska regler. Titta på nyheterna nu vad som händer, det börjar med att man tvingar kyrkan att ta ställning till gay-bröllop, för att sen gå till att göra äktenskapet till en ren civilrättslig angelägenhet. I framtidens kyrkor kommer nog ingen som helst predikan att ske, det blir kanske bara sång o musik, bara mer entertainment.

Jag håller fast vid min rättighet att få deklarera min tro i ett forum som det här. Staten deklarerar ju sin tro i media varje dag. Varje dag påminns man om evolution och Darwinism och om hur "vetenskapligt" det är. Det är tv-program om folk som pratar med andar, hemsökta hus osv. Statens officiella religion är ockultism. Ska då vi människor införa självcensur? Det är ju det du vill tydligen.

Sen vill jag säga en sak om sekter och hemliga/slutna sällskap. De bygger upp en maktbas genom att påstå att de sitter inne med viktig kunskap, till och med att de sitter inne med "sanningen", som deras initierade medlemmar får ta del av. De säger att "kom till oss så får du alla svar som du har sökt i hela ditt liv". För mig är det en tydlig signal att INTE ha nånting med deras system att göra.

Posted on: 2009/1/24 14:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#16


See User information
Miksjö - du skriver: .... "att Pike förutsåg vad som skulle hända i framtiden, mer än 100 år efter att han skrev det där." ....

Kanske inte helt riktigt att säga att Pike förutsåg vad som skulle hända? General Albert Pike var väl frimurarnas högsta höns och i denna position föjde han bara den mångtusenåriga agenda som numer går under beteckningen NWO? Förutom att han skrev frimurarnas bilbel, Morals and Dogma of the Ancient and Accepted Scottish Rite of Freemasonry, så drog han sedan upp generalplanen med tre st. världskrig, för att komma till vägs ände med NWO-projektet. Därför lär det riktiga uttrycket vara att Pikke planerade framtiden 100 år framöver, istället för förutsåg densamma.
http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Pike

Posted on: 2009/1/25 2:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#17


See User information
Ja det var vad jag menade, jag anser inte att Pike var en profet. Du behöver inte undervisa mig om Pike. Jag vet vem han var.

Annars då Machiavelli, var det allt du hade att bidra med i den här diskussionen?

Posted on: 2009/1/25 10:23

Edited by miksjo on 2009/1/25 10:55:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad Handlar Det Här Blodbadet Egentligen Om?
#18


See User information
Jodå Miksjö - Det finns naturligtvis hur mycket som helst att säga i palestinafrågan, men det viktiga kanske mer är att Ickes och andras budskap också når ut till en större krets medborgare för att väcka opion för palestinernas sak. Sionismens existens baseras tex. på några grundpelare, -Palestina som Judarnas hemland, -landsflykten i Egypten och holocaust. Nu har de två första av dessa grundpelare avslöjats som falska av den isreliske historieprofessorn Schlomo Sand vid Tel Aviv Universitetet och den tredje grundpelaren, holocaust, är ivrigt omdebatterad på nätet. Därmed rämnar en stor del av den politiska grund som Israel byggt på och en mängd följdfrågor uppstår? -- Jag tyckte dock att dessa frågeställningar kunde fordra en egen tråd - se mitt nya inlägg "Är Israel Dömt Till Sin Egen Undergång?

Posted on: 2009/1/26 2:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS