Vakencorner
|
Miljöbilsfeber
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Miljöbilsfeber
-------------------------------------------------------------------------------- Citat: I Sverige har etanol varit politikernas favoritspår. Framställt av skog skulle det bli en ny framtidsindustri. Men tveksamheten kring biobränslena har växt. Skulle det fungera om alla gör som vi? Och politikerna byter spår: nu är det laddhybrider och el som gäller. Men hur långt kommer en lastbil på batteri? Det verkar alltid finnas en hake. I Dokument inifrån: Miljöbilsfeber granskar Pär Fjällström alternativen. Mer här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... 1428446&lid=puff_1434552& lpos=lasMer Har du sett det? Annars SVT24 Lördag 14 feb 2009 kl 21.00 eller på SvT Play via länken T-fordar kördes på metanol, vi har haft Bentyl mm. Hitler klarade allt med m/etanol gjort på kol. Oljelandet Norge satsar på elbilar. Metanol tar mark ifrån livsmedel. Miljönyttan är osäker. Hybridbilar el/annat och lastbilar på metanol är framtiden?
Posted on: 2009/2/14 20:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Miljöbilsfeber
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Förbränningsmotorn är extremt föråldrad teknik. Som gaston säger passa den bra på museum. Tyvärr låter inte mördarna/psykopaterna/"våra makthavare" den andra tekniken komma fram för den gör att vi inte behöver vara beroende av energimonopolet.
Quote: Hybridbilar el/annat och lastbilar på metanol är framtiden? El, om alternativa generatorer får komma ut på marknaden. Exempel som finns i praktiken men motarbetas genom att slänga in uppfinnaren i fängelse - Minska bränsleförbrukningen med över 50%: http://www.geet.nl Sök på nätet, exempel videoklippssidor. Där finns det mängder med klipp på garageprojekt folk har gjort som skulle lösa vårt "energiproblem", "miljöbilsproblem", "koldioxidproblem" (Att koldioxiden skulle vara den drivande faktorn i "klimathotet" är en BLUFF!) men tekniken tillåts inte komma ut. Om man vill minska bränsleförbrukningen på sin bil, bygg och släng in en "Water4gas" så drar fordonet tvåsiffrigt procenttal mindre bränsle. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det kan bli en Sterling och elmotorer
Posted on: 2009/2/19 3:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det här conceptet verkar lovande tycker jag...men det kommer aldrig att tillåtas pga att det inte går att krama ur användarna några penningar, på samma sätt som det är svårt att ta ut sjömilsskatt på segelbåtar. http://www.youtube.com/watch?v=efCelx7qe_M Skulle jag vara inblandad i detta skulle jag rekommendera att det inte fick säljas utanför Australien av den anledningen att motståndet mot den här tekniken är motbjudande i alla avseénden. Sägs det att det inte fungerar så ska dom inte ha tillgång till den.
Posted on: 2009/2/19 8:31
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Forskarna på Universitetet säger att: " ...skulle fri-energimotorn fungera måste vi skriva om Fysikens lagar", och eftersom de hellre begraver en idé som skulle ge oss frienergi i mängder så försvarar "vetenskapsmännen" sina unkna och galna Fysikaliska "lagar". Ännu ett bevis på att det inte är de gamla Religionerna som är problemet utan "Vetenskapen" som är den Nya tiden Tyranniska dogm, som håller på att underminera vår egen existens.
Posted on: 2009/2/19 10:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja du Benny du trampar på alldeles rätt tå när du formulerar dig på det sättet, jag har själv hållit föredrag och visat saker gällande tekniska lösningar så jag kan bara hålla med dig. Vid ett tillfälle så visade jag en anordning som var byggd i plexiglas (för att funktionens skulle synas väl) , efter demonstrationen säger en civilingenjör i publiken "- ja det vore ju bra om det där fungerade i verkligheten-" då hade han med egna ögon sett att det fungerade.... så det var inget fel på vare sig idén eller produkten men eftersom det stred mot vedertagen fysik så vann jag inget gehör för anordningen....så nog vet vi vart felet ligger....
Posted on: 2009/2/19 11:14
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad ska man säga?
Idioter. Vetenskapsmän, my ass. De är värsta formen av troende fundamentalister som finns. Som en bekant till mig brukar säga: "Ju högre utbildning och lön, desto större idiot." Vi lever i världsrepubliken, Absurdistan, där allt sunt ses som "intolerant", "bakåtsträvande" och "primitivt" medans all form av galenskap och gifter hyllas och promotas.
Posted on: 2009/2/19 11:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo visst...dessvärre är jag inte sen att påpeka det för dom....." Dra den där om humlan" brukar jag säga...... Roligt i detta är också att när man bygger en mojäng som följer naturprocesser så halkar dom genast av banan.... Som skillnaden mellan ett roterande cykelhjul där vinkelhastigheten tilltar med radien och ett planetsystem där vinkelhastigheten avtar med radien.. Alltså rotationen kring navet/solen är den samma men i det ena fallet så är det centrifugalkraften som domminerar och i det andra fallet är det centripetalkraften som domminerar....skillnaden i tänket är enorm.....
Posted on: 2009/2/19 12:14
Edited by gaston on 2009/2/19 12:51:11
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Intressant. Detta kan bara förklaras med Gudomligt tänkande. I bokserien, "Pleiades Connection" förklaras detta på ett genomgripande sätt, så att man får ett helhetstänkande inför skapelsen: http://www.fourwinds10.com/journals/pdf/J032.pdf - J037.pdf
Posted on: 2009/2/19 13:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Också en kort intressant snutt om ämnet, fri energi mm:
http://www.youtube.com/watch?v=Dfj1O45qZ5U&NR=1
Posted on: 2009/2/25 22:59
|
|||
|
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och här är en intervju med en föredetta astronaut: http://projectcamelot.org/brian_o_leary.html Och hans bok - The Energy Solution Revolution: http://www.brianoleary.info/The%20Ene ... olution%20Revolution.html Till alla "normala svenssons", vetenskapsmän och liknande: TEKNIK FÖR FRI ENERGI FINNS MEN DEN MÖRKAS FÖR OM DENNA TEKNIK KOM UT TILL ALLMÄNHETEN SKULLE KONTROLLSAMHÄLLET KOLLAPSA! Detta är exakt samma sak som att läkemedelsföretagen vill inte att folk skall vara friska för då minskar deras inkomstkälla markant. Gäller också vårt ekonomiska system. GRANSKA, INSE ATT DET FINNS OCH SPRID DET VIDARE! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mer alternativ kommer nu när det är kris.
Posted on: 2009/3/2 6:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är ingen kris i den bemärkelsen att det skulle vara något från ovan som drabbat oss...no no no det är riggat att se ut så här, så du kan vara lugn för att alternativen uteblir, mycket pga att det omgärdas av lagstiftning..... Ett ex. är att det är förbjudet att sätta en avgasrenare på en gammal bil för att motortillverkarens uppgifter om avgasvärden får inte kringgås. Så om man kommer med ett fordon till besiktningen med avgasvärden 0 så får man bakläxa....
Posted on: 2009/3/2 9:30
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Patentera inget bara...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Min melodi..precis vad jag propagerat efter att själv ha suttit i "maskin"..
Posted on: 2009/3/3 9:03
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Som indoktrinerad okunnig och ondskefull vetenskapsman ber jag om en förklaring så att jag kanske kan ta del av denna upplysta text och förstå vad fanken du snackar om. Snälla förklara hur menar du att vinkelhastigheten ökar med radien i ett cykelhjul? Såvitt jag vet är vinkelhastigheten lika stor i alla punkter i en fast roterande kropp (tex ett cykelhjul). Kan du även förklara vad du menar med att en kraft "dominerar". På vilket sätt påverkar det vinkelhastighetens förhållande till radien. Handlar det nåt om referensramen? Dvs om man betraktar rotationen utifrån eller inifrån?
Posted on: 2009/3/3 12:09
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Planetsystemets egenhet är att planeternas hastighet avtar med avståndet till solen, så merkurius hinner med 4 varv på 1 år medan jorden ju gör 1 varv på 1 år. Det rörelseschemat skulle jag vilja se på ett cykelhjul...
Posted on: 2009/3/3 14:18
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Visst är det så. Men du hävdade att vinkelhastigheten ökar med radien i ett cykelhjul vilket ju inte stämmer. Kan du dela med dig av den insikt du har som förklarar varför du påstår nåt sånt? Det jag tror du menar är att det är skillnad mellan en fast kropp som roterar (cykelhjulet) där vinkelhastigheten är lika överallt och många kroppars rotation kring en gemensamt centrum (planeterna kring solen) där vinkelhastigheten är olika berorende på de enskilda kropparnas hastighet. Men vad har detta för betydelse ang motorer och vad du menar med "naturprocesser" och "dominerande" krafter. Vad är det för insikt som du vill illustrera med detta? Jag vill förstå hur du går från några banala tankebilder till en 'heureka' om energiförsörjning.
Posted on: 2009/3/3 15:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Se dig omkring, överallt i naturen (som är en del av fysiken) så finns inga system där verkningsgraderna är mindre än 100 % ( i annat fall skulle det redan upphört att existera) medan vetenskapens landvinningar inte på någon punkt kunnat uppvisa något liknande, speciellt inte fysiken. Samtidigt säger fysiken att : Du kan inte ta ut mer än du sätter in ( gäller slutna system ), ändå så finns tillväxt i naturen ? Vi kan konstatera att naturen bygger på två principer...sätta ihop/ta isär vilket påtagligen visar att det finns mer än ett sätt arbeta med naturprinciper, där "principen uppbyggande" har med liv och energi att göra och "principen nerbrytande" med död och förintelse att göra. Naturligtvis så har inte ingenjörskonsten nått längre än den har pga bristerna i att den vedertagna fysikens grunder vilka vilar på lösan sand. Vi har blivit världsmästare i att ta isär (kärnklyvning) men vet inte ett skit om hur naturen sätter ihop sig......
Posted on: 2009/3/4 7:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login