vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Bästa kranfilter/vattenrenare?
#1


See User information
Tjena!

Tänkte köpa ett kranfilter/vattenrenare och hört att Alka-Mine är ganska bra. Det renar ju väldigt mycket
http://www.ericssonscoral.se/butik/al ... anfilter__1002/10022.html

Nån som har något tips på kranfilter och vattenrenare som är att rekommendera?

Väldigt tacksam.
Fred.

Posted on: 2009/3/12 12:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#2


See User information
Quote:

Ishtar skrev:
Tjena!

Tänkte köpa ett kranfilter/vattenrenare och hört att Alka-Mine är ganska bra. Det renar ju väldigt mycket
http://www.ericssonscoral.se/butik/al ... anfilter__1002/10022.html

Nån som har något tips på kranfilter och vattenrenare som är att rekommendera?

Väldigt tacksam.
Fred.


Den här var jag med att introducera i hälsokostaffärer i slutet av -80

Jag tyckte då efter testar att den var den bästa...

I den sitter ett keramikfilter med små små porer som släpper igenom vatten och porens storlek är att jämföra med - Om en bakterie är stor som en LP-skiva så är poren stor som hålet i mitten av LPn...rengöring av filtret sker genom att man backspolar systemet.....möjligen bygger den på samma teknik som på den du visar...men hurleyn är dyrare..

http://www.hurleychicago.com/hurley2.html

Posted on: 2009/3/12 13:35
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#3

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#4
Har blivit rekommenderad den här: www.ecoop.se

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#5


See User information
Hittade kritik mot vattenrenare med. Bra att kolla lite från olika håll.

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/ ... e-bakteriehalten-1.492229

Posted on: 2009/3/13 14:55
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#6


See User information
Vattendestilator ska man ha.

Posted on: 2009/3/13 17:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#7


See User information
Fungerar det enbart med vattendestilator för att få ett tjänligt vatten?

Tänkte för Viktor Schauberger, som ni säkert hört talas om, pratade om att man ska dricka levande vatten.

http://nexus.vishet.se/art1999/Shauberger.htm

Posted on: 2009/3/15 16:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#8


See User information
Quote:

Fred123 skrev:
Fungerar det enbart med vattendestilator för att få ett tjänligt vatten?

Tänkte för Viktor Schauberger, som ni säkert hört talas om, pratade om att man ska dricka levande vatten.

http://nexus.vishet.se/art1999/Shauberger.htm


Det finns en på vaken som pluggat Schauberger sedan 1976 och har orginalen till Viktor Schaubergers översatta skrifter, 6 kompendier av Olof Alexandersson och Bertil Gustavsson, i säkert förvar...materialet är menat för framtiden och ska inte hamna på fäfot, där till är materialet för värdefullt.
Men du har rätt, man ska dricka levande vatten....

Posted on: 2009/3/15 19:35
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#9


See User information
väldigt intressant läsning där om Viktor Schauberger, vart kan man läsa mer om han då?

Posted on: 2009/3/19 14:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#10


See User information
Quote:

karma skrev:
väldigt intressant läsning där om Viktor Schauberger, vart kan man läsa mer om han då?


http://home.swipnet.se/jens_katrin/Schauberger/

Posted on: 2009/3/19 15:34
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#11


See User information
Ett knep som hjälper litegrann är att hålla händerna runt glaset innan man dricker det och tänka tacksamma tankar om vattnet. Det lyssnar! Kolla även Masaru Emoto samt earthtransitions.com/. Har gjort en del hyss som ursprungligen kommer från Christan Hummel och vårt vatten har blivit en smula bättre utan dyra manicker eller kemikalier.

Vems vattenprov kan man lita på förresten? Om gränsvärden osv inte är anpassade till vår mänskliga natur, vem ska man då lämna prover till för att få reda på något av värde? Ett standardlabb som läser innantill i myndigheternas listor nyttar väl föga.

Posted on: 2009/3/25 20:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#12


See User information
Fortfarande har jag ingen bra vattenrenare - jag tittade på purosmart på phbalans men den tog bort viktiga saker med.


Nån som har tips på den bästa vattenrenaren som gör vattnet friskt och bra?

Vi måste ju alla börjar dricka bra vatten med bra PH - inte det vi dricker idag.

Så fortsätt med bra tips :)
Fred.

Posted on: 2009/10/4 14:04
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#13


See User information
Amema, gillar ditt inlägg!
Många gånger har jag fått höra och känna själv för den delen, att energin runt andliga människor påverkar oss gott. Vissa som åker utomlands och träffar spirituella ledare kan berätta i timmar hur man kände sig vid första mötet, hur man förändrade sitt liv efter några besök mm. Energin som människan kan generera är inte att leka med, den är kraftfull. Ju mer man vet att man påverkar vattnet, ju mer påverkat blir det. Man kan ha en konversation med vattnet om man så vill, tacka det verkar fungera väldigt bra.

För att spinna vidare på Masaru Emoto och rening. Om man ställer fram vattnet ett dygn innan det skall användas så försvinner större delen av allt klor. Ställer man det vid sidan om för att andas så kan man lika gärna spela klasisk musik för det, omringa det med levande växter etc. Det låter hokus pokus, men det har effekt.

Vissa bryr sig dock inte så mycket om vad man stoppar i sig. Har svårt att förstå detta. Tankegångarna är för mig så konstiga, man skall ha fin bil, cool mibiltelefon, snygga kläder, städat i hemmet, en cool personlighet mm, men insidan av kroppen är inte så noga, - Ehh, lite skit rensar magen, ehh, lite kemikalier tål man osv.

Om man använder samma tankesätt i bilen så märker man snart att, - oj va skitigt det börjar bli, samma sak i hemmet. Det blir väl så bara för att man inte direkt ser det.

Turligt nog så funkar avgiftning och rensning av kroppen. Jag körde en lever rensning för 3 veckor sedan, (epsom salt, olja, grape, citron) När man kör den så får man reda på hur ostädat det är på insidan. Jag hade säkert över 50 små stenar/kulor som lossnade. På magen straxt under revbenen där levern sitter la sig en svullnad efteråt, jag kände samtidigt under kvällen att levern arbetade, jag kände att saker förflyttades ur den. Skall köra igen om nån vecka, metoden var väldigt effektiv, och smärtfri.

Jag vet att receptet finns i vissa andra trådar, men slänger in den här också.
2 matskedar epsom salt i ca: 7-8 dl vatten. Låt stå kallt i några timmar. Ät frukost som vanligt, ät lite mindre lunch, efter det, drick små mängder vatten då och då. Klockan 6 på kvällen. Drick ca: 2dl vatten med epsom salt, vänta 2 timmar, ta ytterligare 2dl vatten med epsom, klockan 10, drick 1,5 dl kallpressad olivolja mixat med saften ifrån en stor röd grape och en citron, smakar faktisk grejt. Gå sedan ögonaböj i säng och försök somna på höger sida.

2dl epsom vatten på morgonen, vänta 2 timmar, 2 dl till. Sen är det färdigt.

Man får kanske gå på toaletten på kvällen, annars gör man det på morgonen. Empsom är laxerande och väldigt renande, det smakar inte salt, det smakar väldigt illa :) ... Saltet kommer ifrån en flod i UK, smäckad med mineraler och godsaker.

Efter andra glaset på morgonen så kan man försiktigt börja äta normalt igen. Hela behandlingen tar alltså mindre än 24 timmar.

Må väl...

Posted on: 2009/10/4 16:30
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#14

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#15


See User information
Quote:

void skrev:
Är ph-kurts renare bra?

http://www.phbalans.com/webshop/prodklick.php?pid=159


Jag har en, det bästa är att den lätt att ta med sig
,lätt men hög kvalitet.

Jag magnetisera vattnet oxo.

Posted on: 2010/1/3 15:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#16


See User information
Hade en sån här plusminus vattenvirvlare, den kom bort i en flytt. Har mått dålig sen dess...

http://www.jordstralningscentrum.se/vatten.htm

http://plusminus.adante.se/

Resized Image


--------------------------------------------------------------

Resized Image



Resized Image


Resized Image


http://www.schauberger.co.uk/vortexjug.shtml#jug

-----------------------------------------------------------------

Posted on: 2010/1/3 15:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#17


See User information
Vart kan man beställa en billig o bra?

Posted on: 2010/1/3 16:52
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#18


See User information
Har nog bara Brita vattenfilterskanna själv som kostar under 200kr. Största delen av vattnet går ju till att diska och inte dricka, så det är väl nog kanske lite onödigt med kranfilter då?

Posted on: 2010/1/4 18:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#19
Är det någon som äger ph-kurtans? Nån här inne sitter ju och trycker på den bästa renaren. Share got dammit!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#20
Denna är från örtapoteket.

Vattenrenare RCT

http://www.ortapoteket.se/product.asp?product=721

Resized Image

Kolfilter och utbytbar patron. Kolfilter är väl ett måste för att komma åt tungmetallerna.

Finns det andra grundläggande egenskaper som en renare bör ha?

Inga vattenproffs i forumet?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bästa kranfilter/vattenrenare?
#21


See User information
Quote:

sale skrev:
Quote:

void skrev:
Är ph-kurts renare bra?

http://www.phbalans.com/webshop/prodklick.php?pid=159


Jag har en, det bästa är att den lätt att ta med sig
,lätt men hög kvalitet.

Jag magnetisera vattnet oxo.
Detta inlägg skrev en flicka som bara är 5 och ett halv år...med min tillåtelse:)

Void jag har en den är superbra,jag är helnöjd,litar du inte på mig.)Jag garanterar dig att det är bra produkt...vill du låna den innan du/ni slår till så hör av dig...sale

Posted on: 2010/2/5 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS