vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: FÖR ALLA FRIMURARE,ZIONS BARN ER TID KOMMER
Antar att andlighet inte heller existerar enligt dig.
Har du inget nyttigt och tillägga inom ämnet så låt bli.
Expert på vara människa?

Tacka vet jag djuren,, människa kan du vara själv.

Måste ta emot och lära sig sanningen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:
Expert på vara människa?

Om du alltid säger sanningen blir du respekterad-men det skall vara den folk vill höra.

Posted on: 2009/3/25 10:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Att inte förstå lagarna är att inte förstå andlighet.
Omringa dig med teknik baserad på mer eller mindre Relativitetsteori men bortse från dess fundamentala egenskap som gör denna del av lagen möjlig = Entropi.
Som att inte tro på stjärnorna men tro på ebb och flod.

Att öppna roten.

Roten är mycket klurigare än hjärtat att öppna, trots att den oftast är öppen men inte helt.

Stäpp tänkandes känslor har sitt centre här precis som förklarat i filmen, även förmågan att vilja dra till sig folk i sitt område och parasitera på dem där.
En lågt men stark vibrerande energi med dess härörande känslor och tankar i följd.
Mestadels människor andas med rotchakrat genom livet i normala vanligaste och tror även att kundalinis resa ska påbörjas här,, vilket inte stämmer.
Kundalinis resa påbörjas hela tiden men när den reser sig dirigeras den till medvetandet med ren intention.
Kan bara göras med ren intention halsen blir den sista utposten som kommer rensa denna energi.
Denna resande märks inte av och är mycket subtle som man säger på engelska.
om du inte befinner dig i meditation och extra sensetive mode.

Rotens energi löper från jorden mestadels på insidan av benens meridianer genom könsorganet.
När du andas neråt andas du ner din negativa yin från hjärtat genom roten ner i benen.
Du skickar dina chakra kärlek, du andas med hjärtat och visar dem andra att du prioriterar kärleken och intuition först före kraft och kontrol och öppnar dem andra med hjärtats kärlek lol och den vinner alltid.
Därav för du ner ner hjärtats yin neråt in i jorden.
När du mediterar med att andas neråt och samlar ditt medvetande,Chi och intention med andningen i hjärtsäcken och ska släppa den neråt i formen av en boll sakta sakta.
Vad du gör då är att du upplever dina chakra när du passerar dom, du är ett med dom känn vad dom känner och känn vad kroppen vill säga .
Mellangärdet visar nuets stress, höger sida står för manligt och vänster för kvinnligt.
känner du låga vibrationer här är det låg yin energi som ska neråt kan det även innebära att energin tar fel väg (mestadels pga tanken) komihåg tänk på vad du tänker, eller snarare känn.
Stress drar negativ Yin direkt från dantien genom mellangärdet till huvudet och påverkar därav alla områden,magont,diarre,huvudvärk osv.
Ligger den negativa på höger sida eller vänster sida som representerar det manliga och kvinnliga i livet?
Se igenom ditt liv , din femenina del din manliga del och inse dess anpassning, kanske du inte talat med din mor eller far, kanske du inte har det bra i förhållande.
Rannsaka gå igenom situationerna och se vad jaget utrycker åt dig tala till hjärtat.
Nästa chakra representerar ditt skydd utåt precis som förklarat i filmen.
Känner du att det brinner i något chakra är det ett mycket dåligt tecken vilket tyder på stagnerad energi.
Det kan lika bra ha sina orsaker i någon fysiologisk orsak som dålig mat , tarmfickor , osv men bägge energier speglar varandra.
Men brännande känslor är ofta inflammationer infektioner osv.
Om det känns som en sten så betyder det att energin är helt låst
Nästa chakra representerar harmoni och balans och har anknytning till njurarna.
På vänster sida av detta chakra brukar man i väst ha som mest problem.
Nära tarmen och njure,, här finns det en bra njurmassage som kan göras men den är något avancerat och har endast sett den utföras på film av en Sifu i hongkong.
När du andas neråt kommer du till en nivå där bollen svävar, du känner varken att du behöver andas in eller ut.
Ett steg längre ner har du roten.
För att nå roten måste man slappna av ordentligt längst ner i magen och sedan lätt lätt lätt spänna magmusklerna från mellangärde till rot med andingen neråt , eller när du nått nivån där andingen stannar pressar du försiktigt ner andningen vidare och samtidigt försöker spänna dom nedersta musklerna lite lite.
Vissa chi punkter som dan tien och dess motsvarighet i ryggen (Njurarna) där man måste fokusera energin och dra ihop chi punkterna med kroppen för att få en kontakt och leda yang till hjärtats yin.
Men det är i ett senare skede när man ska antända yang och lyfta den .
Men med roten öppen och hjärtat öppet kan du börja nyttja kristaller,, dock inte många som fungerar lika effektivt,, fann några trumlade tourmaline rosa/grön och värmebehandlade vara höst till nytta.
Din vänstra hand ger energi och din högra suger in.
På kvinnor är det viceverca har jag för mig.
Även cirkel meditation är intressant.

längre fram när ditt jag är vaken kan du flytta runt energierna inom dig ganska kul men ganska farligt.

Men det lär inte vara något jag tar upp detta forum.
Både sinnesnärvaron verkar bye bye bland många och ingen ide och lära ut något som är livsfarligt utan hög förståelse.
Vad som möjligör rörelsen att ta plats är ren intention från hjärtat.
Även kropp och samvete och sinne i harmoni.
För att med sinne i harmoni får du en ren intention.

Lol jag vaknade plötsligt min process gick fort,, men när jag ser tillbaks genom dessa perspektiv som livet gett mig ser jag att man alltid har varit påväg någonstans.

Next step halsen och tredje ögat.

Inse anpassningarna och lagarna bakom.

Det är sant att vi alla är egna andliga lärare och allt bygger på enkel logik mestadels pga sanningen.
Men att förneka andliga lärare är detsamma som att förneka andlighet och sig själv som lärare.
Självhat-högfärdighet,trångsynthet,, men nu låter jag det vara osagt för jag dömmer inte.
Kunde inte bry mig mindre.
Men vet att det finns dom vakna där ute som vet och känner igen därav går jag vidare för jag vet att någon finns det någon som vet för jaget kan inte sova för evigt hos alla lika lite som allt gräs dör på vintern.

Folk vill höra sanningen pyttsan,, sanningen kan inte höras den kan bara upplevas.
Enda dom vill höra är sig själva (mestadels)

Må Sinnet vara klart och starkt, Må hjärtat vara fullt, må roten vara öppen och med starka rötter.

Edited by TheAssasin on 2009/3/25 11:22:49

Anonym
sale :
Folk har inte ens den minsta anning om vad sanning är.

See User information
Quote:

TheAssasin skrev:
Expert på vara människa?

Med all respekt:

Dina antaganden utgör ingen vidare skarp analys - för en vaken individ - av vad jag försökte kommunicera angående den ack så svårfångade "sanningen".

Ser mest ut som ett avsiktligt missförstånd, tycker jag.

Begreppet "nyttigt" kan vi gärna dissekera, om det intresserar dej, hehhe.

Ja, jag är människa...eller måhända en gammal hund :)
Jag talar och skriver människospråk, dock.
Din text får jag däremot ingen vidare rätsida på, trots att - tro det eller ej - min intention att förstå dej är ren och fin.

Lycka till i din strävan.
Din entusiasm är mycket fräsch, för att inte säja imponerande.

Frid till dej och dina kära.

Posted on: 2009/3/25 21:38

Anonym
Djur är underbara ,vi har mycket och lära från dem.

Nyttigt jo lol beror på från vems perspektiv och i vilket syfte.

Jag fårstår om min text kan kännas svår beartbetad.

Det är bara och fråga om du kör fast på något.

Jag är själv på en resa genom livet precis som oss alla, delar bara med mig av vad jag upptäckt, finns dock en del kvar att upptäcka beroende på vad man vill uppnå.
Igentligen behövs ingenting uppnås för att vara i nuet och alla svar på allt finns inom oss alla, det gäller bara kunna vara mottaglig och utveckla sin känslomässiga intelligens.
Allt är byggt på logik.
En logik så enkel att vi inte upfattar den först utan kunskap om den.
Det är pga vi har fyllt våra hjärnor till ålderns höst.
Som barn lever vi i nuet, kunskapen om våra förmågor saknas bara.
Men med tiden lär vi oss prioritera så mycket annat som gör att vi uppehåller oss med massa onödiga tankeaktiviteter som stjäl uppmärksamheten.
Men det är detinlärda.

Frid till dig och alla oss som andas och vill ha en bättre morgondag.

Må sanningen vara med er alla.

Bless you all.

Anonym
Halschakrat,Kronchakrat,Tredje ögat.

Vad gäller för min del så verkade halschakrat sköta sig själv.
Några dagar efter jag börjat hjärtmeditationen satte halsen igång.
Skulle sätta mig i bilen och när jag plötsligt skulle svälja fann jag det omöjligt.
Ju hårdare jag försökte desstå längre in mot halsen trycktes mitt adams äpple.
Jag tvingade mig själv och svälja och halsen trycktes in så mycket att det kändes som någons händer höll på kväva mig , så plötsligt en stort knakande ljud.
Förstod att det var halschakrat.
Jag gav mig på kronchakrat efteråt.
Min intention hade vaknat vilket jag nyligen hade märkt .
En master bad mig fokusera på kronchakrat och andas in energin men det lyckades inte fungera på mig förrutom att några meridianer i skallen svullnade upp.
För mig gick det bättre och se andningen i form av ljus fylla huvudet och andas ut rött negativt ljus med ett ohm ljud.
Öppnade kronchakrat på mig.
Dock har jag känt av kronchakrat på olika sätt.
En gång genom högerhand och kronchakrat, när jag var sjuk och talade med andar.En mästare sa till mig att händerna drar upp energi ur jorden dessutom när dom är vända mot jorden med handflatan uppåt och ibland i meditation har jag känt att det känns som att jag håller vikter i dem och kan känna strömmningen neråt direkt i marken.
Några gånger har det känts som att jag skulle haft en judisk mössa på mig av is som svalkat huvudet och någon gång har man känt kittlande känslor runt kronan som att hårstråna är grässtrån som böjts och ställer sig upp.
Andra gånger har det varit kronchakrat och hela ryggen ihopkopplat.
I ryggen ränner eld på baksidan av kroppen så det kan likväl vara daoistiskt energi flöde mellan himmel och jord på baksidan utöver chakran.
Känt att varje chakra med sin vibration har en egen energikropp och alla med olika bredd.
Roten har ryggraden och nästa är lite bredare osv.
Jag upptäkte mantra i samband med kronan öppnande med andingen och ohm ljudet och lärde mig hur man gör ett mantra.
Man håller halsen öppen som när man andas och stänger den inte som när man mummlar och tillåter svälj reflexen bibehållas öppen.
Och med halsen öppen göra ljudet med andingen och trycka ner den delen av halsen man drar ihop för att få ljudet mörkt ännu djupare.när man talar stänger man halsen strax innan man utalar ljuden men i andingen håller man strupröret öppet hela vägen.
Känner vibrationerna från hjärtat gå upp runt munnen och ibland upp till öronen och huvudet.
Bra för att bibehålla kanalerna öppna skulle jag tro.
Tredje ögat fick jag öppnat tack vare binurala ljud.
Fixade en Proteus mind machine, stängde av binurala functionen och körde den manuellt på höga pitch och ljud och lurkade ut hur dem fungerade ihop med chakrana.
Man kan se en svag skymt av en cirkel eller ett klot när man blundar med tredje ögat , som i djup meditation ibland kan förvandlas till en tunnel man fördas i, upptäckte genom hjärnresonansen att cirkeln tyder på en abalns mellan hjärnhalvorna.
Och fokuserar en bit framför och ovanför ögonen i mitten.
när man öppnar kronan ska man blunda och fokusera på kronan, då vänder sig ens intention innåt i huvudet och energin samlas där (Utan tanke) med ren intention använd ren visualisation.
Jag började få visioner i meditationen nu ibland som jag senare kom och förstå mig på, men det är en annan historia.
Vad jag upptäckte härnäst var att när jag sitter och stirrar in i eld när jag sitter när den så öppnas tredje ögat och vibrerar.
Jag frågade en Mopai utövare och fick som svar att elden genom tredje ögat påverkas pga elementen inom oss som talar med varandra.
Så genom eld jag lärde mig att rensa sinnet.
Mycket märkligt men mycket logiskt.

Jag gick igenom allt fort nu men ni får nog bilden om att öpna sig, håller jag på för länge lär jag förklara för mycket på en gång.

Precis som vemsomhelst kan jag vara mera medveten vissa dagar och mindre medveten andra dagar, det är en kamp och man måste vara mycket medveten om sina känslor och dess rot.
Jorden blir et fängelse på mer än ett sätt.
Samtidigt är jorden en del av oss och ger oss friheten, men med rent samvete.

Jag fick en gång frågan av en vän i Usa vad han skulle ta sig till då han såg hur landet började bli ett fängelse och oroade sig för koncentrationsläger osv.
Han var orolig för att hans grannar mm tyckte han var en tok.
Så han frågade mig vad han skulle ta sig till, skulle han resa till indien och bli en eremit för att söka frihet.
Jag förklarade för honom att ditt samvete redan innefattar den ondska runtomkring dig och vart du hän flyr så kommer du alltid ha det i ditt samvete vilket är den sista vaktposten vid din död som avgör ditt kommande öde.
Så det spela ringen roll var man flyr man kommer aldrig hitta frihet om man fyllt sitt samvete med kunskapen.
Därav är inte all kunskap lätt och axla.
Därav lever vi i satans tidsålder där alla berörs av lidandet.
Att anapassas sig därutöver efter ett sytem som inte utrycker annar än ideologisk rasism kontrol och allt onaturligt så kräver det mera jobb att avstå.
Så man kan vara sin egen mästare på sin egen plats.
Men när du lärt dig kontrollera dina känslor och inse dess rot och vad dom utrycker.
Öppnat dig själv och har frid i sinnet och är i nuet.
När du lärt dig bemästra karman, då inser du att anding är att påverka , att vara är att leva, att känna är att dela.
Därav Sanningen gör dig fri,, .
Det är så enkelt att det är svårt.

Nästa steg,, flödet + healing, värmande av kroppen osv.

Får nog räcka där från min del,, av vad jag kan.

Finns saker jag kan lära ut men många skulle kunna ta skada utav det.
Bäst att upptäcka själv.
Gör det knappt själv längre.
Finns vissa tekniker mm man bara ska ge sig på när man är redo.
Nu studerar jag mer Tcm och det tottala flödet och energierna runtomkring allt.

Passa bollen så sparkar vi runt den lite.

Må ni alla leva i frihet, hälsa, sanning, och visdom

Edited by TheAssasin on 2009/3/26 8:57:43
Edited by TheAssasin on 2009/3/26 9:02:28

See User information
Quote:

Igentligen behövs ingenting uppnås för att vara i nuet och alla svar på allt finns inom oss alla

Visste väl ändå det :)
På sätt och vis är vi trots allt på samma sida.
On the same page.

"Det är så enkelt att det är svårt."

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Frid.

Posted on: 2009/3/26 21:53

Anonym
Hur kan vi vara olika?
Allt vibrerar allt är ett.
Vi bägge är beroende av energierna.
Bara anpassningen skiljer.
Bara omvandlingen skiljer.
För att vi har olika mål och syften baserat på vår karma och våra val baserade på våra känslor .
Som en soppa med elektroner som rusar åt olika håll.
Är dom ett eller är dom olika riktningarna = deras anpassning som gör dem separata ?
1 elektronvolt är lika med 1 elektronvolt överallt .
Atomerna har olika laddningar men elektronerna bibehåller balans, som vågor på vatten.
Är dom skilda?
Vi har ögon och öron placerade likadant men vi går i olika riktningar.
Som en hund som jagar svansen.
Vi vill alla samma sak,, slippa vara ensama och vara lyckliga.
Fråga ett barn dom svåraste frågorna och du får dom enklaste svaren.
Barnet har tysta sinnet kvar för enkelheten och helheterna och lever inte efter detaljerna , för att känslorna är öppna och stänger inte sinnet.
Därav ligger 50% av det icke strävande många vill uppnå i fårmågan i att inte glömma hur det känns att vara barn.
Därav aldrig placera andra framför sig själv.
Någon användare för några år sen skrev. Jag skulle aldrig ta någon på allvar som inte kan skoja om sig och skratta åt sig själv.
Skulle vi lära oss sanningen från start skulle vi alla vara högre utvecklade.Kan inget annat än hålla med denne.
Människan föds inte 100% färdigutvecklad utan vi måste vidarutveckla våra förmågor i detta liv , det är vår skyldighet gentemot oss själva vår evolution som organism, förfäderna, andarna, och kommande generation och vår allmänhälsa och livskvalitet för att inte tala om allt onödigt lidande alla stackars varelser får lida pga okunskapen..
Flödet kan förstärkas varieras och flyttas med tanken och delvis med rörelse.,

För att kunna avända flödet effektivt bör man meditera över höger och vänster sida, övre och nedre.

Köttets vibration går från vänster ben in til höger sida genom levern och ger denne sin hetta sedan upp genom mellangärde och ut i höger arm.
Så vänster ben = Höger arm (Om du vill).
Du kan skifta och variera flödet vilket du märker senare.
Ett mer avancerat kapitel är att dra chin i luften tillsammans med rörelse.
Då energi passerar handen ner i marken kontiuerligt (Om du vill) kan du vobbla denna precis som med en kedja och få en boll.
och med dessa genom rätt rörelser kan du mångdubbla energiernas kraft osv sov (Om du vill osv osv).
Eller så kan du bara sitta o må bra utan att behöva något.
Du kommer märka att energin kommer ut ut händerna när du andas utåt och lyfter yang.
För att hela blockeringar led energi från ena handen genom blockeringen till den andra och andas ner energin genom dig.
Ibland går den rakt igenom en och ibland kan man själv bli sjuk.
Oftast låser ett chakra sig och man får spinna loss den.
Använd händerna på utsidan av kroppen tillsammans med andningen ner genom magen om du har låst chakra.
Du kan välja att använda dig av din egen energi vilket är vanligast i början och gör dig slut.
Du kan ladda dina händer med elektricitet resp prana värme från maten du ätigt men då får man hålla på äta hela tiden och blir trött.
Eller så kan du låta energin flöda ut genom fötterna och runt kroppen och in i huvudet igen.
Vid detta lägge är man sluten, man har ett skal runt sig.
I detta lägge kan inte andarna påverka .
Bra lägge för att ladda.
När du är i detta lägge och din kronchakra är öppet så får du in extra mycket energi.
När din bubbla är öppen så är du mycket mottaglig för störningar utifrån och andra känslor, andar osv.
Värma kroppen.
Meditera över brinnande hjärtat se flamman i bröstkorgen.(En metod)'
Led energi med vänster hand på rotchakra och höger hand på mellangärde och kvinnor vice verca.
kanaler kan öppnas och flödet förstärkas med hjälp av cirkel meditationer men dessa kan vara likväl farliga om utföres fel eller utan guide.
Efter ett tag kommer du kunana känna av individer genom att bara tänka på dem oavsett var dom befinner sig och ju mer du försjunker dig i dig själv ju mer kommer du upptäcka om dig själv.
Att ha händerna på hjärtat cirkulerar den.
Att hålla ihop fingrarna cirkulerar energin, resp fingrar utlöpper längst med gravitationens kastlinjer .
Tummen är huvudet.
Pekfinger är hjärtat och vänster arm resp höger arm på vänster höger hand.
långfinger är magen och höger ben resp vänste ben.
Ringfinger är lungorna och ryggens baksida.
Lilfinger är njurarna ,utsidan av kroppen och ner i benen iklsive galla lever osv.
Tummen hålls ihop med resp finger.
Energin neutraliseras på man lägger händerna på fötterna.
Genom att använda dig av akapressurens människo bild över fötterna där stortån representerar huvudet osv så kan du känna med sjukdom i kroppen när du andas neråt att det brinner på någon punkt under foten ,, där kan du se resp på kroppen var det onda ligger som måste lösas upp.
För att kuna flöda i livet måste man kunna se tillbaks till det som varit och enligt sanningens principer lagra överföra producera osv osv ta mid sig kunskapen från dåtid och dess situationer för att kunna bemötta framtiden och förkasta resten som inte fungerar.
En munk fick frågan en gång,, kan jag lära mig allt som går att lära?.
Svaret blev att sanningen är så enkel att den genomsyrar allt och därav är det omöjligt och lära sig allt men genom att lära sig dess rot lär man sig ochså se vad som är av vikt.
Med andra ord orsak och verkan i samspel.

; )

Tror det räcker där.
Frågor kan svaras på när ni börjar upp-leva.

Med ödmjukhet och repsekt välsigne er alla.

Må Hälsan stå stark, Lev i Frid.

See User information
Alltså, jag är absolut inte mer mästare än... Buddha? Jesus?
Jag är min egen mästare. Men jag skulle verkligen inte få för mig att sitta här och skriva ut varenda visualiseringsteknik jag känner till.

Det är mycket olämpligt eftersom vem som helst kan sitta och läsa här och sen få för sig att kanske visualisera det inte bara på sig själv men även på andra och kanske totalt misslyckas vilket kan förebåda psykoser som inte är särskilt gulliga.

Ja, det är jätteskönt att komma fram till att man har kontroll över subtila energier i sin eteriska och astrala kropp, men om folk vill lära sig sånt här, låt dem söka upp en person IRL och inte sitta och läsa på vaken.se för att ta reda på det. Någon som är kunnig om sånt här bör alltid avgöra lämpligheten i de människor som ber den kunnige att lära ut, man skriver INTE ut sånt här för allmän uppvisning.

Att du sitter och kastar skit på frimurarna bekräftar bara att du inte förstått seriositeten i att vara tystlåten med sånt här.
Men det är väldigt förståeligt samtidigt, de här energierna ger ständigt upphov till starka impulser som vill driva praktikanten till att tala med andra om det, oavsett om dem som man talar med vill ta till sig budskapet. Men betänk vad som står på spel; De som säger sig förmedla sanningen - oavsett om de är ärliga eller inte - riskerar förlöjligande, förföljelse och martyrskap.

Posted on: 2009/4/6 22:01
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Vi är alla våra egna mästare.

Olämpligt för vad, för ens egna rädslor och komplex??

Mästare som lär ut?

Var hittar du en sådan någonstans?

Någon som är kunnig säger du.

Finns många mästare som du skulle anse vara mycket avancerade men som ändå inte går sanningens väg.
Folk som resonerar ; Alla kan inte vara mästare alla kan inte vara medium vad ska folk då jobba med?

Ego argument.,

Många såkallade mästare är dessutom elever själva och har för hög syn på sig själva.Dom har själva glömt bort sitt eget sökande och hur det var.

Livet är en del av resan , förvänta dig hitta svaren i känslorna och inga mirakel, trots allt så är det andliga och det esoteriska lika vardagligt som varandet självt.

Det är sanningen som är miraklet.

Och ja folk som förkunnar sanningen jagas alltid i länder som våra ateistiska och i dom extremistiska det är en del av det hela men man ska leva som man lär.

Du säger.

Att du sitter och kastar skit på frimurarna bekräftar bara att du inte förstått seriositeten i att vara tystlåten med sånt här.

Du ska nog begrunda mycket allvarligt dina argument och rannsaka dig själv.

Varför?

Jo för att allt är ett.

Psykoser?

För dom flesta är det en livslång uppgift och hitta sig själva om inte flera livstider så om en psykos inträffar så lär det knappast ha med meditation och göra utan snarare med latenta hjärnskador eller dyl.

Får man psykoser av visualisering kanske man borde sluta tänka helt och hållet då lär man få psykoser av allt.

Visst att du kan fastna i en meditation men det är en annan femma, som cirkel meditationer och självhypnos, man får ju studera vad det är man studerar så att säga.

Skulle aldrig drömma om att sätta mig på en 1100cc motorcyckel utan att kunna cyckla först iallafall .

Dom som tar till sig tar till sig, sanningen sprider sig alltid, jag förväntar mig ingenting av boskapen.

Frimurarna förtjänar skit för att dom är kraftigt bekåtsträvande och försäker påtvinga alla andra sin lögn.
Murarna har faktiskt "Tro det eller ej" inbillat sig själva en gång i tiden att dom behövts för att lära folket att ta konsekvenser av sitt handlande.
Detta pga människans barbarism.
Men se i dag år 2000 varför det överhuvudtaget existerar fortfarande = Falsk kunskap.

Och vi vet ju alla vart den kommer ifrån.
Alla deras onda avsikter verkar sträva efter att skapa en ond cirkel.

Som att deras metod för kontrol skulle ha någon sanning som bas.
Kontrol genom lidande = Sinnesjukt minst sagt.

Jag förstår att det är stor skillnad på att vetat en sak och att ha upplevt den.
Men jag förlitar mig på att det finns gammla själar därav vet jag att kunskapen friar den som söker öppet där lidandet kanske behövs för den omedvetne.

Trots allt om det inte fanns någon lögn hur skulle man då känna igen en?

Onda cirklar.

Mig har dom ingen makt över, min tid kommer ska du se såsom den gör för alla någongång.
Sanningen flyter alltid upp till ytan.

Ta del av alltet.
Vi är ett med allt.
Jorden själ är din själ precis lika nära som mor och barn.
Om mor dör dör barnet i livmodern.

Ta del av din natur, känn hjärtat.

Lev i Frid

Edited by TheAssasin on 2009/4/7 5:47:34

See User information
Jag läser en hel del esoteriska dokument min vän, inte som att jag motsäger att det går att skaffa sig kosmiskt medvetande. Men om det sitter folk och läser om hur man medvetandemässigt sammansmälter med sin omgivning och därmed kan påverka den med ren viljestyrka, vet du vilka konsekvenser det kan leda till?

"Mästare som lär ut?

Var hittar du en sådan någonstans?"

Du verkar vilja se sig dig som en sådan, som sitter här och skriver om en massa andliga upplevelser. Du vet väl ändå att folk kan få för sig att läsa det och tro att de kan/måste uppleva exakt samma sak men därigenom inte komma nånstans för att de sätter en förväntan i vägen för det?

Allt är ett, men om alla går omkring och är fullt medvetna om det så skulle samhällsekonomin, vardagslivet och all form av vad vi kallar civilisation krascha totalt. Varför? Eftersom ingen skulle ha någon drivkraft till att jobba eller handla om de visste att de redan har/är allt. De skulle bara känna primära "behov" som att äta, knulla, avsöndra avfall och sova.

Folk går idag och jobbar för att de inbillat sig att de MÅSTE/BEHÖVER det för sin överlevnads skull. Illusionen är nyttig fram till den punkt där vi kan ersätta all mänsklig arbetskraft med maskiner, då kan illusionen upplösas utan större problem med framställandet och allokeringen av resurserna i samhället.

Att störa den här utvecklingen och sprida det kosmiska medvetandet innan tekniken kan försörja oss fullständigt är väldigt bakåtsträvande eftersom man då återvänder till stamsamhällen, men givetvis bara under en begränsad period eftersom vi redan passerat sådana samhällen som förr eller senare också kollapsar och utvecklas vidare (igen).

Låt istället folk vara kvar i illusionen till dess att den tjänat ut sitt syfte; Att skapa en tillräckligt teknologisk avancerad civilisation där människor kan ha kosmiskt medvetande och en hög standard samtidigt.

Posted on: 2009/4/7 13:33
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Jag är en mästare precis som alla andra, för mig är alla själar själar.

Alla har sin egen väg men principerna förblir detsamma.

Dom som kallat sig mästare och tar betalt och endast lär ut till vissa är inga mästare om du frågar mig.

Känslomässig sinnesnärvaro behövs därav motsätter jag mig att kraften kan användas till ondska , dendär goda vs onda sidan är bara BS.
Det som är farlig är exempelvis om man har för bråttom fram och inte kan acceptera sig själv och där man står nu, och om man inte inser hur mycket sina egna tankar kan påverka sig själv då kan det sluta illa.
Men just därför skriver jag ochså att man bör vara försiktig och tänka på vad man tänker,, eller känna.
För att har man för bråttom hinner man inte utveckla sin känsla paralellt med sin förmåga.Och då kan man skada sig själv ganska lätt bara genom att man inte känner energin men använder och ska ändå använda den osv.

Det är därför Vissa måste halshugga någon och rabbla ramsor ,dricka blod och våldta djur ,hålla seanser och kalla på demoner osv osv, medans den medvetne med tron bara behöver sätta sig ner och andas in.

Det är patetiskt.

Drivkraft?

Snarare mer drivkraft än någonsin.

Skulle inte behöva knulla som en kanin äta som en oxe sova som en björn, skulle inse drifterna och varför.
Skulle få slut på lidande/konflikter och folk skulle få en förståelse för jorden ,och avla/föröka sig själva med ansvar för jorden.

Skulle kunna enas för att jobba tillsammans för att utveckla oss så som det var menat från början.

Hade vi gjort det rätta från början hade vi levt i år 4009 nu.

Konsekvenserna av vissa krafter är farliga utan förståelse om vad man gör = JA,, Men.

Just därför har jag bara postat en bas.

Det är när man öppnar sig man ökar sin känsla.
Man skadar sig om man har för bråttom fram och bara vill utveckla sig själv för att nyttja sig själv i egoistiska syften.

Man måste ändå ha i betanke att det tar flera livstider för flertalet och utveckla sig själva.

Tekniken har kunnat försörja oss för längesedan men vi har inte tagit vårat ansvar och detta pga falsk kunskap som vi lurats med pga anpassningen
och inte omedvetenhet baserat på människans likgiltighet.

Illusionen har redan spelat ut sitt syfte, den har lett till att den negativa tekniken och utvecklingen står på topp till den gräns nu att det bara kan gå åt andra hållet eller om vi tillåter
(Tar kol på oss).

Finns bara ett håll ner för ett berg.

Och när Illusionen spelat ut sitt syfte kan den inte tillåtas fortsätta, för att då förloras syftet.
Sllt har sin tid plats och pris

Man behöver inte utvecklas tekniskt bakåt bara för att man utvecklas framåt innåt.

Eftersom man kan göra mycket ädla saker genom att hjälpa andra vilket blir det högsta att uppnå.

Tekniken är inte fiende till andligheten snarare tvärtom eftersom den matematiken som tekniken baseras på baseras sig delvis på formler som i sin tur är grundade i en tolkning av naturen.
Så till viss del har den rätt och kan förklara en del.
Och till den del matematiken kan tolka naturen så bör den ochså användas till att anpassa naturen enligt existensens lagar för att hjälpa oss skapa balans med naturen och utveckla oss själva.

Vi har inte fått denna gåva att manipulera materia utan orsak.

Inte att ta denna tiden till att skapa monopol och producera gifter och vapen vilket man gjort senaste århundradet.

Då är det självklart att det blir konsekvenser vilket människan måste reda ut.

Men nej istället ska samhället slå ut dom som kämpar och man ska smita från konsekvenserna än mer.

Redan där har illusionen gått för långt, det måste inses.

Ekonomin var en intressant fråga.

Den skulle inte krasha men den skulle nyttjas till bra saker och banksystemet skulle omstuktureras till att sluta skuldsätta.

Pengar skulle bara bli en symolisk grej vilket som bör vara.
Ska man behöva ha betalt för att bygga en skyddsvall till sin by när den är på g och övesvämmas?

Hur många ställer upp idag utan pröjs?

Hur många ställde upp 50 år sedan?

Ser du utvecklingen?

Pengar har mera värde än människor.

Var finns det sanna och ädla i detta?

Roten stark ,hjärtat fullt, sinnet klart.

Lev i frid.

See User information
Förklara gärna vad du menar med att alla själar är själar mer än det uppenbart tautologiska i det hela.

Principerna? Moraliska principer? Principer för konsekvenser av handlingar? Principer av vilket slag talar vi om här?

"Dom som kallat sig mästare och tar betalt och endast lär ut till vissa är inga mästare om du frågar mig."

Vilka tänker du på nu exakt?

Ta betalt är upp till de som vill förmedla en kunskap givetvis, även om det inte "borde" göras (fast alla seriösa utövare av detta som vill utöva på heltid gör det). Sen lär man ju alltid ut till vissa, eftersom bara vissa söker den kunskapen med ett seriöst sinnelag. Själv har jag hittills inte betalat ett jota för mina kunskaper och inte heller krävt något av de som velat lära sig av mig, men eftersom jag vill kunna ägna mig åt det här mer än bara som en hobby så vet jag inte riktigt vad för alternativ man har.

Det är med ont och gott, ja det är ju helt relativt sett från ditt egna perspektiv. Jag är alltid god givetvis

Utveckla sin känsla parallellt med sin förmåga? För mig känns det som något väldigt automatiskt egentligen. I och med att man börjar vandra Vägen så kommer impulser till en, man väljer bara om det är lämpligt att följa dem om man kan se deras konsekvenser samt att man skaffar sig styrkan att våga följa dem, vilket är en annan femma. Att helt sonika gå på alla impulser är dumt, att inte följa någon skapar lidande och inre konflikter/ångest.

Vad är patetiskt? Att någon säger om någon annans metoder att de är patetiska? Eller att man kallar sig själv medveten i kontrast till "de andra"?

"Skulle få slut på lidande/konflikter och folk skulle få en förståelse för jorden ,och avla/föröka sig själva med ansvar för jorden."

Här talar du som om du visste att folk av ren vilja skulle se till att upprätthålla ett sådant förhållande till jorden om de inser att de är behovslösa. Hur kan det vara så säkert?

Var något "menat från början" också? Av vem?

Skulle vi gjort "det rätta från början"? Hmm, det här med rätt innebär väl att det finns fel och det där tänket låter ju fasligt likt gott vs ont som du sa var BS

"Finns bara ett håll ner för ett berg."

Är det upp? Alltså det låter ju som om du här vill mena att vi måste totalt rasera samhället. Men med en massa trasiga legobitar vad kan du då bygga för nåt nytt och funktionellt?
Du kanske borde bestiga berget och kartlägga stigarna istället? Nej usch, det här börjar ju låta som om det finns någon "rätt väg" att gå igen...

"Och när Illusionen spelat ut sitt syfte kan den inte tillåtas fortsätta, för att då förloras syftet."

Vill verkligen inte låta som en cyniker, men vart händer den här avmaskeringen av illusionen i någon större skala?

Här i min egen stad vill folk säga att jag bör se saker och ting realistiskt samtidigt som de slöglor på teven efter lösningar på alla sina vardagsproblem och överöser mig med snack om sina mardrömmar utan att vilja hjälpa sig själva mer än till den grad att de lägger in sig på psyket en runda och kommer ut med ännu mer paranoior. Jag vill egentligen helst inte skriva om problemen jag ibland stöter på för jag vill inte se mer av dem. Jag vill vara öppen med att jag går en sån här väg och jag vill tro att det blir motståndslöst, men lurar jag mig själv då eller?

Jag ställer det här som en fråga för jag vill inte påstå att det är annat än lätt, eftersom jag vill att det ska vara lätt. Jag vill också kunna finna forum för mig att kunna socialisera med andra människor om sånt här, utöver internet. Men samtidigt vill jag att det ska vara seriöst folk, inte folk som bara läst sig till allt de säger och vill sälja färdiga paket och produkter enbart.

På sättet du skriver får jag känslan av att du är hög på vissa eteriska energier om inte substanser, att du är väldigt new age och det är någonting jag inte tål att associeras med faktiskt. Det kanske är något jag "måste" överkomma för att gå vidare, vad vet jag?

"Man skadar sig om man har för bråttom fram och bara vill utveckla sig själv för att nyttja sig själv i egoistiska syften."

Vad är egot egentligen?

I min mening kan du inte komma undan egot, det man gör vid "egodöd" eller när man går in i mystiska tillstånd som kosmiskt medvetande är bara att man förstorar egot, att man sänker barriären mellan den individuerade själen och Världssjälen, men att upplösa egot är lika omöjligt som den anarkistiska sloganen: "Krossa makten". Det blir att försöka slå knut på sig själv och sunt är det inte.
Allting identifierar sig själv med samma namn; JAG.
Inte alls någon konstigt slutsats att då säga att Jaget är Allt och Allt finns inom mig, likväl som dig, fastän det här med "du" och "de" egentligen är en förvillande språkkonstruktion då det egentligen bara finns ett Jag i allt och alla.

De som proklamerar att man ska "tjäna andra" har inte förstått den högsta lagen till fullo; Allt är Ett.
Om allt är ett finns inga andra.
Faktum är att du blir ett hinder för "andra" när du vill tjäna dem, det är att sända ett budskap till dem att de inte kan tjäna sig själva tillräckligt bra, att de är svaga och behöver hjälp. Genom att tro att man måste tjäna andra så förminskar man deras makt och försämrar givetvis deras självsäkerhet.
Om alla tjänar Självet, samt förstår Självet som något som är deras kropp men samtidigt transcenderar den skulle världens folk bli mer självständiga omgående.

Teknikens fullhet hålls idag tillbaka av det monetära systemet helt korrekt, men en gång i tiden var det monetära systemet nödvändigt för att skapa incitament till att utveckla vår nuvarande teknik överhuvudtaget och är fortfarande det tills automationen helt har ersatt människors slit.

Posted on: 2009/4/7 23:36
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Allt är ett.

Tänker på dom flesta såkallade mästare.

Den som tar betalt är en lögnare.Ska man ta betalt för något som inte ens tillhör sig själv.?

Dom är hycklare som stannat i sin utveckling.

Namn nämns inte.

Impulser kommer till en men man måste lyssna ochså.

Patetiskt är att behöva spela häxmästare bara för att man är trolös.

Behovslös betyder inte att man inte agerar.

Som det var menat från början av SANNINGEN.

Avmaskeringen sker överallt när folket vaknar..

Egot är det missanpassade i jaget av anpassningen.

Man kommr inte undan egot man måste omforma den.

ANPASSNINGEN.

Ingenting är omöjligt , hur ska du vara i nuet med ego när du måste släppa allt?

Hur blir man ett med andra genom att inte hjälpa dem?

Hur ska du ge folk fritid och studera sig själva om du inte hjälper dem?

Om du inte fyller deras magar och ser till att dom har det bra.

På samma sätt som lidande människor föder barn så dom kan ta hand om föräldrarna.

Tekinikens fullhet var aldrig menat till att användas till att styra folk och sabba jorden.

Lev i frid.

Anonym
Hur blir du ett hinder för dom fattiga genom att plantera mat åt dem?
Hur bli ett hinder genom att förklara lagarna?

Det är dags för en paus för mig.

Ska på en resa och meditera i skogen lite , det är något som måste göras för att kunna gå vidare.

Kanske hittar en plats och slå mig ner på.

På återseende förhoppningsvis.

Ses säkert igen.

Lev i frid.

Anonym
Tar en liten semester.

Begrunda mellanvägen den är mer genomsyrande än du tror.
När du mottar drömmar och visioner är det även ett mellanlägge för sinnet.

Se vår dubbla natur, Se våra extrema sidor .
Tänk på att vi kan röra oss snabbt eller växa fast i marken.
Ällätare.
Vår storlek gentemot insekten och hästen.
Evolutionens topp och vår sammansättning av allt som existerar,och förmågan att hantera materia där vi även utvecklat tummar osv osv.

Mellanvägen - mellanvägen.
Allt har en orsak.
Allt.

Ses om någon/några månad"er" förhoppningsvis.

Tills dess,,Sayonara-Lev i Frid och harmoni.

See User information
Jag ger inte mycket för hur förmätet det kan låta men jag har verkligen ingen lust att säga att jag står utanför Självet. Självet är i allt och jag är i alltet så Självet finns även i mig. Alltså, jo, kunskapen tillhör mig och har alltid gjort det, likväl som den alltid tillhört alla.

Hur skulle man kunna stanna i utvecklingen?
Jag andas, äter, lever och socialiserar så jag anpassas ständigt efter omgivningen, det är oundvikligt.

"Begrunda mellanvägen den är mer genomsyrande än du tror.
När du mottar drömmar och visioner är det även ett mellanlägge för sinnet.

Se vår dubbla natur, Se våra extrema sidor .
Tänk på att vi kan röra oss snabbt eller växa fast i marken.
Ällätare.
Vår storlek gentemot insekten och hästen.
Evolutionens topp och vår sammansättning av allt som existerar,och förmågan att hantera materia där vi även utvecklat tummar osv osv."

Hur jag än svarar här vet jag inte om du någonsin kommer förstå att det här är väldigt uppenbart, även för folk som inte mediterar eller på något sätt är andliga. Om du vill höra orden från någon som påståtts vara "häxmästare" så läs Castanedas mästares ord om Klarsynthet. Det är något som kan vara väldigt användbart och befriande, men det ställer sig mest i vägen för friheten om man inte nyttjar det på rätt sätt. Det handlar inte bara om att veta vad som är vad och hur världen fungerar, det handlar också om att välja vilken väg man själv ska gå.

De som enbart är intresserade av klarsynthet kommer aldrig längre än att sitta och meditera hela sina liv, de brukar aldrig sin kunskap på något sätt som förändrar världen märkbart. Den extremt klarsynte tänker bara att världen är perfekt som den är och anser inte att den behöver påverka den.

Sen vet du inte vad jag "tror" bara för att du läst något jag skrivit lika lite som du vet vad en person känner bara genom att titta på ansiktet på denne.

"Hur blir man ett med andra genom att inte hjälpa dem?"

Först och främst så handlar det inte om ett "blivande" i verklig bemärkelse, bara i en medvetandemässig sådan. Är, är...

Någon som man ständigt, ständigt hjälper vänjer sig vid att bli hjälpt och blir mindre självständig. Det är otroligt frustrerande för den som ständigt blir hjälpt att till slut tro att den inte klarar sig utan den hjälpen. Egentligen är detta att stjälpa.

Jag vill inte som du säger "hjälpa" människor, jag vill att människor ska vara fria.
Människor ska kunna hjälpa sig själva och den "välgörande" förmyndarmentaliteten kan aldrig uppnå det. Välgörande verksamhet slår bort underlaget för självständighet.

Gå du ut i skogen och fundera ett tag nu, kom tillbaka med lite mer insiktsfulla inlägg, om du ursäktar en sådan "arrogant" hållning till vad du hittills skrivit.

Posted on: 2009/4/8 14:27
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
För det första.

Esoteriska dokument?
Upptäckt min esoteriska kropp.
Jag upptäckte min esoteriska kropp innan jag föddes bara att jag lärt mig använda den.
Har inte läst eller lärt mig av någon esoterisk text vad jag nyttjar idag , enda av nytta har varit den 8 faldiga vägen resten har jag vetat och upplevt själv eller lärt mig av andra mästare.
Du utgår ifrån att ingen har karmiska skulder, alla har samma mål och syfte, du bör rannsaka dig själv och genom att sluta ställa dig framför andra enligt dina argument så kommer du aldrig fullt ut blomma.
Ja jaget från dess misanpassat ego är målet att befria , det är bara skala löken vidare.
Du har helt fel vad gäller att hjälpa andra, ja man ska hjälpa sig själv men inte på det sättet du menar och inte utan kunskapen som du förbiser.
Jag menade inte ordagrant att man kan se vad folk tänker på utseende men .
Studera karmiska formationer och medärvda egenskaper så kanske du lär dig om hur karma tar plats i sinnet och vilka medärvda egenskaper som spelar in om sinnesdicipling är frånvarande..
Enligt din argumentation har kroppen inget syfte mer än ditt skal.
Jasså är det därför du väljer din kropp i livet så den ska passa dina missions.
Människor kan aldrig bli fria din väg , du utgår ifrån att alla har samma position i livet.
Och ja du kan ge dig f i att jag går ut i skogen minst 4 mån per ¨år och jag lägger mina fötter på jorden minst 1 ggr om dagen.
Om någon är arrogant så är det du som tycker du har utvecklats så bra ,,men jag känner igen lökens skal som rättfärdigar dom undre lagrena då jag ser jaget i mig ser jag det även i dig, jag har varit där ochså.
Stanna i utvecklingen? Så du anser att strunta i sina karmiska skulder är utveckling?
Säg det till alla dem som har ett samvete och skulder och lösa ut.
Jag har inget mer att säga varken dig eller andra users.
Det framkommer tydligt för mig att egot står större än viljan och acceptera.
Gör det ont när andra lär en vad som krockar med ens perspektiv och världsbild?
Ta och omrevidera din livssyn om du vill vara en visdomens man eller så tar du och lever i nuet gott och enkelt utan visdomen.
Vi väljer allt själva hur mycket vi vill kunna och vart vi vill stå.

Lev i frid.

See User information
Om det är någon som talar som om hans världsbild är helt formad av en enda skola, så är det inte jag i den här debatten om du förstår vad jag menar. Enbart dina ord här säger sanningen:

"Har inte läst eller lärt mig av någon esoterisk text vad jag nyttjar idag , enda av nytta har varit den 8 faldiga vägen resten har jag vetat och upplevt själv eller lärt mig av andra mästare."

"Du utgår ifrån att ingen har karmiska skulder, alla har samma mål och syfte, du bör rannsaka dig själv och genom att sluta ställa dig framför andra enligt dina argument så kommer du aldrig fullt ut blomma."

Jaså gör jag? Exakt vart är det jag ställer mig "framför" andra?

Jag säger förvisso ibland att Jag är Ljuset. Vad jag menar med Jag är ett namn som ALLA använder att identifiera sig själva med, inte bara den här kanalen (kroppen) Jaget använder för att skriva till sig Själv via en annan kanal. Du tror kanske jag (lilla jag/individen) tror mig vara den enda som är kapabel till att göra det här, men så är det ju inte.

Däremot är det mycket ovanligt och frånstötande för folk när någon säger "Jag är Ljuset" för dessa människor verkar således inte ha förstått Jaget och tror att denna person vill se sig som förmer än andra. Men egentligen finns inga "andra", det finns bara En; Jaget som har många medlemmar.
Dessa människor förstår nog innerst inne, men de likt de flesta vågar inte säga till sig själva att de är Ljuset, de anser sig inte förtjäna något sådant.

De som förstått Jaget och låter Jaget säga sådana saker är och har alltid blivit förföljda och hatade, så dina motargument är inte förvånande.

"Ja jaget från dess misanpassat ego är målet att befria , det är bara skala löken vidare."

Jag affirmerar inte Egot som missanpassat. Egot är, vill du kalla det missanpassat så varsågod och missanpassa det.
Skala löken ja. Vad återstår när du skalat bort alla skalen på löken förövrigt? Ingenting, och det är precis vad själen eller vad jag kallar Jaget är när det inte tar sig några uttryck. Men varför skulle Jaget vilja bli helt uttryckslöst (igen)?

"Studera karmiska formationer och medärvda egenskaper så kanske du lär dig om hur karma tar plats i sinnet och vilka medärvda egenskaper som spelar in om sinnesdicipling är frånvarande.."

Karmiska formationer...

Jag är inte någon determinist, vare sig i materialistisk hänsyn, andlig hänsyn eller existensens andra dolda former. Allting härrör ur Jaget, det enda vi bygger upp med en tro på karma, eller orsak och verkan, eller någon annan mekanistisk skola är att omständigheterna ligger bortom Jagets makt och således abdikerar vi vår medfödda Krona. Jag tänker inte abdikera, men du är välkommen att göra som du vill.

"Människor kan aldrig bli fria din väg , du utgår ifrån att alla har samma position i livet."

Människor kan enbart bli fria om de vågar tro att de förtjänar friheten. När människor sedan tar steget till att inse att de faktiskt är friheten manifesterad så är de fria i sinnet och där börjar all sann frihet.
Alla människor har inte samma position i livet, eftersom vi inbillat oss att vi är separerade, därför har alla olika långt till insikten om Jaget. Däremot utgick alla från samma position från början.
Nu står de förvillade i illusionen om att världen som Jaget ständigt skapar skapas av något annat utanför Jaget och den vägen leder inte fram till någon varaktig sanning.

"Det framkommer tydligt för mig att egot står större än viljan och acceptera."

När du vill acceptera ditt ego då har du insett att det går att acceptera allt och då löser sig samvetets alla skulder, ju mer du accepterar att egot är allt desto mer accepterar du vad du gjort mot andra för du har egentligen gjort det mot dig själv.

Alternativet till egot är ingenting gott, läs 1984. Där utgår alla de stora staternas partier från dogmer som är menade att utrota egot så att alla ska arbeta för partiet, de sliter för de i det inre partiet som är manipulativa och ambitiösa (de har insett att Egot är allt). Detta avslöjas också i boken, d.v.s. att det inte finns någon s.k. "objektiv" verklighet.

Allting är Inom.

Posted on: 2009/4/21 18:29
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Ditt perspektiv sätter dig framför andra för att du bortser från att alla inte har samma utgångspunkt som dig pga sin karma även om du vill gott.

Man kan acceptera allt i hjärtat men inte utan rätt sinne.
Hjärtat måste acceptera rätt språk.

Varje lager av löken är ett perspektiv som är en missanpassad spegling av jaget.Med andra ord ett missanpassat jag och det finns flera såna ett djupare än det andra.

Karmiska formationer tar plats genom medärvda arketyper i ett omedvetet sinne och ter sig risken stor att utvecklas som hos förfäderna om ej kontrol finns.
Därtav medärvda vanor..

När människor inser att dom är ett och inte skild från moder jord eller kosmos och slutar vilja sträva och hålla kvar vid, då blir dom fria.

Nästa steg.

Månen i hjärtat( känslor ,själsittsen)
Jorden i mellangärdet , livet och sammspeletkvinnligt manligt och kvinnligt möts.Solen i rotchakrat som lever på yang.
Magchakrat är den roterande galaxen med njurarnas motsvarighet på baksidan av kroppen.
Galaxens svarta hål kontakt i huvudet.
Diamant fordonet sitter du i när du färdas i meditationen det du ser ser du genom tredje ögat (Du ser med sinnet)
Chakrana likaså rygg kotorna kopplade till himmlakropparna.
Öppna dig och meridianerna.
Låt månens hetta och jordens liv hela.
Tänd dom 3 men nu 2 eldarna , fyll rotten med yang.
Skicka eld och tänd den.
låt elden passera över njurarnas vattengrind genom ming påväg till hjärtat.
Elden följer yang som fyller ying organen så den färdas till månen genom lungornas meridianer och sedan till jorden igen, solens ljus studsar.

Därifrån skickar du den vidare och använder den genom solen em man skickar den neråt, ge den till mor, ge den till jorden, till galaxen, till jorden, gör vad du vill med den,,, leeev på den.
Men kontrolera hjärtat och sinnet först annars är det farligt för om elden inte kyls i vattenporten vrinner hjärtat upp,, detta kommer resultera i att ådrorna i hjärtat slits av liknande sällsynta olyckor hos fallskärmshoppare. Detta pga den låga eldens vibration och om förstärkt utan njurens vatten så brinner hjärtat upp efter antändningen i solen och genom Ming kontakten som dragits in till njurarna.
Jag tenderar och inte leka med yang meridianerna och organen då dom kräver extremt med sinnesdjup för att kontrollera, jag antar dom kommer när blomman står i sin prakt runt 40 -50 års åldern så som yin väcks som mest runt 30 genom kroppens livskrets för den som lyssnar med hjärtat ,Men men allt varierar .Jag har testat yang organen som levern med den hettan som skapas när man drar energi genom den från jorden är extrem genom köttet och inte alls som den esoteriska elden som kan plåga sinnet på den omedvetne som extrem håglöshet hopplöshet värk aptitlöshet rastlöshet svaghet osv osv.

Nu så.
Lucifer och Lucifer.
Jag undrar vilket var ett tag sen man undrade när det inte gällde generatorn osv ol ,,om någon vet vad lucifer är igentligen.?
Du kan se det som solen då solen bär ljuset och är svart innåti.
Solen skapar livet (Faderns kärlek) men möjligör ochså lidande.
En nöjd själ strävar inte och mediterar i mörkret utan problem där själen läker men där legionerna vilsna barnen försöker ta monopol..
Så gott på ont.Sen har vi svarta hålet i vår galax .
Svart i våra ögon ja men inte i andarnas ögon Ohh nej som ser med andra ögon i deras ögon en skinande stjärna som bär ljuset (Bär planeterna och solarna (Familjen).
Sen har vi dendär Guru satan typen med ben horn osv (Missanpassade jagets spegling som finns tills man vet att han inte finns (Det vilsna barnet under skalen innan du utmanat denne,, olika för alla)
Sedan har du legion (Dom onda som är ett) Frimurarna och folket med deras perspektiv.

Sedan kommer vi till dom 72 Demonerna/Änglarna.
Arketyper och negativa sidor av Djuret/Djuren som tjänar som rening.

Hur hindrar du folk studera din esoteriska visdom?
Precis som dom gjort med allt annat.
Smutskasta dess namn skapa kopior skapa olika versioner.
Drakar är vi allihopa men inte många spottar eld.

Jag stannar kvar i mörkret i många tusen år denna gång.
i 1000 år ska jag rena dessa legionerna och stänga in dem och i 1000 år ska jag vila för att ta igen vad jag offrat.

Denhär gången kommer jag hem beväpnad med ett mål men ett annorlunda mål.
Det är vad jag känner jag vill.

Jag har inte haft något som bundit mig kvar vid denna planet sedan jag varit 7 år, förrutom min återkommande mormor.
Jag förstår mina föräldrars karma och deras gågna liv och förlåter dem.

Lev i frid.

Allt är ett.

Edited by TheAssasin on 2009/5/9 20:48:48

See User information
Meditera en aning mer på Pentagrammet och försök koppla upp dig till Jorden igen nu Assassin XD

Jag förstår i runda drag men sättet du skriver på får inte esoteriker att framstå i någon sund eller nykter dager.

För att lösa det du kallar karmiska formationer, eller helt enkelt samvetets tyngder krävs att man snickrar isär hela fanskapet givetvis. Att närma sig insikten om att man faktiskt är gudomlig, att moral inte behövs för att göra rätt och att lag är något som hindrar mer än det hjälper tar tid att omvandla från ren tanke till känsla och praktik.

Men var kan du börja någonstans om inte på självaste Självet?

Esoterik är ingen religion och bör aldrig göras till religion. Nu sitter vi och diskuterar här om synpunkter på Vägen och annat. Men om du tror att målet för en esoteriker är att missionera en allmängiltig Sanning till alla så är det nog att bedra dig Själv likaså som jag gjort och kanske gör just nu. Men är inte Livet en räcka spruckna illusioner på varandra så vet jag inte vad.

Jag är medveten och blir ständigt mer medveten om allting jag tidigare försökt pådyvla människor men inte själv till fullo förstått. Alltså att jag projicerar mina egna problem, mina egna misstag och brister på människor. Jag har trott och blir ständigt medveten om nya tillfällen där jag trott mig göra människor en tjänst genom att försöka lära dem läxor jag inte ens själv studerat tillräckligt noggrant.

"Karmiska formationer tar plats genom medärvda arketyper i ett omedvetet sinne och ter sig risken stor att utvecklas som hos förfäderna om ej kontrol finns.
Därtav medärvda vanor.."

Definiera kontroll och känn efter om det kan beskriva vad det verkligen handlar om att uppnå. Jag personligen känner att det inte riktigt går att förklara fusionen mellan Marduk och Tiamat med ord som kontroll eller för den delen frihet eller kaos eftersom dessa ord konnoterats till att antingen anden eller köttet styr emedan målet är att synkronisera de båda till perfektion.

Just Djävulen är intressant att du drar upp. Den här Besten är helt enkelt en ikon som en andlig person ofta fokuserar på om denne precis lämnat en abrahamitisk religion. Eftersom Boken inte lär ut om en balanserad Gud utan en Gud enbart av Ljuset så känner abrahamiten en dragning till Besten för att kompensera för sina undertryckta lustar. En person från en mer balanserad religion som ser till att varje Gud att ha två sidor skulle inte behöva bli så extrem.

Jag är inte taoist så du får gärna elaborera mer på österländska termer om du så vill.

"Diamant fordonet sitter du i när du färdas i meditationen det du ser ser du genom tredje ögat (Du ser med sinnet)"

Menar du Makaban?

Posted on: 2009/5/13 7:47
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Tyvär mediterar jag inte till pentagram men jag inser arketypernas betydelse av formerna som trianglar och cirklar i naturen som kristaller is magma osv osv för jag förstår arketyperna och dom uppstår från time to time i olika matriela formationer beroende på vad jag upptäckt är tryck vilket i sin tur är ochså energi, detta då magman exempelvis rör sig uppåt från jorden i form av ett kolumn liknande en åttakant så vibration och tryck hör ihop på något sätt i materia.

Kontrol är manlig kraft,, yang i dantien.
När du färdas i tredje ögat är hela tiden dom 4 väderstrecken närvarande och dessa ger uppehov till diamanten, jag refererar inte till metodiken av buddismen utan den astrala kroppen.
--Ditt astrala fordon sitter parkerat i sinnet.

lol du har rätt ju mera medveten man blir ju mer medveten blir man om medvetenheten lol låter lustigt.

Jag har inte lärt mig av böcker min vän utan av att känna efter , några principer och känna elementen inom mig.

-Några tips har man fått från några mästare ochså men allt springer ur denna känsla av evighet jag hade redan som barn och började studera på ett känslomässigt plan, vi har den alla tomrumm8et och tystnaden inom oss , vad dom kallar fyllnadens ingenting (Galaxen inom oss).

Man kan inte kalla det för att uppnå eftersom vi redan uppnått den kroppsliga delen när vi föds problemet är att det glömms bort, vad vi senare måste
utveckla oss i är att kunna hitta symbiosen mellan sanningen och dess förståelse i naturen flr att verkligen lära sig njuta av livet och se processen inom sig som utom sig.

Lev i frid.

Anonym
-Bra att du förstår tao då hittar du svaren i din tao genom att lyssna på den, och mycket ligger faktiskt i det taoistiska flödet.

Respecto i kärleksform till medbroder där ; )

Själen kommer och går.

Precis som koppen med vatten eller utan vatten.
Med syfte utan syfte.
Med medvetenhet eller utan medvetenhet.
-Med hjärta eller utan hjärta.

-Du har rätt i lucifergrejan där det är precis så människan är skapt för att vi är gränslösa.

Därav av extra vikt att allt allt allt allt belyses och inget lämnas åt sidan så inget tvivel ska uppstå , vilket blir lättare ju mer medveten man blir och ju mer av sanningen man uppfattar.

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper