vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Research'a ord, termer, osv

See User information
Halloj!

Hoppas jag inte bryter några oskrivna regler med denna topic men jag är hoppfull över ett forum med likasinnade för att få svar på denna enkla, lilla fråga...:

Hur gör man för att researcha Words, Terms, catchphrases whatever som min favorit-researcher Jordan Maxwell uppmanar oss till konstant!?

Dessa är vad jag menar typ: http://www.jordanmaxwell.com/articles/words/index.html

Jag bryr mig inte så mycket om själva ämnena men bara hur man går till väga?

Jag har sprungit runt i Stadsbiblioteket som en höna utan huvud, säkert i timmar och inte hittat något.
Så dom fittorna har antingen medvetet utelämnat en himla massa kunskap (jag vet att dom har en David Icke bok, wow) eller så är jag clueless på riktigt... :D
Så om någon annan gillar JM (jag vet att han har påstådligen blivit "debunkad" LOL) och följer hans research; I HAVE SOME REAL CATCHING UP TO DO! :)

Och ni andra; snälla, snälla hänvisa mig inte till Wikipedia! ;P

Trevlig eftermiddag.

Posted on: 2009/3/26 15:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Research'a ord, termer, osv

See User information
Han har ju redan hjälpt dig halva vägen... googlesökningarna är som länkar bredvid orden ju... Bara att klicka å läsa...

Posted on: 2009/3/27 0:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Men det är väl bara sådana ord som han inte har något bättre alternativ till?

Jag menar, han har väl inte lärt sig allt han vet från google, eller?

Det känns som allt man hittar på nätet måste tas med en större nypa salt än det man kan hitta på the good old fashhioned way ;) i en dammig bok på bibblan

Så finns det NÅGON som är framgångsrik med att hitta på bibliotek eller måste jag sitta resten av mitt liv framför en dataskärm :S eller punga ut miljoner på böcker från adlibris? :P

Snälla folk, jag ber er om hjälp! :)

Posted on: 2009/3/28 13:40

See User information
Quote:

addeps3 skrev:
Men det är väl bara sådana ord som han inte har något bättre alternativ till?

Jag menar, han har väl inte lärt sig allt han vet från google, eller?

Det känns som allt man hittar på nätet måste tas med en större nypa salt än det man kan hitta på the good old fashhioned way ;) i en dammig bok på bibblan

Så finns det NÅGON som är framgångsrik med att hitta på bibliotek eller måste jag sitta resten av mitt liv framför en dataskärm :S eller punga ut miljoner på böcker från adlibris? :P

Snälla folk, jag ber er om hjälp! :)

Här har du vaken:s bokbiblotek med nedladdningsbara böcker.
Tror knappast att dom går att hitta på svenska biblotek.......

http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BooksMore

Posted on: 2009/3/28 13:45

See User information
Nu kan man fråga sig vad som är den mest tillförlitliga informationen, den som tillåtits överleva av dem som genomfört bokbål eller den informationen som paranoida människor skrivit de senaste åren på nätet.

Så mitt tips är: Ta ALLT med en nypa salt... vi är bara människor som skrivit böckerna från första början... det fanns en lika stor andel paranoida människor förut i tiden när överklassen kämpade om rikedomarna som fanns då... så det måste finnas lika mycket humbug från förr i äldre "old fashion" böcker

Posted on: 2009/3/30 16:50

See User information
Okej.

Tackar för era synpunkter.

Men Judiska Biblioteket då?

Där borde det ju vara rena guldgruvan! :D

Ska googla det genast... btw... TO THE BATMOBILE! :P:P

Posted on: 2009/4/4 16:07

See User information
MItt tips får väll isf vara att börja med att kolla på dokumentärer/läsa böcker osv av "konspfolket"
surfing the milky way finns en fil/tal som handlar om bland annat vad ord tar upp, men det finns ju mycket mer, freedman-perspective tar ju upp en hel del sådant.

Men även att du kollar med svensk-lärare/språk kunnare osv, ord härstammar ju ofta någonstans ifrån.

Posted on: 2009/4/7 14:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Alrigt, danke schoen!

Posted on: 2009/4/11 15:56

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper