vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Internet kokar, Piratpartiet har nu fler medlemmar än FP

See User information
Piratpartiet har nu fler medlemmar än Folkpartiet enligt deras hemsida. På sju timmar har partiet fått mer än 3000 nya medlemmar, den överlägset största ökningen i partiets historia. Ökningen kommer efter dagens domslut i Pirate Bay-rättegången.

http://press.piratpartiet.se/2009/04/ ... -nu-fler-medlemmar-an-fp/

Posted on: 2009/4/17 18:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Internet kokar, Piratpartiet har nu fler medlemmar än FP

See User information
En kommentar i forumet :

http://press.piratpartiet.se/2009/04/ ... -nu-fler-medlemmar-an-fp/

#

Så här gick det till:
1. representant för svenska regeringen fick påtryckningar från white house
2. representant gick med på att fixa en hård dom, men fick lite morot från white house i form av att bla Annika Östbergs skulle släppas, samt att USA skulle hjälpa till med påtryckningar för att även få Dawit Isaak fri. Piskan bestod i att man skulle world trade sanktionera sverige.

Jag har förstahands information om detta och skulle kunna gå ed på att det jag nu säger är sant. Om ni inte tror mig vänta några dagar så skall ni se att Dawit snart landar i Sverige också.

— ed - Apr 17, 2009 -- 21:31

Posted on: 2009/4/17 20:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Skulle inte förvåna mej för fem öre! Är föresten från och med nu medlem i piratpartiet!

Posted on: 2009/4/17 20:19

See User information
spartacus. det låter mycket troligt. men är det invödes beundran poltikerna ska få. Dom vill ju ha PR. och kopplas det ihop på det settet är det väldgt dålig pr.

eller så är dom dumma i huvet och verkligen tror att att davit issak frigörande är viktigt för folket i europa och sverige.

Han har brytit emot lagen i ett annat land.

Om jag skulle prata skit om, kungen här i thailand och hamna på kåken så hade inte svenska regerion och journalist kåren gjort ett skit,

Posted on: 2009/4/17 20:49
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Efter den nyheten skrevs har antalet medlemmar till 4600 nya medlemmar idag.

Det är roligt att se massorna vakna till hur sjukare världen håller på att bli.

Edited by Flowerpower on 2009/4/17 21:42:50

See User information
För närvarande är det 19834... snart 20000 mao...

http://www.piratpartiet.se/storlek

Posted on: 2009/4/17 22:46

Anonym
Om ni vill kolla på lite medlemsstatistik så besök: http://www.piratpartiet.se/partiet/medlemsstatistik

5022 nya medlemmar på en dag. Det är lite mer än det tidigare högsta rekordet på 989 och det var i 2 juni 2006 när "dom onda" slog till mot Pirate Bays servrar.

Nästa parti som skall springas förbi är Kristdemokraterna med sina 22919 medlemmar. Om piratpartiet endast skulle få hälften så många nya medlemmar nu på lördag kommer ändå PP förbi KD. Sedan blir det ett stort kliv till Centern.

See User information
Många från vaken är medlemmar i PP, dessutom så finns många vakna personer på deras forum. Om man engagerar sig så kan ett fåtal personer få stort inflytande. Det brukar vara mellan 100-200 personer som röstar på viktiga beslut vid deras årsmöten.

Posted on: 2009/4/18 6:57

Anonym
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=119330#forumpost119330

Piratpartiet har dubblat medlemsantalet sedan slutet av februari, två månader. Hälften på en dag, men ändå.

See User information
Om pp får (i skrivande stund) strax under 2000 nya medlemmar så är de förbi kd som fn är 4:e största parti räknat i antal medlemmar.
Sedan midnatt har det tillkommit över 1000 nya medlemmar och det ökar med flera nya i minuten.

Posted on: 2009/4/18 12:11

See User information
Jag och Micro var med vid demonstrationen och talade lite med folk där. Vissa av dem verkade intresserade av Vaken.

Resized Image

Posted on: 2009/4/18 16:01

Anonym
Quote:

Spartacus88 skrev:
Så här gick det till:
1. representant för svenska regeringen fick påtryckningar från white house
2. representant gick med på att fixa en hård dom, men fick lite morot från white house i form av att bla Annika Östbergs skulle släppas, samt att USA skulle hjälpa till med påtryckningar för att även få Dawit Isaak fri. Piskan bestod i att man skulle world trade sanktionera sverige.
SAAB-affären var piskan med det stora hotet genom att släppa SAAB från GM's vingar.

See User information
Att upphovsrätten överhuvudtaget nämns i dessa sammanhang är en enkelspårig smoke screen. Ändamålen helgar medlen, det känner ju ni alla till. Kontroll över informationen och hur andra kan delge varandra information - det är det som står på spel.

Frågan är bara vid hur många fronter frihetskämparna (bl.a. oss) slåss just nu? Det är FRA, telecom-paket och dittan och dattan. Ta mig fan, hur försvarar man sig mot en sådan här hög med bull shit? Vanligt folk, du och jag, skall arbeta och betala skatt, samtidigt helst hinna med familj och vänner. När tusan skall man lägga allt detta åt sidan och ägna sig åt lite fight? Vår inrutade vardag gör det svårt att göra något vettigt. Kunskap är dock viktigt och vi får inte ge upp med att läsa på och diskutera. Ju fler som förstår vart det barkar, ju färre lyfter vapen eller blinda ord mot de som försöker försvara alla vårans rätt att ha en egen åsikt och stå för den, i regn som solsken.

Det sägs att överklagan kommer att vara tandlös och att HD kommer att sätta praxis/prejudikat för dem. Statuera exempel, stackars grabbar! Det har hänt förut och nu händer det igen.

Än en gång, upphovsrätten... kan inte media sluta skriva om den förbannade upphovsrätten som det EGENTLIGEN inte handlar om? Kan någon i mainstream media nå fram och säga som det är?

*förbannad*

Posted on: 2009/4/18 19:46

See User information
Piratpartiet är nu 4:e största parti räknat i medlemmar enl svenska wikipedia och pp's egen uppdaterade statistik.
De som är större är (s) (m) och (c).

Posted on: 2009/4/18 20:08

Anonym
Om alla som går medi partiet bara räknas in hur som helst så ser der kanske många ut, fast det stora flertalet är fjortisar som inte har rösträtt, och inget eget tänk...
Så det är isåfall falsk matematik.

See User information
Quote:

ostyrig skrev:
Om alla som går medi partiet bara räknas in hur som helst så ser der kanske många ut, fast det stora flertalet är fjortisar som inte har rösträtt, och inget eget tänk...
Så det är isåfall falsk matematik.

Kan stämma, men de borde vara i (up), inte i (pp).

Jag har också ställt mig frågande till "spamregistreringar" men det lär märkas framöver...

Posted on: 2009/4/18 22:21

See User information
Det är väldigt lätt att registrera sig som medlem, det enda man egentligen behöver är en epostadress och sedan fylla i personuppgifter, exklusive personnummer. Kan tänka mig att några personer registretat tusentals användare, skulle även kunnat göras med botar.

Posted on: 2009/4/20 5:40

See User information
Ett litet citat som jag tycker sammanfattar min uppfattning om läget rätt bra... (källa)
Quote:
Själv är jag en konservativ medelålders man som aldrig någonsin har "fildelat". (Och jag tycker illa om piratkopiering.) Ändå har jag nu för avsikt att gå med i piratpartiet, rösta på dem i EU-valet och ge dem ett penningbidrag till deras valkampanj.

Orsaken till detta är förstås att alla andra partier helt uppenbart är beredda att införa sinnessjukt oproportionerligt repressiva lagar och kontroller för att en ganska oväsentlig näring (nöjesindustrin) under några år till skall kunna klamra sig fast vid en fullständigt obsolet och förlegad affärsmodell.

Det vore ju en sak om det handlade om krig och terrorism, om akut brist på mat eller på rent vatten. Då kunde man ju förstå om situationen vore så fruktansvärt allvarlig att vissa inskränkningar i den personliga integriteten vore nödvändiga. Men nu handlar det inte om något som är ens det minsta lilla oundgängligt för någons överlevnad eller hälsa, utan om att en i sig ganska oväsentlig industri skall kunna hålla fast vid ett förlegat sätt att tjäna alldeles för mycket pengar, att dagens trubadurer, skådespelare och andra gycklare och deras finansiärer inte skall behöva anpassa sin affärsmodell till utvecklingen.

En total, en helt osannolik, en fullständigt patologisk brist på sinne för alla proportioner. Ungefär som att jämna ett helt samhälle med marken bara för att kejsaren under några veckor skall kunna ta morgonpromenader ostört på just den platsen.

Till sist en fråga: Är det någon på listan (utom riksdagsmän och andra i uppenbar lojalitetskonflikt) som _inte_ har för avsikt att rösta på piratpartiet i EU-valet? Och i så fall: Varför i helvete inte då?

jin83: Det är lika enkelt att gå med i de flesta politiska partier. Vad är det för poäng du vill göra?

Posted on: 2009/4/20 12:27
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”

See User information
Therold skrev: Quote:
Frågan är bara vid hur många fronter frihetskämparna (bl.a. oss) slåss just nu? Det är FRA, telecom-paket och dittan och dattan. Ta mig fan, hur försvarar man sig mot en sådan här hög med bull shit? Vanligt folk, du och jag, skall arbeta och betala skatt, samtidigt helst hinna med familj och vänner. När tusan skall man lägga allt detta åt sidan och ägna sig åt lite fight? Vår inrutade vardag gör det svårt att göra något vettigt. Kunskap är dock viktigt och vi får inte ge upp med att läsa på och diskutera. Ju fler som förstår vart det barkar, ju färre lyfter vapen eller blinda ord mot de som försöker försvara alla vårans rätt att ha en egen åsikt och stå för den, i regn som solsken.

1. Jag anser att det stora problemet är att de flesta inte har en aning om vad detta egentligen handlar om. 9/11, FRA, internet, övervakning, GMO, Codex A., ekonomiska nedgången, global uppvärmning mm
2. Det finns ingen samlad kraft eller parti som tar upp dessa frågor. Piratpartiet, Junilistan, Libertas mfl
3. Följaktligen leder det till att de flesta inte heller vet hur de ska gå till väga för att "gå ur the Matrix". Eller bara veta hur de ska protestera genom riktiga handlingar t.ex Ta ut alla pengar på banken, köp ekologisk mat, sluta läsa Metro, sluta titta på TV osv.

Vi måste förklara för medmänniskorna vad som är fel och hur man gör för att komma bort därifrån. Alltså enkla konkreta lösningar!

Posted on: 2009/4/20 14:58

See User information
Nåja, frihetskrigare. Du måste väl inse vikten av ett fritt internet för att kunna förmedla den där informationen. Det piratpartiet står för, är själva grunden. Oavsett hur olika våra åsikter är här på forumet, så är det ändå internet som gör vårt deltagande här möjligt. Jag skulle nog inte alls vara lika bekväm om allt jag sa övervakades. (Vilket det iofs gör, iom FRA och eftersom jag är utlandssvensk! Tjohej!).

Övervakningslagar är som en cancer på vårt fria samhälle.

En frisk man har många önskningar, men en sjuk bara en.
Det gäller även för samhällen.

Därför är jag glad att så många har börjat strömma till. För alla ser att kommunikation är något önskvärt, och ju mer desto bättre.

För genom kommunikation föds idéer.

Och idéer är vår största skatt, som bara blir större genom att kommuniceras.

Posted on: 2009/4/20 17:07

See User information
Härligt med antal meddlemmar, jag är en sen 08....

Oavsett hur MÅNGA blir PP medlemmar, the Dice are Loaded, "Everybody knows..."

Och när folk inser hur korrupt detta är med Parti Politik osv.... vad då?

Visst blir det bra att folk gör, visst, men alla som tycker om ider här kan gärna sprida på PP ang NWO Bank Eliten Hemliga Sällskap osv... ; )

Detta behövs oxå.

PP kan blir mainstream, och bara de svår-naiva tycker att elite inte har lite fast koll på vad händer....

Och det finns "Åtgärder...." herm... typ Anna Lindh, Palme, osv... de kan gör... nudge nudge wink wink....

Vem vet?

PP kanske var redan från början "tillåtet" för att använder senare... Its already planned out.

The question is:

What are YOU (we) going to do about it?

Jag ska odla mycket mat, har 30 tomat planter som kommer upp, har odlings lotter osv... ; )

Men ni andra här är ändå suveräna, jag menar inget illa, bara att Parti Politik är "loaded dice..." we will NEVER win, its designed THAT way ! ; )

Posted on: 2009/4/20 21:36
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Alltså, även de på PPs forum har tagit upp att det kan vara botar eller ett fåtal användare som registrerat tusentals medlemmar. Det enda som behövs för att registrera en medlem är att fylla i några fält med uppgifter. Verkar inte ens som man behöver svara på någon epost eller på annat viss vissa att man verkligen har den epost-adressen som man uppgett.

Posted on: 2009/4/21 7:11

See User information
jin83, ju du har förstås rätt i att bogus-registreringar kan vara ett problem.

Men inkomna medlemmar granskas och stryks ifall de är fejkade.

Quote:
we will NEVER win, its designed THAT way ! ; )

Lorax, you're being a defeatist.
See it this way instead: We wont LOSE until we lay there with bullets through our heads.

Posted on: 2009/4/21 13:46

See User information
Är själv medlem och läser en del på forumet. Det är positivt att man inte behöver uppge personnummer men i alla fall när det gäller Ung Pirat så är det litet väl enkelt att registrera falska medlemmar. Det skulle räcka med att ta några namn, telenummer och adresser man hittat på eniro och sedan registrera ett par tusen, därför så tror jag ingen i nuläget riktigt kan veta hur många medlemmar PP verkligen har. Engagemanget verkar dock var bra bland de som verkligen skriver på forumet och är med vid aktioner.

Posted on: 2009/4/21 13:50

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper