vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Winged disk

See User information

Posted on: 2009/4/19 21:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Winged disk

See User information
Vingarna står för själen!
(William Henry)

Posted on: 2009/4/19 22:05
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Immanuel Velikovski skrev på 50-talet några böcker om hur himlakroppar farit förbi eller krockat med jorden under historisk tid. En av dem är Venus som tidigare hade en oval bana som korsade jordens. Runt Israels uttåg ur Egypten (De sju plågorna)för 3000 år sedan kom Venus mycket nära jorden och orsakade stora katastrofer över hela jorden, något som finns bevarat i högvis med legender världen över. Det som bland annat är genomgående är beskrivningen av Venus som en skiva med vingar eller horn. Venus hade då två kometsvansar på vardera sidan. Den bilden förekommer i gamla gudasymboler, hos bla Athena, Djävulen (djävulstecknet tex som är populärt hos illuminati), Seth och andra ondsinta gudar. Venus ansågs till en början att vara just ondsint pga den fruktansvärda förstörelsen den orsakade på jorden.

Det är inte omöjligt att alla bevingade loggor är en kvarleva av venustraditionen.

Läs gärna Velikovski om ni kommer över hans böcker. Hans böcker får hela världshistorien på plats med ganska brutala och intressanta teorier. Han var verkligen en forskare som vågade göra upp med sedimenterade vetenskapsparadigm.

Om jag får spinna vidare fritt till varför just Illuminatiorganisationer gillar symbolen kan det kanske ha med ordspråket "ordning ur kaos" att göra. Venus och dess alterego-gudar världen över har varit just kaosets gud(ar)

/M

Posted on: 2009/4/20 23:39
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information
Coolt!
Jag är medveten om att vissa symboler har negativa energier och betydelser. Det hindrar dock inte mig från att göra om dom och skapa ny mening av dom. Jag förhåller mig till det såhär, deras mening är en sak, min är en annan!

Lite som att ta pinnen ifrån dom, och säga, så här kan man också göra med den!

Då tar man bort "deras" dåliga energi ifrån det,... så ser jag det i alla fall!

Klicka på Personal nedan o scrolla ner till galleriet, den stora skölden är lite speciell! Kan kännas stötande :) Man behöver kolla in i mitten på den!

It's my choice always!

Posted on: 2009/4/20 23:52
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Enligt Z. Sitchin så representerar den bevingande disken Tiamat/Planet X för Sumererna.

Illuminatis hemplanet.

Posted on: 2009/4/21 16:09
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica

See User information
o enligt mig, själen! :)

Hitta en audiobook på den 12:e planeten, men han som läste hade ruskigt brottom, känner nån till en bättre ver?

Frid

Posted on: 2009/4/21 17:54

See User information
Hm, jag har för mig att Sitchin snackade om att det skulle vart farkoster och inte planet X när jag läste hans böcker. Men jag kan ju minnas fel. Om det nu skulle vara en planet, varför sitter det då en gubbe i den på denna bild? Och på den undre så ser det nästan ut som landningsställ, lite vad jag försöker komma fram till också är varför ge en planet symbol så många "tillbehör" när det räcker med en cirkel?

http://www.joyofsects.com/art/winged_disk.jpg

http://www.wingeddisk.com/Images/return.jpg

Posted on: 2009/4/22 11:57

See User information
Enligt Velikovsky är Tiamat och Venus samma sak. Anledningen till att den i så fall felaktigt identifierats som en planet X av vissa hänger nog ihop med den etablerade astronomins vägran att inse att solsystemet har genomgått stora förändringar i historisk tid. Finns det då beskrivningar om en planet med en annan bana än de etablerade tror man att det rör sig om en mystisk för oss idag avlägsen planet eller helt enkelt att det är dålig astronomi. Enligt Velikovsky hade Venus från början den typ av bana som Planet X anses ha. Det som gav den dess slutgiltiga bana var mötet med jorden vars dragningskraft fick Venus ur kurs.

Att det sitter en gubbe i bilderna är inte så märkligt. Velikovsky visar att alla antika gudar symboliserade olika planeter. Man tillskrev de himmelska kropparna mänskliga egenskaper när man beskådade deras kamp på himlavalven. Kollisionen mellan Venus och jorden beskrevs som kampen mellan Thyphon (Venus, Tiamat) och Zeus av grekerna. Andra kulturer beskriver samma gudakamp fast med andra gudanamn.

En till avläggare av venus båda svansar är kalvkulten som kom ur Egypten vid den tiden, den som även omnämns i 2:a Mosebok. Googla på det så hittar ni snart kalvstatyer med en rund ring med svansar på huvudet. Planeten kunde som sagt se ut som ett tjurhuvud när båda svansarna stack ut.

Jag kan rekommendera er att läsa Ages in Chaos och Worlds in Collision av nämde författare. De går att köpa på Amazon.com eller beställas ur magasinen på Stockholms Stads bibliotek.

/M

Posted on: 2009/4/22 13:34
"The age of communication means that everyone speaks at the same time" - Justin Sullivan, New Model Army

See User information

Posted on: 2009/4/22 13:38

See User information
Oj, jag skrev fel i förra inägget, jag menar inte Tiamat utan Nibiru som personifierades som Marduk.

Intressant det om att Venus och Jorden skulle ha krockat enligt Velikovsky.

För i Den 12:e Planeten så står det att det fanns en större planet vid namn Tiamat i vårat solsystem som sedan kolliderar med Nibiru (Planet X, Marduk) och halva Tiamat blev jorden och resten blev astroidbältet.

Posted on: 2009/4/22 15:33
"We’ll take a million September 11’s over one moment of true insight toward our self-hate." - Kymatica

See User information
Synd att så lite går att verifiera.

Posted on: 2009/4/22 16:37

See User information
Quote:

SuperSonic skrev:

För i Den 12:e Planeten så står det att det fanns en större planet vid namn Tiamat i vårat solsystem som sedan kolliderar med Nibiru (Planet X, Marduk) och halva Tiamat blev jorden och resten blev astroidbältet.

Enligt Velikovsky var det Mars som krockade med Venus och därav bildade asterioidbältet... dvs Tiamat/Marduk (Thyphon/Zeus) Har tyvärr inte Worlds in Collission hemma längre men det vr nog så att han idetifierade mars med Zeus

Han kan ju dock ha missat att det fanns en planet till. vad vet ja...

/M

Posted on: 2009/4/22 18:16

See User information
Ja hur som helst så är det intressant att två oberoende forskare har liknande teorier :)

Posted on: 2009/4/22 18:37

See User information
Quote:

SuperSonic skrev:
Ja hur som helst så är det intressant att två oberoende forskare har liknande teorier :)

Är helt med! Velikovsky tog bland annat upp Mayas 3000-årsperioder, som han anknöt till Venus tidigare omloppsbana som vid två tillfällen korsat jordens, dels vid "syndafloden" och sedan vid "Egyptens Plågor vid Israels uttåg", båda kataklysmiska händelser som finns belagda från hela världen. Eftersom han inte förväntar sig att Venus ska komma tillbaka, säger han inget om 2012, men teorin bakom 2012 var han inte främmande för (dvs mayakalendern). När 2012 väl inträffar vet vi vem som hade rätt... om Nibiru framträder hade Velikovski fel, om den inte gör det hade han rätt och Nibiru bör identifieras med Venus som sedan länge stabiliserats i sin nya bana. Ska bli "kul" att se.

Personligen är jag tveksam till Sitchins koppling från Illuminati till utomjordingar. Jag tror att Nibiru var/är obebodd men att den gav upphov till gudamyter och religioner som har exploaterats och införlivats i Illuminatis symbolik och ideologi. Därav symboliken med disken med vingar för att återknyta till diskussionen. Jag tror de mysteriesällskap som senare utvecklades till illuminati dyrkade Nibiru/Venus/Thyphon/Athena/Lucifer.

/M

Posted on: 2009/4/22 22:55

See User information
Kolla även in The Electric Universe teorin. De lägger en hel del vikt vid Velikovskys teorier från Worlds in Collision.

http://www.thunderbolts.info/

Posted on: 2009/4/23 9:06
Jag vill "bara" ha svar på mina frågor om livet...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper